Jump to content
Batik

SH 2.5 XT słabe przyspieszenie

Recommended Posts

Jestem już umówiony na diagnostykę, bo bez niej może być trochę jak wróżenie z fusów, ale może ktoś miał podobną przypadłość:

 

Start ze świateł --> 100 km/h - wyniki porównywalne na poziomie 8.4-8.6 s. 

 

Nie odczuwam jakiegoś dużego spadku mocy, turbo się załącza, błędów brak,. Ale... W porównaniu do zeszłego roku jakby trochę wolniej przyspieszał (co z resztą widać po wynikach)

 

Auto jak na razie seria.

 

Jakieś pomysły? Może turbo za słabo pompuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładowanie turbiny możesz sprawdzić korzystając ze zwykłego Elma 327 wpinanego do obd2 i sparowanego z aplikacją  torque.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem, że to leczenia syfa pudrem, ale u mnie pomogło zwykłe dopięcie akumulatora/ reset ECU.

Złapał jakieś szmery czy coś po wymianie oleju albo coś i miałem 0,4Bara, więc na dynamice też była odczuwalna różnica.

Proste a skuteczne rozwiązanie ;) Od tego czasu nie powróciło... więc nie taki zły puder.

 

Chociaż - też bym wpiął jakiegoś ELMa chociaż i zobaczył czy nie ma jakiegoś błędu itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbo przy ciśnieniu atm 1.03 bar dmuchało około 1.75 bar, czyli w rzeczywistości te 0,72 bar.

 

Zdziwił mnie max przepustnicy - 79,2 % przy 100 % obciążenia silnika - czy to nie za mało?

 

Reset kompa nie nie dał.

 

Westgate działa poprawnie.

 

Błędów w ELM brak.

 

Chyba skończy się na hamowni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Auto było na hamowni, wykres poniżej.

 

Diagnosta mówi, żeby najpierw skupić się na katalizatorach (wyczuwalny zapach)

 

image.thumb.png.c9dc0f9a20b04eabf250ae5bf2176d03.png

 

Edited by Batik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Turbo przy ciśnieniu atm 1.03 bar dmuchało około 1.75 bar, czyli w rzeczywistości te 0,72 bar.
 
Zdziwił mnie max przepustnicy - 79,2 % przy 100 % obciążenia silnika - czy to nie za mało?
 
Reset kompa nie nie dał.
 
Westgate działa poprawnie.
 
Błędów w ELM brak.
 
Chyba skończy się na hamowni...
U mnie ELM też pokazuje max przepustnicy w tej okolicy 78-79%...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem ile masz przebiegu, ale zapach spalin nie świadczy czesto o katalizatorach... może Ci go zalewać paliwem i spalanie różnicy za dużej nie będzie mieć ja bym się skupił najpierw na Sondzie NR 1 w kolektorze, jakie ma wskazania wg komputera i przemierzyć ją oscyloskopem oraz zbadać oporność grzałki w sondzie. Zacznij od niej;) ja miałem emisję CO na poziomie 4.3 gdzie normalnie było 0,2  na biegu jałowym, żadnych błędów w kompie, też z wydechu smierdzialo, zdemontowałem kpl. wydech katalizatory przebadałem i nic, skupiłem się na sondzie, producenci przewidują żywotność 100-150 tys w przypadku Denso. Pomierzyłem i nie było tragicznie bo w tolerancji się mieściła, ale przekłamywała albo stała dęba, wymieniłem i z głowy. Pozdro! A bym zapomniał, też moje auto troszkę mniej  mocy miało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

120 tys, więc może być i to. Dzięki za sugestię.

 

Jadę w pt do nie-ASO w Gdańsku, niech szukają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyczyna była dość nietypowa - kołnierz od rury intercoolera zdeformował się. Muszę kupić całą rurę z 2 kołnierzami. (Ciśnienie doładowania było ok 0.76 bara)

Przyrost mocy jest odczuwalny, ale przyspieszenie nadal w okolicy 7.5s 0-100. Prawdopodobnie podjadę jeszcze raz na hamownię.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Batik napisał:

Przyczyna była dość nietypowa - kołnierz od rury intercoolera zdeformował się. Muszę kupić całą rurę z 2 kołnierzami. (Ciśnienie doładowania było ok 0.76 bara)

Przyrost mocy jest odczuwalny, ale przyspieszenie nadal w okolicy 7.5s 0-100. Prawdopodobnie podjadę jeszcze raz na hamownię.

Masz manuala czy A/T ? Ładowanie na poziomie 0.76 wydaje mi się chyba normalne. No może minimalnie za małe. Jak automat to te 7,5 s też tragiczne nie jest. Jak manual to trochę za słabe. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manual. Jest wyraźna poprawa po uszczelnieniu, natomiast spróbuje jeszcze raz zmierzyć czas. Jeśli nadal bedzie podobnie pozostaje ponowna hamownia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...