Jump to content

Jak donosi rosyjski wywiad...


Flipper

Recommended Posts

RAPORT SZPIEGA:

Informacje o przygotwywaniu przez Subaru dużego SUV-a krążą w internecie od dłuższego czasu. Jedną z nich jest ta o projekcie SG/X (bądź 00X), który miałby się pojawić jako propozycja Subaru na rok 2006. Pojazd ten miałby być wyposażony w 3-litrowy silnik H6 (oczywiscie w ukladnie przeciwsobnym - Boxer). Długość: 4,9m, rozstaw osi: 2,7m.

 

Zastanawiającym jest jednak fakt, iż 99,9% informacji dotyczących tego

projektu pochodzi zza naszej wschodniej granicy :D

http://www.subaru.kz/news.html

Link to comment
Share on other sites

Na tym zdjeciu ton modle Subaru nie wyglada zbyt ladnie, ale przeciez nie o to chodzi :P, mi osobiscie Cayenne sie podoba :)

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe czy nastepna Impreza tez bedzie miala takie jajko z przodu, oby nie. Moze trzeba juz zaczac pisac listy do Subaru z protestami, zeby nie byla za puzno jak w przypadku BMW czy Porsche.

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie najladniesza Impreza to model do 99 roku :), terazniejezyz model tez jest jeszcza ladny, ale juz bardziej kombinowany, teraz wszystko sie pewnie zmieni, zaczna kombinowac z tymi nadwoziami strasznie, zeby tylko nie przekombinowali :?

Link to comment
Share on other sites

okrągłe światła w Imprezie to IMO najlepsza odsłona tegoż modelu.

 

hmm, nie wydaje mi się, żeby ten SUV był najlepszym pomysłem ale przynajmniej w końcu na rynku pojawi się SUV, który będzie rzeczywiście potrafił poradzić sobie w terenie - nie tak jak np. Honda CR-V czy BMW X5, które w lesie jeździ wcale nie lepiej niż moje Justy...

 

a nowa stylistyka, cóż, zmianom nie da się przeciwdzałać, aczkolwiek aby przekonać się, jak wyglądałaby Impreza w nowym stylu, trzebaby spotkać ją "na żywo" - obrazek to nie to samo niestety.

 

pzdr!

Link to comment
Share on other sites

Kuba czemu od razu odrzucasz mozliwosc jajka u Imprezy? Przeciez na przyklad w B11S b ladnie to wygladalo wszystko :)

 

moim zdaniem jajka som dobre, ale na wielkanoc ... coś mnie sie wydawa że se chłopaki FHI ściungneli to jajo z alfy

 

Śmiech'u wielkanocny

Link to comment
Share on other sites

  • Ojciec Założyciel

Uważam, że większy SUV bardzo by nam sie przydał ponieważ mamy wielu potencjalnych klientów, którzy chętnie by kupili większe auta niż te, które mamy aktualnie w ofercie.

Na temat możliwości produkcji takiego samochodu istnieją już od dłuższego czasu plotki w internecie. Niestety nic konkretnego w tej sprawie nie jest mi wiadome, a tym bardziej czy publikowany pojazd ma cokolwiek wspólnego z rzeczywistością ....

 

PS. Śmiech'u: jak nazywa się menda po rosyjsku ? ........................................ Łonochod.

 

Łączę pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

a czy zauważyliście, że obgadywany przez nas samochodzik ma prawie identyczny przód, jak concept car Subaru B11 zaprezentowany w Genewie w 2003 rozkroku?

 

wnioskuje z tego, że FHI już zaakceptowało stylistykę widoczną na zdjęciu auta.

 

P.S. PS. Szanowna Dyrekcjo: przyznaje, żem nie uważał na lekczjach j. radzieckiego, ale zaś uważam rosyjską nazwę tego ptaka za jedyną, słuszną i właściwą :twisted:

 

Śmiech'us ornitologus

Link to comment
Share on other sites

Saab 9-7X juz jest, a biorac pod uwage ostatni model 9-2X, ktory ma duzo wspolnego z subaru to, kto wie ....

 

Oto dane Saaba 9-7X:

 

 

Firma Saab Automobile AB pokazuje na targach motoryzacyjnych w Nowym Jorku swój pierwszy samochód SUV - Saaba 9-7X.

"9-7X jest długo oczekiwanym uzupełnieniem naszej gamy modelowej " - mówi Debra Kelly - Ennis, Prezes i Dyrektor Generalny Saaba w USA. "Samochód ten wprowadzi nas w segment rynkowy samochodów SUV - w jeden z najprężniej i najszybciej rozwijających się obecnie segmentów samochodów klasy premium. Segment ten wzrósł w latach 1997-2003 z 45.000 do 401.424 samochodów! A do końca roku 2005 przewiduje się, że ich produkcja wyniesie 470 000 sztuk.

 

Nowy Saab 9-7X wnosi specyficzne cechy własnego charakteru do tego rozwojowego segmentu w postaci m.in. wyrafinowanej stylizacji nadwozia i wnętrza, wzornictwa oraz jakości wykonania z najwyższej półki, zestrojenia podwozia pod kątem sportowej i pełnej satysfakcji jazdy oraz lokalizacji wyłącznika zapłonu w tunelu środkowym tuż za selektorem skrzyni biegów. Samochód ten bez wątpienia trafia w gusta klienteli poszukującej samochodu przemyślanego i komfortowego - o funkcjonalności pojazdu rekreacyjno-użytkowego. Idea tej koncepcji pochodzi ze znanej już architektury GMT360.

 

Produkcja Saaba 9-7X rozpocznie się w styczniu 2005 r. a odbywać się będzie w zakładach General Motors w Moraine w stanie Ohio.

 

Prowadzone przez firmę Saab badania rynkowe wykazały, iż pojazd typu SUV znajduje się aż w 39% amerykańskich gospodarstw domowych, posiadających samochód marki Saab. Co też ciekawe, 30% właścicieli samochodów Saab, rezygnujących z użytkowania samochodu tej marki - kupuje w to miejsce właśnie SUV o nadwoziu czterodrzwiowym.

 

Na rynku USA, Saab 9-7X plasować się będzie w przedziale cenowym 37.000 - 45.000 dolarów. Jego wersja wyczynowa z silnikiem V-8 o pojemności 5,3 litra i mocy około 300 KM stanowić będzie bardzo interesującą ofertę w klasie luksusowych SUV średniej wielkości. Klasa ta charakteryzuje się bogatym wyposażeniem standardowym, takim jak skórzane pokrycia siedzeń, 18-calowe obręcze ze stopu lekkiego, napęd na wszystkie koła oraz najwyższej klasy systemy dźwiękowe.

 

Wyszukane wzornictwo: Typowy Saab na zewnątrz i w środku

We wnętrzu 9-7X znalazły się charakterystyczne dla marki Saab przesuwne, listwowe dysze nawiewu powietrza, słynny z Saaba 9-5 uchwyt na kubek i stacyjka w tunelu centralnym. Również i na zewnątrz poznać można sportowy i funkcjonalny charakter Saaba. Dzięki charakterystycznemu kształtowi atrapy chłodnicy, wizualnie zachodzącym na słupki D tylnym oknom oraz markowym obręczom kół - dziedzictwo 9-7X staje się oczywiste już na pierwszy rzut oka. W swym wyglądzie Saab 9-7X jest wysmukły, sportowy i aerodynamiczny, z doskonałymi proporcjami swej obniżonej sylwetki w połączeniu z potężnymi kołami o rozmiarze 18 cali.

 

Widziany z boku 9-7X prezentuje czyste i niezakłócone linie obrysu, pozbawione gwałtownych uskoków i wystających kształtów. Światła tylne umieszczono w pionie, za przezroczystymi kloszami. Ich trójwymiarową i "kryształową" formę uzyskano przez użycie reflektorowych elementów optycznych oraz wysoką precyzję wykonania detali oprawy.

 

Stworzona z myślą o kierowcy i wyrafinowana w swej formie kabina Saaba 9-7X jest efektem lotniczej inspiracji. Nowej konstrukcji konsola środkowa pochylona jest w stronę kierowcy a w całym wnętrzu nie szczędzono tradycyjnych dla Saaba akcentów i elementów wystroju.

 

Osiągi: zacięcie sportowe i satysfakcja dla kierowcy

Tak jak wszystkie samochody marki Saab, 9-7X to pojazd stworzony z myślą o dawaniu kierowcy satysfakcji z jazdy. Aby zapewnić komfort zastosowano w 9-7X specjalnie zestrojone zawieszenie przednie na podwójnych wahaczach poprzecznych i sprężynach śrubowych oraz pięciowahaczowe zawieszenie tylne ze sterowaniem elektronicznym. Typowo europejską charakterystykę jezdną uzyskano dzięki obniżeniu wysokości pojazdu nad drogą oraz utwardzeniu zawieszenia a także poprzez pogrubienie przedniego stabilizatora i usztywnienie tulei mocowania górnych wahaczy tylnych. Wszystkie amortyzatory mają regulowaną siłę tłumienia, umożliwiającą ograniczenie przechyłów nadwozia podczas szybkiej jazdy. W firmie Dunlop specjalnie dla Saaba 9-7X powstało wielosezonowe ogumienie rozmiaru P255/55R18 typu 'high performance' i znacznej przyczepności do podłoża. Efektem "szybszego" przełożenia przekładni kierowniczej (18,5 : 1) oraz usztywnienia jej mocowania jest zwiększona precyzja i reaktywność całego układu kierowniczego, który odznacza się także podwyższoną zdolnością samo-centrowania i płynnością działania. Jest to w znacznej mierze zasługą wsporników usztywniających konstrukcję przedniej części ramy pomocniczej.

 

Saab 9-7X wyposażony jest standardowo w dołączany napęd na wszystkie koła. W trudniejszych sytuacjach własności trakcyjne i jezdne poprawia tylny mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu (załączany sprzęgłem mechanizmu). Dla wszystkich kół przewidziano hamulce o wentylowanych tarczach (przednie zaciski aluminiowe, dwutłoczkowe) - z czterokanałowym system przeciwblokującym ABS. Do wyboru są dwa całkowicie aluminiowe silniki benzynowe, współpracujące ze sterowanymi elektronicznie, czterostopniowymi, automatycznymi skrzyniami biegów: 6-cylindrowy, rzędowy o pojemności 4,2 litra, rozwijający moc 275 KM (205 kW) i moment obrotowy 372 Nm oraz 5,3-litrowy V-8 o przybliżonej mocy 300 KM (224 kW) i momencie 447 Nm.

 

Saab 9-7X charakteryzuje się także bogatym, seryjnym wyposażeniem wpływającym na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, które obejmuje m.in.:

* Dwustopniowe czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera

* System wykrywania obecności i masy pasażera przedniego

* System wykrywania groźby wywrócenia się pojazdu

* Boczne kurtynowe poduszki powietrzne (ochrona głowy)

* Napinacze wstępne i zwalniacze napięcia pasów bezpieczeństwa przednich foteli

* Sygnalizację przypominania o niezapiętych pasach foteli przednich.

 

Dane techniczne i osiągi eksploatacyjne Saaba 9-7X

Silnik

6-ścio cylindrowy rzędowy (L6) lub 8-śmio cylindrowy w układzie V (V8), umieszczony wzdłużnie z przodu, napędza wszystkie 4 koła.

Układ przeniesienia napędu

Typ

4-ro biegowa skrzynia automatyczna Hydra-Matic 4L60-E napędzająca tylne koła z elektronicznie sterowanym automatycznym nadbiegiem i przekładnią hydrokinetyczną

 

Układ kierowniczy

Przekładnia zębatkowa ze wspomaganiem

Przełożenie: 18.5:1

Średnica zawracania: 11.5 m (między krawężnikami)

 

Zawieszenie

Przednie: niezależne, dwu wahaczowe

Tylne: 5-cio wahaczowe z osią niedzieloną, elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne

 

Układ hamulcowy

Hamulce tarczowe, wentylowane, ze wspomaganiem i ABS, z przodu dwutłoczkowe zaciski aluminiowe, hamulec postojowy bębnowy, działający na koła tylne

Tarcze hamulcowe

Przednie: o średnicy 12.8 cali (325 mm)

Tylne: o średnicy 12.8cali (325 mm)

 

Koła/opony

Koła: 18-sto calowe, aluminiowe, 6-cio ramienne

Opony: P255/55R 18 radialne wielosezonowe

 

Wymiary:

Długość całkowita: 4.912 mm

Rozstaw osi: 2.870mm

 

Dopuszczalna masa całkowita

V8: 2 948 kg

L6: 2,540 kg

Rozkaład DMC na osie: 53% przód / 47% tył

Pojemności

Zbiornik paliwa

83.3 litry

Pojemność bagażnika

Rozłożone oparcia drugiego rzędu siedzeń: 1.161 litrów

Złożone oparcia drugiego rzędu siedzeń: 2.268 litrów

 

 

Pojemność

4200 4.2L I-6

5300 5.3L V8*

Moc wg norm EEC

275 KM (205 kW)

przy 6,000 obr/min

300 KM (224 kW)

przy 5,200 obr/min

Maksymalny moment obrotowy wg norm EEC

372 Nm przy 3,600 obr/min

447 Nm przy 4,000 obr/min

Średnica cylindra/skok mm

93 x 102

96 x 92

Maksymalne ciśnienie ładowania

10.0:1

9.9:1

 

Zużycie paliwa*

l/100 km

4200 4.2L I-6

5300 5.3L V8

Miasto

 

15,7

15,7

Poza miastem

 

11,2

13,1

 

 

4200 4.2L I-6

5300 5.3L V8

Prędkość maksymalna

 

191 km/h

191 km/h

Przyśpieszenie 0-100km/h

8.9 sek

7.8 sek

Link to comment
Share on other sites

Nie sadze, aby ten Saab i projekt SUVa Subaru to bylo to samo. W Saabie beda silniki V8 i rzedowa 6-ka, a Subaru takich na pewno nie zastosuje. A do boxera i V badz rzedowki to calkiem inna konstrukcja, tak mi kiedys mowiono :roll:

 

Spojrzcie jeszcze raz na oba zdjecia obok siebie:

 

download.php?id=100529

 

download.php?id=100527

 

Ja nie widze zadnych wspolnych cech :)

 

P.S. powoli mi sie zaczyna ten subarak podobac - poza tym czesto samochod inaczej wyglada na zdjeciach, a inaczej w realu :)

 

[EDIT] http://www.thecarconnection.com/index.asp?article=6958&sid=178&n=158

Link to comment
Share on other sites

A tak swoja droga to to jest po prostu FAKE :roll:

 

download.php?id=100527

001.jpg

 

Spojrzcie na podobienstwo:

:arrow: lusterek bocznych

:arrow: wnetrza kabiny (zaglowki)

:arrow: swiatla

:arrow:grile (indentyczne)

:arrow: felgi

:arrow: nadkola

 

Zauwazcie, ze prawe lusterko (to bardziej schowane) jest calkowicie IDENTYCZNE w obydwu przypadkach :roll:

 

Co jak co, ale nie sadze, zeby Subaru wypuscilo dwa AZ TAK podobne samochody :wink:

 

Cos mnie sie zdaje, ze to wszystko to jajko i nie bedzie zadnego SUVa Subaru :roll:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...