Jump to content

cewki zapłonowe - który zamiennik brać pod uwage wymiany


przemo-85
 Share

Recommended Posts

a powiedz mi jak jest z pobieraniem oleju przez te silniki. sprawdzam regularnie co jakis czas dolewam a po powrocie z pracy silnik goracy po ok pol godz sprawdzam szabla cala mokara grobo ponad stan wycieram ponowny pomiar i jest zaledwie pol szabli 

 

a masz moze jakies namiary gdzie w dobrej cenie kupic takie cewki ??

 

Link to comment
Share on other sites

a powiedz mi jak jest z pobieraniem oleju przez te silniki. sprawdzam regularnie co jakis czas dolewam a po powrocie z pracy silnik goracy po ok pol godz sprawdzam szabla cala mokara grobo ponad stan wycieram ponowny pomiar i jest zaledwie pol szabli 
 
a masz moze jakies namiary gdzie w dobrej cenie kupic takie cewki ??
 
Ale który silnik? Kod poproszę. Olej w każdym aucie ma inny poziom na ciepło i na zimno- fizyki pan nie oszukasz! Mierz nie wcześniej niż conajmniej kilkanaście minut od zgaszenia motoru.
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, recki napisał:
3 godziny temu, przemo-85 napisał:
a powiedz mi jak jest z pobieraniem oleju przez te silniki. sprawdzam regularnie co jakis czas dolewam a po powrocie z pracy silnik goracy po ok pol godz sprawdzam szabla cala mokara grobo ponad stan wycieram ponowny pomiar i jest zaledwie pol szabli 
 
a masz moze jakies namiary gdzie w dobrej cenie kupic takie cewki ??
 

Ale który silnik? Kod poproszę. Olej w każdym aucie ma inny poziom na ciepło i na zimno- fizyki pan nie oszukasz! Mierz nie wcześniej niż conajmniej kilkanaście minut od zgaszenia motoru.

I zawsze na płaskim miejscu postojowym lub w garażu. Jest osobny temat:

 

Link to comment
Share on other sites

oznaczenie silnika EJ20F

czy jest jakas okreslona norma zurzycia olejeu bo widze ze bierze przy wymianie wlamu mu 4 L z miski wyssalem strzykawka wszytsko co zostalo tak zeby byl pusto i weszlo 4 L czytalem gdzies ze ma wchodzic ok 4 l a juz ponad 1L dolalem a przejechal z 6 tysi na tym oleju nie dymi nie kopci wogole gdzie bym nie popytal mowia janczyk lubi olej ze do 2 L norma 

Link to comment
Share on other sites

Normalnie to nie weźmie tyle. Jak ja się oswajalem z autem to pierwsze 15kkm nie wziął grama (robiłem remont zawieszenia i parę innych rzeczy także delikatna jazda do 4-5 krpm). Teraz jak już wykorzystuje możliwości to za 12kkm porwał litr. Ale dużo latał po ekspresowkach- nie mam mu bynajmniej za złe. Kwestia jaka oliwa jeszce

 

W EJ20F nie jest jedna cewka?

 

A wchodzi chyba 4,5 l jak ładnie zejdzie

Link to comment
Share on other sites

normalnie w aucie sprawdzasz i jest caly czas tak samo a tutaj z jednej strony szabelki mniej z drugiej pokazuje wiecej 

a wymiane robilem sam wiec zlany byl do zera i jeszcze skrzykawka + wezyk co dalem rade to wyssalem z miski 

wlalem 4 L i bylo prawie na max

teraz zalany jest Valvoline SYNPower 5W40 

temat cewek jest 4 szt w tym silniku nie ma jednej centralnej 

jeszcze bardziej powazny problem

Problem polega na tym, że nie równa praca silnika , trzęsie nim strasznie momentami aż wpada w taki rezenonas, że cala buda się telepie na wolnych obrotach. Tlepanie w zalezności jak mu się dzieje raz lekko raz szapie. Nie moge wyczaić jaki problem. A druga sprawa, co nie zawsze się zdaża ale czasami tak ma, że w trakcie przyspieszania zaczyna tak szarpać ze trzeba odpuscić bo nie da się jechać tak jest na LPG natomist na benzynie wyczuwalne to jest ale znacznie mniejna LPG normalnie nim jebie tak, że nie da się jechać. Ma tak po rozgrzaniu silnika. Po zgaszenieu i ponownym odpaleniu ustepuje. Wymieniłem na próbe cewki używka i nic jeszcze cześciej szarpal jak na tych które posiada. Odpinałem sondy i nic. Wymieniłem świece na nowe. A i czy zastosowanie emulatora 2 sondy da coś, żeby nie świecił "check"

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Regulacja - mechanik musi podnieść silnik, mam też EJ20F. Koszt 1700-2000zł, ale w tym silniku to ponowna regulacja/kontrola za 100tys km. U mnie zrobione 100 tysi po regulacji, a niedawno podczas wymiany rozrządu kontrolne sprawdzenie luzu (to akurat się da zrobić bez wyciągania) i nic nie trzeba regulować.

 

 

Edited by runwilder
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...