Skocz do zawartości

Czy to smutny koniec subaru w Polsce?


AK80

Rekomendowane odpowiedzi

@radekk dzieki. Mysle, ze wielu forumowiczom juz nie chce sie po raz piecdziesiaty powtarzac tego samego ;) Ale nieustanna wiara ludzi w wyzszosc wlasnych kompetencji biznesowych nad tymi koncernowymi ("przespali, ciapy jedne!" albo "powinni zrobic tak i tak, glupcy!") oraz w teorie spiskowe (a la "oni robia to celowo") jest naprawde godna podziwu. Grunt, zeby byc konsekwentnym :P

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to Subaru naprawdę dobrze przędło i teraz możemy sobie wyobrazić jaka kasę z nas złoiło kiedy kupowaliśmy te nasze stare Subaraki. Skoro już od 10 lat robią wszystko niewłaściwie, nikt nie chce kupować tych samochodów i w ogóle, jedynie zaliczają same straty, a mimo to nadal mają je z czego pokryć i jeszcze nie poszli z torbami.

 

A że ida droga niekoniecznie ta która wielu z nas się podoba, to już inna sprawa. Sam też zbytnio nie widzę nic co na dzień dzisiejszy by mnie zaciekawiło, ani pod względem samochodu w trasy, ani typowo na codzień dla siebie czym też można trochę poszaleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, radekk napisał:

Skoro już od 10 lat robią wszystko niewłaściwie, nikt nie chce kupować tych samochodów i w ogóle, jedynie zaliczają same straty, a mimo to nadal mają je z czego pokryć i jeszcze nie poszli z torbami.

Skąd wyciągnąłeś takie bzdurne wnioski? To, że nam nie odpowiada ich strategia, to nie znaczy, że nikt nie chce kupować, wręcz przeciwnie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kambol napisał:

Skąd wyciągnąłeś takie bzdurne wnioski? To, że nam nie odpowiada ich strategia, to nie znaczy, że nikt nie chce kupować, wręcz przeciwnie. :)

To poczytaj forum;) Mało się tu przewija, podobnych stwierdzeń, kto to kupi że wszyscy inni producenci lata do przodu, itp. Nawet powstają tematy o końcu Subaru:P

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wygaszaniem mocnych wersji się pogodziłem. Trochę nie rozumiem sensu 2.0 i 2.5 N/A. Nawet konserwatywna Honda porzuciła 2.0 N/A na rzecz 1.5 turbo. Subaru odzwyczaiło mnie od innowacji więc spodziewam się hybrydy z 2.0 N/A. Jeśli tak to jaki sens jest 2.5 ? Wiem, nie znam się itp., ale dla mnie zamiana obecnych N/A silników na 1.6 DIT + wejście 2.0 N/A do hybrydy by zunifikowało linię modelową i chyba zmniejszyło ogólnie koszta. Taki OBK 1.6 DIT radziłby sobie nie gorzej niż 2.5 N/A a 1.6 DIT w XV by zrobił z niego prawie idealne auto.

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak długo pamiętam, jak długo prowadzę swoje świadome własne życie motoryzacyjne Subaru Impreza wrx sti towarzyszyła mi na plakatach, w telewizji, na os-ach w pl ,nie mogę wyobrazic sobie motoryzacji bez tego modelu :( wiem! Trzeba iść z rozwojem, za silnikami parowymi też pewnie kiedyś tak płakali, ale nie zmienia to faktu ,że jest to szok, taka wiadomość! Może jednak jakoś wrócą po paru latach jak Honda z Type-R? To są pewne info z tą hybrydą od 2020? Rozumiem ,że sprzedaż w Europie jest kiepska tak? Gdzieś w stanach i jap. Bedzie dostępne Sti do 2020 a potem hybryda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.12.2017 o 20:00, Adam Turlej napisał:

Sorry, niszowa marka i tak dalej, niszowa nie oznacza w jakimkolwiek stopniu luksusowa. W US Subaru to jedne z najtańszych samochodów i tyle. Kolega który teraz wrócił z stanów jak mu się pochwaliłem ze chcę kupić Subaru OBK, zapytał mnie się czy naprawdę tak cienko przędę. Dla nich marki europejskie i pare modeli japończyków są COOL, reszta to tanie produkty samochodo-podobne. Kiedy kupowałem moje pierwsze Subaru dziesięć lat temu to było magia, teraz zostały dychawiczne silniki wkomponowane w okrojone do bólu konfiguracje. Wyposażenie najdroższego auta w gamie to żenada. Długo się biłem z myślami ale koniec końców to co robi Subaru w Europie to robienie nam łaski że możemy w ogóle dostąpić zaszczytu zakupu ich auta. 

 

Kolega wrócił ... :biglol: Pojedź tam sobie i zobacz czym jeżdzą przeciętni ludzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Evo umarło to i STI musiało umrzeć prędzej czy później...

 

Dla mnie osobiście kończy się pewna era, jak większość z Was tutaj moje wczesno dorosłe lata upływały na miłości do Mitsu i Subaru, teraz to się kończy - w zasadzie to kilka lat temu się skończyło wraz z końcem Evo i brakiem rozwoju Subaru :(  Obecnie też jestem w innym miejscu, trochę inaczej patrzę przez pryzmat rodziny, ale wrócę do Mitsu w przebraniu któregoś z Proto w ciągu najbliższych 2-3 lat myślę (tzn. planuję) :)

Edytowane przez Paweł_P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.02.2018 o 00:05, radekk napisał:

To poczytaj forum;) Mało się tu przewija, podobnych stwierdzeń, kto to kupi że wszyscy inni producenci lata do przodu, itp. Nawet powstają tematy o końcu Subaru:P

Dla tego napisałem:

W dniu 17.02.2018 o 22:26, Kambol napisał:

To, że NAM nie odpowiada ich strategia, to nie znaczy, że nikt nie chce kupować

A my, to tylko małe Forum (którego ogólne poglądy są mi znane;)) w naszym małym kraju na ogólnie małym rynku zbytu, jakim jest Europa. Słupki sprzedaży mówią co innego, a linie produkcyjne podobno nie wyrabiają zamówień. Dlatego stwierdzenia o końcu Subaru są zgoła bzdurne. Właśnie teraz Subaru się zmienia i produkuje samochody dla mas i może za parę lat XV będzie popularny jak Skoda :D

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zakończenie subaru - nie mogę doczekać się odbioru STI. Kupiłem je właśnie dlatego że się kończy. Wprawdzie nie MY18 z magicznymi recaro które już trzymają itd....tylko MY17 i właśnie wtedy kiedy moj XT staje się kolejnym kilkumiesięcznym poletkiem dla zespołu serwisu SIP ( co tam z tą skrzynią) i mimo iż przeżyłem gest handlowy. Bo ....usłyszałem że się kończy.

Edytowane przez zk
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Paweł_P napisał:

Evo umarło to i STI musiało umrzeć prędzej czy później...

 

Dla mnie osobiście kończy się pewna era, jak większość z Was tutaj moje wczesno dorosłe lata upływały na miłości do Mitsu i Subaru, teraz to się kończy - w zasadzie to kilka lat temu się skończyło wraz z końcem Evo i brakiem rozwoju Subaru :(  Obecnie też jestem w innym miejscu, trochę inaczej patrzę przez pryzmat rodziny, ale wrócę do Mitsu w przebraniu któregoś z Proto w ciągu najbliższych 2-3 lat myślę (tzn. planuję) :)

Jak dwaj wielcy rywale walczący na śmierć i życie ,jeden jest wrogiem śmiertelnym drugiego ale i sensem istnienia definiującym istotę duszy. Tak masz rację kończy sie pewna era....cóż człowiek sie starzeje, ja sie starzeję... Mitsu cudowne auta... Też bardzo przeżyłem koniec evo, jakoś nie dociera do człowieka że cos tak wspaniałego może sie skończyć Sti i Evo oba plakaty wisiały nad moim łóżkiem niczym świętość. A teraz ma ich nie być... Powiem Wam że smutno mi dziś, kolega napisał że to juz w tym roku koniec czy początek końca, przepraszam ze tak płaczę ale tylko tu mnie ktoś zrozumie, wybaczcie wzięło mnie trochę na nostalgię :( 

4 minuty temu, zk napisał:

Na zakończenie subaru - nie mogę doczekać się odbioru STI. Kupiłem je właśnie dlatego że się kończy. Wprawdzie nie MY18 z magicznymi recaro które już trzymają itd....tylko MY17 i właśnie wtedy kiedy moj XT staje się kolejnym kilkumiesięcznym poletkiem dla zespołu serwisu SIP ( co tam z tą skrzynią) i mimo iż przeżyłem gest handlowy. Bo ....usłyszałem że się kończy.

Gratulacje wielkie i to tym bardziej że być może kupiłeś jedną z ostatnich sztuk w Europie 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Cherusek1 napisał:

To są pewne info z tą hybrydą od 2020? Rozumiem ,że sprzedaż w Europie jest kiepska tak? Gdzieś w stanach i jap. Bedzie dostępne Sti do 2020 a potem hybryda?

Nie ma pewnych informacji, natomiast hybryda (dodatkowe kg!) w sportowym aucie? Jaki to miałoby sens? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, aflinta napisał:

Nie ma pewnych informacji, natomiast hybryda (dodatkowe kg!) w sportowym aucie? Jaki to miałoby sens? 

W dobie głośników imitujących V8, silników 1.0 turbo, "sportowym" autem jest to o którym producent powie, że jest "sportowe" a dziennikarze zaklepią. Parametry faktyczne nie mają znaczenia. Skoro będzie BMW M-hybrid oraz AMG to czemu nie miało być Sti ? Żyjemy niestety w czasach motoryzacyjnej konczity wurst.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Żeby mieć więcej niutków od samego dołu?

Do pierwszego zakrętu :) Poza tym kilka depnięć i bateria się kończy. Od tego momentu wieziesz balast.

Na koniec CVT - bardzo pasuje do sportowej jazdy ;)

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, RoadRunner napisał:

Do pierwszego zakrętu :) Poza tym kilka depnięć i bateria się kończy. Od tego momentu wieziesz balast.

Na koniec CVT - bardzo pasuje do sportowej jazdy ;)

Z CVT to rzeczywiście przegięcie - widać, że to ma być dailycar. Co do baterii - użytkownicy wymuszą postęp na producentach. Z drugiej strony być może będzie to tak zmyślnie wykonane, że elektryk będzie wspomagał do 3000 obr, kiedy to benzyna weźmie głęboki oddech i tyle. Jeśli grzejesz to rzadko schodzisz poniżej 3000. Będzie dobrze ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy będą kolejne wersji CVT - bardziej sportowe, czyli po ludzku "szybsze". Nie wiem czy obecne wersje mają takie duże straty czy to kwestia softu emulującego biegi. Jeśli to drugie to wywalić to w cholerę i nich cały czas trzyma zakres max momentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, RoadRunner napisał:

Na koniec CVT - bardzo pasuje do sportowej jazdy

 

Też myślałem, że nie pasuje... ale jak wsiadłem na "prawy" do Wojtka Chuchały powożącego nową imprezą to szybko przekonałem się, że to nie do końca chodzi o skrzynię ;) 

Jestem całkiem pewny, że ja nie przejechałby w takim tempie Toru Łódź w STI z manualem jak Siemanko zrobił to w wolnossącej imprezie z CVT... opowiadając przy okazji o zaletach układu kierowniczego B) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Urabus napisał:

 

Też myślałem, że nie pasuje... ale jak wsiadłem na "prawy" do Wojtka Chuchały powożącego nową imprezą to szybko przekonałem się, że to nie do końca chodzi o skrzynię ;) 

Jestem całkiem pewny, że ja nie przejechałby w takim tempie Toru Łódź w STI z manualem jak Siemanko zrobił to w wolnossącej imprezie z CVT... opowiadając przy okazji o zaletach układu kierowniczego B) 

Pytanie nie jest czy Ty przejechałbyś szybciej w STI niż Chuchała z CVT. Pytanie jest czy Chuchała przejechałby szybciej z manualem niż CVT (załóżmy, że ten sam silnik). Twierdzę, że zamiótłby CVT pod dywan :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, RoadRunner napisał:

Pytanie nie jest czy Ty przejechałbyś szybciej w STI niż Chuchała z CVT.

 

Nie... pytanie było czy CVT pasuje do sportowej jazdy? A odpowiedź jest twierdząca... pasuje B)  

Dodam tylko, że dla mnie sport jest wtedy kiedy to ja jadę autem, a nie wtedy, gdy oglądam jak robią to inni :mrgreen:;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, RoadRunner napisał:

Pytanie jest czy Chuchała przejechałby szybciej z manualem niż CVT (załóżmy, że ten sam silnik). Twierdzę, że zamiótłby CVT pod dywan :)

Myślę, że nie sądzę. CVT może nieco tracić ze startu przez sprzęgło hydrokinetyczne ale potem idzie jak burza. Wojtek w zasadzie trzymał obroty (starowane łopatkami) miedzy 5-6 tys. obrotów. Nie przypuszczam by klasycznym lewarkiem zmienił bieg szybciej.  Swoją drogą ma bardzo przyjemny styl jazdy - nie szarpie tylko płynnie przechodzi ze szczytu na szczyt :)   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różne automaty i inne wynalazki pewnie świetnie pasują dziś do aut sportowych, robiąc kolejne rzeczy, wykonując kolejne zadaniamza kierowcę, w myśl sloganu znanej marki " przewaga dzieki technice" tylko czy takim autem ma być również i Sti? Zawsze cieszyliśmy sie z większej kontroli nad autem dzieki skrzyni manualnej, lepszemu czuciu drogi dzieki legendarnemu napędowi "analogowego" typu dla mnie to są synonimy auta sportowego , teraz bedą hybrydy CVT i pewnie inne wynalazki a gdzie miejsce na stare dobre wyciskające pot z człowieka, Sti ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...