grzesiumk Opublikowano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 Witam wszystkich. Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć czy do Forka SF n/a pasuje belka tylnego zawieszenia(sanki) z Forestera SG. Wiem że ma inne mocownie do dyfra z tyłu i ponoć wystarczy śruby wymieńić a krótsze. Parę osób już to robiło i chciałbym aby się wypowiedziały czy jeszcze jakieś przeróbki potrzebne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dragon666666 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 (edytowane) Tez tak słyszałem. Podobno podchodzi z wrx-a ale tak jak mówisz trzeba zmienić sruby . Edytowane 29 Stycznia 2018 przez dragon666666 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriskristoffers Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Też się przyłączam do zapytania co można wstawić do Forka SF żeby pasowało, bo po zimie albo dobra konserwacja lub wymiana mnie czeka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiumk Opublikowano 29 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 Potwierdzam.Pasuje od nowszego oraz od imprezy 2001 w góre. Właśnie jestem po wymianie. Różni się śrubami dyfra oraz dłuższymi śrubami mocowania do budy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andryś Opublikowano 16 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2020 Czyli wystarczy zakupić śruby do mocowania belki i mocowania dyfra do SG, i belkę z SG można zamontować bez innych przeróbek do starego sf? Pytam dla pewności bo muszę w swoim Sf wymienić bo jej stan okazał się agonalny hahaha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scotch Opublikowano 18 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2020 (edytowane) Odkopuje stary wątek i podłączam się do pytania, mam dokładnie tę samą sytuację. Z tym, że u mnie są sprężyny Ironman, przez co auto już jest mocno wyżej. Forester SF s-turbo. Długo już szukam i nie mam jednoznacznej odpowiedzi. Z tego co udało mi się do tej pory wygrzebać: Sanki z GT - pasują P&P. Różnica może być w wieszaku wydechu. Sanki z Forestera SG pasują prawie P&P. Pewnie są jakieś nieznaczne różnice. Dyfer z tyłu mocowany tak samo. Sanki z Imprezy GD nie-WRX, ale z AWD - tu w ogóle nic nie znalazłem nt zgodności z forkiem. Ale są na rynku takie belki (wyglądają podobnie). Za to numery w opposed forces sa inne. Sanki z WRX 01-07 (GD). Tu jest niejasne. Jedni mówią że nie pasują, inni że owszem. A jeszcze inni, że pasują tylko z STI. Oczywiście tylne mocowanie dyfra jest inne, więc trzeba inne śruby (od GD) i nie zapomnieć o zakupie samego mocowania (w używkach najczęściej w komplecie z belką, ale z nową belką tego mocowania nie ma). Natomiast zasadnicza wątpliwość jest do umiejscowienia punktów mocowania wahaczy poprzecznych. Wg zagranicznych forów w belce GD WRX (i STI) te punkty są ok 10 mm wyżej (bliżej nadwozia) niż w Foresterze, więc zmieniają się kąty wahaczy - przez co stają się efektywnie krótsze o parę mm. Są głosy, że to spowoduje zakłócenie geometrii auta i nieprzewidywalne skutki dla sterowności. Skłaniam się by zamocować belkę z WRX, bo mocowanie dyfra z dodatkowym wspornikiem jest dużo sztywniejsze niż wersja oryginalna w SF/SG/GT. Mój forek obecnie jest bardzo gumowy przy dodawaniui/odejmowaniu gazu i obstawiam właśnie to mocowanie dyfra. Za belką z WRX przemawia też dostępność używek w dobrym stanie. Czy ktoś jest w stanie mnie oświecić w kwestiach: 1/ Czy różnica w wysokości umieszczenia punktów mocowania wahaczy w belce WRX rzeczywiście ma istotny wpływ na geometrię i sterowność? Zwłaszcza w przypadku jak mój - podniesionego na sprężynach. Ponieważ szukam używek, nie mam też ochoty wymieniać wahaczy na regulowane :-) 2/ Czy belka z WRX (GD) wchodzi do forestera SF po lifcie? @grzesiumk wyżej wstawiał do przedlifta, jak rozumiem. W oryginalnej belce z tyłu forestera jest takie przetłoczenie po prawej stronie, które omija jakieś wzmocnienie na wnęce koła zapasowego. Czy belka z WRX nie będzie wadzić w tym miejscu? 3/ Które tuleje mocowania belki wstawić do belki z WRX wstawianej do Forka? Z WRX czy z Forestera? Czy ich średnica jest ta sama? Czy różnią się grubością dystansu belka-podłużnica? Edytowane 18 Maja 2020 przez scotch poprawka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy2000 Opublikowano 21 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2020 (edytowane) . Edytowane 21 Maja 2020 przez siwy2000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 6 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2021 A do SG pasuje coś P&P z innych modeli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 6 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2021 Na oko to SG ma tą samą belke co SF/GC/BC. Z GD podejdzie po w.w przeróbkach. Wieszak tył, śruby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się