Jump to content

Sonda Lambda (do S.L.IV 2.5) i ogolne info


CZAJA48
 Share

Recommended Posts

Witam

Posiadam instalacje LPG wiec borykam się z ciągłymi problemami z sonda lambda.

Ostatnia to Denso dox-0362 i jak zawsze doszło do jej awarii p0420.

Wymieniłem ja na model Denso dox-0113. Jest ona tańszą bo samemu trzeba z uciętych kabli dosztukować wtyczkę.

Cale szczęście kolory kabli są takie same wiec dużego problemu nie ma (bialy-bialy, nieb-nieb, 2*czarny-2*czarny).

Założyłem nowa lambdę i chciałem usunąć stary błąd silnika p0420 a w zamian pojawiły mi się 2 nowe błędy p0030 i p0132.

To znaczy ze nowa lambda jest zepsuta ?

lambda.jpg

blad p0030 i p0132.jpg

Schowek01.jpg

Link to comment
Share on other sites

To zdjęcie akurat nie jest aktualne bo zrezygnowałem z lutowania więc skręciłem je razem i użyłem termokurczliwej rurki. Widać na tym zdjęciu bo już 2 są tak zrobione a 2 z cyna nie mieszczą się więc ją usunąłem.

Edited by CZAJA48
Link to comment
Share on other sites

Nie traktuj mnie jak wyroczni ale w 2.0 dobrze zestrojona instalacja i pierwsze błędy pojawiły się po 70kkm na LPG. Jak stały się częste (odpalałem auto i w ciągu jakichś +- 5 minut nie jechalem cały czas tylko stanąłem np w korku wyskakiwał błąd grzałki P030 o ile mnie pamięć nie myli) wymieniłem na zgodna wg katalogu Denso (u mnie dox0137) i zero błędu od jakichś 5kkm. Auto mogę zimne zostawić na luzie dowolny czas i spokój. Także mitem jest że Subaru + LPG = błąd lambdy! Sonda była p&p, bez żadnego sztukowania, wygladowo 100% identyczna tylko z pn Denso a nie Subaru

Link to comment
Share on other sites

Te 3 lambdy są do mojego modelu (2.5L, 2005r, kombi) sprawdzone na stronie Denso. 

 

Spotkałem się że do 2.0 i 3.0 sonda lambda jest inna ale nie jestem przekonany czy to prawda.

 

Tylko nie wiem czemu oni silnik napisali ej25 a nie ej253.

 

Tu są objaśnienia błędów ale po angielsku:

p0420  https://www.autocodes.com/p0420_subaru.html

p0132 https://www.autocodes.com/p0132_subaru.html

p0030 https://www.autocodes.com/p0030_subaru.html

Edited by CZAJA48
Link to comment
Share on other sites

Czy sondy są takie same do różnych motorów - niech wypowie się ktoś lepiej obeznany, wydaje mi się że powinny być inne. Mi podał PN oryginału kolega Wojo (serdeczne dzięks) i na tej podstawie dobrałem zamiennik denso. Z tej tabelki którą wkleiłeś jasno wynika że DOX-0362 to normalna sonda, DOX-0113 to sonda uniwersalna. A ta DOX-0357 to chyba regulacyjna, zwana szerokopasmową - używana do strojenia silników ale raczej nie do normalnego używania (tutaj to trochę gdybam bo nie mam doświadczenia).

Jak wygląda katalizator? P0420 to błąd katalizatora i tutaj bym się przyjrzał, wkręcając DOX-0362 (czy najzwyczajniej w świecie nie jest przytkany), co biorąc pod uwagę problem ze znikającym olejem o którym pisałeś na prv jest chyba jak najbardziej możliwe (olej spalając się od dłuższego czasu po prostu zapchał sadzą katalizator). Traktuj mnie tylko jako sugestię- nie mam w ogóle doświadczenia z Twoim silnikiem a piszę to wszystko biorąc tylko "na logikę".

Link to comment
Share on other sites

W dniu 27.12.2017 o 20:39, CZAJA48 napisał:

Posiadam instalacje LPG wiec borykam się z ciągłymi problemami z sonda lambda.

 

Bzdura. Borykasz się z brakiem wiedzy.

 

W dniu 27.12.2017 o 20:39, CZAJA48 napisał:

Ostatnia to Denso dox-0362 i jak zawsze doszło do jej awarii p0420.

Wymieniłem ja na model Denso dox-0113. Jest ona tańszą bo samemu trzeba z uciętych kabli dosztukować wtyczkę.

 

Znowu bzdura. DOX-0362 to sonda regulacyjna (A/F Sensor) a DOX-0113 to sonda diagnostyczna (O2 Sensor).

 

Działają na innej zasadzie i do czego innego służą. Ich miejsce w układzie wydechowym też jest odmienne. Jakbyś zadał sobie minimum trudu i poczytał o diagnozowaniu błędów które raportuje Ci ECU to byś takich błędów nie popełnił.

 

Popatrz dokładnie na screen z katalogu sond, który zamieściłeś.

 

W dniu 27.12.2017 o 20:39, CZAJA48 napisał:

To znaczy ze nowa lambda jest zepsuta ?

 

Fabrycznie nie była zepsuta i być może niewłaściwe jej podłączenie jej nie zepsuło.

 

Podsumowując: błąd P0420 świadczy zwykle o zbyt niskiej sprawności katalizatora i sposoby "naprawy" zostały Ci "objawione" na forum lpg.

A sondę DOX-0362 mogłeś zepsuć sam, ale raczej odcięcie przewodów jej nie powinno zaszkodzić. Wróć do pierwotnego stanu i powinna działać dalej.

Nawiązując jeszcze do diagnozy "warsztatu", o której wspomniałeś na forum lpg - przy takiej jakości pracy raczej powinni niedługo zwijać interes.

Brak pojęcia u "naprawiaczy" jest najbardziej kosztownym czynnikiem u właścicieli samochodów, które ci "naprawiacze" próbują uleczyć.

Link to comment
Share on other sites

hmmm... no to dostałem sromotny opierdol widzę.

Noo dobrze ale ja nigdy nie powiedziałem że jestem alfa i omega i dlatego też piszę o swoich problemach tu na forum aby dostać jakąś pomoc/wskazówkę i się czegoś nowego nauczyć przy okazji bo moja wiedza na temat aut i lpg jest na ocenę 2+ ;-)

Więc w takim razie hmmm expercie uświadom mnie jakie modele sond (a nie sąd) mogę montować bo jestem nadal za głupi i nadal tego nie wiem .

Czytałem o diagnozowaniu błędów i innych sprawach ale jak widzisz wciąż to za mało.

Cytat ,, A sondę DOX-0362 mogłeś zepsuć sam, ale raczej odcięcie przewodów jej nie powinno zaszkodzić. Wróć do pierwotnego stanu i powinna działać dalej,, - ja jej przecież nie uciąłem i jak podłącze ją to nadal jest błąd p0420.

Co do warsztatu to oni są na złotej liście warsztatów kme i fakt są beznadziejni i już do nich więcej nie jadę.

B.T.W. widzę że forumowicz ładnie śledzi inne fora i jest spostrzegawczy albo miał szczęście.

 

 

 

Edited by CZAJA48
Link to comment
Share on other sites

Widzisz..... należy może trochę inaczej formułować pytania.

Trzeba było zacząć od zapytania (jak nie umiesz znaleźć w sieci), czego dotyczy błąd P0420.

Nie musiałbyś kombinować z sondą regulacyjną bo jak ją niedawno wymieniałeś, to prawdopodobieństwo awarii jest niewielkie. Za to katalizator w twoim aucie podejrzewam że jest fabryczny, więc może mieć naturalne trudności ze sprawnością. Tak, on też się zużywa.

I najczęściej to właśnie sprawność kata jest przyczyną wyświetlania tego błędu. Czasem zdarza się awaria sondy ale wtedy zwykle wywala inne nr błędów.

 

12 minut temu, CZAJA48 napisał:

jakie modele sąd mogę montować

Sądami zajmują się ostatnio w Sejmie...:P

 

13 minut temu, CZAJA48 napisał:

widzę że forumowicz ładnie śledzi inne fora i jest spostrzegawczy albo miał szczęście

 

Zaglądam na forum lpg, bo zajmuję się i tą tematyką. A subarowe oko od razu zahacza o subarowe tematy.

 

"Hmmm ekspert" radzi... Użyj tulejki, albo wymień katalizator na nowy. Sondy na razie zostaw w spokoju, albo podjedź do kogoś kto się zna na diagnostyce (najlepiej kogoś polecanego na tym forum). Takie rzeczy wyłapuje się na jeździe próbnej.

Link to comment
Share on other sites

Ok, kupie tą tulejkę na lambdę nr2 za katalizatorem z 1mm otworem.

 

Czy mój katalizator da się jakoś wyczyścić czy raczej trzeba kupić nowy?

 

Więc jaką mam kupować lambdę nr1 przed katalizatorem ? Pasuje tylko z Denso: dox-0357 ?

 

A czy w takim razie że też zajmujesz się LPG to możesz sprawdzić czy moja mapa i model są dobrze ustawione?

 

Edited by CZAJA48
Link to comment
Share on other sites

Ty to jednak jakiś niewyuczalny jesteś. Podałeś sam sobie na tacy informacje:

Sonda DOX-0362 - sonda regulacyjna dedykowana.

Sonda DOX-0357 - sonda diagnostyczna dedykowana.

Błąd P0420 oznacza zdiagnozowanie za niskiej sprawności katalizatora, więc jak możesz sondę diagnostyczną zamontować przed katalizatorem?

Stary to są podstawy podstaw....

 

Katalizator się zużywa. Jak wszystko. I w większości wypadków tulejka załatwia temat. Czyszczenie może być słuszną drogą jak jest zatkany np. nagarami z oleju, który silniki 2,5 uwielbiają spalać. Ale wtedy masz ogromny deficyt mocy i to zauważysz. Jak po prostu się zużył to wymiana lub tulejka.

 

Co do weryfikacji mapy i modelu lpg, to robi się to poprzez sprawdzenie korekt paliwowych ECU, więc podczas jazdy próbnej.

 

I następna rzecz. Albo masz silnik SOHC i 137KM, albo 165KM i DOHC. Zdecyduj się bo opis twego auta jest niewłaściwy.

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, house_1 napisał:

I następna rzecz. Albo masz silnik SOHC i 137KM, albo 165KM i DOHC. Zdecyduj się bo opis twego auta jest niewłaściwy.

Sprawdź dokładnie. Nawet SM dla MY 2005 podaje H4SO 2.5. :D

Co do reszty, zupełnie się z Tobą zgadzam.

Kolega CZAJA48 ma za dużo pieniędzy i lubi sobie komplikować życie. :D

Tulejka za 20-30 zł załatwia sprawę  błędu P0420 dożywotnio.

Ze swojej strony dodam tylko informację, żebyś nie kupował mosiężnych, brązowych, licząc na to, że nie będą rdzewieć. Ja ten błąd popełniłem  i po pewnym czasie musiałem wymienić na stalową, bo mosiężna się odkręciła i gwint poszedł się kochać. Jak będę czuł, że mam za mało mocy (bo katalizator się całkowicie zapchał), to jeszcze parę groszy ze sprzedaży katalizatora wpadnie. :P

2005.png

2006.png

15 godzin temu, CZAJA48 napisał:

Ok, kupie tą tulejkę na lambdę nr2 za katalizatorem z 1mm otworem.

 

Czy mój katalizator da się jakoś wyczyścić czy raczej trzeba kupić nowy?

 

Więc jaką mam kupować lambdę nr1 przed katalizatorem ? Pasuje tylko z Denso: dox-0357 ?

 

A czy w takim razie że też zajmujesz się LPG to możesz sprawdzić czy moja mapa i model są dobrze ustawione?

 

Katalizator da się wyczyścić. Tylko nie wiem czy jest sens. Jedną z metod chałupniczych czyszczenia katalizatora jest wycięcie, umycie w myjce ultradźwiękowej i ponowne wspawanie. W ten sposób wszystkie depozyty węglowe osadzone na platynowych siateczkach katalizatora powinny się rozpuścić i katalizator powinien dalej spełniać swoje zadanie.

Co do sond. Jeżeli oryginalne są sprawne (powtórzmy do znudzenia - P0420 nie jest błędem sondy, tylko wydajności katalizatora :D), załóż je w swoje miejsca i problem powinien się rozwiązać. Pierwszą regulacyjną załóż bez tulejki, drugą diagnostyczną załóż na tulejce.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Wojo, o mało co nie kupiłem właśnie z mosiądzu.

 

Hahaha chodź w 1 byłem lepszy i lepiej douczony niż ,,house_1,, (dumny) ;-D

Edited by CZAJA48
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...