Skocz do zawartości

Czy to smutny koniec subaru w Polsce?


AK80

Rekomendowane odpowiedzi

47 minut temu, eddie_gt4 napisał:

ale fakty sa takie, ze tam, gdzie sa naprawde trudne warunki, niemieckie auta padaja jak muchy, a Toyota / Lexus pokazuje, co to znaczy "built to last"

Ok, Toyot faktycznie jest sporo w ciężkich miejscach ale Lexus ? Dla Lexusa offroad to brudna kostka na bulwarze ;)

Co do niemieckich to nie tyle co padają tylko po prostu nie eksportowali nic np. do Afryki. Jednak jak innymi kanałami trafiały tam np. Mercedesy G 460/461 to bez problemu dawały radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, RoadRunner napisał:

Ok, Toyot faktycznie jest sporo w ciężkich miejscach ale Lexus ? Dla Lexusa offroad to brudna kostka na bulwarze ;)

Co do niemieckich to nie tyle co padają tylko po prostu nie eksportowali nic np. do Afryki. Jednak jak innymi kanałami trafiały tam np. Mercedesy G 460/461 to bez problemu dawały radę.

 

Nie chodzilo mi o stricte off-road... ale bardziej warunki klimatyczne, stan drog i jakosc paliwa

 

Np. w Azji Srodkowej czy na Syberii "Niemce" sie nie sprawdzaja w tamtych warunkach... byl czas, kiedy bez problemow mozna bylo sprowadzac rozne auta z Europy, wiec miejscowi maja porownanie, jak w tych samych warunkach spisuja sie Niemce i Japonce... i praktyka jest taka, ze na "dluzszym dystansie" nikt nie ma podejscia do Toyoty

 

A propos Lexusa... Kilka lat spedzilem w Kazachstanie (Polnocna czesc, gdzie zimy dosc srogie, a latem bywa dosc goraco) i miejscowi bogacze wiedza z doswiadczenia, ze jedyne prawdziwe auta to TLC / Prado ew. Lex GX / LX

 

Tam Niemca kupuje tylko ten, kto chce wyroznic sie z tlumu i lubi jezdzic "na serwis" :lol:

Edytowane przez eddie_gt4
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, eddie_gt4 napisał:

 

MR-2, Celica GT-Four, Supra... Landruiser / Prado... ja wyroslem sliniac sie na te auta, niektore z nich nawet mialem...

 

o sukcesach Toyoty we wszelkiej masci rajdach i wyscigach tez nic nie szlyszales? 

 

http://www.toyota-global.com/company/history_of_toyota/75years/data/automotive_business/products_technology/motor_sports/index.html

 

Spojrzmy prawdzie w oczy: sukcesy sportowe Subaru wobec Toyoty to... zart... 

 

 

Po prostu nie czujesz "klimatu"... obecna stylistyka nie kazdemu musi sie podobac, to prawda... ale fakty sa takie, ze tam, gdzie sa naprawde trudne warunki, niemieckie auta padaja jak muchy, a Toyota / Lexus pokazuje, co to znaczy "built to last"

 

 

Ale zauważyłeś  ze piszemy o nowych, dostępnych aktualnie w salonie autach?

 

Byloby fajnie ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, radekk napisał:

Chojnemu chyba chodziło że z obecnie oferowanych przez nich samochodów nie kojarzy mu się z niczym ciekawym

 

On napisal to, co napisal: Toyota nie kojarzy sie z niczym, a Subaru ma swoj charakter... nie napisal teraz czy obecnie - rzucil ogolnikiem, wiec tak samo odpisalem 

 

Chojny, a na czym polega OBECNIE ten specyficzny charakter Subaru?

 

imho Subaru roztronilo (mam nadzieje ze jednak nie bezpowrotnie) ten swoj rajdowy rodowod i tak naprawde obecnie w UE mozna je kupowac tylko "sercem" / z sentymentu (no moze tylko poza FXT, ale to juz niedlugo)

 

Aha, i jeszcze - obecnie Toyota kojarzy sie z przodujaca technologia hybrydowa + smialy nietuzinowy design, ktory i nie musi sie wszystkim podobac (szczegolnie w przypadku Lexusa)

 

Prosze porownac sobie jak wyglada nowa RAVka i jak Forek... z tych dwoch aut zdecydowanie wolalbym Tojote (chyba ze jednak powstanie kolejny FXT, to wtedy pal licho ten nijaki wyglad :lol: )

Edytowane przez eddie_gt4
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie się widzę uniosleś po moim wpisie ale podjedz do salonu Toyoty i ogarnij co tam stoi a jest to jeden z największych jak nie największy producent aut na świecie, wiec czepianie się na sile Subaru jest nie fair, skoro to to malutka manufaktura przy światowych gigantach.

 

A co do charakteru to wystarczy wsiąść do Subaraka aby poczuć różnice wobec innych marek. 

 

 

Jak nie czujesz Skoda czeka będzie Pan zadowolony ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę się, ja tam bym z Toyot to Landcruiserem nie pogardził:mrgreen: nie wiem jeszcze gdzie bym to bydle parkował ale podoba mi się od zawsze, pomimo teraz tego nowego szkaradnego "ryja".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, eddie_gt4 napisał:

I tak, jest obecnie kilka salonowych Tojot, ktorymi nie pogardzilbym

 

2 godziny temu, radekk napisał:

z ciekawości jakich?

Dla mnie definitywnie Land Cruiser, tylko obecnie na rynku europejskim jest dostępny jedynie ze slabiutkim dieslem, to jedyny minus jak dla mnie. Ostatnio nawet oglądałem w salonie, gdy czekałem na odbiór Subaraka z serwisu.

1 minutę temu, adamW202 napisał:

pomimo teraz tego nowego szkaradnego "ryja".

No a nam właśnie po liftingu wszystko pasuje, oprócz tego cherlawego silnika niestety.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, mechanik napisał:

Ostatnio nawet oglądałem w salonie, gdy czekałem na odbiór Subaraka z serwisu.

No a nam właśnie po liftingu wszystko pasuje, oprócz tego cherlawego silnika niestety.. 

No i jak wrażenia? Przyznam się szczerze że na żywo nie widziałem z bliska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, adamW202 napisał:

No i jak wrażenia? Przyznam się szczerze że na żywo nie widziałem z bliska.

Zależy co się komu podoba, jak widzisz :) Mnie jak najbardziej. Oczywiście ideał dla mnie to Range Rover jednak poza zasięgiem niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, radekk napisał:

z ciekawości jakich?

 

TLC, Prius (podoba mi sie wyglad obecnego modelu B) ), GT86 (nie potrafie przyjac tego auta w postaci Subaru - Subaru bez AWD to jak pizza bez sera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, aflinta napisał:

Z przednionapędowym można się zgodzić, ale z tylnym napędem by ujmę to przynosiło?

 

po prostu nie potrafie przelknac tego mentalnie, pewnie moj problem... GT86/BRZ - konceptualnie to naturalna kontynuacja aut z gamy Toyoty (w Subaru chyba nigdy nie bylo czegos podobnego? natomiast Toyota miala nawet kilka aut, ktore mozna uznac za "przodkow" :))

a ze FHI/Subaru przyczynilo sie do powstania tego modelu, to nic szczegolnego - w historii motoryzacji znane sa takie przypadki

 

ale jak ktos "nie widzi NIC w Tojocie" i kojarzy ja tylko z Priusami, to wtedy pewnie tak, BRZ jest cool :mrgreen:

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, chojny napisał:

 

podjedz do salonu Toyoty i ogarnij co tam stoi a jest to jeden z największych jak nie największy producent aut na świecie

 

szukając pod koniec roku auta zawitałem do Toyoty i opuściłem salon szybciej niż osiedlową Żabkę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie dla mnie tylko Land Cruiser z obecnej gamy, gt86 może i fajne ale jak patrzę przez pryzmat starego ae86 to dla mnie nie dorasta mu do pięt, ale oczywiście samochód fajny tyle że wybrałbym od Subaru. Co jeszcze mi przychodzi do głowy to Prius jako oszczędny do miasta, ale to jednak bym szukał gdzieś czegoś mniejszego skoro to miałoby być typowo do miasta, bo w trasę takim Priusem bym się już nie wybrał. Więc reasumując jedyne ciekawe co widziałbym jakieś szersze zastosowanie czegoś z obecnych toyot to tylko LC. Z dawnych modeli jak najbardziej by się znalazło i to sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, radekk napisał:

Dokładnie dla mnie tylko Land Cruiser z obecnej gamy

Nie ma  V8 

 

19 minut temu, radekk napisał:

Co jeszcze mi przychodzi do głowy to Prius jako oszczędny do miasta, ale to jednak bym szukał gdzieś czegoś mniejszego skoro to miałoby być typowo do miasta, bo w trasę takim Priusem bym się już nie wybrał.

Yariska Hybryda w czerwonym kolorze i czarnym dachem :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, radekk napisał:

Co jeszcze mi przychodzi do głowy to Prius jako oszczędny do miasta, ale to jednak bym szukał gdzieś czegoś mniejszego skoro to miałoby być typowo do miasta, bo w trasę takim Priusem bym się już nie wybrał.

Jest jeszcze CHR. Moim zdaniem bardzo fajna alternatywa dla XV 1.6.

 

Godzinę temu, Kukson napisał:

szukając pod koniec roku auta zawitałem do Toyoty i opuściłem salon szybciej niż osiedlową Żabkę

Jakby Subaru nie miało turbo silników (co niedługo prawdopodobnie będzie) to też byś tak szybko wyszedł ? :)

 

Jak Subaru chce robić grzeczne, bezpieczne toczydła to ja nie widzę powodu aby nie wybrać Toyoty. Teraz brałbym FXT bo ma turbo. Ale jak zabraknie to wybrałbym Ravkę bo solidniejsza, większa sieć serwisowa, lepsza dostępność części (chociaż tych poza eksploatacyjnymi praktycznie nie trzeba),  dużo tańsze koszty przeglądów.

Edytowane przez RoadRunner
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

41 minut temu, radekk napisał:

Dokładnie dla mnie tylko Land Cruiser z obecnej gamy, gt86 może i fajne ale jak patrzę przez pryzmat starego ae86 to dla mnie nie dorasta mu do pięt, ale oczywiście samochód fajny tyle że wybrałbym od Subaru. Co jeszcze mi przychodzi do głowy to Prius jako oszczędny do miasta, ale to jednak bym szukał gdzieś czegoś mniejszego skoro to miałoby być typowo do miasta, bo w trasę takim Priusem bym się już nie wybrał. Więc reasumując jedyne ciekawe co widziałbym jakieś szersze zastosowanie czegoś z obecnych toyot to tylko LC. Z dawnych modeli jak najbardziej by się znalazło i to sporo.

 

 

Dokładnie o tym piszę, czepiamy się Subaru w Polsce a co ma nam do zaoferowania taki gigant jak Toyota?

 

To nie jest "widzimisie" Subaru że jest jak jest a podziękować możemy ekomatołkom...  :(

 

 

To co tam, idziemy po szatana do Toyoty?

 

Na szybko czasy 0-100km/h

 

Aygo  - 13,8s

Yaris - 15,3s albo 11,0s w najlepszej wersji 

Auris - 12,6s albo 10,9s w najlepszej wersji 

HR-V - 11,4s albo 10,9s w najlepszej wersji 

Corolla - 10,0s

Avensis - 10,4 albo 9,5 w najlepszej wersji i to "w dieslu"

GT86 - 8,2s ale to jest Subaru :P

Prius - 10,6s 

Rav4 - 9,9s lub 8,3 hybryda 

Land Cruiser - 12,7s

 

 

Czyli co? Nie licząc BRZta to Toyka ma jeden samochód benzynowy, który schodzi poniżej 10 sekund i to o 0,1s a szybsza wersja to hybryda.

 

Więc @eddie_gt4 gdzie ten szał? ;)

 

Z podziękowaniami do Brukseli proszę! 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, chojny napisał:

 

 

 

Dokładnie o tym piszę, czepiamy się Subaru w Polsce a co ma nam do zaoferowania taki gigant jak Toyota?

 

To nie jest "widzimisie" Subaru że jest jak jest a podziękować możemy ekomatołkom...  :(

 

 

To co tam, idziemy po szatana do Toyoty?

 

Na szybko czasy 0-100km/h

 

Aygo  - 13,8s

Yaris - 15,3s albo 11,0s w najlepszej wersji 

Auris - 12,6s albo 10,9s w najlepszej wersji 

HR-V - 11,4s albo 10,9s w najlepszej wersji 

Corolla - 10,0s

Avensis - 10,4 albo 9,5 w najlepszej wersji i to "w dieslu"

GT86 - 8,2s ale to jest Subaru :P

Prius - 10,6s 

Rav4 - 9,9s lub 8,3 hybryda 

Land Cruiser - 12,7s

 

 

Czyli co? Nie licząc BRZta to Toyka ma jeden samochód benzynowy, który schodzi poniżej 10 sekund i to o 0,1s, szybsza wersja to hybryda.

 

Więc @eddie_gt4 gdzie ten szał? ;)

 

Z podziękowaniami do Brukseli proszę! 

Rok temu testowalem Rav4 w hybrydzie i duzo przyjemniej mi sie jechalo OBK-iem mimo teoretycznie slabszych osiagow.

Toyote trzeba bylo mocno wkrecic na obroty, zeby zaczela przyspieszac - nie podoba mi sie CVT w Toyotach hybrydach. Kazde przyspieszanie konczy sie wyciem silnika.

Poza tym moje dzieci po 5 minutach jazdy Toyota dostaly choroby lokomocyjnej, co im sie zdarza w OBK-u po duzo dluzszej jezdzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadnego szalu nie ma, ale mi nie o to chodzilo - Subaru w swej nijakosci robi sie podobne do wysmiewanej przez wszystkich Toyoty, ot co!

 

a jezeli wybieramy sposrod wozidel, to tak jak napisal RoadRunner, Toyota wydaje sie byc o wiele sensowniejsza opcja, bo produkuje po prostu bardziej dopracowane i lepsze auta... no i w przypadku Toyoty prawie zawsze jest opcja wyboru "bratniego" Lexusa B)

 

aha, no i bawia mnie sytuacje, jak ktos kupuje wozidlo spod znaku Plejad i rozplywa sie nad tym, jakie to auto ma wyjatkowy klimat, rodowod, jak bardzo dychawiczny silnik n/a jest adekwatny do obecnej sytuacji, jednoczesnie wysmiewajac "nijakie" Skody czy Tojoty...

 

 

p.s. chojny, szacun ze chcialo sie te wszystkie dane przyspieszen rozpisac... btw, od kiedy to czasy przyspieszen sa jakims tam wskaznikiem dynamiki aut? ;):biglol:

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osiągi to jedno z kryteriów wyboru samochodu, wszytko zależy od potrzeb i indywidualnych upodobań. Jak się szuka oszczędnego crossovera to takie RAV4 Hybrydowe (w przyszłym roku będzie nowa wersja istotnie lepsza o obecnej) czy C-HR to ciekawy wybór. Jak dobrze pójdzie to do EU wróci Camry która też może się pobadać  pewnej grupie klientów.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Dobi1972 napisał:

Osiągi to jedno z kryteriów wyboru samochodu, wszytko zależy od potrzeb i indywidualnych upodobań. Jak się szuka oszczędnego crossovera to takie RAV4 Hybrydowe (w przyszłym roku będzie nowa wersja istotnie lepsza o obecnej) czy C-HR to ciekawy wybór. Jak dobrze pójdzie to do EU wróci Camry która też może się pobadać  pewnej grupie klientów.

 

bardzo sluszna uwaga: wiekszosc ludzi kupuje nie czas przyspieszenia do setki czy trakcje w ekstremalnie trudnych warunkach, tylko caloksztalt

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, eddie_gt4 napisał:

ale mi nie o to chodzilo - Subaru w swej nijakosci robi sie podobne do wysmiewanej przez wszystkich Toyoty, ot co!

 

a jezeli wybieramy sposrod wozidel, to tak jak napisal RoadRunner, Toyota wydaje sie byc o wiele sensowniejsza opcja, bo produkuje po prostu bardziej dopracowane i lepsze auta

 

aha, no i bawia mnie sytuacje, jak ktos kupuje wozidlo spod znaku Plejad i rozplywa sie nad tym, jakie to auto ma wyjatkowy klimat, rodowod, jak bardzo dychawiczny silnik n/a jest adekwatny do obecnej sytuacji, jednoczesnie wysmiewajac "nijakie" Skody czy Tojoty...

 

Odwracasz kota ogonem ;) 

 

Piszecie że inni mogą a Subaru nie więc się pytam, skoro największy producent aut świata ma w swojej ofercie co ma, to jak małe Subaru ma mieć powtory w salonach. Nie możemy porównywać Subaru z lokalesami takimi jak VW, bo to nie tylko również gigant ale... lokales. 

 

Czy Toyota jest bardziej dopracowana? Nie powiedziałbym. Jak pisałem, byłem, widziałem, jeździłem i wyszedłem. Wygląd tych samochodów to również sprawa dyskusyjna ale od tego jest kilka salonów aby każdy mógł wybrać coś dla siebie. 

 

Subaru ma klimat i tego nie zmienisz, jest inne, ma swoje rozwiązania, których nie mają inni, jest bardzo fajnie postrzegane "na ulicy", wręcz wyjątkowo pozytywnie. 

 

Skody nie wyśmiewamy, jest zwyczajnie na tym forum synonimem samochodu idealnego. ;)

 

Do Toyoty się odniosłem jako do giganta z tego samego kraju co Subaru, który również Europę ma na swojej liście klientów daleko za innymi rejonami świata. 

 

A w Subaru może być też bardzo wyjątkowo ;) 

 

Zdjęcia Subaru Koper ;) 

 

33248992_1778647598858850_26270393553062

 

33103043_1778647612192182_73202598045202

 

 

33509536_1778647605525516_87691696331659

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...