Jump to content

Przedziurawiony blok silnika 2.5 w Foresterze III - prośba o pomoc


maver1ck

Recommended Posts

Hej,

Niestety nie miałem szczęścia w zakupie i w trasie mój Forester się popsuł.

Diagnoza - został przedziurawiony blok silnika.

 

I teraz zaczyna się moja gehenna. Zachęcony postami w Internecie zawiozłem Forestera do serwisu w Mikołowie (ATS Szczypka) i to był największy błąd jaki mogłem popełnić.

Niestety jest to serwis, które odradzam każdemu. Generalnie od 2 tygodni nie jestem w stanie z nimi nic uzgodnić bo albo się nie da dodzwonić, albo jak już jakimś cudem się uda dodzwonić to nie mają czasu.

 

W związku z tym pytanie tutaj:

1) Co robić w takim przypadku? Myślałem o kupnie używanego silnika (EJ255) i wymianie.

2) Gdzie to zrobić na Śląsku? Jakieś miejsca warte polecenia ?

 

Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie rady,

Maciek

Link to comment
Share on other sites

Dzwoniłem do 4T. Nie zajmują się już serwisem.

@Piotr Kuc

Korzystając z Twojej rady jutro samochód wędruje do Nowego Sącza.

Mam nadzieję, że tym razem nie będę miał  żadnych problemów z serwisem.

 

Pozostaje mi tylko odradzać serwis w Mikołowie każdemu pytającemu.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, maver1ck napisał:

Mam nadzieję, że tym razem nie będę miał  żadnych problemów z serwisem.

Powiem więcej będziesz bardzo zadowolony. Twój problem z autem  jest dla nich  codziennością.  Ja ,gdyby nie ten serwis nie jeździłbym Subaru atak to mam 3 i to wszystkie 2.5 L.   Głowa do góry , po naprawie u Nich  autko da Ci jeszcze wiele radochy i to na długo.

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, maver1ck napisał:

Mam nadzieję, że tym razem nie będę miał  żadnych problemów z serwisem.

 

6 godzin temu, tedimy99 napisał:

Powiem więcej będziesz bardzo zadowolony.

 

6 godzin temu, tedimy99 napisał:

po naprawie u Nich  autko da Ci jeszcze wiele radochy i to na długo.

 

Potwierdzam wszystko, co napisał Szanowny Przedmówca :) 

 

Edited by Malyboss
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, tedimy99 napisał:

Twój problem z autem  jest dla nich  codziennością.

 

9 godzin temu, maver1ck napisał:

- został przedziurawiony blok silnika.

 

z tą codziennością to przesada :) , nawet dla Edwina....

Edited by Andrzej Koper
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

 

 

z tą codziennością to przesada :) , nawet dla Edwina....

Panie Andrzeju nie mialem na myśli codziennej naprawy podziurawionych bloków , ale ogólnie naprawy 2.5 t. z większymi lub mniejszymi awariami. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 20.12.2017 o 13:52, maver1ck napisał:

Diagnoza - został przedziurawiony blok silnika.

Poproś o zdjęcia tej dziury  (jesli to dziura naprawdę).

 

Wszystiego fajnego dla wszystkich i dla subaraków na Święta!

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 12/20/2017 o 07:52, maver1ck napisał:

Generalnie od 2 tygodni nie jestem w stanie z nimi nic uzgodnić bo albo się nie da dodzwonić, albo jak już jakimś cudem się uda dodzwonić to nie mają czasu.

Wypada ze kiepska obsluga klienta.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Olewanie klienta i bardzo trudny kontakt z serwisem.

Dodatkowo niedotrzymywanie terminów.

Przykład: obiecują, że zrobią coś w poniedziałek, we wtorek jak dzwonię to nic nie zrobili. 

I tak na przykład przez tydzień. Jakby nie można było powiedzieć: jesteśmy zajęci - potrzebujemy tygodnia, żeby się zająć.

 

W dniu 12/21/2017 o 17:08, respect napisał:

Poproś o zdjęcia tej dziury  (jesli to dziura naprawdę).

 

Wszystiego fajnego dla wszystkich i dla subaraków na Święta!

 

image1.thumb.jpeg.6186610bd01fbd2dc59e5fb9afd04006.jpeg

 

Proszę.

 

Swoją drogą dostałem od Edwina listę rzeczy do wymiany (poniżej niepełna).

* blok silnika 
* tłoki 
* pierścienie
* zestaw uszczelek 
* wał korbowy 
* rozrząd 
* korbowody
* sprzęgło  

I ciekawym pytania to:

1) Czy bawić się w jakieś  ulepszenia czy OEM.
Pomysły to ARP,  UPG Cosworth i kute tłoki.

2) Czy blok nowy czy używka.
 
 
 
 
 
 

 

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, maver1ck napisał:

Olewanie klienta i bardzo trudny kontakt z serwisem.

Dodatkowo niedotrzymywanie terminów.

Przykład: obiecują, że zrobią coś w poniedziałek, we wtorek jak dzwonię to nic nie zrobili. 

I tak na przykład przez tydzień. Jakby nie można było powiedzieć: jesteśmy zajęci - potrzebujemy tygodnia, żeby się zająć.

 

image1.thumb.jpeg.6186610bd01fbd2dc59e5fb9afd04006.jpeg

 

Proszę.

 

Swoją drogą dostałem od Edwina listę rzeczy do wymiany (poniżej niepełna).

* blok silnika 
* tłoki 
* pierścienie
* zestaw uszczelek 
* wał korbowy 
* rozrząd 
* korbowody
* sprzęgło  

I ciekawym pytania to:

1) Czy bawić się w jakieś  ulepszenia czy OEM.
Pomysły to ARP,  UPG Cosworth i kute tłoki.

2) Czy blok nowy czy używka.
 
 
 
 
 
 

 

Widziałem wczoraj Twój silnik u Edwina i powiem ,że nigdy nie widziałem takiej masakry,zniszczone wszystko.20171229_120301.thumb.jpg.1d756fcd799302514745a5bda80c6eea.jpg

 

20171229_120241.thumb.jpg.882f6429304c3edb5e2730448e6b72f7.jpg

Też przechodziłem przez to ale przyczyną była UPG .Przy okazji wymienione zostały panewki ACL, ARP,Coshworth uszczelki, rozrząd, tłoki OEM. 

Edited by tedimy99
Link to comment
Share on other sites

Auto do celów cywilnych. (nie zamierzam ani zwiększać mocy ani montować LPG).

 

Auto kupowałem w maju.
Myślałem nad podmianką silnika, ale za remontem przekonuje mnie to, że Edwin daje gwarancję + jakby nie patrzeć będzie wszystko na nowych częściach, a przełożony silnik nie wiadomo w jakim jest stanie.

 

Ciekawe czy Edwin czyta ten wątek. ;)

 

@tedimy99 A Ty skąd takie ładne zdjęcia masz ?

PS. A jeszcze z  przerobek byly panewki ACL Race.

Link to comment
Share on other sites

42 minuty temu, maver1ck napisał:

 A Ty skąd takie ładne zdjęcia masz ?

Byłem u Edwina na diagnostyce  z STi  .

 

44 minuty temu, maver1ck napisał:

za remontem przekonuje mnie to, że Edwin daje gwarancję + jakby nie patrzeć będzie wszystko na nowych częściach, a przełożony silnik nie wiadomo w jakim jest stanie.

I tak zrób  , będziesz miał spokój psychiczny , że gdziekolwiek pojedziesz to nie będziesz się martwił o UPG czy też o olej ,który potrafi zniknąć w tym silniku jak już jest w kiepskim stanie po szybszym przejechaniu kilkuset kilometrów autostradą. Trzymam kciuki, będzie dobrze.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
37 minut temu, maver1ck napisał:

Dzisiaj dostałem informację, że samochód gotowy do odbioru :D

Życzę cierpliwości w docieraniu;), i nie przejmuj się początkowym spalaniem ,może oscylować w okolicach 15l/100km wg.kompa ,przy spokojnej jeździe. Z biegiem kilometrów będzie spadać do poziomu przewidzianego dla tego auta. Szerokości życzę.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, maver1ck napisał:

Jutro jadę odebrać.

Ile trzeba go docierać ? 1000 km ?

Ja jeździłem spokojnie 3kkm . A po 1,5kkm , czuć ,że silnik zaczyna swobodniej pracować i spada spalanie.

Link to comment
Share on other sites

O to trochę inaczej niż Edwin mówił dzisiaj.

500 km do wymiany oleju i później 1,5kkm delikatniej.

 

Samochód dzisiaj odebrany. 

Dzięki wszystkim za pomoc. 

 

Wątek pewnie można zamknąć.

 

PS. Do tej pory nie wiedziałem że są oleje na docieranie silnika.

Millers Oils CRO 10w40

Edited by maver1ck
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...