Skocz do zawartości

Czy to smutny koniec subaru w Polsce?


AK80

Rekomendowane odpowiedzi

  • Ojciec Założyciel
W dniu 29.11.2019 o 14:00, mechanik napisał:

Smutne, że temat wątku okazał się tak prawdziwy

Jakieś konkrety, źródła ? Wiele lat temu, gdy GM przejął część akcji FHI podawano jako pewnik, że import Subaru będzie przejęty przez Opla a sieć dealerska zniknie ( sprzedaż będzie prowadziła sieć tego właśnie Opla ). Jak się potoczyły losy wiemy.

Kilka dni temu pojawiła się plotka, że Subaru zniknie z Polski. Jest na tyle powszechna, że nawet otrzymałem kilka zapytań od dziennikarzy. Niezależnie od przyczyn rozsiewania takich plotek faktem jest, że podobnie jak niegdysiejsza „akcja“ z Oplem tak i ta aktualna pozbawiona jest jakichkolwiek podstaw. 
 

  • Super! 5
  • Dzięki! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądząc po obecnej ofercie, to szału w popycie nie będzie. Mówię to z przykrością, bo jestem przywiązany do marki od 15 lat, ale teraz pozostaje tylko rynek wtórny. Zajrzałem na stronę główną Subaru Import Polska i załamałem się:

 

Outback 175 KM

XV 1,6 114 KM (!)

Forester hybryda 150 KM

Forester MY19 150 KM

 

Dla porównania oferta Subaru Canada (jest z czego wybrać). 

Vehicles - Subaru Canada.jpg

 

Zastanawiam się, jak przy takiej ofercie (i konkurencji) SIP chce dalej egzystować. Chyba pozycjonując Subaru jako "bardzo ekskluzywną markę" w Polsce?

 

Edytowane przez anakinsky
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Miałki napisał:

To jak dołączy ten nowy Outback XT 2.4 DIT to kupię na pewno.

 

Nawet aktualne osiągi 2,5 Di są już bardzo dobre (w USA). A tak na marginesie - chyba większość producentów ma problemy z dostosowaniem silników spalinowych. Zdecydowana większość mocnych silników do diesle, a jeśli jakiś producent ma w gamie mocną benzynę - np. 2.0 TSI, to załatwia sobie emisję flotową chmarą silniczków typu 1.0 TSI czy 1.0 Firefly do Fiata 500 X, który w USA ma silnik 2.4 benz. Marka Citroena DS ma w ofercie ... dwa pojazdy, DS 3 i 7, przy czym flagowy DS 7 ma największy silnik 1.6 turbo 225 KM z przyspieszeniem 8,3 sek. do 100 bez pasażerów. FIAT 500 X nie ma już wersji 4x4 w benzynie, nawet silnika 1.nie-ASO 170 KM nie ma bo za duży, można pomiędzy 1.0 i 1.3 wybierać. Dacia Duster sondowana na tut. Forum nie ma już w ofercie wersji 4x4, zaś w najszybszej benzynowej wersji z manualem jest wolniejsza od Outbacka. W pozostałych goni Fiata Pandę. Można by tak wymieniać i wymieniać, jako sondujący rynek potencjalny klient jestem lekko załamany, a wiem że to dopiero początek, i bez mocnych hybryd nie będzie spektakularnego odbicia. Mam tylko nadzieję, iż opóźniona premiera OBK EU wynika z prac nad układem hybrydowym który nie będzie zwykłym kopiuj - wklej z XV. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, anakinsky napisał:

Sądząc po obecnej ofercie, to szału w popycie nie będzie. Mówię to z przykrością, bo jestem przywiązany do marki od 15 lat, ale teraz pozostaje tylko rynek wtórny. Zajrzałem na stronę główną Subaru Import Polska i załamałem się:

 

Outback 175 KM

XV 1,6 114 KM (!)

Forester hybryda 150 KM

Forester MY19 150 KM

 

Dla porównania oferta Subaru Canada (jest z czego wybrać). 

Vehicles - Subaru Canada.jpg

 

Zastanawiam się, jak przy takiej ofercie (i konkurencji) SIP chce dalej egzystować. Chyba pozycjonując Subaru jako "bardzo ekskluzywną markę" w Polsce?

 

To ze te samochody nie są w naszym kręgu zainteresowań, nie znaczy że innych tego typu samochody nie interesują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Dyrekcja napisał:

Co ciekawe XV 1.6 dobrze się sprzedaje ... Ale wkrótce dołączy 2.0 ( też wspomagany elektrycznie ).

To świetnie, ale mam na myśli raczej odpływ klientów w poszukiwaniu samochodów 200 KM+, a nie hybryd 150 KM. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, anakinsky napisał:

To świetnie, ale mam na myśli raczej odpływ klientów w poszukiwaniu samochodów 200 KM+, a nie hybryd 150 KM. 

Jedni odpływają, inni napływają.

 

25 minut temu, anakinsky napisał:

To nadal nie zmienia faktu, że oferta Subaru w PL jest niezwykle uboga.

Nie tylko w PL, w całej EU. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, aflinta napisał:

Jedni odpływają, inni napływają.

Z całym szacunkiem, nie wydaje mi się, żeby oferta 4 modeli samochodów, w tym jeden MY19 mogła przyczynić się do jakiegoś wielkiego zainteresowania tą marką (zwłaszcza przy takich cenach). Być może stock się sprzeda (gratuluję), ale przy takim zróżnicowaniu wątpię, czy grono klientów się powiększy. Raczej zmniejszy, zwłaszcza w przypadku klientów stałych i zdeklarowanych (np. takich, jak ja), którzy nie znajdą nic dla siebie. 

Edytowane przez anakinsky
  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już 3 tydzień mamy GTI w serwisie po stłuczce. Żona jeździ 208 1.2 wolnossacym 75KM. Po 3 tygodniach naszła nas rozkmina:

1) ok rzeczywiście nabieranie prędkości przy włączaniu się na AOW jest slabe

2) w każdym innym wypadku podróż przez miasto jest wygodniejsza i równie szybka jak w GTI - tak samo szybko stoi w kroku w coraz bardziej zakorkowanym Wrocławiu. Ok sprint spod świateł jest fajny, ale jak po drodze masz 30-40 świateł to Ci się po 3 odechciewa.

Mysle ze w ciągu 3 lat zrobią na autostradach odcinkowe pomiary prędkości, wiec wtedy 150KM naprawdę będzie wystarczające. Już teraz w mieście i trasie (nie dotyczy autostrad) kłopotliwe staje się to, ze masa samochodów ma słabe silniki. Co z tego, ze wyprzedzę 1-2, skoro i tak 3, 4 i 5 mnie przyblokuje. 

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Już 3 tydzień mamy GTI w serwisie po stłuczce. Żona jeździ 208 1.2 wolnossacym 75KM. Po 3 tygodniach naszła nas rozkmina:

1) ok rzeczywiście nabieranie prędkości przy włączaniu się na AOW jest slabe

2) w każdym innym wypadku podróż przez miasto jest wygodniejsza i równie szybka jak w GTI - tak samo szybko stoi w kroku w coraz bardziej zakorkowanym Wrocławiu.

 

Długo jeździłem Oplem Corsa 1.2 o podobnej mocy, i mam podobne przemyślenia. Różnica jest na autostradach - takie małe auto max 120 przelotowej, szybciej robi się drogo i głośno, przy 140 km mamy 4k obrotów. Na krajówkach mniej wyprzedzania, ale per saldo dojeżdża się podobnie, przesiadka na Skodę 125 KM już robiła różnicę, szczególnie nocą na pustej autostradzie można było 150 - 160 jechać spokojnie i różnica w czasie była odczuwalna. W mojej ocenie minimalna moc auta winna pozwalać na sprawne przemieszczanie się załadowanego samochodu ew. z boxem lub rowerami z tyłu. 150 - 180 KM to optimum, co wyżej - to już dodaje zabawy bez większego wpływu na czas przejazdu. Jeśli ktoś jeździ samemu, to na mieście Fiat 500 1.2 idzie bardzo dzielnie, problem polega na tym, iż przy tej mocy każdy pasażer bardzo wpływa na osiągi auta...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Mysle ze w ciągu 3 lat zrobią na autostradach odcinkowe pomiary prędkości, wiec wtedy 150KM naprawdę będzie wystarczające.

 

41 minut temu, Kristofor napisał:

150 - 180 KM to optimum

Idąc tym tokiem rozumowania, to przypomnę, że mamy w PL ograniczenia prędkości, więc w zasadzie nie ma po co się spieszyć, nawet na autostradzie (140 km/h). Ja jednak wolałbym mieć większy wybór, i tego dotyczył mój post, a nie tego, czy 150 KM to optymalna moc samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, anakinsky napisał:

 

Idąc tym tokiem rozumowania, to przypomnę, że mamy w PL ograniczenia prędkości, więc w zasadzie nie ma po co się spieszyć, nawet na autostradzie (140 km/h). Ja jednak wolałbym mieć większy wybór, i tego dotyczył mój post, a nie tego, czy 150 KM to optymalna moc samochodu.

 

Patrząc na marki które nie mają "wsparcia" emisyjnego ze sprzedaży silników typu 0,9 Tiger czy 1,0 Shark to tylko porządna hybryda może załatwić sprawę. Jak na razie mamy zapowiedź SUV-a w pełni elektrycznego wespół z Toyotą. Zawsze coś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Kristofor napisał:

Patrząc na marki które nie mają "wsparcia" emisyjnego ze sprzedaży silników typu 0,9 Tiger czy 1,0 Shark to tylko porządna hybryda może załatwić sprawę. Jak na razie mamy zapowiedź SUV-a w pełni elektrycznego wespół z Toyotą. Zawsze coś...

Znowu - z całym szacunkiem dla Twoich argumentów - hybrydy są na rynku w Polsce od ilu lat? Toyota i Lexus oparły na nich swoją strategię marketingową. Co zrobiło Subaru w tym czasie? Nic. I nagle teraz mamy zrobić wielkie "wow", bo wyszedł hybrydowy Forester o porażającej mocy 150 KM? A może i coś innego jeszcze będzie? Skoro producent ma gdzieś klientelę w Europie, to należy się spodziewać tego samego w drugą stronę. Samochodami elektrycznymi w ogóle nie ma się co podniecać, bo u nas żeby wyjechać nad morze, trzeba wziąć 2 dni wolnego na dojazd z tankowaniem. To jest trend, słuszny, bo zmiany w klimacie są prawdopodobnie nieodwracalne, ale w Polsce - nowinka, na którą nasz rynek w ogóle nie jest przygotowany. 

  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Sebastian32 napisał:

Nie ma BRZ  w ofercie?

 

w niektorych krajach UE jest, w innych - nie

 

https://www.subaru.se/

 

https://subaru.pl/

 

https://subaru.de/

 

to jest doc ciekawe, ze tak mala marka, z aktualnie dosc waska oferta, serwuje rozne modele w roznych krajach UE

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Kristofor napisał:

 

Patrząc na marki które nie mają "wsparcia" emisyjnego ze sprzedaży silników typu 0,9 Tiger czy 1,0 Shark to tylko porządna hybryda może załatwić sprawę. Jak na razie mamy zapowiedź SUV-a w pełni elektrycznego wespół z Toyotą. Zawsze coś...

 

limity emisji o ile pamiętam różnią się w zależności od ilości sprzedaży, Subaru na runku EU jest chyba traktowany jako firma mała i stad podlega innym mniej rygorystycznym przepisom odnośnie flotowej CO2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, eddie_gt4 napisał:

 

w niektorych krajach UE jest, w innych - nie

 

https://www.subaru.se/

 

https://subaru.pl/

 

https://subaru.de/

 

to jest doc ciekawe, ze tak mala marka, z aktualnie dosc waska oferta, serwuje rozne modele w roznych krajach UE

Komentując tę strategię marketingową pozwolę sobie porównać ją do sytuacji szatniarza w "Misiu": nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi. W ten sposób Subaru odpowiada klientom w Europie, a w Polsce w szczególności: jesteśmy super i mamy tylko tyle. Możecie kupować co jest, albo nie kupujcie - wasza sprawa. Kiedyś podobny model miały Nokia i Blackberry (choć ich oferta była jednak znacznie większa) i wiadomo, jak skończyły. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, anakinsky napisał:

Kiedyś podobny model miały Nokia i Blackberry (choć ich oferta była jednak znacznie większa) i wiadomo, jak skończyły.

obawiam się, że i w tym wypadku skończy się tak samo (bo niby dlaczego miałoby się skończyć inaczej?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, markos007 napisał:

obawiam się, że i w tym wypadku skończy się tak samo (bo niby dlaczego miałoby się skończyć inaczej?)

 

 

sytuacja jest nieco inna patrząc globalnie nie lokalnie, przypomnę może, że Subaru jako producent aut to przeżywa swoje najlepsze lata od strony czysto biznesowej patrząc ;-)

 

fakt sukces ten skanalizowany do dość wąskiego geograficznie gardła ale za to jak stabilnego a obecnie jeszcze wracającego z upodobaniem do epoki "taniego paliwa" i rozpasania w używania wszystkiego co da się z Ziemi "wykopać" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...