Skocz do zawartości

opony wielosezonowe


MarySubi

Rekomendowane odpowiedzi

Jakieś nowe doświadczenia forumowiczów w temacie po tej zimie która nam się już powoli chyba kończy ?

 

Muszę coś kupić niebawem. Opinie hmm m.in. na oponeo cóż - nie wiadomo kto to pisze ;-) (sporo stoi tylko pod kątem wyszukiwarek / SEO). 

Yokohama  BluEarth-4S AW21 oraz Continental AllSeasonContact i ostatecznie Yokohama Geolander G015  mnie w myślach nawiedzają....Jazda troche gruntów, trochę błotka, trochę szutru, głównie lokalne drogi powiatowe, raz na pare miesięcy dłuższa autostrada.  

 

Jak macie swoje świeże (to co jest na forum już przekopałem) spostrzeżenia 'wielosezonowe tej zimy' to proszę o info. Było trochę śniegu na drogach, było trochę lodu, testować się dało ;-)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio zakupiłem do samochodu wielosezonowe opony Falken i muszę przyznać, iż jak narazie jestem z nich zadowolony. W śniegu też dały radę, na asfalcie jest ok. Na odcinkach gruntowych także jest ok. Mam je na aucie przednionapędowym co z pewnością nie pomaga, ale mimo wszystko dają radę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Kane66 napisał:

Continental AllSeasonContact

Ja od sierpnia jeżdżę na nich - złego słowa nie mogę powiedzieć -> jedynie przy temperaturach ujemnych poniżej -5C czuć że guma staje się dość twarda! 
- Jazda na mokrym - bdb - ale nie jeżdżę rajdowo
- Jazda na suchym - bdb - jak wyżej 
- Jazda na śniegu -  w górach było Dobrze/bdb, ale to głównie ubity śnieg + lód - na nim definitywnie ślisko :-) 
- Jazda na szutrze - dobrze polną drogą przez las i błoto - dobrze - nie zakopałem się ale też nie było gdzie więc tylko dobrze ! 

- Hałas gumy - na odpowiednim poziomie nie są tak głośne jak Yokohamy geolander -> ale w tym aucie od 100-120km/h i tak hałasuje wiatr :-) 
- ścieranie - nie wiem 
- przebieg póki co około 10k km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie Geolandar G015 przebieg 37tys

Bieżnik 4-4.5mm (nowy 9mm). 

Pierwszej zimy bardzo chwaliłem te opony, zarówno pod względem jazdy na asfalcie jak i właściwości terenowych. Nigdy nie zawiodły, czy to w głębokim błocie, czy w śniegu. Tej zimy da się odczuć gorsze zachowanie w bardziej minusowych temperaturach, co jest chyba dość częstą przypadłością opon wielosezonowych. Mniejszy bieżnik też robi swoje. Mimo wszystko polecam, u mnie na jesień wpadnie nowy komplet.

Edytowane przez Bobek666
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W żonowozie (RAV4 II) założyłem G015, bardzo fajne opony, dość ciche i nieźle trzymające się drogi (auto używane tylko w mieście, stwierdziłem, że bez sensu kupować dwa komplety opon), w Forku mam zimówki Nokiana WR3 SUV, i jako, że zima się kończy mam zagwozdkę. Jestem na kupnie letnich do Forka (bardzo rzadko zjeżdżam z asfaltu), generalnie chyba kupię Nokiany Suvy ale szukam czegoś jeszcze lepszego (nie chcę Uniroyali, co z tego, że na mokrym dobre jak na suchym słabsze i znikają w oczach...), jakie polecacie typowo letnie gumy 225/55/18?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.02.2019 o 08:10, Nargond napisał:
W dniu 24.02.2019 o 19:51, Kane66 napisał:

Continental AllSeasonContact

Ja od sierpnia jeżdżę na nich - złego słowa nie mogę powiedzieć -> jedynie przy temperaturach ujemnych poniżej -5C czuć że guma staje się dość twarda! 
- Jazda na mokrym - bdb - ale nie jeżdżę rajdowo
- Jazda na suchym - bdb - jak wyżej 
- Jazda na śniegu -  w górach było Dobrze/bdb, ale to głównie ubity śnieg + lód - na nim definitywnie ślisko :-) 
- Jazda na szutrze - dobrze polną drogą przez las i błoto - dobrze - nie zakopałem się ale też nie było gdzie więc tylko dobrze ! 

- Hałas gumy - na odpowiednim poziomie nie są tak głośne jak Yokohamy geolander -> ale w tym aucie od 100-120km/h i tak hałasuje wiatr :-) 
- ścieranie - nie wiem 
- przebieg póki co około 10k km. 

Zacytuję siebie 

Opony sprawdzone wczoraj w górach w terenie błotno-śnieżnym 
Nie zakopał się - nie mieliły bez powodu - w śniegu przejechały i wyciągnęły z kłopotów - wpadnięcie do dziury z jednym kołem na luzie (ono kręciło się na 1) na wsteczny auto wyjechało bez problemów.
Stare pod górkę błoto śnieg bez problemów ! 

Od dziś je polecam w pełni świadomości ze są dobre :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez kilka zim przejezdzilem na calorocznych Continental DWS - naprawde swietne opony w kazdych warunkach, w szczegolnosci w aucie z AWD.  Probowalem tez innych calorocznych z performance kategori, i one tez sie sprawdzaly... ale kazda caloroczna bedzie gorzej hamowala zima od dobrej zimowej.  Roznica jest szczegolnie widoczna na sniegu, lub gdy generalnie jest slisko.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dzisiaj rozmawiałem z kolegą który zjechał dwa komplety Michelinów CROSSCLIMATE w A4 Allroad. Przebieg 110tys . Jeździ spokojnie . Opony polecał , zero różnicy w prowadzeniu . Jedyne co podkreślał to dłuższa droga hamowania na śniegu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam powyższe, 2 lata jeździłem na tych oponach. Lepszych nie miałem nigdy. 

Teraz w Forku Vredstein Quatrac 5, Jest ok. Dobrze się na nich jeździ. Ze względu że mam automat i silnik 122km nie zrywam przyczepności nawet na śniegu przy ruszaniu. Są przede wszystkim ciche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko znów zimówka hamuje "dłużej" na mokrym. A biorąc pod uwagę obecne warunki na drogach, gdzie prawdziwego śniegu jest tylko co na lekarstwo. Bo ledwo co spadnie to jest "zbierany" przez zaskoczonych drogowców. Mamy tym samym więcej błota pośniegowego niż samego śniegu. I z taką breją lepiej radzi opona wielosezonowa, niż zimowa. Zimówki owszem jakbym mieszkał w np szczyrku czy podobnych miejscowościach. W tym roku wywozili śnieg ciężarówkami do sąsiednich miejscowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po gruntownym riserczu stanęło na Nokianach SUV Line, chciałem Vredesteiny Sportrack5 ale nie są osiągalne (a są o tyle lepsze, że są wzmacniane i mają większą nośność, ale dostępności nie przeskoczę) zobaczymy jak te fińskie ruski będą się sprawować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 15.03.2019 o 12:57, Bartheck napisał:

Po gruntownym riserczu stanęło na Nokianach SUV Line, chciałem Vredesteiny Sportrack5 ale nie są osiągalne (a są o tyle lepsze, że są wzmacniane i mają większą nośność, ale dostępności nie przeskoczę) zobaczymy jak te fińskie ruski będą się sprawować.

Jak wrażenia po 1,5 roku użytkowania? Na swoim komplecie jeżdżę już prawie rok (jakieś 15tys.km) i złego słowa nie powiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...