Skocz do zawartości

Właściwa praca solenoidu turbo


Luke Skywalker

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem!

Z cyklu "poszukiwanie usterek nie istniejących", dziś wydłubałem solenoid. Czy ktoś z Szanownych sprawdzał bądź wie, jakie są objawy poprawnej jego pracy po podaniu do złącza 12V? Mój wydaje jedynie cichuteńkie cyknięcie i zdaje się, że NIE otwiera przejścia powietrza pomiędzy króćcami. Wskazywałoby to na zacięcie w pozycji zamkniętej.

 

Byłbym zobowiązany za podpowiedź :)

Pozdrowienia!
Luke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Od dłuższego czasu wydaje mi się, że po porządnym rozgrzaniu traci "pazur", chociaż boost w S# jest na poziomie 1 - 1,1 bar. Raz jest lepiej, potem znowu jakby słabiej.

Możliwe, że się przycina zawór.

Jakie ciśnienie należy przyłożyć do króćca, aby stwierdzić, że jest otwarty? Przepraszam za wyrażenie: wdmuchnięcie powietrza ustami :blush: wystarczy?

 

:icon_205:

 

Luke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej :)

Wiem wiem... Nawet Mistrz Carfit potwierdza te wartości. Natomiast sam objaw występuje okresowo. Musiałbym dorwać jakiś nowy (sprawny) solenoid, żeby obejrzeć, jak się zachowuje. Nie wiem, jaki poziom ciśnienia jest potrzebny do przejścia przy "otwartym".

 

Pozdro!

Luke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyściłem to ustrojstwo u siebie , robiłem to na podłączonym solenoidzie ,  ale odpiętych wężykach i pryskając do górnego króćca solenoidu wylatywał brud dolnym króćcem , w drugą stronę się nie da

2yknbzl.jpg

294ot1k.jpg

można też to rozebrać -podobno , nie próbowałem ale mam zapasowy , w chwili wolnego zobaczę co tam w środku jest grane

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@arkadius 73: wielkie dzięki, to odpowiedź, której potrzebowałem. Z tego wynika, że po podaniu 12V solenoid jest fizycznie otwarty. U mnie jest zamknięty.  Mam co prawda zawór nowszego typu, z króćcami po jednej stronie, ale zasada działania raczej ta sama. 

 

Udanego Sylwestra, pozdrowienia!

Luke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej :)

Ależ ja dokładnie od tego zacząłem. Kupiłem dedykowany preparat do czyszczenia podzespołów pokrytych nagarem / sadzą. Niestety, czyszczenie zawsze w pozycji zamkniętej i raczej nieskuteczne. Po przyłożeniu 12V jest baaaardzo cichutkie tyknięcie bez otwarcia zaworu...

 

Dla spokoju ducha zainwestuję w nowy (sprawdzę cenę jutro w moim ulubionym ASO ;) )

 

Pomyślności w Nowym Roku!!!

Zdrówka!

Luke

 

 

Zawór wymieniony. Jutro test drogowy...

Przy okazji wziąłem dotychczasowy do domu i na spokojnie podłączyłem pod zasilacz 13,8V. Po dwukrotnym czyszczeniu przepuszcza niewielkie ilości powietrza po otwarciu. Należy "porządnie dmuchnąć" aby z drugiego króćca był lekki "syk". Nadal twierdzę, że otwiera się z opóźnieniem, nie w pełni i czasami się zacina.

 

Zdrówka!

Luke

 

PS.: Dzięki ASO Koper za bardzo dobrą cenę części. Na tyle dobrą, że zakup używki z Allegro był bez sensu :)

Edytowane przez Luke Skywalker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Kończąc wątek, dla potomnych:

Wymiana solenoidu przyniosła efekt w postaci powtarzalnych wartości przyspieszenia. Wcześniej - jak pisałem - czasami było lepiej, czasami gorzej. Po wymianie jak dotąd nie zaobserwowałem zjawiska "gorzej".

Do kompletu dziś zresetowałem ECU i przyuczyłem przepustnicę (chociaż podobno to tylko jedna z wielu subarowych legend i niczego takiego się nie robi...) Ale dla spokoju ducha - efekt placebo bezcenny ;)

 

Miłej niedzieli.

Luke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...