Jump to content

s-turbo demontaż kolektora


olej

Recommended Posts

Witam, demontuje kolektor dolotowy, odczepiłem cały ten bajzel i milion rurek oplatający to z góry. Trzymają się jeszcze sztywne przewody paliwowe, pod kolektorem, w poprzek auta. Odkręcenie ich wygląda na niemożliwe. Czy Kolektor ma wyjść razem z tymi przewodami i muszę je odłączyć od listwy zasilającej wtryski? Dojście do wtryskiwaczy jest gorsze niż matura z matematyki, przeklęta orientalna technologia...

Link to comment
Share on other sites

Kolektor wyjmujesz kompletny razem z przewodami paliwowymi, odłączasz tylko te trzy elastyczne przy filtrze paliwa (dwa grubsze oznacz sobie żeby nie pomylić ich przy składaniu). Listwy wtrysków wychodzą razem z kolektorem, mam wrażenie że za dużo rozebrałeś na aucie. Konstrukcja jest bardzo przemyślana i prosta w serwisowaniu, tylko trzeba wiedzieć jak się do niej zabrać.

Link to comment
Share on other sites

Przewody paliwowe od strony akumulatora mam odłączone. Ale te sztywne co idą pod kolektorem wchodzą pod rurę łączącą filtr powietrza z turnią. Nie ma opcji żebym zdjął dolot razem z przewodami. Musiał bym to wyjąc razem z ta rura do turbiny. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie, wyjmujesz całość z rurą dolotową do turbiny, wiązką silnikową i sztywnymi przewodami paliwowymi. Potem można sobie wszystko porozbierać na stole, wg mnie wygodne rozwiązanie ;)

 

Przy okazji zwróć uwagę na stan tej rury dolotowej od strony turbo, często bywa nieszczelna w tym miejscu.

Link to comment
Share on other sites

Ta rura taka sobie u mnie, n kołnierz popękany, długo nie pociągnie... Inne przewody też są sztywne ze starości, wypadało by wymienić to i owo. Czy spotkałeś się z silikonowymi zamiennikami. np. tej rury zasilającej turbinę?

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście są, często opisane jako do Imprezy z analogicznego rocznika. Zrzut kolektora to dobry moment na wymianę wszelakich przewodów, robisz porządnie i zapominasz o nękających nieszczelnościach. Zakładałem ładny zestawik z Ali do WRX, ale przewody podciśnieniowe to swoją drogą, drobnice kupowałem "z metra".

 

P1070320.thumb.JPG.6497bd7fd28fd91dd212f309e29f9752.JPG

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...