Skocz do zawartości

Wymiana wnętrza na skórę w elektryce - Legacy IV 2005 wagon


Sebastian Badeński

Rekomendowane odpowiedzi

Wnętrze już wymienione bez żadnych problemów. Skórka wygląda świetnie i wygoda też bez porównania. Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam ;)

Podsyłam link do manuala serwisowego jakby ktoś potrzebował ;)

 

https://carmanuals2.com/subaru/legacy-2005-service-manual-69162

 

W dniu 4.01.2018 o 17:36, WOJO napisał:

Nie każde, nie każde. :D

H6 przed liftem ma jedynie fotel elektryczny kierowcy. Co innego wersja SPEC B, tutaj oba są elektryczne.

Dopiero w polifcie oba fotele są elektryczne z tą różnicą, że kierowca ma dodatkowo moduł pamięci ustawień.

Podobnie jest w wersjach UK, tylko odwrotnie. :D

Da się zrobić prawie Plug&Play między poliftem, a przedliftem, z tą różnicą, że perforacja siedziska w polifcie jest gęstsza niż w przedlifcie.

Różnica jest w kostce zasilającej fotel kierowcy. W przedlifcie masz 2 pinową, w polifcie masz 4 pinową. Da się fotel z polifta podłączyć jedynie 2 przewodami i wszystko działa (sterowanie, pamięć).

 

Cześć wszystkim. Ostatnie pytanie w tym temacie. Okazało się, że po stronie pasażera mam tylko 3 wtyczki (brakuje tej czarnej do zasilania sterowania fotelem). Czy orientuje się ktoś czy mogę podpiąć przewód ( który już jedzie do mnie od sprzedającego fotele) do tego, który odpowiedzialny jest za zasilanie ogrzewania fotela? W jednym i drugim są tylko dwie żyły (potrzebny jest tylko prąd). Oczywiście zdaję sobie sprawę, że podłączając to w taki sposób sterować fotelem będę mógł tylko w momencie włączenia ogrzewania i to na 4 stopień, żeby nie było oporu prądu. Jak ustawię fotel to będę mógł wtedy wyłączyć grzanie i tyle. Jeśli ma ktoś inne proste rozwiązanie to bardzo proszę o informację. Nie chciałbym rozbierać konsoli środkowej i pruć kabli w poszukiwaniu prądu więc interesują mnie proste i nie za bardzo pracochłonne rozwiązania. Z góry dziękuje za odpowiedzi i udzielona pomoc ;)

Edytowane przez Sebastian Badeński
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.01.2018 o 13:10, Sebastian Badeński napisał:

Wnętrze już wymienione bez żadnych problemów. Skórka wygląda świetnie i wygoda też bez porównania. Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam ;)

Podsyłam link do manuala serwisowego jakby ktoś potrzebował ;)

 

https://carmanuals2.com/subaru/legacy-2005-service-manual-69162

 

Cześć wszystkim. Ostatnie pytanie w tym temacie. Okazało się, że po stronie pasażera mam tylko 3 wtyczki (brakuje tej czarnej do zasilania sterowania fotelem). Czy orientuje się ktoś czy mogę podpiąć przewód ( który już jedzie do mnie od sprzedającego fotele) do tego, który odpowiedzialny jest za zasilanie ogrzewania fotela? W jednym i drugim są tylko dwie żyły (potrzebny jest tylko prąd). Oczywiście zdaję sobie sprawę, że podłączając to w taki sposób sterować fotelem będę mógł tylko w momencie włączenia ogrzewania i to na 4 stopień, żeby nie było oporu prądu. Jak ustawię fotel to będę mógł wtedy wyłączyć grzanie i tyle. Jeśli ma ktoś inne proste rozwiązanie to bardzo proszę o informację. Nie chciałbym rozbierać konsoli środkowej i pruć kabli w poszukiwaniu prądu więc interesują mnie proste i nie za bardzo pracochłonne rozwiązania. Z góry dziękuje za odpowiedzi i udzielona pomoc ;)

Myślę, że lepszym rozwiązaniem jest pobranie +12V i GND z kostki elektryki fotela lewego. Dwa metry przewodu + lutownica załatwi sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, WOJO napisał:

Myślę, że lepszym rozwiązaniem jest pobranie +12V i GND z kostki elektryki fotela lewego. Dwa metry przewodu + lutownica załatwi sprawę.

A jakbym podłączył to pod gniazdo zapalniczki, które jest w podłokietniku? Już koniec końców mogę zdjąć tą konsolę. To w końcu tylko 4 śruby ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Sebastian Badeński napisał:

A jakbym podłączył to pod gniazdo zapalniczki, które jest w podłokietniku? Już koniec końców mogę zdjąć tą konsolę. To w końcu tylko 4 śruby ;)

Dalej jestem zdania, że lepiej by było to zrobione w sposób, jaki proponuje producent. Na schematach fotele podłączone są równolegle do jednego bezpiecznika.

Zapalniczka ma bezpiecznik 7,5A, co w pewnych warunkach może być niewystarczające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj z racji tygodniowego urlopu zabrałem się za wymianę wnetrza.
Zamontowane, przekaźnik z bezpiecznikiem włożone i ...... grzeje średnio i tylko fotel kierowcy. Tzn potrzebował ok 15 min żeby wogóle zacząć grzać. Stały miesiąc w nieogrzewanym garażu.
WOJO coś pisał o perforacji foteli z poliftu. I o nie pasujących wtyczkach.
Z wtyczki fotela pasażera która była 4 pinowa podłączyłem tylko 2 przewody, ale sterowanie z pamięcią działają bez problemu. OCB? Aha i jeszcze ciągle pali się sygnalizacja nie zaciętych pasów pasażera


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, zazulwwa napisał:

Dzisiaj z racji tygodniowego urlopu zabrałem się za wymianę wnetrza.
Zamontowane, przekaźnik z bezpiecznikiem włożone i ...... grzeje średnio i tylko fotel kierowcy. Tzn potrzebował ok 15 min żeby wogóle zacząć grzać. Stały miesiąc w nieogrzewanym garażu.
WOJO coś pisał o perforacji foteli z poliftu. I o nie pasujących wtyczkach.
Z wtyczki fotela pasażera która była 4 pinowa podłączyłem tylko 2 przewody, ale sterowanie z pamięcią działają bez problemu. OCB? Aha i jeszcze ciągle pali się sygnalizacja nie zaciętych pasów pasażera


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

Zacznijmy od końca. Pali się sygnalizacja niezapiętych pasów pasażera, kierowcy, czy obie kontrolki? Odpowiedzialny za to jest czujnik pod tapicerką siedziska. Prawdopodobnie masz na nim zwarcie. Rozepnij biała wtyczkę pod fotelem (na fotkach w tym wątku) i sprawdź czy pomogło.

Ogrzewanie fotela jest tak sobie odczuwalne, kiedy siedzi się w grubych spodniach i płaszczu/kurtce. :P

Mam tak samo, ale zaobserwowałem pewną zależność - jak włączę ogrzewanie na wyższy stopień, to mocniej grzeje mata. Może to tylko autosugestia, ale kilka razy już to wystąpiło.

Z wtyczką sobie poradziłeś tak samo jak ja - wszystko działa mimo podpięcia tylko dwóch kabelków (+12V i GND).

Jeżeli mata na fotelu pasażera nie grzeje, to w pierwszej kolejności sprawdź czy masz prąd na wtyczce, a potem niestety do wymiany lub lutowania mata grzewcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pali się tylko kontrolka pasażera. Wypicie jej całkowicie wyłączy sygnalizację? Nie ma to wpływu na ewentualne odpalenie poduszki w razie kolizji.
Rozumiem że mam sprawdzić prąd w niebieskiej wtyczce.
I pytanie z kategorii "glupie".
Czy fotel grzeje cały czas czy tylko jak się na nim siedzi?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, zazulwwa napisał:

Pali się tylko kontrolka pasażera. Wypicie jej całkowicie wyłączy sygnalizację? Nie ma to wpływu na ewentualne odpalenie poduszki w razie kolizji.
Rozumiem że mam sprawdzić prąd w niebieskiej wtyczce.
I pytanie z kategorii "glupie".
Czy fotel grzeje cały czas czy tylko jak się na nim siedzi?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

Powinno mieć. Jak jest w rzeczywistości nikt chyba nie sprawdzał. :D Z dwojga złego wolę wywaloną poduchę pasażera (mimo jego braku na siedzeniu), niż opornik zamiast poduszki.

Dobrze się domyślasz, co do wtyczki, którą masz sprawdzić.

Co do grzania fotela, to muszę to sprawdzić. Kontrolka ogrzewania pali się mimo braku pasażera, ale żonę wpuszczę do samochodu po kilku minutach grzania, to się przekonam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przez te kilka minut kazesz jej biec za autem to i tak nie poczuje czy grzeje:)
Wg schematów raczej powinien cały czas. Nie widać przynajmniej nic co by miało tym regulować

Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, recki napisał:

Jak przez te kilka minut kazesz jej biec za autem to i tak nie poczuje czy grzeje:)
Wg schematów raczej powinien cały czas. Nie widać przynajmniej nic co by miało tym regulować

Wysłane z mojego HTC Desire X przy użyciu Tapatalka
 

Zaraz tam biec. Niech pcha... :D

Włącznik to zwykły potencjometr i zaczyna grzać, niezależnie od obecności pasażera, po przekręceniu kluczyka w pozycję ACC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć,
Obecnie w swoim Legacu IV (polift) posiadam fotele materiałowe, bez elektryki ale z podgrzewaniem.
Zastanawiam się nad montażem foteli z Spec B (angol, przedlift - cena i dostępność) i w związku z tym  mam do Was kilka pytań  (zaznaczam, że moja wiedza o elektryce jest na bardzo podstawowym poziomie:) :
1. Jak ograć temat podłączenia fotela kierowcy (fotel przedlift vs instalacja polif), czarna kostka do podłączenia oczywiście jest ale prawdopodobnie będzie konflikt z ilością pinów?
2. Jak rozumiem temat podłączenia fotela pasażera będzie rozwiązany poprzez równoległe podłączenie go z fotelem kierowcy.
Tutaj prośba o doprecyzowanie jak to technicznie przeprowadzić:
- w którym miejscu się wpiąć w kabel/instalację od fotela kierowcy?
- jak podłączyć kabel fotela kierowcy do pasażera -- gdzie i jak się podłączyć (za pomocą kostek (gdzie je ewentualnie zdobyc, na krótko nacinając przewód)?
3. Czy będę potrzebował dodatkowego przekaźnika?
4. Czy coś jeszcze potrzebuję wiedzieć w związku z taką operacją (poza odłączeniem akumulatora)?

Pozdro

Edytowane przez Gacu Gac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś był zainteresowany albo zna kogoś kto może być to mam do sprzedania kompletne wnętrze materiałowe bez boczków do Legacy IV kombi. Elektryka (grzanie, poduchy i czujnik pasów) działa bez zarzutu. Jedyny mankament to małe rozdarcie na fotelu kierowcy na boku. Cena to śmiszne dwieście pisiont do negocjacji + ewentualna przesyłka. Szkoda mi wyrzucić a już chętnie bym się tego pozbył. Zainteresowanych proszę o wiadomość na priv to podeślę zdjęcia i pogadamy ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...
W dniu 15.01.2018 o 13:10, Sebastian Badeński napisał:

Wnętrze już wymienione bez żadnych problemów. Skórka wygląda świetnie i wygoda też bez porównania. Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam ;)

Podsyłam link do manuala serwisowego jakby ktoś potrzebował ;)

 

https://carmanuals2.com/subaru/legacy-2005-service-manual-69162

 

Cześć wszystkim. Ostatnie pytanie w tym temacie. Okazało się, że po stronie pasażera mam tylko 3 wtyczki (brakuje tej czarnej do zasilania sterowania fotelem). Czy orientuje się ktoś czy mogę podpiąć przewód ( który już jedzie do mnie od sprzedającego fotele) do tego, który odpowiedzialny jest za zasilanie ogrzewania fotela? W jednym i drugim są tylko dwie żyły (potrzebny jest tylko prąd). Oczywiście zdaję sobie sprawę, że podłączając to w taki sposób sterować fotelem będę mógł tylko w momencie włączenia ogrzewania i to na 4 stopień, żeby nie było oporu prądu. Jak ustawię fotel to będę mógł wtedy wyłączyć grzanie i tyle. Jeśli ma ktoś inne proste rozwiązanie to bardzo proszę o informację. Nie chciałbym rozbierać konsoli środkowej i pruć kabli w poszukiwaniu prądu więc interesują mnie proste i nie za bardzo pracochłonne rozwiązania. Z góry dziękuje za odpowiedzi i udzielona pomoc ;)

Ktoś dysponuje może manualem servisowym do polifta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 4.01.2018 o 17:36, WOJO napisał:

Nie każde, nie każde. :D

H6 przed liftem ma jedynie fotel elektryczny kierowcy. Co innego wersja SPEC B, tutaj oba są elektryczne.

Dopiero w polifcie oba fotele są elektryczne z tą różnicą, że kierowca ma dodatkowo moduł pamięci ustawień.

 

Znalazłem dopiero teraz....

 

Mylisz się. Każde H6 i GT ze skórami ma oba fotele sterowane elektrycznie. Każde. Nawet "anglik".

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam.Podepnę się pod ten temat.

Mam jasne fotele skórzane w Legacy IV GT 2005r, posiadam w garażu fotele z H6 w czarnych barwach, z tym że moje z wersji Usa mają pięć gniazd no i pięć kostek.

Te z H6 mają trzy kostki, po podpięciu fotela kierowcy brak ogrzewania i świeci Abs na desce.

Czy gra jest warta świeczki, warto to przerabiać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...