Kacper3D Opublikowano 17 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2017 Witam ! Przez ostatnie 2 dni przekopałem cały internet, ale nie znalazłem żadnego potwierdzenia. Problem mam z autem właściwie od momentu kupna. Dość prozaiczny bo palił się check. Właściciel zapewniał że to przez wycięte katalizatory. Jeździłem tak już jakiś czas. W tym czasie zdąrzyłem wrzucić 3 cale wydech pełny przelot. Suma sumarum auto coś tam przyśpieszało, ale średnio zadowalająco. Zmierzyłem czas no i wyszło 9 sekund do setki. Mega byłem zdziwiony bo to nie moje pierwsze auto sportowe, ale odczucia przyśpieszenia znacznie większe niż 9 sekund. Mierzyłem kilka razy oczywiście programem z gps i kamerą itd itd, ale za każdym razem zbliżone wyniki. Wrzuciłem auto na kompa wybiło błędy z klap silnika. Sprawa wydawała się dość prosta nie otwiera się zawór tgv i przez to zmula, ale niestety nie. Otworzyłem obydwie klapy silnika na sztywno i zostaiwłem otwarte i auto jeździ tak samo. Przy okazji że miałem i mam komputer sprawdziłem ciśnienie turbo i jak się okazuje dmucha zaledwie 0.4, 0.5 bara. Sprawdziłem wężyki które idą do tego zaworu solenoidowy od turbo jest trójnik wszystko wydaje się ok. Zacząłem od naocznej weryfikacji. Ściągałem IC nigdzie nie było nieszczelnego przewodu. Później zresetowałem ecu, ale dalej pompuje 0.4 bara. Ściągnełem przewód z tego zaworu i w teori niby turbo miało dmuchać max. I wciąż na komputerze pokazywało 0.4 no może podeszło pod 0.5 bara. Wszystko wskazuje na dziabnięte turbo, ale czy jest jeszcze jakiś sposób który może to potwierdzić? Na komputerze po za tymi klapami nic się innego nie wyświetla. A jak zagłębiłem się w lekture to kody który mi wyrzucił oznaczają, że zawór klap jest cały czas OTWARTY. Nie mam już pomysłu. A chciałbym mieć pewność, że to turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 18 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2017 Turbo nie załaduje wicej jak IAM jest 0 sprawdź programem leaningview. Powodów może być pełno. Chceck pewnie się świeci od TGV a nie od braku cata. Potem słaba przepływka, nieszczelność na wężykach, zacięsty solenoid.Ecu utrudnia jego zabicie silnika ale i tak możesz wypalić zawór lub coś innego uwalić od knocków. widać z wpisu, że nie masz pojęcia jak to działa, polecam odwiedzić kogoś kto to ogararnia i rozumie logi i dane z czujników. Po wycięcu katalizatora, konieczny jest remap - ile taraz? 2-3k? taniej będzie znaleźć katalizatory. 0,4,05 to nie dziabnięte turo a próba ecu ratunku dla silnika. p.s. Większość mechaników jakich znam, w ogóle nie rozumie co to znaczy diagnostyka silnika nie spominając o subaru więc bądź czujny! jak nie umie z logoać auta, odczytać parametrów silnika a zabierać sieębędzie z narzędziami to radzę uciekać przy zaciętym selonoidzie iam będzie ok czyli 1 przy ecu 32bit lub 16 przy 16 mit. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacper3D Opublikowano 18 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2017 Hmm chętnie bym oddał to auto do kogoś kto się tym zajmuje, ale niestety w okolicy brak a w najbliższej dużej miejscowości brak terminów i chęci do pracy. Okres jest jaki jest, więc staram się sam dojść na tyle ile umiem i mam możliwości dojść do tego co jest nie tak . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 18 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2017 to zacznik od tego napisałem learning view lub parametr z romraider loger zacznij od IAM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAYCO Opublikowano 18 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2017 A skad wogole jesteś posłuchaj kolegi AdaSch bo zrobisz silnikowi kabummmm a wtedy szarpnie cie mocno po kieszeni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadius 73 Opublikowano 18 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2017 18 godzin temu, Kacper3D napisał: Ściągnełem przewód z tego zaworu i w teori niby turbo miało dmuchać max. I wciąż na komputerze pokazywało 0.4 no może podeszło pod 0.5 bara jak zdejmiesz dolny to będzie podawało max ale nie tędy droga , posłuchaj mądrzejszych bo subaru to droga nauka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacper3D Opublikowano 18 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2017 (edytowane) Nie no panowie wiecie to tylko i wyłącznie po to żeby sprawdzić czy same turbo jest sprawne. DZisiaj to wrzucę na logi Btw nie praktykuje taniego tuningu i robienie auta byle jak. Ale NO cóż ciężko z dobrym warsztatem. I narazie zdany jestem na siebie. Wracajac do tematu zaworu. Sciagnelem dolny wezyk ale dmuchal dalej 0.4 Edytowane 18 Grudnia 2017 przez Kacper3D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 18 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2017 dolny to niby jaki? Nie baw się tak bo uwalisz Silnik.Nie napisałeś skąd jesteś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacper3D Opublikowano 18 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2017 Ten ktory idzie z trojnika Ja z Jastrzebia okolice Katowic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAYCO Opublikowano 19 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2017 To w czym problem masz w Katowicach dobry zakład specjalizujący się w Subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 19 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2017 w każdym razie, nie pałuj, jeździj ostrożnie bo uwalisz silnik. po naprawie będzie dwa razy bardziej wgniatał w fotel więc poczujesz co to ok 6 sekund do 100. 5 minut temu, DAYCO napisał: To w czym problem masz w Katowicach dobry zakład specjalizujący się w Subaru racja, i nie będą na pałę odpinać i podmieniać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacper3D Opublikowano 19 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2017 Nie mają terminów. Ale tutaj kolega z forum dał mi namiary na dwa serwisy w mojej okolicy także super. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 19 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2017 super będzie po naprawie, napsz w tym wątku co mu było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FrancGD Opublikowano 20 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2017 Oddaj auto do specjalisty, a potem daj znać jaka była przyczyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacper3D Opublikowano 26 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2017 Dla potomnych. 1. Zwężka w przewodzie idącym do wastegate 2. Niedziałający zawór sterujący turbo. Auto działa i jeździ aż miło. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 27 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2017 no widzisz, i nie zepsułeś auta teraz sprawdź auto na hamowni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid2002 Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 W dniu 19.12.2017 o 13:47, Kacper3D napisał: Nie mają terminów. Ale tutaj kolega z forum dał mi namiary na dwa serwisy w mojej okolicy także super. Mozesz wyslac na prive te dwa inne warsztaty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się