Jump to content

Problem z obrotami ej20


Kasztan27

Recommended Posts

Witam. Mam problem z obrotami w Subaru Imprezie 2.0 125km. 2004r. Samochód na zimnym silniku powoli spada z obrotów został podpięty pod komputer i przepustnica nie domyka się jest uchylona na bodajże 0.6 %. Pytanie brzmi czy ona powinna być całkowicie domknięta ? Jedni piszą ze powinna być zamknięta a drudzy ze zamyka się tylko po odjeciu gazu po okolo 3 tyś obrotów podczas jazdy ale to wyczytałem na forum forda ponieważ z subaru nic takiego mi nie znalazło.

Link to comment
Share on other sites

u mnie na postoju przepustnica ma 0%

a co do obrotow mam to samo na zimnym tez dlugo spadaja ale tak po okolo 1km juz jest w "normie" bo na cieplym tez szalu nie ma a mecze sie z tym juz pol roku.

Edited by chudy__
Link to comment
Share on other sites

jak calkiem zimny jest po nocy i odpale to obroty ida do okolo 1900 i opadaja odrazu do 1500 a jak lekko pukne w gaz to spadaja do 1100

przepustnica i krokowiec inny a efekt ten sam no i jeszcze do tego zawieszaja sie obroty przy ruszaniu z 1 biegu... masakra wkurza i to bardzo.

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, Kasztan27 napisał:

Witam. Mam problem z obrotami w Subaru Imprezie 2.0 125km. 2004r. Samochód na zimnym silniku powoli spada z obrotów został podpięty pod komputer i przepustnica nie domyka się jest uchylona na bodajże 0.6 %. Pytanie brzmi czy ona powinna być całkowicie domknięta ? Jedni piszą ze powinna być zamknięta a drudzy ze zamyka się tylko po odjeciu gazu po okolo 3 tyś obrotów podczas jazdy ale to wyczytałem na forum forda ponieważ z subaru nic takiego mi nie znalazło.

Nie wiem skąd masz to info o 3tys obrotów, ale u mnie w Legacy tak właśnie jest. Na zimnym dopiero po przekroczeniu 3 tys obr wskazówka płynnie opada. 

P.S. Silnik mam ten sam.

Link to comment
Share on other sites

Przepustnicę masz na lince więc tu nie ma żadnej filozofii. Komputer bierze informację o % otwarcia przepustnicy z 'czujnika położenia przepustnicy' (TPS).

 

Są dwie możliwości:

 

1) Przepustnica rzeczywiście się nie domyka bo linka jest źle wyregulowana. Manual zaleca wyregulować naciąg linki (za pomocą śrubek na uchwycie tuż przed przepustnicą) tak aby na pedale gazu był luz 2mm. W pierwszej kolejności sprawdź czy nie masz zbyt naciągniętej linki. 

 

2) Przepustnica jest zamknięta ale TPS jest źle wyregulowany i komputer myśli że jest uchylona (chociaż nie sądzę żeby 0,6% stanowiło problem). Ja regulowałem TPS,a w ten sposób że poluzowałem 2 śrubki które go mocują do przepustnicy i przy podłączonym komputerze obróciłem do momentu aż pojawiło się 0%. 

Link to comment
Share on other sites

Właśnie chodzi o to że ja wyczyscilem cala przepustnice i zaczęła tak powoli schodzić z obrotów. Przed czyszczeniem był problem ale nie w tym stopniu. Myślę że jak była przybrudzona to może nie było takiego przepływu i obrotu były mniejsze 

Link to comment
Share on other sites

A wiec tak wyczysciles przepustnice i sie zwiekszyla dzura syf zeszed przepustnica nie moze byc calkiem zamknieta bo sie zacina ona ma szczeline 1 2  milimetr zeby sie nie zacinala jerzeli nie ruszales tps to poprostu misisz zresetowac komputer zeby sie nauczyl nowych przeplywow bo po wyczyszczeniu dostaje wiecej powietrza,a jak to wszystko ruszales to po koleji ustaw luz na srubce przepustnicy tak zeby byla zamknieta ale sie nie zacinala z 1mm szczeliny nastepnie ustaw tps czujnik polozenia przepustnicy w serwisowce sa napiecia nie pamoetam potem zresetuj komputer tylko tak ze po zciagnieciu akumlatora ponaciskaj hamulec wtedy sie zeesetuja zapal samochuz i zostaw na wolnych do wlaczenia akumlatora po okolo 10 ,20 kilometrach wszystko bedzie tak jak powinno

Link to comment
Share on other sites

Tpsa nie odkręcałem odkręcałem tylko krokowy odkręciłem. Najlepsze jest to ze wczoraj wymieniłem świece i odłączyłem akumulator na jakiś czas no i po podpięciu i odpaleniu samochodu jest jeszcze gorzej :) Kolega mi mówił ze musi się zaadoptować przepustnica ale coś nic się nie poprawiło a przejechałem w sumie z 20 km.  Przed wyjęciem akumulatora miał na wolnych czasem 1500 1700 jak np. wjeżdżałem  w skrzyżowanie a teraz mam 2000. Na postoju normalnie schodzą do 600.  

W dniu 28.12.2017 o 19:44, namiot napisał:

A wiec tak wyczysciles przepustnice i sie zwiekszyla dzura syf zeszed przepustnica nie moze byc calkiem zamknieta bo sie zacina ona ma szczeline 1 2  milimetr zeby sie nie zacinala jerzeli nie ruszales tps to poprostu misisz zresetowac komputer zeby sie nauczyl nowych przeplywow bo po wyczyszczeniu dostaje wiecej powietrza,a jak to wszystko ruszales to po koleji ustaw luz na srubce przepustnicy tak zeby byla zamknieta ale sie nie zacinala z 1mm szczeliny nastepnie ustaw tps czujnik polozenia przepustnicy w serwisowce sa napiecia nie pamoetam potem zresetuj komputer tylko tak ze po zciagnieciu akumlatora ponaciskaj hamulec wtedy sie zeesetuja zapal samochuz i zostaw na wolnych do wlaczenia akumlatora po okolo 10 ,20 kilometrach wszystko bedzie tak jak powinno

Do włączenia wentylatora?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...