Jump to content

Tylna belka, sanki Forester SF


grzesiumk
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich. Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć czy do Forka SF n/a pasuje belka tylnego zawieszenia(sanki) z Forestera SG. Wiem że ma inne mocownie do dyfra z tyłu i ponoć wystarczy śruby wymieńić a krótsze. Parę osób już to robiło i chciałbym aby się wypowiedziały czy jeszcze jakieś przeróbki potrzebne.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 years later...

Czyli wystarczy zakupić śruby do mocowania belki i mocowania dyfra do SG, i belkę z SG można zamontować bez innych przeróbek  do starego sf? Pytam dla pewności bo muszę w swoim Sf wymienić bo jej stan okazał się agonalny hahaha

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Odkopuje stary wątek i podłączam się do pytania, mam dokładnie tę samą sytuację. Z tym, że u mnie są sprężyny Ironman, przez co auto już jest mocno wyżej. Forester SF s-turbo.

Długo już szukam i nie mam jednoznacznej odpowiedzi. Z tego co udało mi się do tej pory wygrzebać:

 

Sanki z GT - pasują P&P. Różnica może być w wieszaku wydechu.

 

Sanki z Forestera SG pasują prawie P&P. Pewnie są jakieś nieznaczne różnice. Dyfer z tyłu mocowany tak samo. 

 

Sanki z Imprezy GD nie-WRX, ale z AWD - tu w ogóle nic nie znalazłem nt zgodności z forkiem. Ale są na rynku takie belki (wyglądają podobnie). Za to numery w opposed forces sa inne.

 

Sanki z WRX 01-07 (GD). Tu jest niejasne. Jedni mówią że nie pasują, inni że owszem. A jeszcze inni, że pasują tylko z STI.  Oczywiście tylne mocowanie dyfra jest inne, więc trzeba inne śruby (od GD) i nie zapomnieć o zakupie samego mocowania (w używkach najczęściej w komplecie z belką, ale z nową belką tego mocowania nie ma). Natomiast zasadnicza wątpliwość jest do umiejscowienia punktów mocowania wahaczy poprzecznych. Wg zagranicznych forów w belce GD WRX (i STI) te punkty są ok 10 mm wyżej (bliżej nadwozia) niż w Foresterze, więc zmieniają się kąty wahaczy - przez co stają się efektywnie krótsze o parę mm. Są głosy, że to spowoduje zakłócenie geometrii auta i nieprzewidywalne skutki dla sterowności.

 

Skłaniam się by zamocować belkę z WRX, bo mocowanie dyfra z dodatkowym wspornikiem jest dużo sztywniejsze niż wersja oryginalna w SF/SG/GT. Mój forek obecnie jest bardzo gumowy przy dodawaniui/odejmowaniu gazu i obstawiam właśnie to mocowanie dyfra. Za belką z WRX przemawia też dostępność używek w dobrym stanie.

 

Czy ktoś jest w stanie mnie oświecić w kwestiach:

 

1/ Czy różnica w wysokości umieszczenia punktów mocowania wahaczy w belce WRX rzeczywiście ma istotny wpływ na geometrię i sterowność? Zwłaszcza w przypadku jak mój - podniesionego na sprężynach. Ponieważ szukam używek, nie mam też ochoty wymieniać wahaczy na regulowane :-)

 

2/ Czy belka z WRX  (GD) wchodzi do forestera SF po lifcie? @grzesiumk wyżej wstawiał do przedlifta, jak rozumiem. W oryginalnej belce z tyłu forestera jest takie przetłoczenie po prawej stronie, które omija jakieś wzmocnienie na wnęce koła zapasowego. Czy belka z WRX nie będzie wadzić w tym miejscu?

 

3/ Które tuleje mocowania belki wstawić do belki z WRX wstawianej do Forka? Z WRX czy z Forestera? Czy ich średnica jest ta sama? Czy różnią się grubością dystansu belka-podłużnica?

 

Edited by scotch
poprawka
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Na oko to SG ma tą samą belke co SF/GC/BC. Z GD podejdzie po w.w przeróbkach. Wieszak tył, śruby. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...