Skocz do zawartości

OBK MY12 H6 3.6 5EAT problemy z kickdown


chmielot

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

posiadam Outbacka MY12 H6 3.6 5EAT. Przebieg to 47.000km i mam chyba problem ze skrzynią biegów.

 

Jadąc blisko 100km/h i wciskając gaz do dechy (czyli kickdown), skrzynia potrafi zmienić bieg z 5 na 2. Każdy posiadacz tego samochodu wie jak się to odbywa: obroty idą szybko do góry i samochód w końcu przyspiesza. Co moim zdaniem nie jest normalne to to, że obroty w tym konkretnym wypadku wchodzą na ok. 5700, wracają do 5600 i dopiero wtedy samochód przyspiesza, tak jak widać na poniższym filmiku. Czuć wtedy lekkie szarpnięcie i oczywiście takie zachowanie nie wzbudza zaufania podczas wyprzedzania. Na filmiku nagrany jest przypadek mniej ekstremalny, często bywa gorzej.

Zachowanie mogę też powtórzyć jadąc w trybie manualnym ok. 75km/h w 3 biegu, potem wciskając gaz i równocześnie zmieniając bieg na 2. Oczywiście problem występuje wtedy na trochę niższych obrotach. Raczej rzadko problem występuje w "normalnej" jeździe.

  • Sprawdziłem stan wszystkich płynów i olejów, olej w skrzyni jeszcze dobrze wygląda
  • Na prawie pusty bak wlałem 98, odłączyłem baterię przez noc i raczej wydawało mi się, że przez pierwsze 3 próby po rozgrzaniu silnika na następny dzień problemu nie było, na 100% pewien nie jestem.

 

Czy ten typ rzeczywiście tak ma? Trudno sobie wyobrazić...

 

 

 

Edytowane przez chmielot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, klonek78 napisał:

używasz S# i czemu się dziwisz że maksymalnie zrzuca biegi i trzyma obroty blisko 6000rpm?

Bardziej chodzi o ten moment zawahania. Obroty idą na 5700 ,na chwilę się cofają na 5600 i spowrotem przyspiesza:o .

I to nie jest normalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz OBD...nagraj sobie wykresy z obrotów względem przyśpieszania, położenia przepustnicy itd..

i zobaczysz jak to wygląda..

Być może to zwykła bezwładność.

Po zrzuceniu z 5 na 2 wiadomo że obroty wzrosną, być może wahnięcie wynika ze zwłoki w przekazaniu przez komputer prawidłowej wartości obrotów.

Nagraj sobie obroty ( o ile uda się złapać pomiar tak "gęsto" ) i zobacz na wykresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko i ucho takie zachowanie silnika/skrzyni 5EAT nie jest rzeczą normalną, u mnie (co prawda H6 3.0) przy kickdown'ie przy jeździe na 5-tce zrzuca na 2-kę i obroty za każdym razem płynnie rosną do okolic maksymalnych i następuje zmiana na wyższy bieg, bez żadnego nawet zawahania. Jest to już moja druga H6-tka i w poprzedniej było tak samo. Ja bym najpierw sprawdził komputerem czy aby na pewno nie ma problemu z oprogramowaniem silnika/ skrzyni i jeśli tutaj nic nie wyjdzie to potem skonsultował z dobrym specjalistą automatów. To jest klasyczna skrzynia hydro-kinetyczna więc dobry fachowiec nie powinien mieć problemów z diagnozą.

 

Pozdro

Jaro

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Foresterze (4AT) jakiś czas temu też zaczęło się to dziać. I też nie wiem co jest przyczyną, ale piszę żeby obserwować wątek.

Edytowane przez nhp890
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pon mam termin w Subaru. Czytałem na amerykańskich forach, że ew. jest możliwość aktualizacji TCU lub reset. Może akurat w moim przypadku pomoże.

A czy przy okazji w międzyczasie ktoś mógłby nagrać filmik jak to u niego wygląda? Czyli: Sport#, jadąc ok. 98km/h, kickdown. Byłbym bardzo wdzięczny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, chmielot napisał:

W pon mam termin w Subaru. Czytałem na amerykańskich forach, że ew. jest możliwość aktualizacji TCU lub reset. Może akurat w moim przypadku pomoże.

A czy przy okazji w międzyczasie ktoś mógłby nagrać filmik jak to u niego wygląda? Czyli: Sport#, jadąc ok. 98km/h, kickdown. Byłbym bardzo wdzięczny!

 

obejrzałem ten filmik kilka razy ale ja tu nic takiego nie widzę. 5EAT demonem szybkości przekładania biegów nie jest (to nie DSG) i sam dziś próbowałem ze 100kmh kickdown - chwilę to trwa jak redukuje biegi ale nie na tyle żeby odczuć brak przyspieszania - a czy szybciej niż na filmiku to naprawdę ciężko powiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, GREGG napisał:

Jak będę miał warunki to spróbuję to nagrać albo chociaż sprawdzić, czy też ten lag przy kickdownie występuje 

Sprawdziłem, 100km/h i kickdown na S#, u mnie śmiga idealnie, obroty płynnie dochodzą na czerwone 

 Dziękuję za potwierdzenie Gregg! Filmiku nie miałeś okazji zrobić? Fajnie by było porównać 1:1 i pokazać mechanikowi (i klonkowi78 ;-)) 

Edytowane przez chmielot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, chmielot napisał:

 Dziękuję za potwierdzenie Gregg! Filmiku nie miałeś okazji zrobić? Fajnie by było porównać 1:1 i pokazać mechanikowi (i klonkowi78 ;-)) 

 

Było ciemno, deszcz i spory ruch, więc nie za bardzo była okazja jeszcze robić filmik. Pewnie we wtorek będę jechał za dnia w lepszych warunkach to spróbuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kickdown dzisiaj zaczął działać. Nie wiem dokładnie co zrobiłem. Jedyna różnica w jeździe to ta, że 2 dni temu na trasie z Bydgoszczy do Tucholi jechałem przeważnie w trybie manualnym. Czyli zmieniałem biegi do wyprzedzania ręcznie na łopatkach i dosyć często po prostu przyspieszałem na piątym biegu. Praktycznie nigdy wcześniej tego nie robiłem. Testowałem dzisiaj kilka razy, błąd się już nie powtórzył. Poniżej dowód, że wcześniej coś było nie tak. Jutro mimo wszystko do ASO pojadę porozmawiać i zapytać przy okazji o ten problem:

http://legacygt.com/forums/showthread.php/2011-3-6-auto-weird-shift-154143.html?highlight=5eat Chodzi o to, że jak się kulam do skrzyżowania zwalniając, żeby skręcić w lewo lub w prawo, to nagle ostro wbija bieg i szarpnie całym samochodem jak wciskam gaz żeby przyspieszyć. To jest podobne szarpnięcie jak redukuje się bieg w ręcznej skrzyni i puszcza się sprzęgło za szybko. Widocznie jest to znany problem (zobacz odnośnik) i niby nowe oprogramowanie pomogło. Do tej pory starałem się tylko dosłownie głaskać gaz w tej sytuacji, wtedy problem jest o wiele wiele mniej odczuwalny. Czy też tak macie?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To miło, że działanie skrzyni wróciło do normy...daj znać jaka jest diagnoza ASO...co mogło być przyczyną.

A tak BTW ....3,6 nie trzeba tak kręcić...350Nm ma przy 4400...a powyżej 5000 obrotów per.m. krzywa momentu drastycznie spada.

Tak....czasem się czuje szarpnięcie przy zrzucaniu biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, chmielot napisał:

Chodzi o to, że jak się kulam do skrzyżowania zwalniając, żeby skręcić w lewo lub w prawo, to nagle ostro wbija bieg i szarpnie całym samochodem jak wciskam gaz żeby przyspieszyć. To jest podobne szarpnięcie jak redukuje się bieg w ręcznej skrzyni i puszcza się sprzęgło za szybko. Widocznie jest to znany problem (zobacz odnośnik) i niby nowe oprogramowanie pomogło. Do tej pory starałem się tylko dosłownie głaskać gaz w tej sytuacji, wtedy problem jest o wiele wiele mniej odczuwalny. Czy też tak macie?

 

U mnie jest podobnie, chociaż chyba trochę przesadziłeś, że zaraz szarpie całym samochodem - ale dając gaz w opisanej sytuacji czuć to szarpnięcie. Staram się po prostu leciutko dodawać gazu i jest OK. TTTM po prostu ;)

Edytowane przez GREGG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...