Jump to content
mironig

Przeciwmgielne Outback 2010 USA 2.5i

Recommended Posts

pojawia sie kolejny problem. Postojowe w klapie to żarówki w5w. nie występują takie w wersji dwuwłóknowej. Zarówki cofania to w16w wg katalogu. Też nie występują w wersji dwuwłóknowej. Pozostaje jedynie zamiana żarówki pozycji w lampie głównej na dwuwłóknow ewentualnie rezygnacja z jednego swiatla cofania i tam montaz żarówki czerwonej w5w.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 11.01.2018 o 00:22, Kambol napisał:

Użyj W21/5W.

nie pasują do oprawki. Oprawka w21/5w nie pasuje do lampy.

Chyba że podpowiesz jak to obejść?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No pewnie musisz coś przerobić (np, zmienić oprawkę i jej mocowanie), skoro nie da się p&p...

Share this post


Link to post
Share on other sites

światło przeciwmgielne dołożone ;) w sposób jaki opisywałem wcześniej po lekkiej modyfikacji. Niestety musiałem zrezygnować z jednego światła cofania. Chciałem aby "rzeźba" była możliwie jak najmniejsza.

 

Przekaźnik sterowany plusem (tylko taki był na miejscu w sklepie) umiejscowiony w tylnej klapie. Zasilanie przekaźnika ze światła pozycyjnego w klapie. Sterowanie pociągnięte od + zapalniczki w desce przez przełącznik.

Przełącznik od kontroli trakcji (drugi obok właściwego). Zamalowałem niektóre elementy matową farbą. Potem szlifowanie odpowiednimi gradacjami papieru i został tylko symbol jak na filmie. Kontrolka przełącznika sterowana masą pociągniętą od przekaźnika. Kabel 2x0,5 przeciągnięty w fabrycznych przelotkach od klapy lewą stroną do deski (dołożyłem przy okazji dwużyłowy kabel ekranowany masą do kamery cofania, którą mam zamiar wrzucić jak tylko dotrze do mnie stacja android z chińskiego serwisu).

 

Po wyłączeniu świateł pozycyjnych przeciwmgielne wyłącza się. Po ponownym załączeniu pozycyjnych przeciwmgielne nie świeci do momentu kolejnego załączenia przyciskiem od przeciwmgielnych.

 

Testowo biała żarówka led bo czerwona nie doszła przed weekendem

 

 

Jeżeli ktoś jest zainteresowany mogę pomóc wykonać podobną modyfikację.

 

pozdrawiam

Edited by mironig

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.01.2018 o 14:19, recki napisał:

Więc po kolei:

-na przekaźnik puszczasz +12V, zabezpieczone bezpiecznikiem, z zasilania świateł mijania jako zasilanie przekaźnika

-na przekaźnik puszczasz +12V z zasilania świateł mijania jako sterowanie, wcześniej przez swój włącznik impulsowy

-z przekaźnika masz dwa wyjścia, jedno zostawiasz w powietrzu, drugie, tzw NO podłączasz (możesz spokojnie doświadczalnie to zrobić - nic nie spalisz) do kontrolki we włączniku, z drugiej nogi kontrolki puszczasz kabelek do tylnej lampy.

Lampę masujesz, przekaźnik tak samo.

Odkopuję, bo będę to teraz przerabiał u siebie. Dobrze rozumiem, że zasilanie do światła przeciwmgielnego proponujesz puścić przez kontrolkę w przycisku - nie będzie to zbyt duży prąd przez taką diodę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

odkopując:

 

ostatnio montowałem hak i okazało się, że musiałem delikatnie przerobić instalację od przeciwmgielnego. Wcześniej na styku roboczym przekaźnika miałem minus. Czyli żarówka przeciwmgielnego włączała się po zwarciu minusa. Przy montażu haka musiałem przerobić tak aby na styku roboczym był plus. W sumie nie ma znaczenia czy będzie hak czy nie - lepszym rozwiązaniem jest jednak załączanie żarówki plusem na styku roboczym przekaźnika.

 

Uszczegóławiając (po modyfikacji, po której bez problemu można założyć hak):

 

Przełącznik - ma 4 styki: dwa do zwarcia plusa starującego przekaźnikiem i dwa do zasilenia diody sygnalizującej.

 

Plus po stacyjce przechodzi przez styki zwierające przełącznika i biegnie do przekaźnika w klapie jako sterowanie przekaźnika.

 

Z przekaźnika w klapie wraca kabel plus do przełącznika i jest podłączony do plusa diody. Drugi styk do masy w okolicy kolumny kierowniczej.

 

przekaźnik w klapie ma 5 styków:

 

2 styki zasilanie przekaźnika - minus do masy, plus do plusa żarówki pozycji (najlepiej byłoby do mijania).

2 styki robocze - jeden do plusa pozycji (zmostkowany z plusem zasilania) drugi do plusa żarówki światła przeciwmgielnego.

1 styk sterowania - kabel + od przełącznika.

 

Minus od żarówki przeciwmgielnego do masy lub może zostać z pozycji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Odkopuję, bo będę to teraz przerabiał u siebie. Dobrze rozumiem, że zasilanie do światła przeciwmgielnego proponujesz puścić przez kontrolkę w przycisku - nie będzie to zbyt duży prąd przez taką diodę?

zasilania nie można puścić przez kontrolkę. Kontrolka to zwykła dioda. Przełącznik ma 4 styki. Mój poprzedni post zawiera dokładny opis.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 8.01.2018 o 14:19, recki napisał:

-z przekaźnika masz dwa wyjścia, jedno zostawiasz w powietrzu, drugie, tzw NO podłączasz (możesz spokojnie doświadczalnie to zrobić - nic nie spalisz) do kontrolki we włączniku, z drugiej nogi kontrolki puszczasz kabelek do tylnej lampy.

Lampę masujesz, przekaźnik tak samo.

Wydaje mi się, że w powyższym opisie recki sugeruje jednak podłączenie przez kontrolkę. Stąd moje powyższe wątpliwości i pytanie do autora.

Edited by Kambol

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wydaje mi się, że w powyższym opisie recki sugeruje jednak podłączenie przez kontrolkę. Stąd moje powyższe wątpliwości i pytanie do autora.
Ok, masz rację. W tym opisie reckiego jest błąd :) albo może jakiś skrót myślowy. Chwilę przed poprzednim postem jeszcze raz opisałem dokładnie podłączenie po modyfikacji do montażu haka. Dlatego napisałem że dokładny opis jest powyżej. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...