Jump to content

opony wielosezonowe


Recommended Posts

Moje pytanie do bardziej doświadczonych : kupiłam dwuletniego Forestera z oponami Yokohama. Są to wielosezonówki. Nie wybieram się w żadne wysokie góry ani na żaden off road, ale w Polsce zima potrafi zaskoczyć. Opony są w doskonałym stanie. Tak stwierdzili na przeglądzie w serwisie. Nurtuje mnie tylko, czy Subaru produkuje wersję amerykańską Forestera z takimi właśnie oponami? Jeżeli tak to jakie są, że tak powiem argumenty na plus dla tych opon? Bo zastanawiam się czy na takich jeździć, czy dadzą radę pwoiedzmy na dłuższych trasach jak zima zaskoczy. 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dla mnie to mus, bo buduję się w dziewiczym terenie i jak na razie Forek sprawdza się doskonale     Dokładnie. Forester to nie autostradowy ścigacz i mistrz aerodynamiki  

Przez kilka zim przejezdzilem na calorocznych Continental DWS - naprawde swietne opony w kazdych warunkach, w szczegolnosci w aucie z AWD.  Probowalem tez innych calorocznych z performance kategori, i

Posted Images

Geolandary to są opony letnie.

Nie znam całorocznych opon marki Yokohama... ale jak podasz model to może coś wujek Google podpowie.

 

W każdym razie jeśli szukasz dobrych wielosezonowych to z własnego doświadczenia polecę Nokian Weatherproof.

 

 

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Giresse napisał:

Szczecin, W-wa - zapraszam na południe z tymi oponami -:)

Sądząc po tym co czytam w wątku o zimówkach, to kolega @sambor na swoich Nokian Weatherproof mógłby tam rządzić i dzielić :P

@MarySubi jeśli na oponie jest tylko M+S, ale nie ma potrójnego szczytu ze śnieżynką (właśnie 3PMSF), to traktuj je jako letnie :)

Link to post
Share on other sites
20 minut temu, Giresse napisał:

Szczecin, W-wa - zapraszam na południe z tymi oponami -:)

Południe to nie wiem bo tam ciepło strasznie :P

Czy północna Szwecja byłaby wystarczającym testem?

 

A na serio. Te opony są 3PMSF.

I pewnie bez wątpienia można znaleźć lepsze w trakcji na śniegu, itp. Ale z tego co pisała @MarySubi to dla niej będą w 100% wystarczające.

Choć dalej nie wiemy jakie ma Yokohamy....

 

Link to post
Share on other sites

 

1 godzinę temu, sambor napisał:

Geolandary to są opony letnie.

Nie znam całorocznych opon marki Yokohama... ale jak podasz model to może coś wujek Google podpowie.

 

W każdym razie jeśli szukasz dobrych wielosezonowych to z własnego doświadczenia polecę Nokian Weatherproof.

 

 

Mam GEOLANDAR A/T G015 i te mają homologację 3PMSF, ale to jednak opony pół terenowe i wykorzystywanie ich głównie na długich trasach asfaltowych mija się z celem.

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Giresse napisał:

Szczecin, W-wa - zapraszam na południe z tymi oponami -:)

bez przesady, na dobrym wielosezonie 3PMSF masz nie gorsze parametry jak na taniej zimówce.

 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
W dniu 18.12.2017 o 19:55, Bobek666 napisał:

 

Mam GEOLANDAR A/T G015 i te mają homologację 3PMSF, ale to jednak opony pół terenowe i wykorzystywanie ich głównie na długich trasach asfaltowych mija się z celem.

 

Jakie wrażenia z użytkowania na mokrym (lato) oraz na mokrym zima (~0stC) ? Jaki masz profil i szerokość tych opon ? Szukam czegoś wielosezonowego o bieżniku lekko-terenowym ale na felgi 17" (takie były na samochodzie, są w perfekt stanie, nie opłaca mi się ich zmieniać na mniejsze).  Te G015 są w sprzedaży 215/60 i by mi spasowały (oryginalnie jest opona 225/55)

 

 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Kane66 napisał:

Jakie wrażenia z użytkowania na mokrym (lato) oraz na mokrym zima (~0stC) ? Jaki masz profil i szerokość tych opon ? Szukam czegoś wielosezonowego o bieżniku lekko-terenowym ale na felgi 17" (takie były na samochodzie, są w perfekt stanie, nie opłaca mi się ich zmieniać na mniejsze).  Te G015 są w sprzedaży 215/60 i by mi spasowały (oryginalnie jest opona 225/55)

 

Mam standardowe 205/70/15. Od października zrobione 5tys km. 

Wrażenia z użytkowania pozytywne.

Nie są za głośne.

Na suchym nie czuć  różnicy podług normalnej szosowej opony, topiłem się kilkanaście razy w błocie, a teraz od kilku dni w głębokim śniegu i idzie znakomicie. Wszelkie podjazdy pokonywane z dużą łatwością. Zobaczę jak wyjdzie ze ścieralnością, ile mi posłużą.

Link to post
Share on other sites

ścieralność wg "zasłyszanych" info z USA - bardzo dobra odporność.

 

Mnie interesuje jak się to zachowuje na mokrym - aquaplaning głównie. Nie znalazłem opinii prywatnych, jedynie marketingowe.

Link to post
Share on other sites

Przy jeździe i hamowaniu do 140km/h nie było problemów. 

27 minut temu, Kane66 napisał:

 

Mnie interesuje jak się to zachowuje na mokrym - aquaplaning głównie. Nie znalazłem opinii prywatnych, jedynie marketingowe.

 

Link to post
Share on other sites

Opony geolandar starszych generacji miałby bardzo duże problemy z hamowaniem na mokrej nawierzchni.  Było o tym wielokrotnie na forum. Opony były na nowych autach. Wiele osób po zakupie samochodu wystawiało opony w dziale sprzedaż ...

Mój kolega na terenowych, zimowych yoko geolandar, starszej generacji maił dachowanie, niemniej warunki w tym dniu były bardzo kiepskie (szklanka na drodze).

Edited by Panther
Link to post
Share on other sites

Yokohama GEOLANDAR  są wielosezonowe (całoroczne) M+S, montowane były fabrycznie w kilku generacjach forestera i outbacka. Osobiście miałem je w outbacku 2012 i jeździłem na nich cały rok, również zimą w góry i wg. mnie są bdb, nigdy nie miałem problemu zimą w kopnym śniegu, jedyny minus to że są troszkę głośne latem ale niestety wszystkie wielosezonowe opony takie są. Ktoś kiedyś napisał na forum że są do dupy i poszło w eter i każdy to bezmyślnie powtarzał. Gdyby tak było to fabryka nie zakładałaby je na pierwszy montaż przez co najmniej 10 lat. Polecam wszystkim którzy nie chcą co pół roku zmieniać opon chyba że ktoś chce wydać min 4 tyś zł (2 tys zł na opony letnie i 2 tyś zł na zimówki).

Edited by Djet
Link to post
Share on other sites
Yokohama GEOLANDAR  są wielosezonowe (całoroczne) M+S, montowane były fabrycznie w kilku generacjach forestera i outbacka. Osobiście miałem je w outbacku 2012 i jeździłem na nich cały rok, również zimą w góry i wg. mnie są bdb, nigdy nie miałem problemu zimą w kopnym śniegu, jedyny minus to że są troszkę głośne latem ale niestety wszystkie wielosezonowe opony takie są. Ktoś kiedyś napisał na forum że są do dupy i poszło w eter i każdy to bezmyślnie powtarzał. Gdyby tak było to fabryka nie zakładałaby je na pierwszy montaż przez co najmniej 10 lat. Polecam wszystkim którzy nie chcą co pół roku zmieniać opon chyba że ktoś chce wydać min 4 tyś zł (2 tys zł na opony letnie i 2 tyś zł na zimówki).
Ja też tak kiedyś napisałem, ale nie bezmyślnie. Może w twoim aucie są inne, ale "Yokohama GEOLANDAR wielosezonowe (całoroczne) M+S" montowane w Foresterach z 2007 były do d.... na 100%. Różnica po zmianie na typowo letnie i typowo zimowe była kolosalna! I jedyne czego żałowałem, to to że ich nie zmieniłem wcześniej!
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, piotruś napisał:

"Yokohama GEOLANDAR wielosezonowe (całoroczne) M+S

Z tego co pamiętam oznaczenie M+S powstało gdyż amerykański rynek wymagał tego od europejskich (i nie tylko) producentów, a tyczyło się to głównie kształtu bieżnika.

Nowe Geo mają oznaczenie 3PMSF

Link to post
Share on other sites
Z tego co pamiętam oznaczenie M+S powstało gdyż amerykański rynek wymagał tego od europejskich (i nie tylko) producentów, a tyczyło się to głównie kształtu bieżnika.

Nowe Geo mają oznaczenie 3PMSF

Pewnie tak było. W każdym razie tamte nie przypominały innych typu M+S. Latem kiepsko odprowadzały wodę i piszczały na asfalcie przy ciasnych nawet nie szybko pokonywanych zakrętach. Zimą było bardzo kiepsko. W Foresterach następnych generacji na pewno był montowany inny model GEOLANDAR, być może zachowywały się lepiej. Jedyną zaletą tamtych była trwałość i odporność na uszkodzenia. A swoją drogą mój znajomy wulkanizator bardzo chwali markę Yokohama.
Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Odświeżę trochę temat.

Jestem na etapie kupna opon. Nominalny rozmiar opon to 205/70R15 a opcjonalny to 195/65R15 oraz 215/65R15. Który rozmiar opon wybrać, oczywiście najtańsze są te 195/65R15. Samochodem jeździ małżonka dlatego im wyższy profil tym lepiej. Myślałem nad Crossclimate (mam w toyocie, lepszych opon nigdy nie miałem) albo Kleber qadraxer 5 albo Citilander. Crossclimate tylko w rozmiarze 195/65R15 wypada korzystnie. Reszta rozmiarów to cena z kosmosu. Chyba że jakieś AT po prostu założyć. Samochód będzie robić ok 3-4 tys rocznie. Szukam po prostu porady odnośnie rozmiaru. Ewentualnie jeśli ktoś ma doświadczenia z oponami całorocznymi Kleber albo Nankang 607+ będę wdzięczny za opinie.

Edited by ewemarkam
Link to post
Share on other sites

w 195/65R15 masz ponad 5 % różnicy w średnicy koła, to nie jest dobry zamiennik.

Link to post
Share on other sites

W jakim rozmiarze?

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka

Wybór padł na Maxxis AP2 215/65R15. Pozytywna opinie o nich mam od sąsiada. 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...