Jump to content

Kupno Legacy IV


kotlin83
 Share

Recommended Posts

Cześć koledzy i koleżanki. Przymierzam się do zakupu Legacy IV. Jutro jadę obejrzeć jedną która przykuła moją uwagę - rocznik 2007 w kombi, silnik benzynowy - 2.0 165KM, skrzynia automatyczna. Czy jako aktywni użytkownicy Subaru macie może jakieś wskazówki co warto sprawdzić przed zakupem? O samych silnikach trochę poczytałem i o ile dobrze rozumiem, to ew. instalację gazu znoszą całkiem nieźle - pytanie tylko jaka ona powinna być (która generacja), i jaki może być jej koszt. Z tego co wyczytałem to regulacja zaworów wiąże się z wyjęciem silnika. Jakie są koszty całkowite takiej regulacji?

Link to comment
Share on other sites

Hej, żeby dobrze znosił instalację kod silnika to EJ20F- wzmacniane gniazda zaworowe, regulacja zaworów to koszt około 1500zł, co 40-50 tys jeśli kupisz bez "F".

Z "F" interwał to chyba 100 tys km.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, kotlin83 napisał:

jakieś wskazówki co warto sprawdzić przed zakupem?

Najlepiej sprawdzić czy pod maską jest H6. Jeśli nie ma, to poszukać takiego co ma :D 2.0 to nie jest demon prędkości i szybko zacznie brakować kucy w zaprzęgu.

 

7 minut temu, kotlin83 napisał:

Z tego co wyczytałem to regulacja zaworów wiąże się z wyjęciem silnika.

Z tego co pamiętam, to @carfit pisał, że nie trzeba.

  • Thanks 1
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Cześć koledzy i koleżanki. Przymierzam się do zakupu Legacy IV. Jutro jadę obejrzeć jedną która przykuła moją uwagę - rocznik 2007 w kombi, silnik benzynowy - 2.0 165KM, skrzynia automatyczna. Czy jako aktywni użytkownicy Subaru macie może jakieś wskazówki co warto sprawdzić przed zakupem? O samych silnikach trochę poczytałem i o ile dobrze rozumiem, to ew. instalację gazu znoszą całkiem nieźle - pytanie tylko jaka ona powinna być (która generacja), i jaki może być jej koszt. Z tego co wyczytałem to regulacja zaworów wiąże się z wyjęciem silnika. Jakie są koszty całkowite takiej regulacji?
Hej,
mam podobny model z końca 2007 tylko 150 km
Sprawdź:
- przekładnie kierowniczą czy nie wydaje dziwnych dźwięków przy maksymalnym skręceniu kierownicy w obu kierunkach,
- barwę oleju w At,
- sprawdź czy na rozgrzanym silniku po zatrzymaniu i trzymaniu wciśniętego hamulca przez około 7 sekund nie pojawia się dziwny dźwięk który znika po puszczeniu hamulca lub przełączeniu na neutral,
- korozję na końcowych tłumikach,

Ogólnie po 30k km jestem zadowolony, do miasta at jest ok, w trasie trochę brakuje mocy

Pozdr

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Eeej w błąd kolegę tak wprowadzać.
Przy 2.0 jeżeli masz 137 HP to motor sohc i regulacja zaworów 200-300-400 zl.
165 HP to już dohc i regulacja od 1500- do nawet ponad 3k. Do regulacji luzów raczej trzeba motor wyjąć, do samej kontroli niekoniecznie.
W magiczne kody silników z twardszymi zaworami ja nie wierze- nikt miarodajny tego nie potwierdził

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Super panowie, wielkie dzięki za wskazówki, na pewno z nich skorzystam. Kod silnika znajdę na bloku lub tabliczce znamionowej? Co do H6 to serce mówi tak, ale rozum (i żona) raczej nie dadzą się tak łatwo przekonać ;) A te 165 kucy po przesiadce z 1.9 jtd na pewno poczuję :D

Link to comment
Share on other sites

Super panowie, wielkie dzięki za wskazówki, na pewno z nich skorzystam. Kod silnika znajdę na bloku lub tabliczce znamionowej? Co do H6 to serce mówi tak, ale rozum (i żona) raczej nie dadzą się tak łatwo przekonać  A te 165 kucy po przesiadce z 1.9 jtd na pewno poczuję
Kod z tego co pamiętam to na tabliczce pod maska przy lewym kielichu, jak te JTD ma 150 km to możesz nie odczuc

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Maglownica lubi stukać, przy skręcie przez poprzeczne nierówności.

Pompa wspomagania może podciekać i piszczeć.

Tylne amory i sprężyny mogą wymagać wymiany przy ok. 200tyś. przebiegu.

System recyrkulacji spalin, błąd P2441, drogie do wymiany, podobno można wyłączyć programowo.

Na podwoziu pewnie już będzie sporo rudej, chyba że nie był eksploatowany w zasolonej zimie.

 

4 minuty temu, kotlin83 napisał:

A te 165 kucy po przesiadce z 1.9 jtd na pewno poczuję :D

Tak, ale no korzyść jtd. Żona moja ma 1.9tdi 105KM i jest bardziej dynamiczny.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, pszumiec said:

Tak, ale no korzyść jtd. Żona moja ma 1.9tdi 105KM i jest bardziej dynamiczny.

 

JTD w serii miała 120KM, podniesiona do 150... (sprawdzane na hamownii) 

Heh, myślałem że będzie lepiej niż w niej, no ale zobaczymy jutro jak z dynamiką :) Szkoda że nie kupiłem ELMa żeby ogarnąć błędy :( 

Edited by kotlin83
Link to comment
Share on other sites

Ja wychodzę z założenia że jeżeli coś się złego świeci na blacie to nawet nie patrzę dalej- w bajki że to jakaś pierdoła nie wierzę. Wszystkie auta kupuję sprawne, jeżeli właściciel tego nie umie ogarnąć i tak jeździ to już go skreśla.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, recki napisał:

Ja wychodzę z założenia że jeżeli coś się złego świeci na blacie to nawet nie patrzę dalej- w bajki że to jakaś pierdoła nie wierzę. Wszystkie auta kupuję sprawne, jeżeli właściciel tego nie umie ogarnąć i tak jeździ to już go skreśla.

I takie podejście ma sens :) jakby nie to, że potrzebowałem dość szybko czegoś gdzie tylko oleje zrobię i będę lał benzynę to szukałbym h6 albo nawet specki. A tak to po prostu jeżdżę ze zwykłym bananem na twarzy, że cyferblat nic złego nie pokazuje ;)

Co do strat mocy to mam wrażenie, że większość osób po prostu chciałoby diesla tylko, że albo sami nie wiedzą albo się wstydzą :P

2 godziny temu, kotlin83 napisał:

A te 165 kucy po przesiadce z 1.9 jtd na pewno poczuję

Śmiem wątpić ;)

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, kotlin83 napisał:

A te 165 kucy po przesiadce z 1.9 jtd na pewno poczuję :D

 

1.9 jtd na miękko robi te 165 kucy i trzeba się srogo namęczyć żeby było inaczej (reduktory, modły, szamaństwo itp). Szukaj H6.

 

Co innego że żadne 1.9 nie brzmi i nie odpycha się tak po śniegu i mokrym jak S :D

Edited by palmall
Link to comment
Share on other sites

Poczułem się jak na forum Skody Nawet te liche 137 się ładnie odpycha. Nie przesadzajmy! Rajdówa to nie jest ale zawalidroga też nie! Trzeba trochę powajchowac ale wszystko wynagradza trakcja!

Trakcja Panie! To jest poezja! ... Kakofonia siły odsrodkowej na przemian z gardłowym bulgotem silnika, raz próbuje żebyś usiadł na kolanach pasażerce, za chwilę ciska cię o oparcie fotela. Potem kładzie pasażerkę na twoich kolanach i zsuwa ja w dół ....

Legenda mówi że Subaru niejeden związek już zaaranżowalo! Na pamiątkę każdego z nich w gwiazdozbiorze plejad pojawia się maleńka gwiazdka która potem rośnie, rośnie, dołączają do niej inne gwiazdy, a jak staną się wszystkie razem takie ogromne pojawią się w logo Subaru jako kolejna gwiazdka!

A serio, bierz bo fajne auta są!

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Mialem takie auto... i tesknie. 

Robilem regulacje po ok. 45 kkm na gazie i wynioslo mnie to 1800 w Warszawie. Nt. EJ20F i regulacji po 90 kkm, slyszlem od samego gazownika - ma takich klientow, wiec raczej fakt niz legenda miejska. U mnie rdza wyszla przy nadkolach pomimo garazowania, wiec poszukaj sladow. Dopytaj sie tez czy dwumasa wymieniona.

Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, recki napisał:

Ja wychodzę z założenia że jeżeli coś się złego świeci na blacie to nawet nie patrzę dalej- w bajki że to jakaś pierdoła nie wierzę. Wszystkie auta kupuję sprawne, jeżeli właściciel tego nie umie ogarnąć i tak jeździ to już go skreśla.

Bez przesady. Proboje sprzedac swoje auto i niestety mam ten nieszczesny p2441. Moge go bez problemu usunac (skasowac) i miec spokoj na 1 miesiac (co tyle mniej wiecej teraz wyskakuje). Moglbym nic nie pisac w ogloszeniu, skasowac przed przyjazdem klienta i udawac glupa jak mu wyskoczy po 300 km. Tyle ze ja tak nie potrafie. A naprawiec na 100% nie bardzo mam gdzie. Mieszkam w takim miescie, ze do wiekszosci mechanikow strach oddac auto do wymiany oleju. Musialbym jechac 60 km, stracic caly dzien i wywalic 1000 zl (zakladajac ze wymieniam zawor a nie reanimuje). A skoro chce sprzedac auto to jaki to ma sens. Wole uczciwie powiedziec co i jak i opuscic na ta naprawe.

Nigdy kupujac uzywane auto nie masz pewnosci ze za 200-300 km nie pojawi sie CE. To ze w momencie kupna nic sie nie pali nic nie oznacza. Ja swoj sprawdzalem w serwisie i wszystko bylo OK. Po okolo pol roku pojawil sie CE z tym bledem. Skasowalem, przeczyscil mi mechanik zawor (ale za to reki nie dam sobie uciac) i prawie rok byl spokoj. A jakis czas temu znowu wyskoczyl. I tak sie nieszczesliwie zlozylo, ze w momencie kiedy kupiec ogladal auto. On mial szczescie a ja wole napisac ze cos takiego ma miejsce, zeby nikt pol Polski nie jechal i sie rozczarowal.

Wole kupic auto w ktorym mam pewnosc co jest do zrobienia niz igle nowke przyszykowana do sprzedazy.

A co do auta co sprawdzic ?

1) Jedz do serwisu Subaru i zaplac za przeglad przedzakupowy. Oni beda wiedziec co waznego jest do sprawdzenia.

2) Z [moderator czuwa] ktore mozesz sam sprawdzic - zwroc uwage na zamek tylnej klapy. W tym modelu rozwiazanie jest jakies chore (przynajmniej przed liftem - nie wiem jak po). Zamiast na jakichs mikrostykach to zrobic, zrobili mechaniczna klamke ze sprezyna ktora szybko koroduje i nie odbija.

3) szyby - lubia sie rysowac.

4) oczywiscie rdza.

5) obroty - czy nie faluja.

I tak jak pisza inni. 165 KM to przy 150 JTD to mul. Niestety. Jedynie reduktor da Ci troche frajdy, zwlaszcza w gorach tak mam. Ale nie licz na spektakularne wciskanie w fotel :).

No i gaz. Ja od razu po kupnie auta (bylo z gazem, takim jak ponoc instalowal serwis - tak mi powiedzieli w serwisie) wywalilem instalacje. Jak pisalem u mnie niewielu potrafi wymienic olej w silniku a co dopiero wyregulowac zawory. A ze robie 6-8 tys km rocznie to i gaz wiele mi by nie dal. W serwisie w ktorym sprawdzalem auto zrezygnowali z instalacji gazu, bo jak szef mowil, za wiele mieli z tym problemow. To i ja zdjalem.

Link to comment
Share on other sites

Byłem, obejrzałem i sam nie wiem... z minusów to na pewno wyje pompa wspomagania, i tłumiki do robienia bo chodzi głośniej niż mój diesel. Na dodatek opony łyse moze mają że 3mm... :( poza tym blacharsko ładna a wnętrze nie zniszczone

Link to comment
Share on other sites

Byłem, obejrzałem i sam nie wiem... z minusów to na pewno wyje pompa wspomagania, i tłumiki do robienia bo chodzi głośniej niż mój diesel. Na dodatek opony łyse moze mają że 3mm... poza tym blacharsko ładna a wnętrze nie zniszczone
Wrzuć linka, o pompie i tłumikach są wątki na forum, na opony dolicz 1500, LPG pewnie do 3,5 kpln

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, kotlin83 napisał:

Byłem, obejrzałem i sam nie wiem... z minusów to na pewno wyje pompa wspomagania, i tłumiki do robienia bo chodzi głośniej niż mój diesel. Na dodatek opony łyse moze mają że 3mm... :( poza tym blacharsko ładna a wnętrze nie zniszczone

Pompa wyje czy jest po prostu troche glosniejsza ?

Ja jak kupowalem auto jakies 3 lata temu tez nieco slyszalem pompe. Zwlaszcza podczas parkowania w podziemnym garazu. Przez 3 lata nic sie nie zmienilo. Cos tam chyba slychac, ale ani sie nie pogorszylo ani polepszylo. Ot jak skrece na maxa kola to jest ciut glosniej.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie że się nie przejechałem :( tak łyse opony, padający śnieg leżący na drodze i temperatura 0 stopni... uznałem że lepiej nie. Pompę było słychać głośno jak tylko ruszyłem kierownicą, w skrajnych położeniach jeszcze gorzej. Będę szukał dalej, jtd jeszcze ma się dobrze ;)

Z innych spraw to nie miała żadnych opłat - ubezpieczenia, przeglądu, akcyzy czy co tam trzeba opłacić po przyprowadzeniu auta zza granicy. Miala byc od prywatnej osoby a stała "u kolegi" w komisie, właścicieli nie było choć wiedzieli że mam przyjechać i o której. 

 

Tu jest link:

 https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-iv-2007-2-0-benz-165-km-4x4-xenon-bezwypadkowy-ID6zlzvq.html#9806bb452c

 

Edited by kotlin83
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...