Jump to content

Błąd P0607


Banzai97
 Share

Recommended Posts

Witam. 

 

Mam problem z błędem podanym w tytule. Opiszę po krótce historię tego błędu.

 

Początkiem grudnia zapalił się check, ale wszystko było ok, więc jechałem dalej po 2km coś uderzyło pod maską i było czuć zapach palonego plastiku. Dokładnie to wirnik z pompy rozpadł się na dwie części i rozerwał obudowę  pompy. Błędy jakie pokazał potem komputer to P0410, P2444, P1410. Zakupiłem drugą pompę z anglika z przebiegiem 37tyś mil, zawory wcześniej sprawdziłem i obydwa się zamykają oraz otwierają bez problemu, komputer wskazywał jedynie błędy historyczne ale check się świecił cały czas. Wczoraj założyłem nową pompę ładnie się załącza i wyłącza po ok 10/20sec. Jednak Free SSM nie był wstanie usunąć tych błędów, mechanik tez jednym komputerem (CarSacn lite, czy jakoś podobnie) nie był w stanie ich usunąć. Dopiero jak podpiął laptopa z oprogramowaniem Delphi, to udało się skasować błędy z pamięci jednak to oprogramowanie wykazało jeszcze błąd P0607- źle ustawiona przepustnica. Następnie poprzedni komputer też zaczął wyświetlać ten błąd jako rzeczywisty choć wcześniej go nie pokazywał. Delphi pokazuje ze przepustnica jest otwarta na 6* i niżej nie schodzi, wraz z zmianą położenia pedału gazu wzrasta stopień otwarcia przepustnicy, jednak komputer cały czas pokazuję napięcie 5,10V i ani nie drgnie w żadną stronę.

 

Auto Impreza 2.0R 220k przebiegu jeżdżę nią od 208k km, objawy są takie iż czasem długo kręci na zimnym, jak ciepły to odpala od razu. Obroty trzyma równe choć chyba troszkę zawyżone, jedynie na ssaniu jak by lekko falowały, a to spadną i znów je podnosi do góry, na ciepłym nic takiego nie występuje. Czasem jak się puści gaz to obroty bardziej dół lecą ale silnik nie gaśnie, świece wymienione w lecie, kupiłem specyfik do czyszczenia przepustnicy, myślicie że pomoże ?  

Z góry bardzo dziękuję za każdą sugestię. 

 

Pozdrawiam,

Michał

 

P.S. Spalanie w normie, silnik ma moc nic nie szarpie, mam gaz z lubryfikacją od 211k km.

Tak wyglądają błędy, wszystkie historyczne a check się świeci. I problem też w tym że nie chcą się usunąć z pamięci, tak jak by pamięć była niedostępna?  :huh:

received_1180311562099814.jpeg

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Banzai97 napisał:

objawy są takie iż czasem długo kręci na zimnym, jak ciepły to odpala od razu

 

Prawdopodobnie membrana reduktora nieszczelna. Łatwa wymiana u gazownika ~ 100 PLN i powinno być po kłopocie.

Pozdrawiam,

 

Link to comment
Share on other sites

@ura_bus

Dzięki za tą sugestie, zdarza to się w prawie nowych reduktorach?  Gaz ma 7miesięcy.

 

Edit. Zapomniałem dodać że ten objaw też występuje po próbie usunięcia błędów z komputera. silnik kręci ale nie może odpalić, a przy drugiej próbie odpala od razu. 

Edited by Banzai97
Link to comment
Share on other sites

Wyłącznie na podstawie objawów niczego się nie zdiagnozuje na 100%. Tak czy siak żeby wyeliminować jako przyczynę potencjalną nieszczelność membrany reduktora powinieneś to sprawdzić. Nie jest to trudne. Wystarczy odłączyć (na wyłączonym silniku} przy kolektorze przewód gumowy (rurka o małym fi)  idący od reduktora do kolektora ssacego. Końcówkę włożyć do szklanki z wodą i obserwować czy nie wydostają się bąbelki gazu. Przy szczelnej membranie nic nie powinno się wydostawać.

 

Pozdrawiam,

 

P.S.

W moim przypadku problemy z uruchamianiem na zimno ustąpiły dopiero po drugiej wymianie membrany. Okazało się, że pierwsza wymieniona membrana nie trzymała szczelności bezpośrednio po założeniu :).

 

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za sugestie, sprawdzę ten reduktor. Byłem dziś w Nowym Sączu i za cenę 80zł pozbyłem się wszytkich błędów oraz chcek engine. Jedynie zapraszają na czyszczenie przepustnicy oraz całkowity restart komputera. :)

 

P.s.

Ruszyłem wczoraj coś przy kostce i przepustnicy, możliwe że tylko się coś lekko zruszyło, a inne komputery nie chciały usunąć tamtych błędów. 

 

Pozdrawiam, 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...