Jump to content

Rajdowe dyskusje - sezon 2018


Recommended Posts

Niby tak ale mysle ze tu mała fortuna poszła na odbudowę aut zamiast na rozwój.Wynikow i tak nie było a ciułać punkty mogą Madsem i Breenem bo Kris i tak nic nie dowoził wiec po co utrzymywać 3 auta jak i tak tylko dwa robia rezultat.Dla kazdego jest limit i mysle ze i tak Kris go dobrze przeciągnął.Tak na dobra sprawe to powinni mu podziękować w 2017 i wziąć Mikkelsena na lidera zespołu.

Pytanie teraz jaki maja plan bo to ze Mads dokończy 2018 to raczej logiczne ale co potem ? 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ostatnio zakończył się 37. Rajd Podlaski czyli 1 eliminacja Szuter Cup'u 2018. Dla mnie to był pierwszy rajd w pełnoprawnym samochodzie rajdowym. Miałem to szczęście poprowadzić Imprezę N12 z kłową sk

Pozdrawiam wszystkich spotkanych na rajdzie forumowiczów  Pojechaliśmy najszybciej, chociaż beczek w tym sprzęcie jeszcze się muszę nauczyć, najlepiej wychodziły na zapoznaniu Będziemy na Świdnicki

Komentarz z onetu. Chyba, nie zdajesz sobie sprawy,ze pol roku nie jezdzenia plus swiadomosc,ze jak jebniesz to masz po sezonie zwalnia Cie wlasnie o te dziesietne, na km/oesowym, ktore Kajto traci do

Posted Images

Jestem przekonany, że to koniec Meeke'a w WRC. Raczej nikt nie pokusić się żeby zatrudnić dobiegającego czterdziestki zawodnika z etykietą dzwonnika. Tak jak pisze @turdziGT budżet nie jest z gumy, a zespoły raczej zakręcają kurek z kasą. 

 

Kris miał spory potencjał, nie bez kozery pod skrzydła wziął go sam Colin McRae, ale najpierw długo dobijał się do fabryki, a jak już się dostał to nie wszystko ułożyło się po jego myśli.

Link to post
Share on other sites

Żeby było jeszcze ciekawiej to godzinę temu Kris na FB pisze, że myślami przygotowuje się do Sardynii, ma pełne wsparcie zespołu i samego Budara.  

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1097493020382869&id=732093453589496

 

Przy okazji Kris trochę odpływa porównując swój dzwon z Portugalii do offu Loeba z Korsyki. 

Link to post
Share on other sites

Mysle ze najwieszy problem jest taki ze obecny układ sił jest bardzo niekorzystny dla Krisa.Kazdy ma lidera zespołu i kierowcow wspomagających ktory dowodzą punkty.Takim kierowca Kris na pewno nie jest wiec jezeli nie wydarzy sie jakiś niespodziewany transfer to słabo to widze dla niego.

Z drugiej strony mysle ze ta sprawa ma troche podwójne dno i sam Citroen przyłożył sie troche do słabej dyspozycji Krisa.Ja nigdy nie widzalem zeby miedzy nim a zespołem była szczególnie dobra chemia a to czynnik ktory tez ma ogromne znaczenie.Sam Colin po zakończeniu kariery wspominał ze w Citroenie ciezko mu sie było zaadaptować.

Wydaje mi sie ze to zespuł bardzo autokratyczny.My mieliśmy Loeba zdobyliśmy XX mistrzostw swiata i wiemy jak to sie robi.Zadaniem kierowcy jest wsiąść do produktu i dostarczyć zamiast zdudowac zespół i auto wokół kierowcy.I mysle ze to tez główny powód dla którego tylu doskonałych kierowcow nie skorzystało z oferty a ci ktorzy jezdza łapią sie brzytwy bo albo to albo nic.

10 minut temu, Tutek napisał:

Żeby było jeszcze ciekawiej to godzinę temu Kris na FB pisze, że myślami przygotowuje się do Sardynii, ma pełne wsparcie zespołu i samego Budara.  

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1097493020382869&id=732093453589496

 

Przy okazji Kris trochę odpływa porównując swój dzwon z Portugalii do offu Loeba z Korsyki. 

Ciekawe moze sam sie dowiedział z tego komunikatu :) ? 

Link to post
Share on other sites

Ten zespół się wyraznie pogubil jak odszedl Loeb i nie wygląda na dobrze zarządzany.
Sama ta ostatnia sytuacja. Wyraznie widać że komunikat Citroena najpierw poszedl w świat zanim główny zainteresowany się dowiedział. Poniżej krytyki.

Kris wprawdzie ma absolutnie fatalne statystyki i narobil mnóstwo kosztownych szkód, ale Loeb póki co ile razy "wracal" tyle razy też narozrabial, więc nie wiem jaki oni mają pomysł na resztę sezonu...



Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Internet sie gotuje przez ostatnie godziny po ogloszeniu komunikatu le wydaje mnie sie ze to nie byla decyzja samego Budara.Wydaj mi sie ze to to poszlo z sammej gory.

Link to post
Share on other sites
37 minut temu, turdziGT napisał:

Internet sie gotuje przez ostatnie godziny po ogloszeniu komunikatu le wydaje mnie sie ze to nie byla decyzja samego Budara.Wydaj mi sie ze to to poszlo z sammej gory.

 

Nom, na FB Kanale WRC dość skrajne opinie. 

 

Szkoda Krisa, nie jest wybitny ale ma serce do rajdów i nadawał kolorytu stawce. 

Link to post
Share on other sites

Też mi się wydaje, że to decyzja zwierzchników Budara.

 

2 godziny temu, Bosman napisał:

Kris wprawdzie ma absolutnie fatalne statystyki i narobil mnóstwo kosztownych szkód, ale Loeb póki co ile razy "wracal" tyle razy też narozrabial, więc nie wiem jaki oni mają pomysł na resztę sezonu...

Problem polega na tym, że Kris jest niereformowalny. Loeb dzwonił walcząc w czubie, a Kris demolował auta jadąc w szóstej dziesiątce po dwóch SR i nawet odsunięcie od jednego startu w tamtym sezonie go nie wyprostowało. 

Link to post
Share on other sites

Zgoda. To że Kris nie rokuje było oczywiste niestety już od jakiegoś czasu, więc rozumiem decyzję teamu.Szkoda.

 

Problem Citroena w tym, że na rynku jest w tej chwili na moje oko tylko 3 kierowców z papierami na mistrza (każdy w innym aucie, a żaden nie w Citroenie): Ogier, Neuville i Tanak.

Pozostali trochę odstają pod różnymi wzgledami.

Z Breenem i Ostbergiem to Citroen raczej o mistrza nie powalczy.

Tzn kto wie, może Breen długofalowo się rozwinie, jak wcześniej Neuville czy Tanak, szczególnie gdyby Citroen mu zaufał i ustawił go teraz na pozycji lidera.

Ale póki co, to podcięli mu skrzydła wysadzając z auta na 2 rajdy...

Link to post
Share on other sites

To, że Citroen puścił info najpierw do internetu, a nie poinformował samego kierowcy, to jest cios poniżej pasa. Na tym poziomie taka sytuacja nie powinna mieć miejsca. Z całym szacunkiem dla teamu, ale od 2 lat spieprzyli chyba wszystko co się da, łącznie z autem. Atmosfera w teamie jest słaba i to wszystko razem wzięte do kupy widać w wynikach.

Link to post
Share on other sites

Jest jeszcze jedna opcja.Paradoksalnie ta decyzja może chłopaka zdjac  kaganiec i ciśnienie bo dostaną więcej rajdów w programie.

Myślę że taki Breen na pewno nie jedzie 100% bo wie że jeżeli wydzwoni to następna okazja za parę miesięcy więc szanuje tempo auto i kilometry.

Jeżeli to teraz dobrze zagra to może to być jego przełom w karierze.

Link to post
Share on other sites

Jest jeszcze taki jeden kierowca z Krakowa... w sumie szkoda że przykisił na rozwojowym w Williamsie  ;)

 

Taki team Loeb i Kubica... to by postawiło Citroena na nogi B)

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
Sytuacja z perspektywy Colina Clarka 
 
 

 

 

 

" WRC All Live presenter Julian Porter reflects on Thursday’s shock decision from Citroën Racing to axe Kris Meeke from its 2018 FIA World Rally Championship line-up "

 

http://www.wrc.com/en/wrc/news/may-2018/porter-insight-meeke/page/5483--12-12-.html

 

Edited by turdziGT
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Ostatnio zakończył się 37. Rajd Podlaski czyli 1 eliminacja Szuter Cup'u 2018. Dla mnie to był pierwszy rajd w pełnoprawnym samochodzie rajdowym. Miałem to szczęście poprowadzić Imprezę N12 z kłową skrzynią, profesjonalnymi komputerami silnika i dyfra, na zawieszeniu Reiger itd. Co prawda można poprawić tam pewne niuanse, ale powiedzmy sobie szczerze - kto by kręcił nosem dostając od sponsora możliwość startu takim pojazdem!? Spójrzcie na datę mojego dołączenia do forum, która zbiegła się z zakupem pierwszego Subaru (GTka). Od tamtego momentu po cichu marzyłem, że wsiądę pewnego dnia w auto jakim jechałem tydzień temu i wystartuje w jakimś rajdzie. Troche mi to zajęło, ale niech moja historia pokaże, że warto mieć marzenia i mozolnie dążyć do ich spełnienia. Kolejnym marzeniem jest R5 ;)

 

Co do wyniku to debiut wypadł całkiem okazale. Mimo, że oficjalnie nie byliśmy klasyfikowani w generalce że względu na klasę w jakiej startujemy (Open) to czasy jasno pokazywały, że finalnie byliśmy najszybszą załogą w rajdzie (po wycofaniu Staniszewskiego w Fieście R5). Czasy jakie notowalismy porownujac się do jednego z szybszych facetów na szutrze w tym kraju napawają optymizmem przed zbliżającym się Kormoranem. Pozdrowienia i przepraszam za przysługi wywód, wzięło mnie na sentymenty! :P Poniżej onboard z jednego z oesow.

 

 

  • Like 7
  • Upvote 6
Link to post
Share on other sites

Tymczasem JML  zgarnia shakedown.

 

Kajto 29 i Az 28 sek. za Lefevre ktory przyjechal na 12 miejscu.Na 3.5 km to raczej sporo ale Kajto jechal tylko dwa mierzone przejazdy wiec miejmy nadzieje ze oszczedzal opony i cos tam jeszcze ustawial.

Link to post
Share on other sites

Na razie Kajetan cienizna jak sik pajaka :( ale z taka strata to z autem chyba cos nie tak ?

Na SS2 Kajto zlapal kapcia co wyjasnia slaby start.

Link to post
Share on other sites

Na SS3 jeszcze słabiej :(

Link to post
Share on other sites

Na pierwszych splitach z SS2 szedł szybciej niż Pieniążek, potem zaczął mocno tracić, więc pewnie coś z autem :-(

Kolejne oesy coraz większe straty, za duże by mogły wynikać ze słabego tempa. Na OS4 ponad 2 minuty.....

Link to post
Share on other sites

Ss5 , widać ze jak auto działa , to jest dobrze :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to post
Share on other sites

Ciekawe co się stało, że na SS5 zaczęło działać, przecież serwisu nie było.

Może mieli więcej czasu na dojazdówce i udało się naprawić...

Tak czy owak najważniejsze, że tempo jest

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...