Luke Skywalker Opublikowano 30 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 Czołem! Z cyklu "poszukiwanie usterek nie istniejących", dziś wydłubałem solenoid. Czy ktoś z Szanownych sprawdzał bądź wie, jakie są objawy poprawnej jego pracy po podaniu do złącza 12V? Mój wydaje jedynie cichuteńkie cyknięcie i zdaje się, że NIE otwiera przejścia powietrza pomiędzy króćcami. Wskazywałoby to na zacięcie w pozycji zamkniętej. Byłbym zobowiązany za podpowiedź Pozdrowienia! Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loony Opublikowano 30 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 Jedno cyknięcie jest OK, ale przejście powinien otworzyć... Miałeś objawy niskiego doładowania ? Bo przy zamkniętym solenoidzie powinieneś mieć tylko ciśnienie wastegate'a (0,4-0,5 Bara) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 30 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 Hej, Od dłuższego czasu wydaje mi się, że po porządnym rozgrzaniu traci "pazur", chociaż boost w S# jest na poziomie 1 - 1,1 bar. Raz jest lepiej, potem znowu jakby słabiej. Możliwe, że się przycina zawór. Jakie ciśnienie należy przyłożyć do króćca, aby stwierdzić, że jest otwarty? Przepraszam za wyrażenie: wdmuchnięcie powietrza ustami wystarczy? Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 Luke, ale doładowanie 1.1 jest OK. Gdyby coś kulało to raczej by obcięło . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 30 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 Hej Wiem wiem... Nawet Mistrz Carfit potwierdza te wartości. Natomiast sam objaw występuje okresowo. Musiałbym dorwać jakiś nowy (sprawny) solenoid, żeby obejrzeć, jak się zachowuje. Nie wiem, jaki poziom ciśnienia jest potrzebny do przejścia przy "otwartym". Pozdro! Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadius 73 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 Czyściłem to ustrojstwo u siebie , robiłem to na podłączonym solenoidzie , ale odpiętych wężykach i pryskając do górnego króćca solenoidu wylatywał brud dolnym króćcem , w drugą stronę się nie da można też to rozebrać -podobno , nie próbowałem ale mam zapasowy , w chwili wolnego zobaczę co tam w środku jest grane 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 31 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2017 @arkadius 73: wielkie dzięki, to odpowiedź, której potrzebowałem. Z tego wynika, że po podaniu 12V solenoid jest fizycznie otwarty. U mnie jest zamknięty. Mam co prawda zawór nowszego typu, z króćcami po jednej stronie, ale zasada działania raczej ta sama. Udanego Sylwestra, pozdrowienia! Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loony Opublikowano 1 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2018 Zacznij od czyszczenia, może jak ma podciśnienie/ciśnienie z kolektora to jeszcze czasem działa, ale ma już problemy. Czyszczenie mu nie zaszkodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 1 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2018 (edytowane) Hej Ależ ja dokładnie od tego zacząłem. Kupiłem dedykowany preparat do czyszczenia podzespołów pokrytych nagarem / sadzą. Niestety, czyszczenie zawsze w pozycji zamkniętej i raczej nieskuteczne. Po przyłożeniu 12V jest baaaardzo cichutkie tyknięcie bez otwarcia zaworu... Dla spokoju ducha zainwestuję w nowy (sprawdzę cenę jutro w moim ulubionym ASO ) Pomyślności w Nowym Roku!!! Zdrówka! Luke Zawór wymieniony. Jutro test drogowy... Przy okazji wziąłem dotychczasowy do domu i na spokojnie podłączyłem pod zasilacz 13,8V. Po dwukrotnym czyszczeniu przepuszcza niewielkie ilości powietrza po otwarciu. Należy "porządnie dmuchnąć" aby z drugiego króćca był lekki "syk". Nadal twierdzę, że otwiera się z opóźnieniem, nie w pełni i czasami się zacina. Zdrówka! Luke PS.: Dzięki ASO Koper za bardzo dobrą cenę części. Na tyle dobrą, że zakup używki z Allegro był bez sensu Edytowane 3 Stycznia 2018 przez Luke Skywalker Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 7 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 Cześć! Kończąc wątek, dla potomnych: Wymiana solenoidu przyniosła efekt w postaci powtarzalnych wartości przyspieszenia. Wcześniej - jak pisałem - czasami było lepiej, czasami gorzej. Po wymianie jak dotąd nie zaobserwowałem zjawiska "gorzej". Do kompletu dziś zresetowałem ECU i przyuczyłem przepustnicę (chociaż podobno to tylko jedna z wielu subarowych legend i niczego takiego się nie robi...) Ale dla spokoju ducha - efekt placebo bezcenny Miłej niedzieli. Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAYCO Opublikowano 7 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 A ile ten zawor cie kosztowal i jakie miales numery zaworu rzuc namiary na to aso z cena na pw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 7 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 Hej. Numer katalogowy zaworu do mojej Imprezy: 16102AA380 Reszta PW Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się