Skocz do zawartości

Forester 2.5.xt


Filipos

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś kumpel wpadł że auto mu umarło przywieźli je na lawecie. Kolektor zdemontowalem i dziura w głowicy. Silnik rozebralem i tłok wypalony. Mam pytanie czy silnik 2.5 bez Turbo to ten sam blok silnika co z turbina?

Forester 2006r po lifcie

 Szczerze dodam że jestem mechanikiem i robię auta codziennie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu masz cały czas ten sam blok o oznaczeniu EJ25.
Subaru Forester SF9 Applied A EJ254 (02/1997-08/1998)
Subaru Forester SF9 Applied B EJ254 (09/1998-12/1999)
Subaru Forester SF9 Applied C EJ254 (01/2000-12/2000)
Subaru Forester SF9 Applied D EJ254 (01/2001-01/2002)
Subaru Forester SG9 Applied A EJ255 (02/2002-01/2003)
Subaru Forester SG9 Applied B EJ255 (02/2003-01/2004)
Subaru Forester SG9 Applied C EJ255 (02/2004-12/2004)
Subaru Forester SG9 Applied D EJ255 (01/2005-11/2005)
Subaru Forester SG9 Applied E EJ255 (12/2005-12/2006)
Subaru Forester SG9 Applied F EJ255 (01/2007-11/2007)
 
Rozwinę swoją wypowiedź, możesz zastosować blok z silników uturbionych (są inne tłoki)    ej255  np z Imprezy WRX,  może być blok z STI ej257.  
 

Reviews

Edytowane przez AlexClyde
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, to inny blok. 2.5T ma blok pół zamknięty a bez turbo otwarty

tu masz podstawowy katalog

http://opposedforces.com/parts/

 

 

I katalog, który zalinkowałeś podaje ten sam numer dla turbo i wolnossaka - 11008AA950. BTW, z tego co kojarzę to EJ25 semi closed był tylko w STI i to nie wszystkich.

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, skwaro napisał:

I katalog, który zalinkowałeś podaje ten sam numer dla turbo i wolnossaka - 11008AA950. BTW, z tego co kojarzę to EJ25 semi closed był tylko w STI i to nie wszystkich.

 

gdzie tam

2,5 NA DOHC to

11008AB080

lub

11008AA710

 

i od turbo

11008AA950

 

FORESTER S12

Usage information

Date Body Engine Train Transmission Grade Destination
'07, December — Wagon 2.5L EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Manual transmission XT Left-hand drive
'07, December — Wagon 2.5L EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD Sport shift XT Left-hand drive
'07, December — Wagon 2.5L EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Manual transmission XT Right-hand drive
'07, December — Wagon 2.5L EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD Sport shift XT Right-hand drive

FORESTER S11

Usage information

Date Body Engine Train Transmission Grade Suspension Destination
'04, April — '05, May WAGON 2.5L EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD Manual transmission 2.5XT Normal suspension Left-hand drive
'05, March — WAGON 2.5L EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD Manual transmission 2.5XT Normal suspension Left-hand drive
'05, March — WAGON 2.5L EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD SPORT SHIFT 2.5XT Normal suspension Left-hand drive
'03, July — '05, May WAGON 2.5L EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD Manual transmission 2.5XT Normal suspension Right-hand drive
'05, March — WAGON 2.5L EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD Manual transmission 2.5XT Normal suspension Right-hand drive
'03, July — '05, May WAGON 2.5L EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD Automatic transmission 2.5XT Normal suspension Right-hand drive
'05, March — WAGON 2.5L EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD SPORT SHIFT 2.5XT Normal suspension Right-hand drive

IMPREZA G12

Usage information

Date Body Engine Train Transmission Grade Destination
'07, June — WAGON 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Manual transmission WRX Left-hand drive
'07, June — WAGON 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Manual transmission WRXS Left-hand drive
'07, June — WAGON 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Manual transmission WRX Right-hand drive
'07, June — WAGON 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Manual transmission WRXS Right-hand drive
'07, June — WAGON 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 6SP Manual transmission STI Left-hand drive
'07, June — WAGON 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 6SP Manual transmission STI Right-hand drive

IMPREZA G11

Usage information

Date Body Engine Train Transmission Grade Suspension Destination
'05, June — '06, June SEDAN 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Manual transmission WRX Normal suspension Left-hand drive
'06, May — SEDAN 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Manual transmission WRX Normal suspension Left-hand drive
'05, June — SEDAN 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 6SP Manual transmission STI Normal suspension Left-hand drive
'05, June — SEDAN 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Manual transmission WRX Normal suspension Right-hand drive
'05, June — SEDAN 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 6SP Manual transmission STI Normal suspension Right-hand drive
'05, June — SEDAN 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 6SP Manual transmission STI-S Normal suspension Left-hand drive
'05, June — SEDAN 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 6SP Manual transmission STI-S Normal suspension Right-hand drive
'06, May — SEDAN 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Manual transmission WRXC Normal suspension Left-hand drive
'05, June — WAGON 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Manual transmission WRX Normal suspension Left-hand drive
'05, June — WAGON 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Manual transmission WRX Normal suspension Right-hand drive

LEGACY B13

Usage information

Date Body Engine Train Transmission Grade Suspension Destination
'06, April — SEDAN 2.5L DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Automatic transmission 25GT Normal suspension Right-hand drive
'06, April — SEDAN 2.5L DOHC TURBO FULLTIME 4WD 6SP Manual transmission 25GT-B Normal suspension Right-hand drive
'06, April — SEDAN 2.5L DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Automatic transmission 25GT-B Normal suspension Right-hand drive
'06, April — '07, June SEDAN 2.5L DOHC TURBO FULLTIME 4WD 6SP Manual transmission 25GT-B STI Normal suspension Right-hand drive
'06, April — '07, June SEDAN 2.5L DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Automatic transmission 25GT-B STI Normal suspension Right-hand drive
'06, April — WAGON 2.5L DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Automatic transmission 25GT Normal suspension Right-hand drive
'06, April — WAGON 2.5L DOHC TURBO FULLTIME 4WD 6SP Manual transmission 25GT-B Normal suspension Right-hand drive
'06, April — WAGON 2.5L DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Automatic transmission 25GT-B Normal suspension Right-hand drive
'06, April — '07, June WAGON 2.5L DOHC TURBO FULLTIME 4WD 6SP Manual transmission 25GT-B STI Normal suspension Right-hand drive
'06, April — '07, June WAGON 2.5L DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Automatic transmission 25GT-B STI Normal suspension Right-hand drive

a tak to wygląda w praktyce

blockdesign.jpg

środkowy to forester XT i inne z turbo, po prawej bez turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, AdaSch napisał:

a przepływomierz czysty? on tak jeździł? wygląda jakby miał super zucho z IAM na 0 a i tak detonacje rozwaliły silnik.

Ja pierwszy raz widzę takie dziury w głowicy !!! To w ogóle możliwe że silnik z tym jakoś pracował?

Masz może fotkę bloku w miejscu gdzie zrobił się ten przepał ? Blok ocalał? 

Edytowane przez rydzada
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, AdaSch napisał:

Ja widziałem, z mega zasyfiałą przeplywką

Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka
 

Tzn co robi wtedy ECU? Ubogą bardzo mieszankę? Bogatą bardzo mieszankę? Czy inne cuda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.01.2018 o 21:17, rydzada napisał:

Tzn co robi wtedy ECU? Ubogą bardzo mieszankę? Bogatą bardzo mieszankę? Czy inne cuda?

tak, są ogromne lagi na odczytach, wydaje mu się, że wpada znacznie niej powietrza niż jest w realu.

Ale przez knocki IAM był 0. Właściciel takiego kupił i nie wiedział, jak ma jeździć 2.5XT, jak go przewiozełm był w szoku.

Ostatecznie czyszczenie tylko trochę pomogło, facet zakupił nową i zyskał nowe auto po tym jak naprawił głowicę z wypalonym gniazdem zaworowym jak się okazało (check engine)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, AdaSch napisał:

tak, są ogromne lagi na odczytach, wydaje mu się, że wpada znacznie niej powietrza niż jest w realu.

Ale przez knocki IAM był 0. Właściciel takiego kupił i nie wiedział, jak ma jeździć 2.5XT, jak go przewiozełm był w szoku.

Ostatecznie czyszczenie tylko trochę pomogło, facet zakupił nową i zyskał nowe auto po tym jak naprawił głowicę z wypalonym gniazdem zaworowym jak się okazało (check engine)

Czy w takim przypadku, czyli błędów odczytu przepływki, pomaga sprawdzenie / strojenie z zewnętrzną sondą AFR? Czy błędy na ECU i check engine wyrzuca już sonda ori wmontowana w układ wydechowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu ‎2018‎-‎01‎-‎13 o 01:10, Filipos napisał:

Ja też takiego czegoś nie widziałem. Nie wiem dlaczego się tak wypalily jutro wystawie fotki bloku choć jest cały.glowice dostaly najbardziej.

i jak ten blok? uporaliście się z problemem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...