Skocz do zawartości

SILNIK- SZARPANIE


_dycha_

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent: Impreza, 125km, 2000r + LPG

 

Witam, mam problem dość złożony z Imprezą ( już 5 Subaru z tego się nie da wyleczyć i zawsze się wraca ) :). Kupiłem Imprezę w dość zaniedbanym stanie przede wszystkim bez sprzęgła założyłem Exide i to był błąd ale jakoś dochodzi do siebie.

 

1. Po przejechaniu dłuższej trasy poza szarpaniem które jest prawie zawsze przy ruszaniu , pojawia się przy redukcji z 4 na 3 lub czasem z 3 na 2 również inny problem  np.  na parkingu przy parkowaniu na skręcie pojawia się szarpanie ( bardzo podobne jakby coś działo się z przegubem ). Wyczytałem że to wiskoza i tutaj moje pytanie czy zmiana oleju cokolwiek może pomóc czy ktoś miał taki przypadek czy definitywnie już jest za późno i mam szukać skrzyni ?

 

2. Zapalił się check ( pokazywał za niskie napięcie czy za wysokie -( nie pamiętam już ) czujnik spalania stukowego ) i tutaj uwaga  1. Wymieniłem na nowy fakt że zamiennik i nic dalej to samo po około 30km , wymieniłem na inny używany ( przełożyłem ) dalej to samo, w końcu przełożyłem używkę z takiej samej Imprezy z małym przebiegiem i puki co spokój 

 

3. Od samego początku, a po założeniu zamiennika czujnika spalania stukowego to już nagminnie przy przyspieszaniu np. na 3 czy 4 czy nawet 2 na 3 i niskiej prędkości ewidentnie " samochód niema mocy " objaw identyczny jak działo się coś ze świecami ( dodam że przerobiłem już 5 Subaraków stąd mam porównanie ). Kable i świece wymienione ( NGK jak zawsze i kable Bosch ).

 

Po wymianie kabli i świec i ostatniego czujnika spalania stukowego objawy się zmniejszyły znacznie , ale nadal występują.

 

4. Zdemontowałem silniczek krokowy i go wyczyściłem nic to nie dało, a wręcz przeciwnie trzyma wyższe obroty czasem na zimnym znacznie większe niż powinien. Podmieniłem go z innej Imprezy to już wogule 2 tys obrotów i nic mniej więc wróciłem do mojego silniczka.

 

5. Zastanawiające jest również to , że praktycznie po każdej jeździe 15 km chodzi wentylator tak jakby błędnie czytał temp. silnika, czy to może być przyczyną ? Nie podpinałem do kompa i nie zerkałem w parametry silnika na ciepłym i zimnym. Dodam że opisywany " brak mocy " takie jakby trzymanie jest na zimnym i ciepłym ale nie zawsze- chodź minie moment np. jadąc 50 km/h na 3 biegu czy na 2 niema to znaczenia w pewnym momencie następuje " brak mocy " a ja nadal trzymam gaz tak jak trzymałem i po chwili Impreza znowu odjeżdża.

 

Natomiast w momencie kiedy to występuje i dodam gazu i wkręca się wyżej lub zredukuje na bieg niższy rozpędza się normalnie.

 

Wiem że to wolnossący i nie będzie powalał ale naprawdę miałem same 125km silniki i ewidentnie coś go boli.

 

Z góry dzięki za wszelkie informacje gdzie mogę szukać :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regeneracja kosztuję około 650 zł jeżeli sam wymontujesz i zamontujesz wiskozę. Ja dałem do warsztatu i płaciłem 1300 zł.

 

Ja bym póki co zostawił wisko i skupił się na silniku. Dużo rzeczy możesz zrobić sam za grosze.

Przede wszystkim:

- sprawdź luzy zaworowe

- rozrząd, może jest przesunięty

- zdemontuj i wyczyść przepustnicę, wymień uszczelkę 

- jakbyś kupił kabel za 20 zł to możesz sprawdzić ciśnienie w kolektorze, zobaczyć czy nie ma lewego powietrza

 

Koledze @niebieskiultras chodziło chyba o kostki pod kolumną kierownicy. 

 

Edytowane przez Narrator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regenerację można zrobić taniej. Ja podaje kwota jaką usłyszałem w Carsport - jest to cena za usługę regeneracji gdy dostarczam im wiskoze

 

Tak chodziło mi o kostki pod kolumną kierownicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, _dycha_ napisał:

1. Po przejechaniu dłuższej trasy poza szarpaniem które jest prawie zawsze przy ruszaniu , pojawia się przy redukcji z 4 na 3 lub czasem z 3 na 2 również inny problem  np.  na parkingu przy parkowaniu na skręcie pojawia się szarpanie ( bardzo podobne jakby coś działo się z przegubem ). Wyczytałem że to wiskoza i tutaj moje pytanie czy zmiana oleju cokolwiek może pomóc czy ktoś miał taki przypadek czy definitywnie już jest za późno i mam szukać skrzyni ?

u mnie to była wina opon - zobacz na innej nawierzchni bo na kostkach waśnie opona dziwne uślizgi robiła z dziwnym hałasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerkne faktycznie może to i opony bo olej był ładny jak zmieniałem sprzęgło, ale i tak ściągam i zmieniam na LUK-a bo szarpanie te opisywane pierwsze na 100% jest z Exide zresztą wyczytałem na forum że nie ja pierwszy się nadziałem na sprzęgło z Exide. Co do kostek o które chodzi gdzie one są ?

 

Narrator - przepustnice tylko czyściłem po zdemontowaniu filtra powietrza, ale samej nie ściągałem . A jak spr. ciśnienie przy kolektorze ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...