Skocz do zawartości

Czy to smutny koniec subaru w Polsce?


AK80

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, Xawery1939 napisał:

Mają sens....w wolnorynkowych realiach gdzie myśli się racjonalnie z pozycji zwykłego zjadacz chleba a nie z pozycji nomenklatury, która będąc na garnuszku koncernów sprzedaje pseudoekologiczną papkę "ciemnej masie".

 

Myśleć możesz co chcesz ale podatki płacić musisz. Wierszem kalkulatora nie pokonasz. Nie te czasy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
2 godziny temu, Xawery1939 napisał:

część swojej produkcji przeniosło do Państwa Środka gdzie nie ma jakichkolwiek zobowiązań redukcyjnych

Błąd : https://theicct.org/sites/default/files/NEDC_CO2_car_Jun2019.pdf

Faktycznie są praktycznie wszędzie. Tyle, że redukcja emisji CO2 odbywa się z różna prędkością ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
18 minut temu, Masteritos napisał:

gdzie Subaru Impreza w polskiej ofercie

Aktualnie jest dostępna w EU tylko z silnikiem 1.6. Wobec małego zainteresowania i ograniczonych dostaw zdecydowaliśmy się na koncentrację na bardziej poszukiwanych modelach. W przyszłym roku będzie też dostępna z jednostką napędową z XV ( czy Forestera ). Jeżeli będzie zainteresowanie - przywrócimy :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dyrekcja napisał:

Błąd : https://theicct.org/sites/default/files/NEDC_CO2_car_Jun2019.pdf

Faktycznie są praktycznie wszędzie. Tyle, że redukcja emisji CO2 odbywa się z różna prędkością ...

Przepraszam jeśli nie uściśliłem...chodzi o przemysł w tym motoryzacyjny, a nie politykę efektywności paliwowej rynków. I tak... spośród 96 milionów wyprodukowanych w 2018 r. aut osobowych, dostawczych, ciężarowych i autobusów prawie 28 milionów powstało w Chinach, a taki koncern jak np. VW..

http://www.chinadaily.com.cn/a/201806/11/WS5b1ddaeda31001b82571f42f.html

Grupa VW szczyci się , że tylko w zeszłym roku emisja dwutlenku węgla w chińskich fabrykach zmniejszyła się o 13 procent, co oznacza, że do atmosfery nie wyemitowano 390k ton CO2 ....to świetnie ....czyli że rocznie tylko chińskie fabryki VW emitują  1/10 tego co emituje globalnie cała Polska.

Dysonans jest pogłębiany ......przez fakt, że Chiny nie mają zobowiązań redukcyjnych i dobrowolnie mogą sobie kształtować politykę emisyjną.

Edytowane przez Xawery1939
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, chojny napisał:

 

Myśleć możesz co chcesz ale podatki płacić musisz. Wierszem kalkulatora nie pokonasz. Nie te czasy. 

Jasne ale jak dodam state tax i federal tax to będzie to mniej niż połowa obciążeń podatkowych w polskich realiach.... o sile nabywczej $ nie wspomnę

Edytowane przez Xawery1939
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Miałki napisał:

To teraz nowe lobby wyrośnie,  atrakcje turystyczne przy ładowarkach samochodowych. Ładowarka i karuzela, ładowarka i Aquapark itd.

 

Nie ma co wchodzić oknem gdy drzwi otwarte, po prostu ładowarki mogą powstać tam, gdzie już są atrakcje warte zatrzymania na godzinę lub dwie. Ja w długiej trasie z dzieckiem zawsze staram się wybrać jakieś miejsce z dobrym jedzeniem i placem zabaw, żeby dla dzieciaka to była przyjemność a nie bicie rekordu przez tatę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ukrywam że ten wątek jest dla mnie trochę przygnębiający patrząc na to jest w salonach , ale sądzę również że taka marka z tradycjami , jak Subaru , w części zależna od Toyoty , powinna iść w sport i odbudowę marki STI , coś jak AMG w Mercedesie ! Legenda jeszcze nie umarła , ale pomału umiera bo społeczeństwo młode już może nie pamiętać sukcesów sportowych , a te były na całym świecie . Byłem małym gnojem , wchodziła do Polski TV satelitarna i można było oglądać kanał " eurosport" a w nim reklamy Subaru . Było to z 15-20 lat temu....Pamietam dokładnie . 

Chrzanić normy , ceny podwyższyć , zrobić się bardziej elitarnym , droższym , ale w efekcie lepszym , tzn. z lepszymi silnikami , skrzyniami , itd. Przecież japończycy nieraz udowodnili że mogą wiele . Społeczeństwo na całym świecie się bogaci , i jest wiele marek , gdzie sprzedają głównie auta sportowe lub z usportowione . Są doskonale sprzedające się pakiety w BMW , pakiet M ( ponad 60 % aut ) , pakiet AMG w Mercedesie , jakby Subaru zrobiło pakiet STI , prawie w każdym modelu , sądzę że by się sprzedawało na pniu . 

Rozumiem doskonale Dyrekcję że ma związane ręce , i robi co może , i za to wielki szacun ! SIP chyba jedynym importerem w Europie gdzie wspiera rajdy w całej EU , i za to należą się wielkie ukłony , bo jako fanatycy , moglibyśmy być jeszcze w gorszej d. ;)  

 

 

  • Super! 4
  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, carfit napisał:

Są doskonale sprzedające się pakiety w BMW , pakiet M ( ponad 60 % aut ) , pakiet AMG w Mercedesie , jakby Subaru zrobiło pakiet STI , prawie w każdym modelu , sądzę że by się sprzedawało na pniu . 

Tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, anakinsky napisał:

Edwin - rówieśniku ;) Niestety PESEL jest nieubłagany - to było 30 lat temu :mrgreen:

Ej no , zrobiłeś mnie prawie dziadkiem ;) ale przyznaje Ci rację , to było z 30 lat temu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam do czynienia na co dzień z marką i wiem, że w ostatnim czasie sprzedaż nowych aut spod znaku Plejad "kuleje" ale nie spodziewałem się iż jest aż tak słabo i to patrząc ogólnie na cały europejski rynek. Nie wygląda to dobrze dla tej części świata niestety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, aflinta napisał:

Jak już w innym wątku pisałem, jest bardzo słabo, ale tytuł powyższego artykułu jest oderwany od rzeczywistości, co pokazują faktyczne dane sprzedaży:

https://carsalesbase.com/europe-subaru/

Subaru sprzedało w europie 1/3 volumenu z 1999 roku, a u nas zajeło 29 miejsce w statystystyce sprzedaży. Tytuł wątku rzeczywiście jest oderwany, to wygląda jak koniec Subaru w Europie, a nie tylko Polsce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Minęły blisko cztery lata od założenia tego wątku i niestety nic się nie zmieniło. 

Ta firma musi mieć  problemy w zarządzaniu bo żadna rozwijająca się firma nie pozwala sobie na odpuszczenie rynku europejskiego, który dla szanujących się graczy  jest ważny. Może nie pod kątem biznesowym  ale wizerunkowym i prestiżowym. Tam "na górze", u władzy, potrzeba chyba świeżego powietrza...

 

I jeszcze ta wizja nie wprowadzenia na rynek europejski wrx sti. 

 

Powodzenia w sprzedaży samochodów dla klienta 60+

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, AK80 napisał:

Powodzenia w sprzedaży samochodów dla klienta 60+

UE się starzeje, podąża pod tym względem śladem Japonii, wbrew pozorom to może być całkiem spora grupa docelowa.

 

31 minut temu, AK80 napisał:

Ta firma musi mieć  problemy w zarządzaniu bo żadna rozwijająca się firma nie pozwala sobie na odpuszczenie rynku europejskiego, który dla szanujących się graczy  jest ważny. Może nie pod kątem biznesowym  ale wizerunkowym i prestiżowym. Tam "na górze", u władzy, potrzeba chyba świeżego powietrza...

Z pewnością konserwatyzmu w decyzjach nie można im odmówić, ale czy dzisiaj robiąc globalny biznes ktoś kieruje się sentymentami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, AK80 napisał:

Minęły blisko cztery lata od założenia tego wątku i niestety nic się nie zmieniło. 

Ta firma musi mieć  problemy w zarządzaniu bo żadna rozwijająca się firma nie pozwala sobie na odpuszczenie rynku europejskiego, który dla szanujących się graczy  jest ważny. Może nie pod kątem biznesowym  ale wizerunkowym i prestiżowym. Tam "na górze", u władzy, potrzeba chyba świeżego powietrza...

 

I jeszcze ta wizja nie wprowadzenia na rynek europejski wrx sti. 

 

Powodzenia w sprzedaży samochodów dla klienta 60+

 

 

Japońskie marki generalnie nie przepadają za rynkiem europejskim, gdzie klient działa trochę inaczej niż w Stanach. Unas standardem jest zamawianie auta według konkretnej specyfikacji, tam klient przychodzi do salonu i bierze auto z placu. Honda, Mitsubishi, Nissan to są uznane marki, które na rynku europejskim nie walczą zaciekle o klientów. Po prostu u nas konkurencja i wymagania klientów są tak duże, że nie ma to za dużego sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że czynników jest dużo więcej. Coraz mniejsza oferta modeli i silników, mizerne osiągi tych, które zostały w ofercie, długi czas oczekiwania na części zamienne i wreszcie a może przede wszystkim słaba dostępność i jakość serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...