Skocz do zawartości

Pomoc w wyborze pierwszego subaraka


TomaszG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przymierzam się do zakupu pierwszego Subaru.

Z racji że mieszkam w Szwajcarii (Alpy) potrzebuję w miarę mocnego auta dla rodziny 2+2

Dla porównania, obecna CRV (140KM, 340nm) mi odpowiada. Daje radę na górach i autostradach, wielkość bagażnika również jest ok. Rocznie robię ok 25k km, 60% autostrady, reszta góry.

 

Po przewertowaniu forum najbardziej optymalnym wyborem wydaj się Outback w dieslu. Celowałbym w rocznik 2016/2017.  Podobna moc i osiągi, duży bagażnik, komfortowy na długie wyjazdy.

Tu mam kilka pytań:

Jak wygląda sprawa awaryjności tych silników? Czy sławne usterki padających silników zostały wyeliminowane?

Czy polityka subaru dopuszcza zakup auta w CH i serwisowanie w autoryzowanym garażu np w PL (w moim przypadku Dzierżoniów)? Czy w takim przypadku tracę gwarancję?

Jak spisuje się skrzynia CVT z tymi silnikami? Koniecznie chcę automat, jestem zmęczony manualem.

 

Będę wdzięczny za poradę i sugestie

 

pozdrawiam

T.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OBK diesel to dobry wybór jak robisz większość po autostradach. Usterki niby zostały wyeliminowane ale oficjalnie nic nie wiadomo. Ogólnie diesel Hondy 140KM to super jednostka,  dużo lepsza od Subaru. Może warto pochylić się także nad 2.5 benzyną ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, TomaszG napisał:

Po przewertowaniu forum najbardziej optymalnym wyborem wydaj się Outback w dieslu. Celowałbym w rocznik 2016/2017.  Podobna moc i osiągi, duży bagażnik, komfortowy na długie wyjazdy.

Tu mam kilka pytań:

Jak wygląda sprawa awaryjności tych silników? Czy sławne usterki padających silników zostały wyeliminowane?

:facepalm:

przewertowaniu, i nie znalazłeś tematów o problemach z sbd?

 

Outback to sympatyczny samochód, jeśli piszesz że szukasz mocnego auta (w sensie o dużych osiągach?) to obecnie w subaru raczej tylko forester xt jest umiarkowanie szyybki, reszta to auta dla spokojnych kierowców

Ale przy ograniczeniach w CH i stawkach mandatów to Outback 2.5 może wystarczyć :)

Jeśli musisz brać diesla, to weź inną markę, jeśli może być benzyna i jeździsz w sposób nazwijmy to flegmatyczny, to Obk 2.5 odwdzięczy się bezawaryjąną i dość ekonomiczną eksploatacją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wstępne podpowiedzi

A więc tak:

CRV ma dobry silnik, ale podzespoły już nie bardzo. Obecnie przy przebiegu 150k km mam do wymiany turbo, dwumas lub poduszka pod silnikiem (problem do zdiagnozowania), łożysko z piastą, sprzęgło szarpie przy ruszaniu i kilka problemów z elektroniką. Auto z rocznika 2008, serwisowane regularnie w ASO, nie katowane.

 

Forestera brałem pod uwagę lecz po doświadczeniu z CRV, mając do przejechania 1200km z CH do PL przez noc, bardzo liczy się dla mnie zasięg na jednym baku. Jadąc 150-160km/h muszę tankować co 400km co jest uciążliwe ponieważ dzieciaki budzą się w nocy i jest po jeździe. SUV przy większych prędkościach zaczyna palić ze względu na opory powietrza, nie mówiąc już o hałasie w kabinie. Nowe auto wolałbym w kombiaku.

 

@Lawnoweman - Puszek po śmietnikach nie zbieram. Super fura na pokaz nie jest priorytetem. Ogólnie w Szwajcarii jeździ mnóstwo dacii. Ludzie tu kupują auta na które ich stać, łącznie z serwisowaniem w ASO. Nikt tu nawet nie myśli o wycinaniu DPF czy innych alpejskich kombinacjach...

 

@Krist - muszę się przejechać 2.5 benzyną ale obawiam się że na stromych podjazdach pod górę taki silnik po prostu będzie słaby. W mojej okolicy podjazdów 15% z agrafkami jest mnóstwo, diesel z dużym momentem obrotowym i w miarę niskimi obrotami pozwala się dość wygodnie przemieszczać. Subarowe wolnossaki, których tu mnóstwo są ostro piłowane.

Flegmatycznie nie jeżdżę. Nie chcę schodzić z mocą poniżej obecnej CRV :)

 

Macie jakieś konkretne doświadczenia z subarowym dieslem z rocznika 2016/2017?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejedź się 2.5i i będziesz wiedział czy Ci odpowiada. A diesel... patrząc na jego brak w nowym XV i Imprezie wydaje się, że Forester i OBK też będą go miały tylko do czasu przejścia na nową platformę (SGP). Jest kilka osób na forum zadowolonych z SBD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obk my18 w ofercie SIP już nie ma diesla. Moderator powinien to wiedzieć ;)

 

@TomaszG sorry ale z tego co piszesz, ostre podjazdy, nocne długie przeloty, to powinieneś celować raczej w coś w rodzaju 530d , kombi, xdrive, będziesz miał tony momentnu, niskie spalanie na autostradzie

2.5 175 koni nie jest słaby, ale też nie jest szybki. Musisz się przejechać, jeśłi Ci taka charakterystyka auta nie będzie przeszkadzać to jet to fajny samochód. Na pewno zawyje na ostrym podjeździe, i na autostradzie przy 150-160 te 11 l weźmie, ale przy przebiegach 25 k rocznie to jeszcze nie dramat.

Diesel w subaru to i ryzyko awarii, i trudna odsprzedaż, Mazda CX-5 2.2 175 KM ,to mi przychodzi do głowy jeśli to ma być suv w dieslu, jeśli może być kombi szukałbym młodego 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, krist napisał:

Obk my18 w ofercie SIP już nie ma diesla. Moderator powinien to wiedzieć ;)

 

@TomaszG sorry ale z tego co piszesz, ostre podjazdy, nocne długie przeloty, to powinieneś celować raczej w coś w rodzaju 530d , kombi, xdrive, będziesz miał tony momentnu, niskie spalanie na autostradzie

2.5 175 koni nie jest słaby, ale też nie jest szybki. Musisz się przejechać, jeśłi Ci taka charakterystyka auta nie będzie przeszkadzać to jet to fajny samochód. Na pewno zawyje na ostrym podjeździe, i na autostradzie przy 150-160 te 11 l weźmie, ale przy przebiegach 25 k rocznie to jeszcze nie dramat.

Diesel w subaru to i ryzyko awarii, i trudna odsprzedaż, Mazda CX-5 2.2 175 KM ,to mi przychodzi do głowy jeśli to ma być suv w dieslu, jeśli może być kombi szukałbym młodego 530d

W Szwajcarii na autostradzie masz limit 120 km/h. Powodzenia jak chcesz szybciej pojeździć :)

W cenie nowego OBK kupisz 4-5 letnie 530 xd czyli po gwarancji. Ewentualne koszty napraw biją na głowę to co wygeneruje OBK. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, krist napisał:

Brak "unfallfrei" - dla mnie mocno podejrzane. Poza tym to nie jest "normalna" gwarancja tylko ubezpieczenie od napraw. Jak porównujemy nowe OBK to chociaż weźmy BMW z programu premium selection gdzie jest normalna, europejska gwarancja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, odbiegamy od tematu. Ja z pytaniem o subaru diesla a Wy mi już auto kupujecie :)

 

Konkretnie myślałem o czymś takim:

https://www.autoscout24.ch/de/d/subaru-outback-kombi-2016-occasion?fuel=15&index=0&make=74&model=501&sort=price_asc&st=1&vehid=5243821&vehtyp=10&yearfrom=2016&returnurl=%2fde%2fautos%2fsubaru--outback%3ffuel%3d15%26make%3d74%26model%3d501%26sort%3dprice_asc%26st%3d1%26vehtyp%3d10%26yearfrom%3d2016%26r%3d5

 

w budżecie do 30tyś CHF ciężko znaleźć coś lepszego - praktycznie nowe auto, napęd na 4 łapy, ładowne dla rodziny i w miarę dynamiczny

 

Co do tras i limitów prędkości. W moim przypadku trasa składa się z 200km po Szwajcarii, 900 Niemcy i 200 Polska. W niemczech prędkości po autostradzie w nocy to spokojnie w przedziale 140-160km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli dostaniesz gwarancję jak w SIP, na silnik do 200k km to może warto. Jeśli nie, to powiem Ci jak mnie powiedział dealer Subaru: po co Panu kłopoty? KIedy pytałem o Obk w dieslu. 3 lata później widzę że miał rację.

 

Inna scenka, znajomy budowlaniec, Obk diesel chyba 2014 rok, kiedyś przyjechał do mnie do firmy i w zartach zapytałem który ma silnik. Obruszył się zę to plotki, że silnik ma się super, a w internetach ludzie głupoty piszą. Ok roku później widze na mieście że dymi na niebiesko jak autobus mpk. Był znowu ostatnio, silnik zmieniony, chyba nawet importer coś mu się dołożył, ale już inną ma minę. Dodam że stateczny człek, jeździ spokojnie i dba.Ale każdy sam kowalem swego losu, ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, TomaszG napisał:

Panowie, odbiegamy od tematu. Ja z pytaniem o subaru diesla a Wy mi już auto kupujecie :)

 

Konkretnie myślałem o czymś takim:

Chłopaki po prostu mają "dystans" do diesla w Subaru, co niestety jest uzasadnione. Co prawda sam nie miałem Diesla Subaru ale mój wujek stracił górę pieniędzy na takim wynalazku, stąd też rozumiem opinie, które nie zachęcają do zakupu, w tym nowszym Subaru może będzie lepiej - co nie zmienia faktu, że są pewne obawy. ;)
Może faktycznie przemyśl zakup Forka XT - którym ostatnio miałem możliwość podróżować i przy prędkościach rzędu 130-150km/h w samochodzie było naprawdę komfortowo. Co do zasięgu są różne możliwości do jego zwiększenia. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...