Jump to content
Ryslaw

Głowica forester 2.5 XT

Recommended Posts

Dzień dobry, 

Chcialbym zapytać o różnice pomiędzy głowicami w foresterze XT 2.5 SG a głowicami STI 2.5 GD. Chodzi głównie o obudowę, zdaje sobie sprawę, że inne są walki itp. 

Prosze o odpowiedz.

pozdrawiam 

Rysław

Edited by Ryslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro wiesz już że głowice te nie są identyczne, to do czego ci potrzebna wiedza zawierająca niuanse popełnione przez konstruktora głowic?   :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakbyś doczytał to pytam o to czy występują różnice w gołych korpusach i to mnie interesuje.

Trudno dostać używaną głowicę do STI 2.5 w dobrym stanie.

Jeżeli korpus od głowicy Forestera XT 2.5 jest taki sam to zwiększa to odrobinę pole poszukiwań.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co pamiętam to różnią się wysklepieniem denka komory spalania, ale nie pamiętam który ma bardziej wklęsłą a który bardziej płaską.

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://parts.subaru.com/a/Subaru_2004_Forester-XT-Sports-25L-TURBO-MT/_54102_6023274/CYLINDER-HEAD-BODY/S11-006-04.html

11039AB650

11063AB120

 

https://parts.subaru.com/a/Subaru_2004_STI-SEDAN-25L-TURBO-6MT-4WD/_54102_6023266/CYLINDER-HEAD-BODY/G11-006-05.html

11039AB650

11063AB120

 

Z tego zostawienia wynika, że są takie same...

Pytanie czy amerykański XT 2.5 ma ten sam silnik co europejski?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mega się różnią, od sti masz zmienne fazy rozrządu na wałku wylotowym, inna komora spalania, inny stopień spreżania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytajcie ze zrozumieniem... chodzi o samą gołą obudowę, bez zaworów, bez wątków, bez sprężynkę, bez talerzyków, bez prowadnic, bez uszczelniaczy, bez kołek rozrządu. Goły odlew :) i z tego co jest napisane na stronie subaru z częściami w USA to jest ten sam numer korpusu dla XT i STI... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, AdaSch napisał:

mega się różnią, od sti masz zmienne fazy rozrządu na wałku wylotowym, inna komora spalania, inny stopień spreżania.

W  XT też są chyba zmienne fazy na obu wałkach. Przyjemniej w tym 230KM. Mylę się? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mylisz się niestety :( zmienne fazy tylko na wałku ssacym stąd odcinka na 6800 bo nie ma jak oddychać. STI ma 7500 czy jakoś tak i bardziej płaski u góry.

Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka

Aha mam głowicę w domu z STI ale nie wiem czy lewa czy prawą ale z uszkodzonego auta - brak oleju i jest przytarcie na ślizgu walka ale może da się naprawić?

Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 11.01.2018 o 10:27, Ryslaw napisał:

Dzień dobry, 

Chcialbym zapytać o różnice pomiędzy głowicami w foresterze XT 2.5 SG a głowicami STI 2.5 GD. Chodzi głównie o obudowę, zdaje sobie sprawę, że inne są walki itp. 

Prosze o odpowiedz.

pozdrawiam 

Rysław

róznią sie pojemnościa , wystarczy sprawdzić stopień spreżania FXT a STI , a blok i tłoki są identyczne . O ile pamietam w FXT jest 8,4:1 a w STI 8,2:1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, AdaSch napisał:

Mylisz się niestety :( zmienne fazy tylko na wałku ssacym stąd odcinka na 6800 bo nie ma jak oddychać. STI ma 7500 czy jakoś tak i bardziej płaski u góry.
 

 

Więc EJ255 (XT) od EJ257 (STI) różnią się m.in. głowicami, a dokładniej zmiennymi fazami na wydechu? Coś mi tu nie gra? A może i tak jest......

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, rydzada napisał:

Więc EJ255 (XT) od EJ257 (STI) różnią się m.in. głowicami, a dokładniej zmiennymi fazami na wydechu? Coś mi tu nie gra? A może i tak jest......

EJ255 w FXT ma zmienne fazy na ssących , EJ257 w STI 05-07 również , EJ257 w STI 08>18 ma zmienne fazy na ssących i wydechach , tyle w temacie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, carfit napisał:

EJ255 w FXT ma zmienne fazy na ssących , EJ257 w STI 05-07 również , EJ257 w STI 08>18 ma zmienne fazy na ssących i wydechach , tyle w temacie :)

Nie ma jak konkret odpowiedź. To jesz cze jednym głowę zawrócę ? Czysto teoretycznie, czy głowice od ej257 po 2008 pasują do FXT 230KM? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, rydzada napisał:

czy głowice od ej257 po 2008 pasują do FXT 230KM? 

fizycznie je przykręcisz  , ale żeby działały prawidłowo nie , oczywiście jeśli to ma być plug&play bez remapu , wiazek , ecu , bo oczywiście jest to możliwe aby je zaadaptować

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minut temu, carfit napisał:

róznią sie pojemnościa , wystarczy sprawdzić stopień spreżania FXT a STI , a blok i tłoki są identyczne . O ile pamietam w FXT jest 8,4:1 a w STI 8,2:1

Ok, dlaczego wiec w katalogu jest ten sam numer części ? 

Linki wyżej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Ryslaw napisał:

Ok, dlaczego wiec w katalogu jest ten sam numer części ? 

Linki wyżej. 

To nie jest oficjalny FAST SUBARU , więc to dla mnie nie jest żaden wyznacznik , ja z tego nie korzystam bo jest zbyt wiele błędów i nie jest uaktualniany o nowe numeracje części. Jak chcesz podaj mi VIN-y aut FXT i STI i sprawdzę dokładnie wg. Fast Subaru .

Share this post


Link to post
Share on other sites
EJ255 w FXT ma zmienne fazy na ssących , EJ257 w STI 05-07 również , EJ257 w STI 08>18 ma zmienne fazy na ssących i wydechach , tyle w temacie
Jestem przekonany ze moja glowica jest hawka i posiada zmienne fazy na wydechowych. Czy to możliwe?

Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, AdaSch napisał:

Czy to możliwe?

nie !

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, AdaSch napisał:

Jestem przekonany ze moja glowica jest hawka i posiada zmienne fazy na wydechowych. Czy to możliwe?

Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka
 

Dlatego i ja dopytuję, bo mech twierdził, że moje założył od silnika dawcy właśnie ze zmiennymi fazami na ssaniu i wydechu. Mógł się oczywiście mylić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ludzie !!!!! k-wa ile mam razy powtarzać !!!!! hawk 2.5 sti i fxt 2.5 ma zmienne fazy tylko na ssących !!!!!!! czy to jest jasne ? !!!! bo już nie mam sił ....

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, carfit napisał:

Ludzie !!!!! k-wa ile mam razy powtarzać !!!

I to jest dobra odpowiedż. Przypomnijmy ją jeszcze raz.:) Zabiliście Carfitka jednym pytaniem:biglol:

 

Mam jeszcze całkiem inne :). Czy forki XT 2002-2004   2.0  też miały fazy na ssaniu?

Edited by respect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaraz mi się znowu dostanie jak jeszcze coś napisze :) o tych zmiennych fazach tak byłem pewny, że rękę bym dał sobie uciąć, a teraz byłbym bez ręki....

Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam MY04 z AVCSem na ssących

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, skwaro napisał:

Ja mam MY04 z AVCSem na ssących

No ale masz 2.5 ? -mi chodzi o 2.0 i teraz to dopisałem:wacko:

Edited by respect

Share this post


Link to post
Share on other sites
No ale masz 2.5 ?
Tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...