Jump to content

TPMS MY18


orm
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Staliśmy się szczęśliwymi posiadaczami Subaru Imprezy 2.0 MY2018 ... i jak to co roku ... "WINTER IS COMMING" ...

 

I tu urodził się problem, a może tylko mi się tak wydaje ... z akcja zima dostaliśmy butki zimowe do bolidu wiec zakupiłem alusy no to pojawił się temat TPMS i tu mina mi :angry: :wacko: :blink: kolejność losowa...

 

Dealer powiedział mi ze tylko nowe czujniki pasują a za sztukę ok 450 zł !!! to tyle co alusy! nowe CMS  - proszę o informacje czy macie PLAN B by ratować kieszeń swoich klientów ... 

 

na forach US znaleźli zamiennik Schrader 33500 (znalazłem od 26 USD za sztuką to poniżej 100 zł ...) proszę potwierdzić że w Europie by zadziałał (częstotliwość taka sama ??)

 

http://www.subaruoutback.org/forums/138-gen-5-2015-present/441977-need-info-2018-tpms-sensors-10.html

 

Może SIP albo dealerzy pomogą ... jednak 1800 zł wydać na czujniki ... to przesada, ;(

 

Pozdrawiam 

 

 

 

Edited by orm
Link to comment
Share on other sites

Sprawdź u ogarniętego gumiarza - powinni mieć zamienniki - najlepiej takie do klonowania. W 2015 kupowałem do OBK i takie czujniki już wtedy miały bardziej zaawansowane funkcje niż był w stanie obsłużyć komputer w OBK. Między innymi podawały informacje o temperaturze opony.

Mam zamienniki w letnich kołach, działają i co najważniejsze nie trzeba przy każdej przekładce od nowa programować czujników, co do tej pory było konieczne jeśli ktoś miał dwa zestawy fabrycznych.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedz

 

Wiem że w latach poprzednich klony chodziły podobno "problem" zrobił się od nowej "płyty" czyli nowe imprezy i XV ...

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, orm napisał:

czy macie PLAN B by ratować kieszeń swoich klientów ... 

zdjąć letnie, założyc zimowki na oem felgi z czujnikami i  poczekać aż na rynku pojawią sie czujniki klony do nowej imprezy/xv

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, orm napisał:

Może SIP albo dealerzy pomogą ... jednak 1800 zł wydać na czujniki ... to przesada, ;(

 

Koszty to jedno, ale jeżeli z drugim kompletem fabrycznych czujników trzeba każdorazowo je programować po wymianie kół, to już totalna porażka

 

11 minut temu, Karas napisał:

zdjąć letnie, założyc zimowki na oem felgi z czujnikami i  poczekać aż na rynku pojawią sie czujniki klony do nowej imprezy/xv

 

Pod warunkiem, że chcesz mieć 18' na zimę (mi by się bardziej widziały 17')

Link to comment
Share on other sites

54 minuty temu, GREGG napisał:

 

Koszty to jedno, ale jeżeli z drugim kompletem fabrycznych czujników trzeba każdorazowo je programować po wymianie kół, to już totalna porażka

 

 

Pod warunkiem, że chcesz mieć 18' na zimę (mi by się bardziej widziały 17')

 

Właśnie kupiłem 17 stki ;)

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, GREGG napisał:

Koszty to jedno, ale jeżeli z drugim kompletem fabrycznych czujników trzeba każdorazowo je programować po wymianie kół, to już totalna porażka

Niestety tak, i dlatego też szukam klonów do FXT MY18.

Link to comment
Share on other sites

Zawsze mnie zastanawial ten “problem” drugiego kompletu kol i szukanie rozwiazan jak sklonowac czujniki. Zimy sa jakie sa (nie ma ich) wiec jaki problem przelozyc opony i jezdzic na oryginalnych felgach? Dla mnie niszczenie felg przez sol i zime to mit z przed 20 lat.Przez okres jaki posiadacie auto taniej Was wyjda przekladki niz cudowanie z kolejnym kompletem kol i klonem czujnikow.

Link to comment
Share on other sites

Moja uwage uwazam za merytoryczna ale zawsze mozna pociagnac 15 stron tematu jak sklonowac czujniki  albo kupilem chinskie zamienniki i wywala mi kontrolke na desce zamiast przelozyc zimowe opony na oryginalne felgi i miec spokoj...

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, Lisek napisał:

W jezdzie miejskiej ktora uprawia wiekszosc z nas temat pomijalny.

Niedokładnie: na moim Podkarpaciu jazda miejska to 1% całości. Poza tym jak napisał @GREGG ja mam na zimę 17" a na lato 18", bo tak jest praktyczniej na tutejszy klimat i drogi.

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Lisek napisał:

Moja uwage uwazam za merytoryczna ale zawsze mozna pociagnac 15 stron tematu jak sklonowac czujniki  albo kupilem chinskie zamienniki i wywala mi kontrolke na desce zamiast przelozyc zimowe opony na oryginalne felgi i miec spokoj...

 

Dzięki za merytoryczne uwagi, niemniej dalej pozostaję zwolennikiem drugiego kompletu kół i interesuje mnie rozwiązanie problemu czujników

Link to comment
Share on other sites

Nie zrozumiales o co mi chodzilo. Ludzie zamiast pomyslec po swojemu brna w problem bo tak wypada na forum bo tak bylo powiedziane dawno temu i tak trzeba bo tak nakazuje forum. 

45 minut temu, Guliwer napisał:

Niedokładnie: na moim Podkarpaciu jazda miejska to 1% całości. Poza tym jak napisał @GREGG ja mam na zimę 17" a na lato 18", bo tak jest praktyczniej na tutejszy klimat i drogi.

Na serio probujesz mi wmowic ze na podlasiu 99% drog potrzebuje opony 17 cali zamiast 18i jest to Twoje byc albo nie byc w dojedzie do jakis miejsc?:) 

To forum mimo iz jest skarbnica wiedzy to troche robi ludziom wode z mozgu.Ktos raz cos powie to 10 lat  wszyscy ida w ta bez pomyslunku:) 

 

 

Edited by Lisek
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

10 godzin temu, Lisek napisał:

Nie zrozumiales o co mi chodzilo. Ludzie zamiast pomyslec po swojemu brna w problem bo tak wypada na forum bo tak bylo powiedziane dawno temu i tak trzeba bo tak nakazuje forum. 

Na serio probujesz mi wmowic ze na podlasiu 99% drog potrzebuje opony 17 cali zamiast 18i jest to Twoje byc albo nie byc w dojedzie do jakis miejsc?:) 

To forum mimo iz jest skarbnica wiedzy to troche robi ludziom wode z mozgu.Ktos raz cos powie to 10 lat  wszyscy ida w ta bez pomyslunku:) 

 

 

 

OK.

"Max Pax" miedzy ludzmi ;)

 

Nie ma co się kłócić o wyższości świat Bożego narodzenia nad Wielkanocnymi ;)

Pytanie brzmiało o zamienniki albo o urealnienie ceny u dealerów.

 

@Lisek, @Guliwer, zgadzam się z @GREGG iem ja róznież mam 2 komplety zima 17, lato 18.

 

@Lisek -  Nie neguje 1 zestawu i przekładania opon, po prostu każdy ma prawo wyboru. :drinks:  

 

Wracajac do sedna sprawy ... DT proszę o wsparcie w sprawie TPMS dla MY18 ;)

 

 

 

 

Edited by orm
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, orm napisał:

Wracajac do sedna sprawy ... DT proszę o wsparcie w sprawie TPMS dla MY18 ;)

TPMSy takie kosztują na obecną chwile 220zł brutto za sztukę (mowa o Imprezie, XV 18MY).

 

21 godzin temu, orm napisał:

 

Dealer powiedział mi ze tylko nowe czujniki pasują a za sztukę ok 450 zł

Cena ta została skorygowana pod koniec zeszłego roku.

 

pozdr

DT

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze pytanie, czy po zmianie kół z drugim kompletem takich fabrycznych czujników trzeba je każdorazowo programować, czy system je rozpozna? (w przypadku Imprezy / XV MY18)

Edited by GREGG
Link to comment
Share on other sites

Czy istnieje mozliwosc zaprogramowania czujnika zeby pokazywal spadek od jakiejs przyjetej przez nas wartosci? U mnie spadek z 2,3 do 1,6 bara powodowal zapalenie sie kontrolki a to wg mnie troche za pozno....

Link to comment
Share on other sites

"ATEQ TPMS QuickSet" pozwala w Subaru programować samemu komp auta, zmieniasz koła z czujnikami jak chcesz L - P/ tył przód - tylko cena urządzenia :blink:

To nie czyta czujników kół, tylko sczytuje z kompa zapisane ID czujników. ID możesz pozyskać z kompa Subaru, z karty katalogowej czujnika lub inną drogą i wpisać z palca i ponownie zapisać do kompa auta. Nie śledziłem rynku czy coś nowszego jest w tej kwestii.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, DZIAŁ TECHNICZNY napisał:

Niestety, ale nie ma takiej możliwości.

Jaka jest wiec ustawiona fabryczna tolerancja od której włącza sie kontrolka? Wczoraj spadło cisnienie z 2.4 do 1,8 i nie bylo zadnej rekacji czujnika. 

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Lisek napisał:

Wczoraj spadło cisnienie z 2.4 do 1,8 i nie bylo zadnej rekacji czujnika. 

Z założenia czujniki wprowadzili, aby obniżyć zużycie paliwa, taka sama ściema jak start/stop. Większość by, to wywaliła ze swoich wozideł.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Giresse napisał:

Z założenia czujniki wprowadzili, aby obniżyć zużycie paliwa, taka sama ściema jak start/stop. Większość by, to wywaliła ze swoich wozideł.

 

Szkoda tylko,  że Subaru poszło w stronę czujników fizycznych w kole, zamiast pomiaru z czujników ABS, jak VAG...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...