Skocz do zawartości

Rajdowe dyskusje - sezon 2018


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, matros1 napisał:

Ciekawe czy Tanak powalczy o punkty na power stage, czy jednak będzie chciał dowieźć pewną wygraną.

 

Jak chce się włączyć w walkę o mistrza to musi walczyć o każdy punkt.

 

Music isc wszystko.

 

Tyczasem z profilu Colina Clarka B)

 

 

Screenshot_20180819-102008.png

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kajto spadł na 5 miejsce :(

Z jednej strony można uznać, że jak na pierwszy start na asfalcie w tym sezonie i na świadomość, że jakikolwiek dzwon może zakończyć starty w tym sezonie, a może i w ogóle, to można by uznać to 5 miejsce za wynik całkiem ok. Z drugiej jednak strony od 3-krotnego mistrza Europy można by spodziewać się czy wymagać trochę lepszego rezultatu. Tym bardziej, że na poszczególnych odcinkach zazwyczaj był w okolicach 8 miejsca i zdarzało mu się przegrywać os-y z np. Pieniążkiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj już tak nie ma co tak zasłaniać wszystkiego budżetem bo nikt nie wymaga od niego aby zwyciężał w rajdach czy bywał na podium ale od trzykrotnego ME można oczekiwać że jakieś pojedyncze oesy zapisze na swoje konto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Kajtem wygrał budżet a nie brak doświadczenia czy talentu. Był na pudle i w sumie nie zrobił zbyt wiele żeby się na tym pudle utrzymać (patrząc na czasy poszczególnych odcinków).

Można sobie wmawiać że ma słaby samochód czy że się uczy, albo to czy tamto. Jednak chyba nikt nie ma złudzeń, że tak naprawdę chodzi tutaj tylko o brak budżetu i chęć dowiezienia samochodu w jednym kawałku. Moim zdaniem, brak kasy i problemy z pozyskaniem sponsora, skutecznie podcięły mu jaja.

 

Tanak pojechał mądry rajd. Jak trzeba było to cisnął a odpuszczał tam gdzie nie było potrzeby ryzykować.

 

Bohaterem jak dla mnie jest jednak Kopecky, który tracąc ponad minutę zdołał odrobić starty.

Młody Rovanpera niedługo myślę że będzie kimś na wzór Tanaka. Jeszcze jest młodym gniewnym ale prędkości trudno mu odmówić. Musi się tylko nauczyć odpuszczać tam gdzie można. Jak go ktoś mądrze poprowadzi to jest to materiał na mistrza.

 

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On cóż awantura była pol rajdu o Kajta ,od wyzywanie przez kto sie zna a kto nie a finał rajdu taki ze dzis strata na KM wynosiła ponad sek na kilometr.Tu nie trzeba byc juz ekspertem i sie znać bo to poprostu słabiutka postawa zeby nie mowic przepaść bo mnie sie znow oberwie.

Ogolnie tak wiem to pierwszy sezon pare rajdów dla sprawdzenia ale biorąc pod uwage jak słaba oprawę i przekaz medialny ma WRC2 to przy takiej jeździe po prostu tego nie widze.

Reszta WRC2 w skrycie to: 

Kopecky WOW ale popis dał nie lada.

Mlody Rovanpera jak na doświadczenie tez zaprezentował sie zacnie.Ogolnie jak bym zarządzał fabrycznym zespołem juz teraz podpisał bym z nim kontrakt i nawet niech sobie jeździ jeszcze WRC2 w przyszłym sezonie ważne zeby był moj.Zdziwi mnie to jezeli nikt tego nie zrobi.

 

Odnosnie RC1 to oczywiscie Tanak klasa sama w sobie.Niby liczą sie tylko rajdy ale przy takim tępie to na prawde sa szanse na włączenie sie do walki.

Ogier.Jak na to co sie stało to i tak spadł na cztery łapy bo mogło juz byc po zawodach.W kazdym razie widac jaki komfort dawało mu mocne auto w prostaki Polo.Przy bardziej wyrównanym sprzęcie i troche większym ciśnieniu jest juz człowiekiem i popełnia błędy.

Therry  troche ponizej oczekiwań ale on myśli tylko o mistrzostwie i widac ze w tym sezonie jest mądrzejszy.Wywalczyl spora przewagę przed wakacjami i teraz ja mądrze kontroluje.

JML cóż.Pech to cos co od niektórych trzyma sie z daleka a innych trzyma blisko.On niestety należy do tych drugich i pewnie dlatego mistrza nie było i nie bedzie.Szkoda bo rajd układał mu sie dobrze i tempo tez w końcu przyszło.

 

Finska młoda krew tez pokazała sie z dobrzej strony zwłaszcza Lappi ktory dzieki czystej jeździe wyjeździł nawet P3. 

 

Citrone bez zaskoczeń ale szkoda troche Breena bo on tez ma ostatnia troche pod górkę.

 

Evans.Co sie ostatnio stało z chłopakiem ? Jak tak dalej pójdzie to znow bedzie WRC2 w przyszłym sezonie.

 

Mikkelsen.Coz no nie moze sie chłopak dogadać z tym Hyundaiem a szkoda bo przeciez przedkosc była.Pytanie czy Hyundai nie przekombinował troche z ilością kierowcow.

 

Podsumowujac kolejny mega rajd zwłaszcza piątek i sobota i aż szkoda ze znow trzeba czekać do następnego.

 

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Rovanpera , to rozmawialiśmy z mechanikiem z HYU (Polakiem ) i mieli testy we Francji dla młodych kierowców , dwa auta do dyspozycji ( szuter i asfalt ) R5 oczywiście , Rovanpera ich tam dosłownie rozjechał :) pokazując ze nawet nie przeszkadza mu inne ustawienie fotela ( po innym zawodniku ) . Wiec pewnie ma drzwi otwarte w HYU :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Carfit masz jakiś inside od Kajta ? Jak tam ogólnie u nich to wyglądało lub po prostu jak ty oceniasz ten występ?

20 minut temu, boy napisał:

Może lepiej doczytaj skąd wzięła się strata KK na os 17

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka
 

Każda wymówka jest dobra.Niedziela miała trzy oesy i na każdym dostał 1 sek na kilometr.

Wcześniej tracił między 0.5-0.7 sęk więc jeżeli już czymkolwiek to tłumaczyć to albo pozycja startowa albo nie było opon ani źle przełożeni a skrzyni do charakterystyki oesow albo się nie wyspal i wstał lewą nogą albo wszystko na raz.

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Carfit masz jakiś inside od Kajta ? Jak tam ogólnie u nich to wyglądało lub po prostu jak ty oceniasz ten występ?

Osobiście uważam ze to był bardzo solidny występ ! Po pierwsze Kajto jedzie Fordem , którym umówmy się nie jest w tej chwili najszybszy , Skoda ( fabryka ) ma zupełnie inne możliwości , Kajto korzysta z opon Pirelli , to chyba tez nie pomaga , i miał zdecydowanie słabsza pozycje na drodze . Zobaczymy co będzie w przyszłym roku , ale naprawdę Kajto nie ma łatwo , nie jest rozjeżdżony , jedzie spokojnie , choć auto ma topowe ( można powiedzieć ze fabryczny R5 ) ;) . Ma jechać Katalonię i albo Turcją albo GB .
Spotkałem się z moim kolega , który teraz pracuje dla Lyukaniuka , i stara się o budżet na WRC 2 w 2019 , będzie grubo jak Alexy będzie w wrc2 w 2019 :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TurdziGT: Na pierwszym dostał 0.5 sek, na drugim przestrzelil skrzyżowanie i stracił 0.85 sek. Na power stage nie ścigał się z nikim o nic, chodziło o to żeby bezpiecznie dojechać do mety. Bardzo solidny występ. 6d1406b6b138d7727706fb792370ac99.jpg

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 16 faktycznie było 0.5 zle popatrzyłem.

No bardzo ładnie to wszystko wyglad tylko ten wynik końcowy straty do lidera nie uwzględnia uwzględnia tego ze lider stracił i odrobił minutę :) 

42 minuty temu, carfit napisał:


Osobiście uważam ze to był bardzo solidny występ ! Po pierwsze Kajto jedzie Fordem , którym umówmy się nie jest w tej chwili najszybszy , Skoda ( fabryka ) ma zupełnie inne możliwości , Kajto korzysta z opon Pirelli , to chyba tez nie pomaga , i miał zdecydowanie słabsza pozycje na drodze . Zobaczymy co będzie w przyszłym roku , ale naprawdę Kajto nie ma łatwo , nie jest rozjeżdżony , jedzie spokojnie , choć auto ma topowe ( można powiedzieć ze fabryczny R5 ) ;) . Ma jechać Katalonię i albo Turcją albo GB .
Spotkałem się z moim kolega , który teraz pracuje dla Lyukaniuka , i stara się o budżet na WRC 2 w 2019 , będzie grubo jak Alexy będzie w wrc2 w 2019 :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Pirelli to faktycznie nie pomaga.No jest zapewne dosc sporo tych faktorów ktore zsumowane na pewno mu nie pomagają ale mimo wszystko liczyłem po cichu ze powinien sie plasować za Kamilli i Lefebrve bo o Skodach oczywiscie nie było mowy.Niestety było troche dalej zwłaszcza w piątek.

Z punktu widzenia szans na wynik ta Turcja paradoksalne nie była by taka głupia bo tam nikt nie jechał poza fabrykami ktore robiły tylko rekonesans jak była kandydatem w zeszłym roku wiec brak znajomosci trasy wszystkich wyrównał by szanse.Z kolei rajd chyba troche bardziej wymagający dla auta niz takie GB wiec tu znowu koszta mogą zadecydować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, turdziGT napisał:

Odnosnie RC1 to oczywiscie Tanak klasa sama w sobie.Niby liczą sie tylko rajdy ale przy takim tępie to na prawde sa szanse na włączenie sie do walki.

Tanak na każdym kroku podkreślał, że jedzie na luzie bo nic nie musi, co najwyżej może. Zobaczymy jak pojedzie jak będzie walczył o mistrza w ostatnim rajdzie. 

 

12 godzin temu, turdziGT napisał:

Ogier.Jak na to co sie stało to i tak spadł na cztery łapy bo mogło juz byc po zawodach.W kazdym razie widac jaki komfort dawało mu mocne auto w prostaki Polo.Przy bardziej wyrównanym sprzęcie i troche większym ciśnieniu jest juz człowiekiem i popełnia błędy.

Slow puncture złapany na idealnej linii to raczej nie błąd, a pech. Fakt, w VW miał się jak pączek w maśle, ale w ubiegłym roku zdobył tytuł na jedną rundę przed końcem słabszym autem. Myślę też, że z presją w razie czego poradzi sobie lepiej niż Neuville. 

 

13 godzin temu, turdziGT napisał:

JML cóż.Pech to cos co od niektórych trzyma sie z daleka a innych trzyma blisko.On niestety należy do tych drugich i pewnie dlatego mistrza nie było i nie bedzie.Szkoda bo rajd układał mu sie dobrze i tempo tez w końcu przyszło.

Nie jestem zwolennikiem teorii spiskowych, ale to aż dziwne, że prawie wszystkie awarie Toyoty w tym sezonie przytrafiają się w aucie JML. 

 

13 godzin temu, turdziGT napisał:

Mikkelsen.Coz no nie moze sie chłopak dogadać z tym Hyundaiem a szkoda bo przeciez przedkosc była.Pytanie czy Hyundai nie przekombinował troche z ilością kierowcow.

Oglądałem Arena Panzerplatte live na stronie Red Bulla i wszyscy kierowcy Hyundaia mówili, że mają problem z podsterownością lub nadsterownością i że wszyscy wymieniali skrzynie i dyfry, żeby auta zaczęły się jakoś prowadzić. Zresztą widać po tempie wszystkich załóg, że Hyundai chyba trochę zaniedbał rozwój asfaltowego speca i20. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tutek napisał:

Slow puncture złapany na idealnej linii to raczej nie błąd, a pech. Fakt, w VW miał się jak pączek w maśle, ale w ubiegłym roku zdobył tytuł na jedną rundę przed końcem słabszym autem. Myślę też, że z presją w razie czego poradzi sobie lepiej niż Neuville. 

Uderzyl w bardzo duzy kamien stojacy z boku drogi widac bylo nawet na onboardzie.Az dziwne ze kolo tam nie zostalo po tym uderzeniu tak ze mial na prawde duzo szczescia.

3 godziny temu, Tutek napisał:

Nie jestem zwolennikiem teorii spiskowych, ale to aż dziwne, że prawie wszystkie awarie Toyoty w tym sezonie przytrafiają się w aucie JML. 

Cezko mi zrozumiec co sie dzieje z jego autem.Rozumie jak pada skrzynia czy inne lelemnty ktore moga byc wynikiem takie czy innego stylu jazdy ale pompa hydrauliki nie ma z tym nic wspolnego tak jak awaria alterrnatora i elektryki na fince w zeszym roku. Dziwne sa te awarie aczkolwiek dobrze ze tempo bylo bo jak by nie bylo JML musi tez walczyc o fotel na przyszly rok.Zdziwil bym sie jak by byly zmiany w skladzie Toyoty ale nigdy nic nie wiadomo.

3 godziny temu, Tutek napisał:

Oglądałem Arena Panzerplatte live na stronie Red Bulla i wszyscy kierowcy Hyundaia mówili, że mają problem z podsterownością lub nadsterownością i że wszyscy wymieniali skrzynie i dyfry, żeby auta zaczęły się jakoś prowadzić. Zresztą widać po tempie wszystkich załóg, że Hyundai chyba trochę zaniedbał rozwój asfaltowego speca i20.

Niemcy to ciezki rajd bo to trzy rajdy w jednym wiec kadego dnia bedzie to jakis kompromis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to porażka promotora.Jak młodzi prywatni kierowcy  mają utrzymać sponsora skoro sponsor nie czerpie z tego żadnych medialnych korzyści ?Przecież Kajto był na P2 przez chwilę , 4 na Panzerplatte i jak by nie było urzedujacy mistrz ERC.OK nie musi dostać 10 min. Ale chociaż wzmianka że był jest czy jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rajdy, sport motorowy to dość specyficzny „sport”. Rządzi kasa, znajomosci, układy i układziki. Ktos płaci za film czy zdjęcia i decyduje kto na nich będzie a kto nie. 

 

Nie tylko na WRC ale na innych poziomach tez. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...