Jump to content

Przejście z pojedynczej cewki na cztery


seba553
 Share

Recommended Posts

Kolego ! Nie to żeby ten teges ale ciekaw jestem czym się różnią między sobą wydajności cewek (czy jakaś lepsza iskra czy co ?) i czemu bezpośrednio montowana na świecy ma być lepsza ? Pytam bynajmniej nie w tonie prześmiewczym tylko pytającym - chciałbym się dowiedzieć czegoś nowego !

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, recki napisał:

Kolego ! Nie to żeby ten teges ale ciekaw jestem czym się różnią między sobą wydajności cewek (czy jakaś lepsza iskra czy co ?) i czemu bezpośrednio montowana na świecy ma być lepsza ? Pytam bynajmniej nie w tonie prześmiewczym tylko pytającym - chciałbym się dowiedzieć czegoś nowego !

odpada problem z kablami i jest o wiele mniejsze obciążenie cewek, bo dana cewka pracuje 1 na 4 cykle, a nie na każdy tak jak pojedyncza

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, seba553 napisał:

Dokładnie jak Tamer napisał :) dlatego między innymi w New age Sti są pojedyncze cewk. Pytałem się też  Łukasza z Katowic i też potwierdził że lepiej iść w cztery...

dobra skoro mówił, że to dobra droga to ma opracowany/przetestowany taki mod?

 

Link to comment
Share on other sites

odpada problem z kablami i jest o wiele mniejsze obciążenie cewek, bo dana cewka pracuje 1 na 4 cykle, a nie na każdy tak jak pojedyncza
Co do kabli-zgoda 100%. Co do ilości cykli- zmniejszasz o połowę nie do 1/4 bo ta cewa wspólna to o ile wiem to 2 cewki podające impuls na parę cylindrów. Aczkolwiek ja osobiście sensu nie widzę zmiany. Jedyne co to zastepujesz trochę awaryjne rozwiązanie, innym, deko mniej awaryjnym a za to dużo droższym. Ale lepiej auto chyba nie ma prawa chodzić bo i skąd? Wydaje mi się że wymiana świec da zdecydowanie lepsze efekty!
Jak mowie- moje zdanie i bynajmniej ze zdaniem zdecydowanie bardziej doświadczonych kolegów nie będę polemizowal.
Ps dzięki za wyjasnienie- kiedyś o tym czytałem i dzięki Wam wyjąłem ten pomysł ze wspólnej szuflady z magnetyzerami oraz uszlachetniaczami do olejów i przełożyłem do drugiej pt "działa, tylko po co?"
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, recki napisał:

Co do kabli-zgoda 100%. Co do ilości cykli- zmniejszasz o połowę nie do 1/4 bo ta cewa wspólna to o ile wiem to 2 cewki podające impuls na parę cylindrów. Aczkolwiek ja osobiście sensu nie widzę zmiany. Jedyne co to zastepujesz trochę awaryjne rozwiązanie, innym, deko mniej awaryjnym a za to dużo droższym. Ale lepiej auto chyba nie ma prawa chodzić bo i skąd? Wydaje mi się że wymiana świec da zdecydowanie lepsze efekty!
Jak mowie- moje zdanie i bynajmniej ze zdaniem zdecydowanie bardziej doświadczonych kolegów nie będę polemizowal.
Ps dzięki za wyjasnienie- kiedyś o tym czytałem i dzięki Wam wyjąłem ten pomysł ze wspólnej szuflady z magnetyzerami oraz uszlachetniaczami do olejów i przełożyłem do drugiej pt "działa, tylko po co?"

Zapomniałem, że w subaru jest cewka podwójna, co nie zmienia faktu, że jest ona bardziej obciążona niż pojedyncze na świecach

Co do sensowności takiej zmiany: w samochodach użytkowanych na co dzień moim zdaniem nie ma sensu. Sprawa wygląda inaczej, gdy mówimy o tuningu czy motorsporcie. Po pierwsze rozwiązanie z pojedynczymi cewkami jest mniej awaryjne, a po drugie są one w stanie wytworzyć większy impuls zapłonowy, a co za tym idzie iskra ma większą energię i dzięki temu możemy zastosować większe doładowanie - to tak w skrócie i uproszczeniu

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Zapomniałem, że w subaru jest cewka podwójna, co nie zmienia faktu, że jest ona bardziej obciążona niż pojedyncze na świecach
Co do sensowności takiej zmiany: w samochodach użytkowanych na co dzień moim zdaniem nie ma sensu. Sprawa wygląda inaczej, gdy mówimy o tuningu czy motorsporcie. Po pierwsze rozwiązanie z pojedynczymi cewkami jest mniej awaryjne, a po drugie są one w stanie wytworzyć większy impuls zapłonowy, a co za tym idzie iskra ma większą energię i dzięki temu możemy zastosować większe doładowanie - to tak w skrócie i uproszczeniu
Kajam sie- zakładałem daily a tu widzę top performance. Może to mieć ręce, pozostaje znaleźć dawce cewek. Jak ktoś ma dane liczbowe z hamowni to chętnie bym luknal jak to wpływa na osiągi bo jestem ciekaw jaki poziom boosta może powodować niedopalenie mieszanki? Przecież marchewy są takie coolaśne!
W zonowozie (vag 1.4 bxv) jest takie rozwiązanie ale poza podniesieniem ceny części nie widzę sensu, oczywiście dla daily.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...