Jump to content
Kola1958

Forester 125 czy 158

Recommended Posts

Od półtora roku jestem posiadaczem fotka 2003 125km przez ten czas zrobiłem nim 30 tys. km ma w tej chwili 193 tys.km samochód po kupnie miał założony gaz,jestem z niego mega zadowolony ale zamarzyło mi się zmienić go na nowszy 158 proszę o opinię tego nowszego modelu szczególnie z lpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli do gazu to lepszy jest ten ze 125km. W 158 jest regulacja luzu zaworowego na szklanki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, iron napisał:

Jeśli do gazu to lepszy jest ten ze 125km. W 158 jest regulacja luzu zaworowego na szklanki.

Dokładnie tak jak Kolega napisał , w osiągach aż tak dużej różnicy nie ma , jak już to lepiej poszukać 2.0XT , gaz znosi dobrze i radocha większa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepiej szukać Forka SG po lifcie w wersji Bi-Fuel z oznaczeniem silnika EJ20F. 

Wersja Bi-Fuel to LPG założone od nowości i przez dealera (bo podobno nie powinno się mówić / pisać, że "fabryczna"...)

Ale przynajmniej jest pewność, że wszystko w tej instalacji zostało dobrane i założone poprawnie.

Regulacja w tym silniku co prawda na szklanki, ale w wersji EJ20F sprawdzenie odbywa się co 60 kkm (sprawdzenie - nie zawsze jest konieczność regulować).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaką masz motywację do zmiany? Tzn czego oczekujesz po nowszym modelu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemiecki importer zakładał też instalacje do 3,0H6. A potem szybko ściągał, więc to o niczym nie świadczy.

Żeby 158 KM pokazywał pazur, trzeba go wysoko kręcić, dół mają taki sam. Jak chcesz dynamiczniej, to coś z literką T na tylnej klapie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Często 158 km to ej20f (czyli ze wzmocnionymi gniazdami zaworowymi), a jak nie chcesz z T na końcu - jest jeszcze 2,5 w manualu - 167 km i z zaworami regulowanymi na płytkach ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minut temu, Panther napisał:

jest jeszcze 2,5 w manualu - 167 km i z zaworami regulowanymi na płytkach ...

Chciałeś napisać na śrubkach .

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Malyboss napisał:

Najlepiej szukać Forka SG po lifcie w wersji Bi-Fuel z oznaczeniem silnika EJ20F. 

Wersja Bi-Fuel to LPG założone od nowości i przez dealera (bo podobno nie powinno się mówić / pisać, że "fabryczna"...)

Ale przynajmniej jest pewność, że wszystko w tej instalacji zostało dobrane i założone poprawnie.

Regulacja w tym silniku co prawda na szklanki, ale w wersji EJ20F sprawdzenie odbywa się co 60 kkm (sprawdzenie - nie zawsze jest konieczność regulować).

 

 

A już zupełnie najlepiej to szukać EJ20F bez gazu i samemu założyć porządną instalację, a nie używać "wabika" od dealerów :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tansza regulacja gazu jak koledzy wspomnieli, moim zdaniem dużo wieksza dynamika silnika 156km, miałem forka sg 156 i było calkiem fajnie, potem przesiadka w legaca 125koni i musilame się przyzwyczaić. Spokojnie można wyprzedzić żwawo auta wlekące się 140 kmh zwykla drogą. Teraz zamknąłem temat legacem h6 i dopiero jestem zadowolony, choć dalej brakuje mi rządowych kogotów na nim i lizaka by przemieszczać się bez korków :P. Forek fajny , dobrze swieca reflektory, jak dla mnie minus to fotel, w legacu dużo wygodniejszy. wygodniej z tylu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za podpowiedzi może to się wyda dziwne ale są dwa powodu zmiany chciałbym coś nowszego s przede wszystkim nie toleruje ciemnych kolorów a mój jest zielona butelka dla mnie to jak czarny jadąc po niego do Niemiec myślałem że to będzie jaśniejsze a.jak zajechałem głupio mi było wycofać się a samochód też mi był pilnie potrzebny

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, MateuszWwa napisał:

miałem forka sg 156 i było calkiem fajnie, potem przesiadka w legaca 125koni i musilame się przyzwyczaić

A co ja mam powiedzieć po przesiadce z OBK H6 na Buga i Forka 125KM? :biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...