Jump to content

opony wielosezonowe


Recommended Posts

Jakieś nowe doświadczenia forumowiczów w temacie po tej zimie która nam się już powoli chyba kończy ?

 

Muszę coś kupić niebawem. Opinie hmm m.in. na oponeo cóż - nie wiadomo kto to pisze ;-) (sporo stoi tylko pod kątem wyszukiwarek / SEO). 

Yokohama  BluEarth-4S AW21 oraz Continental AllSeasonContact i ostatecznie Yokohama Geolander G015  mnie w myślach nawiedzają....Jazda troche gruntów, trochę błotka, trochę szutru, głównie lokalne drogi powiatowe, raz na pare miesięcy dłuższa autostrada.  

 

Jak macie swoje świeże (to co jest na forum już przekopałem) spostrzeżenia 'wielosezonowe tej zimy' to proszę o info. Było trochę śniegu na drogach, było trochę lodu, testować się dało ;-)

 

 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dla mnie to mus, bo buduję się w dziewiczym terenie i jak na razie Forek sprawdza się doskonale     Dokładnie. Forester to nie autostradowy ścigacz i mistrz aerodynamiki  

Przez kilka zim przejezdzilem na calorocznych Continental DWS - naprawde swietne opony w kazdych warunkach, w szczegolnosci w aucie z AWD.  Probowalem tez innych calorocznych z performance kategori, i

Posted Images

Ja ostatnio zakupiłem do samochodu wielosezonowe opony Falken i muszę przyznać, iż jak narazie jestem z nich zadowolony. W śniegu też dały radę, na asfalcie jest ok. Na odcinkach gruntowych także jest ok. Mam je na aucie przednionapędowym co z pewnością nie pomaga, ale mimo wszystko dają radę. 

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Kane66 napisał:

Continental AllSeasonContact

Ja od sierpnia jeżdżę na nich - złego słowa nie mogę powiedzieć -> jedynie przy temperaturach ujemnych poniżej -5C czuć że guma staje się dość twarda! 
- Jazda na mokrym - bdb - ale nie jeżdżę rajdowo
- Jazda na suchym - bdb - jak wyżej 
- Jazda na śniegu -  w górach było Dobrze/bdb, ale to głównie ubity śnieg + lód - na nim definitywnie ślisko :-) 
- Jazda na szutrze - dobrze polną drogą przez las i błoto - dobrze - nie zakopałem się ale też nie było gdzie więc tylko dobrze ! 

- Hałas gumy - na odpowiednim poziomie nie są tak głośne jak Yokohamy geolander -> ale w tym aucie od 100-120km/h i tak hałasuje wiatr :-) 
- ścieranie - nie wiem 
- przebieg póki co około 10k km. 

Link to post
Share on other sites

U mnie Geolandar G015 przebieg 37tys

Bieżnik 4-4.5mm (nowy 9mm). 

Pierwszej zimy bardzo chwaliłem te opony, zarówno pod względem jazdy na asfalcie jak i właściwości terenowych. Nigdy nie zawiodły, czy to w głębokim błocie, czy w śniegu. Tej zimy da się odczuć gorsze zachowanie w bardziej minusowych temperaturach, co jest chyba dość częstą przypadłością opon wielosezonowych. Mniejszy bieżnik też robi swoje. Mimo wszystko polecam, u mnie na jesień wpadnie nowy komplet.

Edited by Bobek666
Link to post
Share on other sites

W żonowozie (RAV4 II) założyłem G015, bardzo fajne opony, dość ciche i nieźle trzymające się drogi (auto używane tylko w mieście, stwierdziłem, że bez sensu kupować dwa komplety opon), w Forku mam zimówki Nokiana WR3 SUV, i jako, że zima się kończy mam zagwozdkę. Jestem na kupnie letnich do Forka (bardzo rzadko zjeżdżam z asfaltu), generalnie chyba kupię Nokiany Suvy ale szukam czegoś jeszcze lepszego (nie chcę Uniroyali, co z tego, że na mokrym dobre jak na suchym słabsze i znikają w oczach...), jakie polecacie typowo letnie gumy 225/55/18?

Link to post
Share on other sites
W dniu 25.02.2019 o 08:10, Nargond napisał:
W dniu 24.02.2019 o 19:51, Kane66 napisał:

Continental AllSeasonContact

Ja od sierpnia jeżdżę na nich - złego słowa nie mogę powiedzieć -> jedynie przy temperaturach ujemnych poniżej -5C czuć że guma staje się dość twarda! 
- Jazda na mokrym - bdb - ale nie jeżdżę rajdowo
- Jazda na suchym - bdb - jak wyżej 
- Jazda na śniegu -  w górach było Dobrze/bdb, ale to głównie ubity śnieg + lód - na nim definitywnie ślisko :-) 
- Jazda na szutrze - dobrze polną drogą przez las i błoto - dobrze - nie zakopałem się ale też nie było gdzie więc tylko dobrze ! 

- Hałas gumy - na odpowiednim poziomie nie są tak głośne jak Yokohamy geolander -> ale w tym aucie od 100-120km/h i tak hałasuje wiatr :-) 
- ścieranie - nie wiem 
- przebieg póki co około 10k km. 

Zacytuję siebie 

Opony sprawdzone wczoraj w górach w terenie błotno-śnieżnym 
Nie zakopał się - nie mieliły bez powodu - w śniegu przejechały i wyciągnęły z kłopotów - wpadnięcie do dziury z jednym kołem na luzie (ono kręciło się na 1) na wsteczny auto wyjechało bez problemów.
Stare pod górkę błoto śnieg bez problemów ! 

Od dziś je polecam w pełni świadomości ze są dobre :-) 

Link to post
Share on other sites

Przez kilka zim przejezdzilem na calorocznych Continental DWS - naprawde swietne opony w kazdych warunkach, w szczegolnosci w aucie z AWD.  Probowalem tez innych calorocznych z performance kategori, i one tez sie sprawdzaly... ale kazda caloroczna bedzie gorzej hamowala zima od dobrej zimowej.  Roznica jest szczegolnie widoczna na sniegu, lub gdy generalnie jest slisko.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Właśnie dzisiaj rozmawiałem z kolegą który zjechał dwa komplety Michelinów CROSSCLIMATE w A4 Allroad. Przebieg 110tys . Jeździ spokojnie . Opony polecał , zero różnicy w prowadzeniu . Jedyne co podkreślał to dłuższa droga hamowania na śniegu 

Link to post
Share on other sites

Potwierdzam powyższe, 2 lata jeździłem na tych oponach. Lepszych nie miałem nigdy. 

Teraz w Forku Vredstein Quatrac 5, Jest ok. Dobrze się na nich jeździ. Ze względu że mam automat i silnik 122km nie zrywam przyczepności nawet na śniegu przy ruszaniu. Są przede wszystkim ciche.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Jacocz napisał:

Jedyne co podkreślał to dłuższa droga hamowania na śniegu 

Drobiazg dla jednych  :mrgreen: a dla mnie rzecz istotna i dlatego zawsze mam zimówki :thumbup:

Link to post
Share on other sites

Tylko znów zimówka hamuje "dłużej" na mokrym. A biorąc pod uwagę obecne warunki na drogach, gdzie prawdziwego śniegu jest tylko co na lekarstwo. Bo ledwo co spadnie to jest "zbierany" przez zaskoczonych drogowców. Mamy tym samym więcej błota pośniegowego niż samego śniegu. I z taką breją lepiej radzi opona wielosezonowa, niż zimowa. Zimówki owszem jakbym mieszkał w np szczyrku czy podobnych miejscowościach. W tym roku wywozili śnieg ciężarówkami do sąsiednich miejscowości.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Po gruntownym riserczu stanęło na Nokianach SUV Line, chciałem Vredesteiny Sportrack5 ale nie są osiągalne (a są o tyle lepsze, że są wzmacniane i mają większą nośność, ale dostępności nie przeskoczę) zobaczymy jak te fińskie ruski będą się sprawować.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...
W dniu 15.03.2019 o 12:57, Bartheck napisał:

Po gruntownym riserczu stanęło na Nokianach SUV Line, chciałem Vredesteiny Sportrack5 ale nie są osiągalne (a są o tyle lepsze, że są wzmacniane i mają większą nośność, ale dostępności nie przeskoczę) zobaczymy jak te fińskie ruski będą się sprawować.

Jak wrażenia po 1,5 roku użytkowania? Na swoim komplecie jeżdżę już prawie rok (jakieś 15tys.km) i złego słowa nie powiem.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...