Jump to content

Forester 2.5.xt


Filipos

Recommended Posts

Dziś kumpel wpadł że auto mu umarło przywieźli je na lawecie. Kolektor zdemontowalem i dziura w głowicy. Silnik rozebralem i tłok wypalony. Mam pytanie czy silnik 2.5 bez Turbo to ten sam blok silnika co z turbina?

Forester 2006r po lifcie

 Szczerze dodam że jestem mechanikiem i robię auta codziennie.

Link to comment
Share on other sites

tu masz cały czas ten sam blok o oznaczeniu EJ25.
Subaru Forester SF9 Applied A EJ254 (02/1997-08/1998)
Subaru Forester SF9 Applied B EJ254 (09/1998-12/1999)
Subaru Forester SF9 Applied C EJ254 (01/2000-12/2000)
Subaru Forester SF9 Applied D EJ254 (01/2001-01/2002)
Subaru Forester SG9 Applied A EJ255 (02/2002-01/2003)
Subaru Forester SG9 Applied B EJ255 (02/2003-01/2004)
Subaru Forester SG9 Applied C EJ255 (02/2004-12/2004)
Subaru Forester SG9 Applied D EJ255 (01/2005-11/2005)
Subaru Forester SG9 Applied E EJ255 (12/2005-12/2006)
Subaru Forester SG9 Applied F EJ255 (01/2007-11/2007)
 
Rozwinę swoją wypowiedź, możesz zastosować blok z silników uturbionych (są inne tłoki)    ej255  np z Imprezy WRX,  może być blok z STI ej257.  
 

Reviews

Edited by AlexClyde
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

nie, to inny blok. 2.5T ma blok pół zamknięty a bez turbo otwarty

tu masz podstawowy katalog

http://opposedforces.com/parts/

 

 

I katalog, który zalinkowałeś podaje ten sam numer dla turbo i wolnossaka - 11008AA950. BTW, z tego co kojarzę to EJ25 semi closed był tylko w STI i to nie wszystkich.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Czyli sprawa w zasadzie nie rozwiązana :( Na pewno to inne są głowice, ale czy blok, tłoki, itp. niech mądrzejsi napiszą. 

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, skwaro napisał:

I katalog, który zalinkowałeś podaje ten sam numer dla turbo i wolnossaka - 11008AA950. BTW, z tego co kojarzę to EJ25 semi closed był tylko w STI i to nie wszystkich.

 

gdzie tam

2,5 NA DOHC to

11008AB080

lub

11008AA710

 

i od turbo

11008AA950

 

FORESTER S12

Usage information

Date Body Engine Train Transmission Grade Destination
'07, December — Wagon 2.5L EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Manual transmission XT Left-hand drive
'07, December — Wagon 2.5L EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD Sport shift XT Left-hand drive
'07, December — Wagon 2.5L EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Manual transmission XT Right-hand drive
'07, December — Wagon 2.5L EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD Sport shift XT Right-hand drive

FORESTER S11

Usage information

Date Body Engine Train Transmission Grade Suspension Destination
'04, April — '05, May WAGON 2.5L EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD Manual transmission 2.5XT Normal suspension Left-hand drive
'05, March — WAGON 2.5L EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD Manual transmission 2.5XT Normal suspension Left-hand drive
'05, March — WAGON 2.5L EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD SPORT SHIFT 2.5XT Normal suspension Left-hand drive
'03, July — '05, May WAGON 2.5L EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD Manual transmission 2.5XT Normal suspension Right-hand drive
'05, March — WAGON 2.5L EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD Manual transmission 2.5XT Normal suspension Right-hand drive
'03, July — '05, May WAGON 2.5L EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD Automatic transmission 2.5XT Normal suspension Right-hand drive
'05, March — WAGON 2.5L EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD SPORT SHIFT 2.5XT Normal suspension Right-hand drive

IMPREZA G12

Usage information

Date Body Engine Train Transmission Grade Destination
'07, June — WAGON 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Manual transmission WRX Left-hand drive
'07, June — WAGON 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Manual transmission WRXS Left-hand drive
'07, June — WAGON 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Manual transmission WRX Right-hand drive
'07, June — WAGON 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Manual transmission WRXS Right-hand drive
'07, June — WAGON 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 6SP Manual transmission STI Left-hand drive
'07, June — WAGON 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 6SP Manual transmission STI Right-hand drive

IMPREZA G11

Usage information

Date Body Engine Train Transmission Grade Suspension Destination
'05, June — '06, June SEDAN 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Manual transmission WRX Normal suspension Left-hand drive
'06, May — SEDAN 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Manual transmission WRX Normal suspension Left-hand drive
'05, June — SEDAN 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 6SP Manual transmission STI Normal suspension Left-hand drive
'05, June — SEDAN 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Manual transmission WRX Normal suspension Right-hand drive
'05, June — SEDAN 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 6SP Manual transmission STI Normal suspension Right-hand drive
'05, June — SEDAN 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 6SP Manual transmission STI-S Normal suspension Left-hand drive
'05, June — SEDAN 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 6SP Manual transmission STI-S Normal suspension Right-hand drive
'06, May — SEDAN 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Manual transmission WRXC Normal suspension Left-hand drive
'05, June — WAGON 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Manual transmission WRX Normal suspension Left-hand drive
'05, June — WAGON 2500CC EMPI DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Manual transmission WRX Normal suspension Right-hand drive

LEGACY B13

Usage information

Date Body Engine Train Transmission Grade Suspension Destination
'06, April — SEDAN 2.5L DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Automatic transmission 25GT Normal suspension Right-hand drive
'06, April — SEDAN 2.5L DOHC TURBO FULLTIME 4WD 6SP Manual transmission 25GT-B Normal suspension Right-hand drive
'06, April — SEDAN 2.5L DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Automatic transmission 25GT-B Normal suspension Right-hand drive
'06, April — '07, June SEDAN 2.5L DOHC TURBO FULLTIME 4WD 6SP Manual transmission 25GT-B STI Normal suspension Right-hand drive
'06, April — '07, June SEDAN 2.5L DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Automatic transmission 25GT-B STI Normal suspension Right-hand drive
'06, April — WAGON 2.5L DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Automatic transmission 25GT Normal suspension Right-hand drive
'06, April — WAGON 2.5L DOHC TURBO FULLTIME 4WD 6SP Manual transmission 25GT-B Normal suspension Right-hand drive
'06, April — WAGON 2.5L DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Automatic transmission 25GT-B Normal suspension Right-hand drive
'06, April — '07, June WAGON 2.5L DOHC TURBO FULLTIME 4WD 6SP Manual transmission 25GT-B STI Normal suspension Right-hand drive
'06, April — '07, June WAGON 2.5L DOHC TURBO FULLTIME 4WD 5SP Automatic transmission 25GT-B STI Normal suspension Right-hand drive

a tak to wygląda w praktyce

blockdesign.jpg

środkowy to forester XT i inne z turbo, po prawej bez turbo

Link to comment
Share on other sites

Masz rację, za późno było i bzdury napisałem :) Siadł w kącie i się wstydzi, ej255 jest oczywiście semi closed.

Edited by skwaro
Link to comment
Share on other sites

Tak to wygląda problem z tym że nigdzie nie ma takiego silnika na alledrogo itd... Nie wiem od czego dopasować. A jak kupował mówiłem kup 2.0 i będzie spokój:)

IMG_20180111_215552.jpg

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, AdaSch napisał:

a przepływomierz czysty? on tak jeździł? wygląda jakby miał super zucho z IAM na 0 a i tak detonacje rozwaliły silnik.

Ja pierwszy raz widzę takie dziury w głowicy !!! To w ogóle możliwe że silnik z tym jakoś pracował?

Masz może fotkę bloku w miejscu gdzie zrobił się ten przepał ? Blok ocalał? 

Edited by rydzada
Link to comment
Share on other sites

29 minut temu, AdaSch napisał:

Ja widziałem, z mega zasyfiałą przeplywką

Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka
 

Tzn co robi wtedy ECU? Ubogą bardzo mieszankę? Bogatą bardzo mieszankę? Czy inne cuda?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 12.01.2018 o 21:17, rydzada napisał:

Tzn co robi wtedy ECU? Ubogą bardzo mieszankę? Bogatą bardzo mieszankę? Czy inne cuda?

tak, są ogromne lagi na odczytach, wydaje mu się, że wpada znacznie niej powietrza niż jest w realu.

Ale przez knocki IAM był 0. Właściciel takiego kupił i nie wiedział, jak ma jeździć 2.5XT, jak go przewiozełm był w szoku.

Ostatecznie czyszczenie tylko trochę pomogło, facet zakupił nową i zyskał nowe auto po tym jak naprawił głowicę z wypalonym gniazdem zaworowym jak się okazało (check engine)

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, AdaSch napisał:

tak, są ogromne lagi na odczytach, wydaje mu się, że wpada znacznie niej powietrza niż jest w realu.

Ale przez knocki IAM był 0. Właściciel takiego kupił i nie wiedział, jak ma jeździć 2.5XT, jak go przewiozełm był w szoku.

Ostatecznie czyszczenie tylko trochę pomogło, facet zakupił nową i zyskał nowe auto po tym jak naprawił głowicę z wypalonym gniazdem zaworowym jak się okazało (check engine)

Czy w takim przypadku, czyli błędów odczytu przepływki, pomaga sprawdzenie / strojenie z zewnętrzną sondą AFR? Czy błędy na ECU i check engine wyrzuca już sonda ori wmontowana w układ wydechowy?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
W dniu ‎2018‎-‎01‎-‎13 o 01:10, Filipos napisał:

Ja też takiego czegoś nie widziałem. Nie wiem dlaczego się tak wypalily jutro wystawie fotki bloku choć jest cały.glowice dostaly najbardziej.

i jak ten blok? uporaliście się z problemem?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...