Skocz do zawartości

Zakup forestera II pytania i wątpliwości


Mdisaster

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Planuje kupić stosunkowo niezawodny i dynamiczny samochód dla rodziny 2+1.

I pojawiła się okazja do nabycia forestera II z 2007 roku, silnik 2.0 dohc bez turbo. Samochód zadbany, z pewnego źródła od rodziny, 1 właściciel, regularnie serwisowany, bezwypadkowy, oryginalny przebieg 250 tys km, garażowany bez rdzy. I teraz mam kilka pytań. 

1. Czy taki przebieg to dużo dla tego silnika? Planuję założyć LPG i przejechać bezawaryjnie przynajmniej kolejne 100 tys km. Jest to silnik ej20f, czyli niby ten z twardszymi gniazdami zaworowymi. Wiem że był wymieniany rozrząd i regulowane zawory tylko nie wiem przy jakim przebiegu. Jeździ na oleju castrol 5w30. Ostatnio robione były sondy lambda i jakiś czujnik. 

2. Amortyzatory SLS były dwukrotnie wymieniane, aktualnie stoi równo. Ciekawe  ile jeszcze pociągną? 

3. Miałem okazję jeździć tym autem i jedynie zastrzeżenia miałem do hamulców. Pedał brał dosc nisko i hamulce sprawiały wrażenie gumowych. To jest TTTM czy coś jest nie tak?  Aktualnie jeżdżę Honda Civic vii i hamulce sa ostrzejsze. 

4. Wiskoza nie strzela i nie wydaje żadnych dźwięków. Samochód nie był użytkowany w terenie, także chyba nie powinno być z nią problemów? 

5. Na biegu jałowym na wolnych obrotach można poczuć lekkie wibracje, takie bardzo  delikatne kołysanie nadwozia jakby od silnika? Sam silnik równe obroty trzyma. Poduszki silnika czy znowu TTTM? 

6 Generalnie bardzo podoba mi się to auto, ma swój charakter. Silnik ładnie się zbiera i mruczy i do tego stały naped na cztery kola :)  może to być moja subiektywna opinia gdyż aktualnie jeżdżę civiciem 1.4 i on szału nie robi. No i forek jest tak samo stabilny na zakrętach jak Civic, ale  nie tlucze na dziurach jak twarda honda :) zastanawiam się jeszcze nad accordem vii kombi oraz... Laguna III kombi. Jak  waszym zdaniem subaru wygląda w porównaniu z tymi autami pod względem przyjemności z jazdy, praktyczności i awaryjności?  

7. Znacie jakiś godny polecenia warsztat w Łodzi? 

Edytowane przez Mdisaster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Przy zadbanym egzemplarzu taki przebieg to żaden problem. Osobiście kupiłem kiedyś Legacy od pierwszego właściciela z przebiegiem 250kkm. Mój aktualny Forek ma około 33000kkm. Nie bój się przebiegów. Zweryfikuj kiedy były robione zawory przy tym silniku ich regulacja jest dość kosztowna.

2. SLS - niestety nie jest kwestią czy padną tylko kiedy. Przy awarii polecam zamienić na coś bez SLS. Z mojego doświadczenia zestaw SLS wytrzymuje najczęściej 120-220 kkm. Same amortyzatory są świetne szczególnie jeśli ciągamy przyczepę.
3. TTM, zawsze możesz wymienić na coś mocniejszego. Skoda Octavia hamuje o niebo lepiej niż Forek:)
4. Raczej nie. Niestety 100% pewności nie można mieć.

5. Trudno takie rzeczy oceniać przez posta, weź go najlepiej przed kupnem do mechanika ogarniającego Subaru.

6. Miałem i Forka i Lagunę - jeśli chodzi o komfort i pakowność Laguna bije Forka na głowe. Forek jest dużo stabilniejszy i "przyjemniejszy" w prowadzeniu (opinia subiektywna). Jeśli chodzi o bezawaryjność to śmiało polecam Subaru bez turbo:)

7. Niestety nie :)

Jeśli szukasz rodzinnego cuda polecam rozejrzeć się za Outbackiem 2,5 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7. Zamawiasz przegląd przedzakupowy w ASO. Ja OBK kupowałem właśnie w Łodzi i na Włókniarzy dzień wcześniej udało mi się zaklepać termin. Auto sprawdzone, miła atmosfera - polecam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajne auto. Przebieg to nie problem.  SLS-y zmieniasz na zestaw Kayaba i masz spokój. Co do hamulców to najprostszą opcją jest wymiana jarzm przednich hamulców i tarcz na większe. Hamuje trochę lepiej, zwłaszcza jak jest załadowany.

 

W razie czego ... mój Obieżyświat jest na sprzedaż. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Mdisaster napisał:

Samochód zadbany, z pewnego źródła od rodziny, 1 właściciel, regularnie serwisowany, bezwypadkowy, oryginalny przebieg 250 tys km, garażowany bez rdzy.

To bardzo dobry atut. Jeżeli jest rzeczywiście zadbany to bym na Twoim miejscu mocno celował w taki egzemplarz. 

Wymiana hamulców z przodu to bardzo dobry mod. Polecam również. Dopóki SLS są OK to pewnie nie ma co zmieniać nic w zawieszeniu. 
Jeżeli do tej pory nie miał LPG i jest to EJ20F to nie masz co sie bać gazu raczej. Zauważ jednak że zmiejszy sie przestrzeń bagażowa. Polecam kratke do bagażnika ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, beren napisał:

Zauważ jednak że zmiejszy sie przestrzeń bagażowa. Polecam kratke do bagażnika ;) 

Nie do końca się zgodzę, bo jeżeli rodzina 2+1 jak ja, to butla w miejsce po kole, a koło zapasowe za fotel pasażera i żadnej straty miejsca nie ma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak 2+1 to Forek spoko. Pozniej (+2?) i tak kupisz Accorda :-). Mialem obydwa-taki wlasnie Forek z fabrycznym gazem i AT, potem Accorda 2,2 dyszel. Accord jest jak ciezarowka-wszystko spakujesz i jeszcze fajnie pojedziesz-w porownaniu do 2,0 NA z AT jest bardziej dynamiczny. Totalnie zupelnie bezawaryjne auto, a dyszel chodzi jak benzyna-jak trafisz na takiego co klekocze to uciekaj. Forek tez mi sie nie psul, ale regulacja zaworow kosztowala grubo bo szklanki trzeba wymieniac. No i duzo bardziej praktyczny na nasze drogi, szczegolnie jak mieszkasz pod miastem albo kopiesz sie przez las. Niestety komfort do Accorda zaden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, kriskristoffers napisał:

Nie do końca się zgodzę, bo jeżeli rodzina 2+1 jak ja, to butla w miejsce po kole, a koło zapasowe za fotel pasażera i żadnej straty miejsca nie ma :)

 

Mam pytanie - jak takie koło zachowa się w momencie - odpukać - poważnego wypadku np. uderzenia bocznego albo rolki? Mam nadzieję, że autor wątku kocha swoje dziecko i nie pójdzie tym tropem. Koło do bagażnika i krata obowiązkowo.

 

Niestety forek SG jest dosyć ciasnym samochodem i przewożenie z tyłu dzieci (zwłaszcza tych w najbardziej rozbudowanych fotelikach) wymaga poświęcenia miejsca na nogi ze strony osoby siedzącej na przednim fotelu. To tak z autopsji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło zapasowe raczej nie zmieści się za przedni fotel  (za duża średnica). Poza tym też uważam, że to średni pomysł. Ja na codzień wożę zestaw naprawczy, czyli kompresor i kołki butylowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiornik Bormech 75 litrów. Mieści się w nim 60 litrów, a jak "sprytnie" gazownik założy wielozawór, to i 70 litrów.

Po co koło zapasowe? Chyba dla lepszego samopoczucia ;) No może, jak ktoś jeździ po bezdrożach albo po budowach (gwoździe, itp.). A jak jest fajny Assistance, to tym bardziej nie potrzebne. Zestaw naprawczy (2 spray-e) lub komórka i dzwonisz po mobilną "wulkanizację". Nawet bez ubezpieczenia to raczej nie majątek.

A co do miejsca w Forku to wierzcie mi, w 2+3 "zrobiliśmy wakacje" 1300km w jedną stronę, łącznie 4000km i nikt specjalnie nie narzekał. Tylko roletę bagażnika trzeba wtedy zostawić w domu. Z dojazdówką byłoby dużo gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow dzieki za tyle odpowiedzi :)

Jeśli chodzi o przestrzeń to bez problemu się w forku zmieścimy, poprostu musimy mieć drugi samochód i musi być w miarę praktyczny.  Jeździłem tym autem i przestrzeń w srodku jest podobna jak w Civicu vii a bagażnik większy. No i przy kartce można pod dach załadować. 

Wcześniej nie myślałem o foresterze,ale akurat ten egzemplarz to mój faworyt bo jest z pewnego źródła, nie bity, nic niekombinowane i serwisowany tak jak należy. Za to accord to większe auto, silnik 2.0 po lifcie jest niemal bezobslugowy (przed liftem wycieraly się walki rozrządu), ale jest podatny na ruda i jak jeszcze sobie myślę że miałbym szukać auta na otomoto lub olx i się użerać z mirkami handlarzami to mi się odechciewa.

 

Kriskristoffers 

Masz na myśli subarupoint naprzeciwko Łodzi Kaliskiej? Myślalem że to tylko mały salon bez serwisu 

 

Gdzie w Łodzi mogą ogarnąć LPG do subaru? 

lpg-lodz.pl podobno oni ogarniaja 

Wiem że jest polecany gazownik na forum ale do wawy to musiałbym zrobić wycieczke rodzinną :)

 

Edytowane przez Mdisaster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to ten. Przyjechałem z Gdańska pociągiem i @vexus od którego kupiłem auto zgarnął mnie na drugą stronę. Byłem z synem, dostaliśmy herbatę, młody plakaty i gadżety, a w tym czasie OBK wisiał na podnośniku :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zadzwonię do tego serwisu po weekendzie i się spytam czy potrafią skontrolować luz zaworowy bez wyciągnia silnika :D

 

A tak poza znanymi bolączkami forestera, to chyba jest to samochód mało awaryjny i roczny przebieg rzędu 25 tys km nie zrobi na nim wrażenia i zawsze dojedzie z punktu A do punktu B?  Do tej pory miałem same mazdy i hondy. Niektóre z nich były wiekowe, ale żadna z nich nigdy mnie nie zawiodła na trasie. Jedynie z korozja były większe lub mniejsze problemy ale to jest chyba TTTM każdego japonca :D

I jeszcze pytanko, jakie są obroty silnika przy 140 km/h na 5 biegu? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laguna i Accord to zupełnie inna klasa aut, są bardziej komfortowe i wyciszone. Forester jest głośny pow. 110kmh, na plus za to brak koła dwumasowego i elektroniki którą nafaszerowane są niemieckie i francuskie auta.

Forestera nawet nie ma z czym bezpośrednio porównać bo nie ma odpowiednika czyli auto klasy kompakt w kombi z podwyższonym zawieszeniem.

Edytowane przez Djet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.01.2018 o 00:32, Mdisaster napisał:

I jeszcze pytanko, jakie są obroty silnika przy 140 km/h na 5 biegu? 

 

Dysponuję zdjęciem zegarów ale przy prędkości 130 km/h, zawsze to jakaś informacja - proszę bardzo:

 

5a534b6578a18_Licznik-ObrotyPrdko.thumb.jpg.5886d4e8be36c90b61b8ad0d22050a31.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Malyboss napisał:

 

Dysponuję zdjęciem zegarów ale przy prędkości 130 km/h, zawsze to jakaś informacja - proszę bardzo:

 

5a534b6578a18_Licznik-ObrotyPrdko.thumb.jpg.5886d4e8be36c90b61b8ad0d22050a31.jpg

 

 

Dzięki za info. Nie ma tragedii, w spokojna trasę można jechać. A z rodzinką prędkości dźwięku rozwijać nie będę :)

 

Właśnie sobie poczytałem o problemach tych silników w zakresie obrotowym 2-3 tys. W forku którym jestem zainteresowany to nie wystepuje. Ale zawsze może się zdarzyć. Więc mam pytanie, modyfikacja ECU w Baranowie pod Poznaniem może rozwiązać skutecznie ten problem bez szkód dla silnika? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...