Skocz do zawartości

Czy to smutny koniec subaru w Polsce?


AK80

Rekomendowane odpowiedzi

Mi w SUVach psuje kilka rzeczy:

- chrzanię wszystkie krawezniki

- wysoka pozycja za kierownica

- ogólne poczucie bezpieczenstwa

Uwazam ze SUVy maja same plusy w mieście. Podwyższona buda ma jedynie na autostradzie minusy.

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Mi w SUVach psuje kilka rzeczy:

- chrzanię wszystkie krawezniki

- wysoka pozycja za kierownica

- ogólne poczucie bezoiexzenstwa

Uwazam ze SUVy maja same plusy w mieście. Podwyższona buda ma jedynie na autostradzie minusy.

 

Tylko, że 90% z nich ma 15cm prześwitu a tyle to ma każda osobówka. 

Pod tym wzgledem xv i forek sie wyróżniają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg autocentrum:

Qashqai 193 - 188 mm zależnie od wersji

RAV4 IV 187 mm

 

Fabia II - 135 mm

Golf VII - 130 mm

Superb II - 140 mm

 

5-6 cm robi różnice. Do tego kombi m.in. przez pozycje za kierownica wydaje się mniej zwrotne co zwłaszcza dla płci pięknej robi druga różnice.

 

przy okazji zdziwiłem sie, ze Land Cruiser ma tyle samo prześwitu co poczciwy FXT ;) pewnie LC ma systemy zwiększające prześwit, ale tak czy inaczej brawo dla Subaru ;)

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat Toyota czy Honda z wolnossącym 2.0 to idealne auto do miasta. Proste silniki, dobrze znoszące częste uruchamianie i jazdę po kilka km na niedogrzanym silniku.

Ma ktoś doświadczenia z boxerami w jeździe typowo miejskiej, kilka km od uruchomienia do uruchomienia ? W którymś wątku padła hipoteza, że boxery na dłuższą metę mają z tym problem z tytułu niby dłuższych kanałów olejowych i opóźnionego smarowania. Chociaż dla mnie brzmi to jak urban legend.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście patrzę na SUV'y jako zamienniki kombi, które po prostu mi się nie podobają... Inna sprawa, że np. mocne Merce czy to sedany czy kombi (zwłaszcza AMG) są tylko RWD (za wyjątkiem wersji 45) a ja chcę AWD :) Jako rodzinne auto po prostu bardziej odpowiada mi SUV + do moich zastosowań typu rowery na haku (trochę wyżej zamocowane a nie szurające po asfalcie). Do SUV'ów też się wygodniej wsiada - wyżej zawieszone i z wyżej poprowadzonym dachem, mój 70-letni ojciec wścieka się jak musi się kłaniać wsiadając do swojego Lancera X (te 5 lat temu nie chciał dać więcej kasy a ASX i potem żałował), trzeba będzie mu kupić jakiegoś SUV'a :)

Edytowane przez Paweł_P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
1 godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

przy okazji zdziwiłem sie, ze Land Cruiser ma tyle samo prześwitu co poczciwy FXT

Trzeba jednak pamiętać, że w LC jest to mierzone pod główką dyferencjału - podłoga jest wyżej.

Co nie zmienia faktu, że Forester tak pod względem prześwitu, ale i kątów ( natarcia - jako tako, rampowy i zejścia O.K. ) oraz napędu ( testowaliśmy - w bardzo wielu SUV-ach, o ile w ogóle mają napęd na dwie osie, napęd bardzo szybko się przegrzewa ).  Zdolności Foresterów udowodnione już na wielu Subariadach i Zlotach Plejad :)

   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Dyrekcja napisał:

napęd bardzo szybko się przegrzewa ).  Zdolności Foresterów udowodnione już na wielu Subariadach i Zlotach Plejad :)

 

Potwierdzone info ;-) Ostatnio miałem wątpliwą przyjemność zakopać się w sporym błocie. Próba wyjścia z opresji w zasadzie trwała jakieś 30 minut (raczej z delikatnymi przerwami) i FXT szedł jak dzik. Dopiero nieprzyjemny swąd (prawdopodobnie błoto zaczęło oblepiać jakieś gorące elementy przeniesienia napędu) ostudził moje aspiracje, więc zrobiłem z dwie krótkie przerwy (max 2 min). Niestety obróciło mnie całkowicie w poprzek kolein i fizycznie nie obeszło się bez pomocy drugiego Forczysława :superhero: Jedyne straty to urwana plastikowa listwa boczna spod drzwi - chyba sunąc brzuchem napchałem tam błota i lecąc bokiem listwa nie dała już rady. Chłopaki z MTSu na przeglądzie po 75.000 nie stwierdzili większych strat ;-)

 

Przy okazji: jestem w szoku, że tylne klocki wytrzymują takie przebiegi - dalej OEMowe (żona jeździ głównie po mieście). Z przodu po 60.000 wymieniałem tarcze + klocki.

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forek ma b. duzy prześwit jak na SUV-a, a przy tym świetnie się prowadzi jak na tak wysokie auto. Co do mody na SUV-y dla pań, to dochodzi jeszcze niebagatelna kwestia zapinania itp. dzieci w fotelikach co jest duuużo wygodniejsze...

A co do napędu, to redaktor Mikiciuk zagotował napęd w Forku specjalnie do celów sensacyjno-medialnych, ale podobno Dyrekcja pisała, że się musiał mocno postarać, a nie jak to przedstawił w TV po jednym kółku toru w Mikołajkach :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, RoadRunner napisał:

Akurat Toyota czy Honda z wolnossącym 2.0 to idealne auto do miasta. Proste silniki, dobrze znoszące częste uruchamianie i jazdę po kilka km na niedogrzanym silniku.

Ma ktoś doświadczenia z boxerami w jeździe typowo miejskiej, kilka km od uruchomienia do uruchomienia ? W którymś wątku padła hipoteza, że boxery na dłuższą metę mają z tym problem z tytułu niby dłuższych kanałów olejowych i opóźnionego smarowania. Chociaż dla mnie brzmi to jak urban legend.


Moj forek tak jezdzi od nowosci, teraz ma tylko (lub jak na jazde miejska aż) 110kkm. Nie bylo i nie ma z nim zadnych problemow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
3 godziny temu, siewcu napisał:

A nie da się jakoś dostosować aut do norm EU?

Da się (tylko to już nie będzie to samo auto), dlatego są spekulacje że jak wyjdzie kolejna generacja STI na Europę to będzie miała silnik hybrydowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko się da natomiast zależy to wyłącznie od $$. Jakoś HH z silnikami o podobnych mocach  jak civic typeR, focus rs,  megane, audi rs itp itd z rynku EU nie znikają. Najwidoczniej Subaru  uznało że nie opłaca im się trzymać modelu STI czy w niego inwestować na potrzeby rynku EU. Mnie ciekawi los ForkaXT. Pomimo  że w PL sprzedaje się bdb to  jednak podatki w UE sprawiają  że tam ludziska wybierają jednak 2.0i...

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 29.12.2017 o 11:23, Nosek kreseczka napisał:


Moj forek tak jezdzi od nowosci, teraz ma tylko (lub jak na jazde miejska aż) 110kkm. Nie bylo i nie ma z nim zadnych problemow

Moja Impreza N/A z 2005 ma najechane 101kkm tylko w miescie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu wątku to Subaru się w Polsce nie skończyło, ale jest na dobrej drodze aby tak się stało. Mowa o Subaru, które zawsze zaskakiwało osiągami, było 20 lat za konkurencją jeśli chodzi o środek ale dawało banana na twarzy. Takiego Subaru niedługo nie będzie. Będzie/jest natomiast nowe Subaru, dobrze wyposażone, grzeczne jak harcerz. Pomorze przy zakupach, wycieczce w góry i odprowadzi dzieci do szkoły. Ale na szaleństwo do białego rana nie ma co liczyć. Pogłoski o braku 2.0 DIT w następnej generacji Forka czy wprowadzeniu hybrydy tylko to potwierdzają. Mam wrażenie, że Sti też niedługo zniknie. Zostanie 2.0 N/A i hybryda nie daj Boże z napędem 4x4 podobny do tego w Toyocie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, RoadRunner napisał:

Będzie/jest natomiast nowe Subaru, dobrze wyposażone, grzeczne jak harcerz. Pomorze przy zakupach, wycieczce w góry i odprowadzi dzieci do szkoły.

 

I takie wygodne, bezpieczne i grzeczne Subaru też są nam potrzebne... czasami tylko wymknie się człowiek do garażu, w którym przezornie przykisił stare, głośne i kipiące adrenaliną 2.5 Turbo i pomknie na pobliski tor by dostarczyć przyrodzie tak potrzebnego w procesie fotosyntezy dwutlenku węgla ;) 

  • Super! 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Urabus napisał:

 

I takie wygodne, bezpieczne i grzeczne Subaru też są nam potrzebne... czasami tylko wymknie się człowiek do garażu, w którym przezornie przykisił stare, głośne i kipiące adrenaliną 2.5 Turbo i pomknie na pobliski tor by dostarczyć przyrodzie tak potrzebnego w procesie fotosyntezy dwutlenku węgla ;) 

I to jest dobre rozwiązanie, które warto aplikować dopóty są 2.5 T :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, RoadRunner napisał:

Wracając do tematu wątku to Subaru się w Polsce nie skończyło, ale jest na dobrej drodze aby tak się stało. Mowa o Subaru, które zawsze zaskakiwało osiągami, było 20 lat za konkurencją jeśli chodzi o środek ale dawało banana na twarzy. Takiego Subaru niedługo nie będzie. Będzie/jest natomiast nowe Subaru, dobrze wyposażone, grzeczne jak harcerz. Pomorze przy zakupach, wycieczce w góry i odprowadzi dzieci do szkoły. Ale na szaleństwo do białego rana nie ma co liczyć. Pogłoski o braku 2.0 DIT w następnej generacji Forka czy wprowadzeniu hybrydy tylko to potwierdzają. Mam wrażenie, że Sti też niedługo zniknie. Zostanie 2.0 N/A i hybryda nie daj Boże z napędem 4x4 podobny do tego w Toyocie. 

 

Skąd te pogłoski? Napisz coś więcej o nich. To jest przerażające ... Gdyby nie było 2,0DIT w FXT, nie będzie WRXSTI, Levorga z 2,0 DIT też nie .... to, co to będzie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...