Jump to content

Swiece do forestera SG Denso K20TT czy K16TT


janu23
 Share

Recommended Posts

Forester 2.0 NA lpg

Zamowilem swiece Denso K20TT, natomiast wg katalogu wychodzi ze do tego forka powinny byc K16TT. Roznic zewnetrznych nie ma, gwint ten sam.

Jest jakas roznica miedzy nimi oprocz oznaczenia?

Prosze konkretne odpowiedzi a nie ze kup takie i takie ...

Google nie zdołał znalezc odpowiedzi.

Edited by janu23
Link to comment
Share on other sites

No wlasnie, w katalogu denso opis jest identyczny i oba modele maja pasowac do forkow 02-08. Aczkolwiek jak sie dobiera swiece wg pojazdu to podaje K16TT, bądź tu mądry.

Edited by janu23
Link to comment
Share on other sites

różnią się właśnie temperaturą samooczyszczania. ALE ja bym sobie darował serię TT całkowicie, są bardzo słabe. Poszukaj starych K16PR-U11 lub w fabrycznych wydaniach, bodaj Mazda/Ford albo idź w innego producenta.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
W dniu 29.12.2017 o 15:15, ozarek napisał:

różnią się właśnie temperaturą samooczyszczania. ALE ja bym sobie darował serię TT całkowicie, są bardzo słabe.

Czy mógłbyś rozwinąć myśl?

Już któryś raz wypowiadasz się negatywnie na temat Denso TT.

Tymczasem jeżdżę na K20TT od +/- 35kkm, właśnie na LPG.

Niczego niepokojącego nie zaobserwowałem.

Specjalnie wybrałem świece z wyższą ciepłotą (K20TT zamiast rekomendowanych K16TT), by lepiej znosiły trudy odprowadzania wyższej temperatury spalania LPG z elektrod.

Dzięki temu ich żywotność się zwiększyła.

Zbliża się czas wymiany (książkowo minął 5kkm temu :D) i zastanawiam się, dlaczego mam ich ponownie nie kupić?

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, WOJO napisał:

Czy mógłbyś rozwinąć myśl?

Już któryś raz wypowiadasz się negatywnie na temat Denso TT.

bo takie mam swoje i znajomych doświadczenia, znajomy prowadzący sklep z częściami też niestety dużo się o TT nasłuchał od klientów i przestał je polecać. Nawet w benzynach bez LPG występują problemy. Elektroda jest cienka i się zwyczajnie upala bardzo szybko przez co rośnie przerwa i pojawiają się problemy z zapłonem.

TT u mnie wytrzymały niecałe 10kkm, kolejne zwykłe NGK jeżdżą już ponad 20kkm i są w stanie idealnym (sprawdzane ostatnio przy regulacji zaworów) także Denso klasyczne OK, TT nie polecam.

Zamysłem serii TT była bardzo duża unifikacja/uniwersalność produktu i to się nie sprawdziło. Denso też to zauważyło bo stara seria wróciła do sprzedaży.

13 godzin temu, WOJO napisał:

Specjalnie wybrałem świece z wyższą ciepłotą (K20TT zamiast rekomendowanych K16TT), by lepiej znosiły trudy odprowadzania wyższej temperatury spalania LPG z elektrod.

może to Ci dało właśnie efekt przedłużonej trwałości, ale to jest jakieś obejście problemu tylko.

Link to comment
Share on other sites

Ja testowałem u siebie te Denso, po ok. 7kkm wywaliłem, trzeba było dłużej kręcić żeby odpalić i po tym przebiegu były wypalone jakby nalatały z 50kkm. Wróciłem do NGK i problemy minęły.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...