Skocz do zawartości

Przeciwmgielne Outback 2010 USA 2.5i


mironig

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

zakupiłem właśnie pierwsze Subaru ;) z USA. Outback 2010 2.5i i muszę dołożyć światło przeciwmgielne z tylu.

 

 

Czy ktoś mógłby podsunąć pomysł, w którą stronę uderzyć?

 

 

czym rożni sie lampa eu od usa??

 

jak rozwąazać problem włącznika

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Europejski Outback na światło przeciwmgielne w zderzaku tylnym po lewej stronie (w tym miejscu gdzie Twój egzemplarz ma odblask). Ale sam zderzak jest inny i nie da się przełożyć samej lampy przeciwmgielnej. Pozostaje albo zmiana całego zderzaka (nie wiem, czy pasuje, bo OBK z USA ma inaczej ukształtowany tylny błotnik) albo dołożenie oddzielnej lampy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, spawalniczy napisał:

Europejski Outback na światło przeciwmgielne w zderzaku tylnym po lewej stronie (w tym miejscu gdzie Twój egzemplarz ma odblask). Ale sam zderzak jest inny i nie da się przełożyć samej lampy przeciwmgielnej. Pozostaje albo zmiana całego zderzaka (nie wiem, czy pasuje, bo OBK z USA ma inaczej ukształtowany tylny błotnik) albo dołożenie oddzielnej lampy.

dzięki za odpowiedź. 

 

może uda mi się zmodyfikować lewą lampę lub jedno światło cofania.

 

na tą chwilę nie mam jeszcze pomysłu jak w możliwie estetyczny sposób wykonać włącznik.

Myślałem o przekaźniku sterowanym bezprzewodowym pilotem. Pod jednego z przycisków mogłbym podlutować jakiś bardzo mały swich i umiescilbym go w zespole przycisków obok regulacji wysokości światel. Sam pilot bylby schowany pod deską obok kierownicy po lewej stronie. Jednak nie wiem jak w takim przypadku sprawić by ten przycisk świecił na pomarańczowo po uruchomieniu.

 

może jakaś podpowiedź?

 

11 minut temu, mironig napisał:

dzięki za odpowiedź. 

 

może uda mi się zmodyfikować lewą lampę lub jedno światło cofania.

 

na tą chwilę nie mam jeszcze pomysłu jak w możliwie estetyczny sposób wykonać włącznik.

Myślałem o przekaźniku sterowanym bezprzewodowym pilotem. Pod jednego z przycisków mogłbym podlutować jakiś bardzo mały swich i umiescilbym go w zespole przycisków obok regulacji wysokości światel. Sam pilot bylby schowany pod deską obok kierownicy po lewej stronie. Jednak nie wiem jak w takim przypadku sprawić by ten przycisk świecił na pomarańczowo po uruchomieniu.

 

może jakaś podpowiedź?

w uzupełnieniu do posta:

 

wydaje się że znalazłem rozwiązanie problemu:

 

http://allegro.pl/przekaznik-12v-odbiornik-pilot-433mhz-sterowan-i6110606399.html

 

ten pilot ma diodę sygnalizującą załączenie (przynajmniej tak wynika z opisu). Można wiec zamiast tej diody podlutować inna pomarańczową i umieścić w grupie przełączników o których pisałem wcześniej

 

pozostaje dołożenie żarówki do którejś lampy lub zastąpienie jednowłóknowej pozycji na dwuwłóknową i na mocniejszym włóknie zastosować przeciwmgielne.

 

czy w lampie USA pozycja i stop są na oddzielnych żarówkach ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam stoję przed podobnym problemem ( choć w modelu 2015- )

kupiłem ostatnio na znanym portalu lampkę LED 12 V

generalnie wielkościowo pasuje pod odblask w zderzaku i zastanawiam się czy takie rozwiązanie się sprawdzi

tzn jeden z odblasków będzie miał zamontowana żarówkę z tyłu.

 

Odblask jest w chwili obecnej z tyłu pusty i dojście jest bezproblemowe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym osobiście nie dokładał dodatkowych przełączników i świateł dodatkowych, bo nie wiadomo czy auto przejdzie przegląd. Lepiej by było dołożyć dodatkową żarówkę gdzieś w tylną lampe lub w odblask w zderzaku, a przełącznik najepiej kupić z wersji eu i zamienić z fabrycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.12.2017 o 17:55, mironig napisał:

na tą chwilę nie mam jeszcze pomysłu jak w możliwie estetyczny sposób wykonać włącznik.

Pilot to raczej kiepski pomysł, bo diagnosta będzie wymagał włącznika osadzonego na stałe i z sygnalizacją załączenia. Najlepiej wpasować podświetlany na żółto włącznik w puste miejsce na tym panelu, co regulacja lusterek:

outback.jpg.bc088e4a4c3e8785ef8e46a448d8b3fc.jpg

 

przelacznik-klawisz-mk111-12v-zolty-duzy-waski-podswietlany.thumb.jpg.49c121193beb327fec607163690308a6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wpadłem wczoraj na inny pomysł ;)

 

zakupiłem przycisk od kontroli trakcji taki jak jest pod dzwigienką ręcznego. Mam zamiar zamontować go obok oryginału po lewej stronie. Jest wolne miejsce.

Zamaluję na czarno dwa esy i off. Zostanie tylko ikona samochodu. Domyślnie jest podświetlany na pomarańczowo.

 

nie pamiętam tylko czy jest to przycisk który daje impuls czy załącza na stałe (mam samochód 150 km od miejsca zamieszkania)

 

jeżeli załącza na stałe to nie ma problemu. Jeżeli jest to przycisk który jedynie daje impuls mam zamiar zastosować przekaźnik bistabilny sterowany minusem. Zasilę go ze światła pozycyjnego w klapie i kupię żarówkę dwuwłóknową w klapę zamiast pozycji ewentulanie (jeżeli w klapie jest stop i pozycja - jeszcze tego nie sprawdziłem) biało czerwoną led dwukolorową zamiast żarówek wstecznego.

 

Przełącznik zaprezentowany powyżej też jest ok tylko trochę "nieestetycznie wygląda" :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to w modelu 2015-2018 jest większy problem

Nie bardzo jest gdzie dołożyć włącznik

cokolwiek się da - będzie rzeźba..

najmniejszy jaki znalazłem to 16 mm okrągły..

można schować tak by wystawał sam przycisk..

tylko ..gdzie 

outback17-driver-controls3.jpg

przycisk-las1-ay-11zr-12_907.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Piskoor napisał:

No to w modelu 2015-2018 jest większy problem

Nie bardzo jest gdzie dołożyć włącznik

cokolwiek się da - będzie rzeźba..

najmniejszy jaki znalazłem to 16 mm okrągły..

można schować tak by wystawał sam przycisk..

tylko ..gdzie 

 

 

 

w przypadku niepowodzenia z przyciskiem kontroli trakcji również mam zamiar użyć przełącznika. Znalazłem takie jak poniżej. wg mnie nei wyglądają najgorzej. Wszystkie są podświetlana po załączeniu. Może któryś wpadnie Ci w oko.

przel2.jpg.53b92c0a8e5a1542164d18319906925e.jpgprzel1.jpg.4931968147fcc7d7c543e31528263689.jpgprzel3.jpg.e7cf0333a31cdc09d026e124c2e7d8f4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W weekend mialem dostęp do auta. Jednak zamiast robić przeciwmgielne skupiłem się na przygotowaniu zderzaka do lakierowania.

 

 Przelacznik trakcji dziala impulsowo. W trakcie wciśnięcia zwiera na chwile styki. Dioda jest zasilana z innego obwodu i w oryginale zapala się po włączeniu świateł. Kolor czerwony. 

 

W takim wypadku muszę pociągnąć dwa kable do klapy bagażnika. Jedna masa będzie sterować przekaźnikiem bistabilnym umieszczonym w klapie, druga od przekaźnika do przełącznika będzie zamykać obwód zasilenia diody w przełączniku. 

 

Planuje również przelutowac diodę w przełączniku na żółta lub po prostu dołożyć jeszcze jedna żółta obok czerwonej. 

 

 

Może ktoś kto zna się na elektryce samochodowej potwierdzi czy to słuszny kierunek?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile to możliwe, steruj + mniejsze szanse że coś się będzie złego działo przy uszkodzeniu przewodów. I po co dwuobwodowy przekaźnik w średnim miejscu (uszkodzenie, dostęp serwisowy, dostęp wilgoci). Ja bym dał przekaźnik ale gdzieś pod deska i potem rownolegle z pmg wpięta kontrolka- będzie naprawdę pokazywać czy pmg świeci czy tylko je włączyłeś. No i ciągniesz na tył jeden przewód. Zabezpieczają bezpiecznikiem na początku i jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien, ale może być tak że wiązka do przeciwmgielnych na tył już jest. Jak byś dołożył przełącznik od świateł z wersji eu , założył żarówkę, pewnie przekaźnik i bezpiecznik to mogło by działać. Tak było w poprzedniej wersji obk, żeby dołożyć przeciwmgielne na przód wystarczyło założyć lampy , zmienić przełącznik i działało bo wiązka do świateł była . Ja bym tam takich przełączników nie założył do takiego auta :) I osobiście to bym zapytał diagnosty czy takie coś by przeszło przegląd..

Aa w sumie czy wiązka jest to łatwo sprawdzić, trzeba zdemontować tylne lampy lub odblsk w zderzaku i zobaczyć czy jakieś wolne kostki do podłączenia światła są ;)

Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka

Nie jestem pewien, ale może być tak że wiązka do przeciwmgielnych na tył już jest. Jak byś dołożył przełącznik od świateł z wersji eu , założył żarówkę, pewnie przekaźnik i bezpiecznik to mogło by działać. Tak było w poprzedniej wersji obk, żeby dołożyć przeciwmgielne na przód wystarczyło założyć lampy , zmienić przełącznik i działało bo wiązka do świateł była . Ja bym tam takich przełączników nie założył do takiego auta I osobiście to bym zapytał diagnosty czy takie coś by przeszło przegląd..
Aa w sumie czy wiązka jest to łatwo sprawdzić, trzeba zdemontować tylne lampy lub odblsk w zderzaku i zobaczyć czy jakieś wolne kostki do podłączenia światła są





Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, recki napisał:

O ile to możliwe, steruj + mniejsze szanse że coś się będzie złego działo przy uszkodzeniu przewodów. I po co dwuobwodowy przekaźnik w średnim miejscu (uszkodzenie, dostęp serwisowy, dostęp wilgoci). Ja bym dał przekaźnik ale gdzieś pod deska i potem rownolegle z pmg wpięta kontrolka- będzie naprawdę pokazywać czy pmg świeci czy tylko je włączyłeś. No i ciągniesz na tył jeden przewód. Zabezpieczają bezpiecznikiem na początku i jest ok

to nie jest przekaźnik dwuobwodowy.

 w sumie można go umiejscowić pod deską wtedy do klapy poszedłby jeden kabel. Pytanie tylko skąd najlepiej wziąć plus do podtrzymania przekaźnika?

 

w poprzednio zaproponowanym przeze mnie rozwiązaniu kontrolka świeciłaby również naprawdę tylko wtedy kiedy swiatło pmg jest włączone.

 

 

przekaznik-bistabilny-on_656.jpg

Edytowane przez mironig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle się coś doczytałem z dwoma obwodami.

Czyli rozwiązaniem Twojego problemu jest przekaźnik bistabilny a zasilanie musisz wziąć gdzieś po stacyjce (gdybyś dał monostabilny przekaźnik byłby niejako tylko "przedłużeniem" włącznika" czyli działał tylko w momencie gry włącznik jest wciśnięty). Gdzie to już musisz szukać (możesz namierzyć w skrzynce w kabinie bezpiecznik "acc" - on by najlepiej odpowiadał potrzebom i na pewno się nie pogniewa - jest zasilony w pozycji o jeden przed zapłonem - jak włącza się radio, nic tędy nie zakłócisz). Ogólnie to subaru jest pierwszą marką z jaką się spotkałem że ma tak pochowane zasilania - podłączając DRL musiałem prąda ukraść z zasilania cewki - nie udało mi się namierzyć jednego obwodu w całej skrzynce pod maską który byłby zasilony tylko po stacyjce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, recki napisał:

Źle się coś doczytałem z dwoma obwodami.

Czyli rozwiązaniem Twojego problemu jest przekaźnik bistabilny a zasilanie musisz wziąć gdzieś po stacyjce (gdybyś dał monostabilny przekaźnik byłby niejako tylko "przedłużeniem" włącznika" czyli działał tylko w momencie gry włącznik jest wciśnięty). Gdzie to już musisz szukać (możesz namierzyć w skrzynce w kabinie bezpiecznik "acc" - on by najlepiej odpowiadał potrzebom i na pewno się nie pogniewa - jest zasilony w pozycji o jeden przed zapłonem - jak włącza się radio, nic tędy nie zakłócisz). Ogólnie to subaru jest pierwszą marką z jaką się spotkałem że ma tak pochowane zasilania - podłączając DRL musiałem prąda ukraść z zasilania cewki - nie udało mi się namierzyć jednego obwodu w całej skrzynce pod maską który byłby zasilony tylko po stacyjce.

 

chodzi o to że mam włącznik impulsowy. Zwiera obwód tylko w momencie przyciśnięcia. Plusem umiejscowienia przekaźnika w klapie byłoby jego zasilanie tylko po włączeniu tylnych świateł pozycyjnych. niedogodność jest taka, że musiałbym ciągnąć drugi kabel minusowy żeby załączać lub wyłączać diodę w przełączniku.

 

87e2241a46bc8bbeda2072f2f362.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Jeszcze raz od początku przeczytałem i chyba zrozumiałem problem. Poniedziałek po tygodniowym sylwestrze to nie jest dobry dzień na zagadki logiczne :)

 

Dlatego że masz włącznik impulsowy potrzebujesz przekaźnika bistabilnego. Monostabilny mrugałby tylko pmg w momencie jak wciskasz włącznik. Bistabilny zostaje na danej pozycji do czasu kolejnego podania mu napięcia na styki sterujące, przy zaniku zasilania wraca do pozycji wyjściowej. Rozumiem że efekt jaki chcesz osiągnąć to taki że światła pmg można zapalić tylko w sytuacji jak świecą światła mijania. To jest jedyny warunek który dopuszcza użycia tylnego światła pmg (od strony przepisów technicznych).

Więc po kolei:

-na przekaźnik puszczasz +12V, zabezpieczone bezpiecznikiem, z zasilania świateł mijania jako zasilanie przekaźnika

-na przekaźnik puszczasz +12V z zasilania świateł mijania jako sterowanie, wcześniej przez swój włącznik impulsowy

-z przekaźnika masz dwa wyjścia, jedno zostawiasz w powietrzu, drugie, tzw NO podłączasz (możesz spokojnie doświadczalnie to zrobić - nic nie spalisz) do kontrolki we włączniku, z drugiej nogi kontrolki puszczasz kabelek do tylnej lampy.

Lampę masujesz, przekaźnik tak samo.

Działa.

 

Logika działania:

wsiadasz do auta, możesz właczać pmg - nic się nie dzieje. Włączasz mijania, pstryk włącznikiem pmg, zapalają się pmg. Gasisz mijania, gasną pmg. Włączasz jeszcze raz mijania pmg zgaszone. Pstrykasz pmg - zapalają się. Gasisz auto, wszystko wraca do stanu pierwotnego.

Każde zapalenie pmg zapala kontrolkę, pod warunkiem że pmg faktycznie się zapalają. Jeżeli w pmg żarówa się upali kontrolka też nie zaświeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, recki napisał:

Gasisz mijania, gasną pmg. Włączasz jeszcze raz mijania pmg zgaszone.

Mam wątpliwości, czy przy tym przekaźniku i schemacie światło przeciwmgielne nie załączy się po zgaszeniu i ponownym włączeniu mijania.

@mironig - jeśli już koniecznie chcesz ten przełącznik od kontroli trakcji, to możesz go zeszlifować (albo spróbować oczyścić chemicznie) i nakleić czarną naklejkę z wyciętym piktogramem właściwym dla tegoż światła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wątpliwości, czy przy tym przekaźniku i schemacie światło przeciwmgielne nie załączy się po zgaszeniu i ponownym włączeniu mijania.
@mironig - jeśli już koniecznie chcesz ten przełącznik od kontroli trakcji, to możesz go zeszlifować (albo spróbować oczyścić chemicznie) i nakleić czarną naklejkę z wyciętym piktogramem właściwym dla tegoż światła. 
Nie włączy się. Taka jest zasada działania bistabilnych- po zaniku zasilania wracają do poz początkowej. Po to żeby ustalić która początkowa jest poprawna (no w końcu 2 nogi "wyjścia" na przekaźniku) pisalem o wyjściu no (normally open).
Tak w ogóle to każdy tego typu obwód o poborze większym niż te kilka naście, może bardziej dziesiat W lepiej puszczać przez jakiś przekaznik- nie wypalają się styki we wlaczniku (są odpowiednie włączniki itd itp- wiem, pisze o ogólnej zasadzie)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Kambol napisał:

Mam wątpliwości, czy przy tym przekaźniku i schemacie światło przeciwmgielne nie załączy się po zgaszeniu i ponownym włączeniu mijania.

@mironig - jeśli już koniecznie chcesz ten przełącznik od kontroli trakcji, to możesz go zeszlifować (albo spróbować oczyścić chemicznie) i nakleić czarną naklejkę z wyciętym piktogramem właściwym dla tegoż światła. 

Właśnie po zdjęciu starej powłoki nałożę na niego jeszcze raz farbę zostawiając biały piktogram. Plastik przycisku jest biały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, recki napisał:

Taka jest zasada działania bistabilnych- po zaniku zasilania wracają do poz początkowej. Po to żeby ustalić która początkowa jest poprawna (no w końcu 2 nogi "wyjścia" na przekaźniku) pisalem o wyjściu no (normally open).

Masz rację. Doczytałem, że w typie NO (normally open) każde podanie zasilania resetuje styki robocze do pozycji otwartej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to tylko mijania i drogowe. Na postojowych nie możesz jeździć a co za tym idzie używać pmg.

A kwestii przekaźników może komuś się przyda:

Ogólna zasada działania jest analogiczna do przełącznika (nie włącznika), czyli przełącza między obwodem pierwszym a drugim a nie włącza. Tyle że kwestie naszego palucha którym byśmy klikali pełni podanie zasilania na wejście sterujące. Każdy posiada oprócz tego wejście i dwa wyjście między którymi się przełącza (jeżeli jedno wyjście puścisz w powietrze to oczywiście dostaniesz włącznik).

Generalnie są dwa (może dwa i pół) typy przekaźników:

-monostabilne (czyli takie które zmieniają stan tylko na czas podawania napięcia na wejście sterujące)

-bistabilne (czyli takie które podanie napięcia przełącza na inny stan i w nim zostają do kolejnego podania napięcia)

W obu przypadkach odłączenie zasilania przekaźnika powoduje jego restart czyli jakby był wyjęty w pudełka.

Wyjątkiem od tej reguły są przekaźniki z "pamięcią" które po prostu po zdjęciu napięcia zasilającego pamiętają ostatnią pozycję (ale spotkałem się z takimi tylko w przypadku energetyki, nie spotkałem takich w motoryzacji).

Przekaźniki posiadają dwa rodzaje wyjść NO (normally open) i NC (normally closed). Rodzaje wyjść nie oznaczają nic innego jak stan w jakim znajduje się wyjście po zresetowaniu/ podaniu zasilania na przekaźnik. Czyli łopatologicznie jeżeli do wyjścia NC podłączymy żarówkę to po podłączeniu przekaźnika żarówka się zaświeci, jak zasterujemy przekaźnikiem to zgaśnie. Przy wyjściu NO, żarówka będzie zgaszona do momentu zasterowania.

 

Ale nudy w robocie że mi się chce takie wykłady pisać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...