Jump to content

SILNIK- SZARPANIE


_dycha_
 Share

Recommended Posts

Pacjent: Impreza, 125km, 2000r + LPG

 

Witam, mam problem dość złożony z Imprezą ( już 5 Subaru z tego się nie da wyleczyć i zawsze się wraca ) :). Kupiłem Imprezę w dość zaniedbanym stanie przede wszystkim bez sprzęgła założyłem Exide i to był błąd ale jakoś dochodzi do siebie.

 

1. Po przejechaniu dłuższej trasy poza szarpaniem które jest prawie zawsze przy ruszaniu , pojawia się przy redukcji z 4 na 3 lub czasem z 3 na 2 również inny problem  np.  na parkingu przy parkowaniu na skręcie pojawia się szarpanie ( bardzo podobne jakby coś działo się z przegubem ). Wyczytałem że to wiskoza i tutaj moje pytanie czy zmiana oleju cokolwiek może pomóc czy ktoś miał taki przypadek czy definitywnie już jest za późno i mam szukać skrzyni ?

 

2. Zapalił się check ( pokazywał za niskie napięcie czy za wysokie -( nie pamiętam już ) czujnik spalania stukowego ) i tutaj uwaga  1. Wymieniłem na nowy fakt że zamiennik i nic dalej to samo po około 30km , wymieniłem na inny używany ( przełożyłem ) dalej to samo, w końcu przełożyłem używkę z takiej samej Imprezy z małym przebiegiem i puki co spokój 

 

3. Od samego początku, a po założeniu zamiennika czujnika spalania stukowego to już nagminnie przy przyspieszaniu np. na 3 czy 4 czy nawet 2 na 3 i niskiej prędkości ewidentnie " samochód niema mocy " objaw identyczny jak działo się coś ze świecami ( dodam że przerobiłem już 5 Subaraków stąd mam porównanie ). Kable i świece wymienione ( NGK jak zawsze i kable Bosch ).

 

Po wymianie kabli i świec i ostatniego czujnika spalania stukowego objawy się zmniejszyły znacznie , ale nadal występują.

 

4. Zdemontowałem silniczek krokowy i go wyczyściłem nic to nie dało, a wręcz przeciwnie trzyma wyższe obroty czasem na zimnym znacznie większe niż powinien. Podmieniłem go z innej Imprezy to już wogule 2 tys obrotów i nic mniej więc wróciłem do mojego silniczka.

 

5. Zastanawiające jest również to , że praktycznie po każdej jeździe 15 km chodzi wentylator tak jakby błędnie czytał temp. silnika, czy to może być przyczyną ? Nie podpinałem do kompa i nie zerkałem w parametry silnika na ciepłym i zimnym. Dodam że opisywany " brak mocy " takie jakby trzymanie jest na zimnym i ciepłym ale nie zawsze- chodź minie moment np. jadąc 50 km/h na 3 biegu czy na 2 niema to znaczenia w pewnym momencie następuje " brak mocy " a ja nadal trzymam gaz tak jak trzymałem i po chwili Impreza znowu odjeżdża.

 

Natomiast w momencie kiedy to występuje i dodam gazu i wkręca się wyżej lub zredukuje na bieg niższy rozpędza się normalnie.

 

Wiem że to wolnossący i nie będzie powalał ale naprawdę miałem same 125km silniki i ewidentnie coś go boli.

 

Z góry dzięki za wszelkie informacje gdzie mogę szukać :)

 

Link to comment
Share on other sites

Regeneracja kosztuję około 650 zł jeżeli sam wymontujesz i zamontujesz wiskozę. Ja dałem do warsztatu i płaciłem 1300 zł.

 

Ja bym póki co zostawił wisko i skupił się na silniku. Dużo rzeczy możesz zrobić sam za grosze.

Przede wszystkim:

- sprawdź luzy zaworowe

- rozrząd, może jest przesunięty

- zdemontuj i wyczyść przepustnicę, wymień uszczelkę 

- jakbyś kupił kabel za 20 zł to możesz sprawdzić ciśnienie w kolektorze, zobaczyć czy nie ma lewego powietrza

 

Koledze @niebieskiultras chodziło chyba o kostki pod kolumną kierownicy. 

 

Edited by Narrator
Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, _dycha_ napisał:

1. Po przejechaniu dłuższej trasy poza szarpaniem które jest prawie zawsze przy ruszaniu , pojawia się przy redukcji z 4 na 3 lub czasem z 3 na 2 również inny problem  np.  na parkingu przy parkowaniu na skręcie pojawia się szarpanie ( bardzo podobne jakby coś działo się z przegubem ). Wyczytałem że to wiskoza i tutaj moje pytanie czy zmiana oleju cokolwiek może pomóc czy ktoś miał taki przypadek czy definitywnie już jest za późno i mam szukać skrzyni ?

u mnie to była wina opon - zobacz na innej nawierzchni bo na kostkach waśnie opona dziwne uślizgi robiła z dziwnym hałasem.

Link to comment
Share on other sites

Zerkne faktycznie może to i opony bo olej był ładny jak zmieniałem sprzęgło, ale i tak ściągam i zmieniam na LUK-a bo szarpanie te opisywane pierwsze na 100% jest z Exide zresztą wyczytałem na forum że nie ja pierwszy się nadziałem na sprzęgło z Exide. Co do kostek o które chodzi gdzie one są ?

 

Narrator - przepustnice tylko czyściłem po zdemontowaniu filtra powietrza, ale samej nie ściągałem . A jak spr. ciśnienie przy kolektorze ?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...