Jump to content

Forester 2.5 XT power up


Mixer555
 Share

Recommended Posts

Witam,
na wstępie, pacjent Forester SG 2.5XT w wersji 211hp.

przy okazji zmiany rozrządu i weryfikacji luzów zaworowych chciałem poczynić pewne kroki w celu zwiększenia mocy, okolice 260-270 hp na seryjnych gratach to podobno możliwe z tego co już wyczytałem na forum.
Plan:
1.modyfikacja seryjnego turbo td04 w Perun stg1 (przy okazji regeneracji)
2.wydech przelot ale w miarę cichy
3.smok olejowy
4.dla świętego spokoju szpilki głowicy, uszczelki i tutaj mam najwięcej mętliku w głowie bo jak już tyle rozebrane to czy nie zajrzeć do cylindrów, tłoków, pierścieni.
I w tym przypadku koszt całego przedsięwzięcia robi się dosyć spory, bo być może wypadało by porobić pewne obróbki dla bloku.

do sedna co do pozycji 1-3 to sprawa wygląda jasno bo i tak będę je robił, natomiast poz.4 mam pewien problem z uwagi na to że kompletny silnik już po modach można dostać za 11,5tys.

http://allegro.pl/subaru-sti-shortblock-silnik-kuty-2-5-mahle-i4929773548.html
nie wiem jak z tą firmą czy ktoś ich zna:
Xbike.pl Świętochowska Barbara
Synów Pułku 6
01-354 Warszawa
kupić ten silnik a z Forestera sprzedać, nie wiem za 5-6tys zł?

jaka jest wartość takiego silnika?

czy silnik podejdzie p2p do Forka (bardziej mam tutaj na myśli wiązkę, komputer itd. bo jest to wersja 211hp)?

czy finalnie jedno i drugie rozwiązanie nie wyjdzie w podobnych kosztach a opcję z gotowcem będę miał szybciej?

PS jest jeszcze opcja kupna silnika z WRX po modach i przebiegu 8tys. km za nieco niższą cenę.

Link to comment
Share on other sites

No ok czyli rozumiem że ten z ogłoszenia to sam blok bez głowic? bez sensu że piszą w takim razie "shortblock/silnik kuty 2,5 Mahle" ale kit z tym.

Ale co z pozostałymi zagwozdkami i jak by się miała sytuacja do takiego kompletnego silnika za ok11 tys.?

Link to comment
Share on other sites

Moja rada jest taka: nie kupuj nic na własną rękę ,oddaj auto do warsztatu, który umie zbudować ten silnik od podstaw na porządnych gratach ,następnie po dotarciu wystroi go wedle Twoich oczekiwań (pod nie oczywiście złoży silnik z odpowiednich części aby było bezpiecznie) i da gwarancję na usługę. Takie warsztaty na szczęście są :).

Link to comment
Share on other sites

Po co chcesz robic czy zmieniac silnik? 

Skoro Twoj obecny jest OK to smigaj na nim. 260KM i ok. 370-400Nm to na ori silniku zaden problem. Wymieniasz caly wydech na przelot i jedziesz na remap. Nawet na swoim seryjnym turbo czyli td04l uzyskasz taki wynik. 

Zainwestuj w heble (zaciski, tarcze i klocki), bo to bolaczka Forkow. 

Tylny grubszy stab to tez fajny mod. 

 

Edited by KamilP
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, KamilP napisał:

Po co chcesz robic czy zmieniac silnik? 

Skoro Twoj obecny jest OK to smigaj na nim. 260KM i ok. 370-400Nm to na ori silniku zaden problem. Wymieniasz caly wydech na przelot i jedziesz na remap. Nawet na swoim serujnym turbo czyli td04l uzyskasz taki wynik. 

 

Kamil to nie 2.0T , jak nie ma pewności co do UPG, tzn kiedy było robione , to remap raczej przyspieszy awarię ,która i tak jest nieunikniona,no chyba ,że już było odpowiednio poprawione to OK. U mnie na serii poddała się przy 165kkm i chłodnicy mishimoto, nie wiemy jaki Kolega ma obecnie przebieg. Jeżeli nie ma pewności co do stanu silnika ,szczególnie tego 2.5 to ja bym jednak zrobił rewizję a potem myślał o poprawie osiągów. Taka moja teoria na ten temat , trochę wynikająca z autopsji.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...