_dycha_ Opublikowano 26 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 Pacjent: Impreza, 125km, 2000r + LPG Witam, mam problem dość złożony z Imprezą ( już 5 Subaru z tego się nie da wyleczyć i zawsze się wraca ) :). Kupiłem Imprezę w dość zaniedbanym stanie przede wszystkim bez sprzęgła założyłem Exide i to był błąd ale jakoś dochodzi do siebie. 1. Po przejechaniu dłuższej trasy poza szarpaniem które jest prawie zawsze przy ruszaniu , pojawia się przy redukcji z 4 na 3 lub czasem z 3 na 2 również inny problem np. na parkingu przy parkowaniu na skręcie pojawia się szarpanie ( bardzo podobne jakby coś działo się z przegubem ). Wyczytałem że to wiskoza i tutaj moje pytanie czy zmiana oleju cokolwiek może pomóc czy ktoś miał taki przypadek czy definitywnie już jest za późno i mam szukać skrzyni ? 2. Zapalił się check ( pokazywał za niskie napięcie czy za wysokie -( nie pamiętam już ) czujnik spalania stukowego ) i tutaj uwaga 1. Wymieniłem na nowy fakt że zamiennik i nic dalej to samo po około 30km , wymieniłem na inny używany ( przełożyłem ) dalej to samo, w końcu przełożyłem używkę z takiej samej Imprezy z małym przebiegiem i puki co spokój 3. Od samego początku, a po założeniu zamiennika czujnika spalania stukowego to już nagminnie przy przyspieszaniu np. na 3 czy 4 czy nawet 2 na 3 i niskiej prędkości ewidentnie " samochód niema mocy " objaw identyczny jak działo się coś ze świecami ( dodam że przerobiłem już 5 Subaraków stąd mam porównanie ). Kable i świece wymienione ( NGK jak zawsze i kable Bosch ). Po wymianie kabli i świec i ostatniego czujnika spalania stukowego objawy się zmniejszyły znacznie , ale nadal występują. 4. Zdemontowałem silniczek krokowy i go wyczyściłem nic to nie dało, a wręcz przeciwnie trzyma wyższe obroty czasem na zimnym znacznie większe niż powinien. Podmieniłem go z innej Imprezy to już wogule 2 tys obrotów i nic mniej więc wróciłem do mojego silniczka. 5. Zastanawiające jest również to , że praktycznie po każdej jeździe 15 km chodzi wentylator tak jakby błędnie czytał temp. silnika, czy to może być przyczyną ? Nie podpinałem do kompa i nie zerkałem w parametry silnika na ciepłym i zimnym. Dodam że opisywany " brak mocy " takie jakby trzymanie jest na zimnym i ciepłym ale nie zawsze- chodź minie moment np. jadąc 50 km/h na 3 biegu czy na 2 niema to znaczenia w pewnym momencie następuje " brak mocy " a ja nadal trzymam gaz tak jak trzymałem i po chwili Impreza znowu odjeżdża. Natomiast w momencie kiedy to występuje i dodam gazu i wkręca się wyżej lub zredukuje na bieg niższy rozpędza się normalnie. Wiem że to wolnossący i nie będzie powalał ale naprawdę miałem same 125km silniki i ewidentnie coś go boli. Z góry dzięki za wszelkie informacje gdzie mogę szukać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 26 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 Wiskoze się regeneruje także skrzyni nie musisz kupować innej. Kostki zielone masz rozpiete ? Poziom płynu w chłodnicy ok ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_dycha_ Opublikowano 26 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 Ile kosztuje regeneracja i na czym polega ? Wiesz co wydaje mi się że zerkałem na kostki na wentylatorze , ale jutro zerkne. Płyn ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 27 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2017 (edytowane) Regeneracja kosztuję około 650 zł jeżeli sam wymontujesz i zamontujesz wiskozę. Ja dałem do warsztatu i płaciłem 1300 zł. Ja bym póki co zostawił wisko i skupił się na silniku. Dużo rzeczy możesz zrobić sam za grosze. Przede wszystkim: - sprawdź luzy zaworowe - rozrząd, może jest przesunięty - zdemontuj i wyczyść przepustnicę, wymień uszczelkę - jakbyś kupił kabel za 20 zł to możesz sprawdzić ciśnienie w kolektorze, zobaczyć czy nie ma lewego powietrza Koledze @niebieskiultras chodziło chyba o kostki pod kolumną kierownicy. Edytowane 27 Grudnia 2017 przez Narrator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieskiultras Opublikowano 27 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2017 Regenerację można zrobić taniej. Ja podaje kwota jaką usłyszałem w Carsport - jest to cena za usługę regeneracji gdy dostarczam im wiskoze Tak chodziło mi o kostki pod kolumną kierownicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 27 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2017 15 godzin temu, _dycha_ napisał: 1. Po przejechaniu dłuższej trasy poza szarpaniem które jest prawie zawsze przy ruszaniu , pojawia się przy redukcji z 4 na 3 lub czasem z 3 na 2 również inny problem np. na parkingu przy parkowaniu na skręcie pojawia się szarpanie ( bardzo podobne jakby coś działo się z przegubem ). Wyczytałem że to wiskoza i tutaj moje pytanie czy zmiana oleju cokolwiek może pomóc czy ktoś miał taki przypadek czy definitywnie już jest za późno i mam szukać skrzyni ? u mnie to była wina opon - zobacz na innej nawierzchni bo na kostkach waśnie opona dziwne uślizgi robiła z dziwnym hałasem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_dycha_ Opublikowano 29 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2017 Zerkne faktycznie może to i opony bo olej był ładny jak zmieniałem sprzęgło, ale i tak ściągam i zmieniam na LUK-a bo szarpanie te opisywane pierwsze na 100% jest z Exide zresztą wyczytałem na forum że nie ja pierwszy się nadziałem na sprzęgło z Exide. Co do kostek o które chodzi gdzie one są ? Narrator - przepustnice tylko czyściłem po zdemontowaniu filtra powietrza, ale samej nie ściągałem . A jak spr. ciśnienie przy kolektorze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osamakiller Opublikowano 3 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2018 Wyczyściłeś blok silnika pod stukowcem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_dycha_ Opublikowano 8 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 Nie, nie czyściłem. Szarpanie ustało potwierdzona 100% diagnoza EXIDE można wkładać ale to resoraków, założyłem LUk-a problem znikł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się