Skocz do zawartości

wymiana łożyska forester 2001


rakieta1

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam pytanie ma padniente  łozysko prawy tył  szumi przy skrentach,

wymieniał moze ktos w inny sposób niz poprzez odkrecenie tej nieszczęsnej śruby 

, czy moze ktos odkrecał wachacze przy sankach i nie było z tym problemu?

 Zamierzam sie za to zabrac ale mile widzane cenne rady które ułatwiły by mi prace

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można odkręcić wahacze przy sankach (położenie śruby od zbieżności warto oznaczyć, a najlepiej sprawdzić po wszystkim geometrię), pamiętam że dało się to jakoś wrzucić na prasę z wahaczami ale i tak potraktowałem podgrzewaczem indukcyjnym nieszczęsne miejsce, żeby wyciągnąć śrubę tak na przyszłość. Pamiętaj o pierścieniu ABS przed wprasowaniem piasty, bo raczej go odkręcisz do zdjęcia starej bieżni łożyska. Czujnik ABS łatwiej wypiąć z kostki pod kanapą niż wyjmować ze zwrotnicy. To chyba tyle tip'ów, powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, mirasek napisał:

Można odkręcić wahacze przy sankach (położenie śruby od zbieżności warto oznaczyć, a najlepiej sprawdzić po wszystkim geometrię), pamiętam że dało się to jakoś wrzucić na prasę z wahaczami ale i tak potraktowałem podgrzewaczem indukcyjnym nieszczęsne miejsce, żeby wyciągnąć śrubę tak na przyszłość. Pamiętaj o pierścieniu ABS przed wprasowaniem piasty, bo raczej go odkręcisz do zdjęcia starej bieżni łożyska. Czujnik ABS łatwiej wypiąć z kostki pod kanapą niż wyjmować ze zwrotnicy. To chyba tyle tip'ów, powodzenia :)

czyli te śruby przy sankach na nich ustawia sie geometrie a nie na mocowaniu amortyzatora? jak z przodu, pierscień abs zdjac przed wyprasowaniem łożyska? dzieki za odpowiedz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu jest inaczej jak z przodu, śruby mocujące amortyzator są "na sztywno", regulacja jest na tylnym poprzecznym wahaczu śrubą mimośrodową przy sankach. Piastę wyciskasz razem z pierścieniem, ale jak dobrze pamiętam to odkręcałem go potem żeby łatwiej było zdjąć wewnętrzną bieżnię z piasty. Chodzi o to żeby nie zapomnieć założyć go przed wprasowaniem piasty w nowe łożysko ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łozysko wymienione poszło bardzo sprawnie  3 godzinki  i zrobione  , polecam tak jak  to zrobiłem jeden wachacz odkrecic przy sankach  zaznaczyc wczesniej  geometrie na śrubie  a drugi odpiac przy piascie od strony  nakretki tej długiej  śruby  i mamy prolem rozwiazany  zeby sie z nia meczyc  na prasie spokojnie sie miesci

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzień wczesniej  wyczysciłem dokładnie wszystkie gwinty nawet jak była korozja po wyczyszczeniu  druciakiem na wiertarce  odrazu inaczej to wygladałi na to zaplikowałem duzo chemi na cała noc   i wazne  tam idze klucz 17 i 22 dobra nie wyrobione nasadki  17 musi byc dlusza niz standardowa bo nie podejdzesz bedze zachaczac o połoś, dluga przedłużka i poszło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...