Skocz do zawartości

Tylna belka, sanki Forester SF


grzesiumk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć czy do Forka SF n/a pasuje belka tylnego zawieszenia(sanki) z Forestera SG. Wiem że ma inne mocownie do dyfra z tyłu i ponoć wystarczy śruby wymieńić a krótsze. Parę osób już to robiło i chciałbym aby się wypowiedziały czy jeszcze jakieś przeróbki potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 lata później...

Czyli wystarczy zakupić śruby do mocowania belki i mocowania dyfra do SG, i belkę z SG można zamontować bez innych przeróbek  do starego sf? Pytam dla pewności bo muszę w swoim Sf wymienić bo jej stan okazał się agonalny hahaha

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odkopuje stary wątek i podłączam się do pytania, mam dokładnie tę samą sytuację. Z tym, że u mnie są sprężyny Ironman, przez co auto już jest mocno wyżej. Forester SF s-turbo.

Długo już szukam i nie mam jednoznacznej odpowiedzi. Z tego co udało mi się do tej pory wygrzebać:

 

Sanki z GT - pasują P&P. Różnica może być w wieszaku wydechu.

 

Sanki z Forestera SG pasują prawie P&P. Pewnie są jakieś nieznaczne różnice. Dyfer z tyłu mocowany tak samo. 

 

Sanki z Imprezy GD nie-WRX, ale z AWD - tu w ogóle nic nie znalazłem nt zgodności z forkiem. Ale są na rynku takie belki (wyglądają podobnie). Za to numery w opposed forces sa inne.

 

Sanki z WRX 01-07 (GD). Tu jest niejasne. Jedni mówią że nie pasują, inni że owszem. A jeszcze inni, że pasują tylko z STI.  Oczywiście tylne mocowanie dyfra jest inne, więc trzeba inne śruby (od GD) i nie zapomnieć o zakupie samego mocowania (w używkach najczęściej w komplecie z belką, ale z nową belką tego mocowania nie ma). Natomiast zasadnicza wątpliwość jest do umiejscowienia punktów mocowania wahaczy poprzecznych. Wg zagranicznych forów w belce GD WRX (i STI) te punkty są ok 10 mm wyżej (bliżej nadwozia) niż w Foresterze, więc zmieniają się kąty wahaczy - przez co stają się efektywnie krótsze o parę mm. Są głosy, że to spowoduje zakłócenie geometrii auta i nieprzewidywalne skutki dla sterowności.

 

Skłaniam się by zamocować belkę z WRX, bo mocowanie dyfra z dodatkowym wspornikiem jest dużo sztywniejsze niż wersja oryginalna w SF/SG/GT. Mój forek obecnie jest bardzo gumowy przy dodawaniui/odejmowaniu gazu i obstawiam właśnie to mocowanie dyfra. Za belką z WRX przemawia też dostępność używek w dobrym stanie.

 

Czy ktoś jest w stanie mnie oświecić w kwestiach:

 

1/ Czy różnica w wysokości umieszczenia punktów mocowania wahaczy w belce WRX rzeczywiście ma istotny wpływ na geometrię i sterowność? Zwłaszcza w przypadku jak mój - podniesionego na sprężynach. Ponieważ szukam używek, nie mam też ochoty wymieniać wahaczy na regulowane :-)

 

2/ Czy belka z WRX  (GD) wchodzi do forestera SF po lifcie? @grzesiumk wyżej wstawiał do przedlifta, jak rozumiem. W oryginalnej belce z tyłu forestera jest takie przetłoczenie po prawej stronie, które omija jakieś wzmocnienie na wnęce koła zapasowego. Czy belka z WRX nie będzie wadzić w tym miejscu?

 

3/ Które tuleje mocowania belki wstawić do belki z WRX wstawianej do Forka? Z WRX czy z Forestera? Czy ich średnica jest ta sama? Czy różnią się grubością dystansu belka-podłużnica?

 

Edytowane przez scotch
poprawka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...