AK80 Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 Dzień dobry,moje pytanie brzmi; Czy subaru planuje sprzedawać jakieś sportowe samochody z nowoczesnymi silnikami bo obecne są przestarzałe i doczekały czasów kiedy golf je wyprzedza.Jeżeli jedyna innowacja to impreza z dwulitrowym silnikiem i 150KM to powstaje obawa że niedługo dilerzy będą musieli otwierać multi salony a subaru w uzupełnieniu dla kapelusznika w kamizelce z nutrii aby mógł dojechać na swoją ogrodową działkę. Gdzieś tam można usłyszeć że subaru planuje postawić na innowacyjne technologie w postaci hybrydy.Niemniej chciałbym przypomnieć że owa technologia jest już powszechna i znana w wielu markach od lat i ciągle udoskonalana choćby przez ładowanie bez konieczności podłączania kabli i imponującym dystansem na jednym ładowaniu.To tak jakbym dzisiaj będąc mikro-przedsiębiorcą zapragnął pozostać deweloperem i podbić Warszawę. Do jakiego zatem klienta marka subaru jest skierowana i co chcę zaproponować w najbliższych latach?bo póki co słychać o niej jako o firmie która znika z obecnych rynków a nie otwiera się na kolejne. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mio1 Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 2 minuty temu, AK80 napisał: kapelusznika w kamizelce z nutrii aby mógł dojechać na swoją ogrodową działkę. Kolego nie obrażaj kapeluszników, a co do kamizelki z nutrii to chyba coś pomieszałeś, chyba pomyliłeś z płaszczem i kołnierzem z nutrii . Ale to było w latach 70-90 tych , teraz są kurtki z gore-texu, i ewentualnie płaszcze ale już bez nutrii :-) Jak widzę kierowcę w kapeluszu to wiem ,że zaraz coś wywinie na drodze,podobnie jak faceci w beretach robionych ręcznie na drutach lub szydełkiem:-) 9 minut temu, AK80 napisał: Do jakiego zatem klienta marka subaru jest skierowana i co chcę zaproponować w najbliższych latach?bo póki co słychać o niej jako o firmie która znika z obecnych rynków a nie otwiera się na kolejne. A to pytanie proponuje zadać producentowi a nie importerowi. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polak821 Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 Jakoś sprzedaż w USA rośnie, czyli nie jest tak tragicznie. Europa dla producenta Subaru to niszowy rynek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quasi Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 A mi np. brakuje w ofercie dużego rodzinnego Vana (coś w rodzaju Hondy Odyssey czy Toyoty Previi) Skoro Subaru ma się kojarzyć z bezpieczeństwem to ten target jest akurat. Chyba nikt bardziej nie zwraca uwagi na bezpieczeństwo jak rodzice dzieci. Taki duży, przestronny i funkcjonalny "autobus" z oczywistym napędem 4WD wpasowałby się idealnie w niszę. Tylko żeby był ze 4 razy większy od Libero. Tym sposobem Subaru zyskałoby sporo nowych klientów. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mio1 Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 Dobrze napisałeś niszę, rynek Vanów jest na wymarciu, zobacz jak się skurczył, w latach 90-tych i trochę pózniej było tego dużo na drogach , dzisiaj praktycznie ich już nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubBlackbird Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 AK80 zasada jest zawsze taka sam. Jak coś komuś nie pasuje to niech tego nie kupuje. Przecież jest tyle innych wspaniałych samochodów. Kupuj inny i tyle. W czym problem? Jak potrzebujesz silnik 1.2 z turbo o mocy 140KM to bierz. Ktoś zabrania tego kupować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 1 godzinę temu, AK80 napisał: Do jakiego zatem klienta marka subaru jest skierowana i co chcę zaproponować w najbliższych latach? Na pierwszą część dosyć łatwo odpowiedzieć - do klienta niszowego Subaru obecnie nie narzeka na nadmiar mocy produkcyjnych i brak zainteresowania ich autami. Być może, nie znajdujesz się w obecnej docelowej grupie klientów - rynek się zmienia, podobnie producent. Co do drugiej części... niestety nie mamy szklanej kuli ale możesz zdradzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R-nest Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 12 godzin temu, Quasi napisał: A mi np. brakuje w ofercie dużego rodzinnego Vana (coś w rodzaju Hondy Odyssey czy Toyoty Previi) Skoro Subaru ma się kojarzyć z bezpieczeństwem to ten target jest akurat. Chyba nikt bardziej nie zwraca uwagi na bezpieczeństwo jak rodzice dzieci. Taki duży, przestronny i funkcjonalny "autobus" z oczywistym napędem 4WD wpasowałby się idealnie w niszę. Tylko żeby był ze 4 razy większy od Libero. Tym sposobem Subaru zyskałoby sporo nowych klientów. Mówisz i masz: https://www.subaru.com/ascent Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 Hybryda sprawdza sie wylacznie w samochodach miejskich. Na trasie wozisz ze soba bez potrzeby ponad 200 kilo silnika I baterii. To jest dobre do malych miejskich samochodow., szczegolnie jak mozna je ladowac I jezdzic kilkadziesiat kilometrow na pradzie. Samochody elektryczne to nadal sammochody miejskie. Ich autonomia nadal jest ograniczona iloscia punktow ladowania I czasem ladowania. Poza tym cena jest nadal maloatrakcyjna. Popularne sa w Norwegii, bo zniesiona na nie akcyze I w ten sposob np. e-golf kosztuje tyle co Golf z napedem spalinowym. Kiedys bylem zwolennikiem hybrydy, ale jak poprobowalem paru Toyot I Hondy to mi sie przestalo to rozwiazanie podobac. Ciekawe, czy ten Ascent bedzie sprzedawany na rynku eurpoejskim? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawulon83 Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 29 minut temu, R-nest napisał: Mówisz i masz: https://www.subaru.com/ascent tylko bedzie pewnie oferowana na usa, kandae, rosje, australie, Emiraty.. do europy i tak nie trafi 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R-nest Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 3 minuty temu, Pawulon83 napisał: tylko bedzie pewnie oferowana na usa, kandae, rosje, australie, Emiraty.. do europy i tak nie trafi Trafi, Trafi:)))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawulon83 Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 31 minut temu, R-nest napisał: Trafi, Trafi:)))) No jak sobie ją sam ściągniesz... Ja sam szukam Hondy Odyssey i szukam w Kanadzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qra_633 Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 Ja też podejrzewam że oficjalnie to Ascent do Eeuropy a szczególnie Polski nie trafi. I za 5 lat będę musiał go ściągać zza wielkiej wody. A teraz muszę zmienić markę, bo potrzebuje 7 osobówki, istnieje Tribeca, ale to raczej minimalny rozmiar w dodatku też trafić wersję EU w dobrym stanie to problem (tych w dobrym stanie nikt nie chce się pozbywać jakimś dziwnym trafem ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xawery1939 Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 16 godzin temu, AK80 napisał: Do jakiego zatem klienta marka subaru jest skierowana i co chcę zaproponować w najbliższych latach?bo póki co słychać o niej jako o firmie która znika z obecnych rynków a nie otwiera się na kolejne. Ameryka jest filarem dla Subaru i aby w dzisiejszych czasach przetrwać koncertuje się na rynku Stanów Zjednoczonych. Nie ma się co dziwić, że jako niewielki, samotny koncern motoryzacyjny przy stale rosnących nakładach inwestycyjnych koniecznych do rozwoju technologii "czystej" energii czy systemów autonomicznej jazdy, Subaru nie koncentruje się na tanich produktach dla wschodzących rynków. Subaru nie sili się na podbicie Europy swoimi produktami i zamiast tego zapewne będzie polegać na dotychczasowym wizerunku marki, który starał się przez lata kultywować zasadzie budowania przyjemnych w prowadzeniu, bezpiecznych pojazdów. Odpowiadając wprost, Subaru zdecydowanie identyfikuje się z amerykańskim klientem zarówno pod względem asortymentu jak i niekonwencjonalnej strategii marketingu opartej na "obrazie" pojedynczego klienta angażującego się image marki. Naiwnym jest myślenie, że producent motoryzacyjny w pierwszej kolejności nie myśli o zysku...to jednak w przypadku Subaru trzeba docenić, że chce być firmą, która dostarcza pewną "wartość" ludziom jako kierowcom, a nie chodzi tylko o same bezduszne pojazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xawery1939 Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 4 minuty temu, gorion napisał: W Ameryce Subaru uchodzi właśnie za tanią markę. A u nas chcą z tego zrobić Toyotę czy Lexusa. Jakiś analityk rynku motoryzacyjnego w USA kiedyś określił produkty Subaru "...to rodzaj Audi dla nieco biedniejszych". To jednak nie zmienia faktu, że u nas średnia krajowa nie jest w $ tylko w Zł i praktycznie to co w US dla klasy średniej jest chlebem powszednim nad Wisłą często traktuje się niczym przedmiot kultu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trzymek Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 17 godzin temu, Quasi napisał: . Tylko żeby był ze 4 razy większy od Libero. Tym sposobem Subaru zyskałoby sporo nowych klientów. Gdyby był 4 razy większy od Libero, to brałby na pokład 24 osoby. Poza tym, Libero jest niepodrabialne . A takiej przestrzeni nie ma w żadnym suuuuuuwie 1 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryjeks Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 8 godzin temu, Gregorius napisał: ale jak poprobowalem paru Toyot I Hondy to mi sie przestalo to rozwiazanie podobac. Spróbuj BMW lub VW to zacznie Ci się podobać. Toyota jest ospała i ma fatalną skrzynię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2017 12 godzin temu, ryjeks napisał: Spróbuj BMW lub VW to zacznie Ci się podobać. Toyota jest ospała i ma fatalną skrzynię. Denerwowalo mnie to wkrecanie na obroty i gwizd przy kazdej probie przyspieszania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rombu Opublikowano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2017 W dniu 13.12.2017 o 22:01, AK80 napisał: powstaje obawa że niedługo dilerzy będą musieli otwierać multi salony a subaru w uzupełnieniu Już Ojciec Dyrektor wiele razy napisał, że fabryki nie nadążają z produkcją. Więc chyba Subaru ma się dobrze. Ale racja, dziwnie wygląda katalog, cennik w którym model ma dostępny do wyboru jeden silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2017 16 minut temu, rombu napisał: Już Ojciec Dyrektor wiele razy napisał, że fabryki nie nadążają z produkcją. Więc chyba Subaru ma się dobrze. Ale racja, dziwnie wygląda katalog, cennik w którym model ma dostępny do wyboru jeden silnik. już gdzieś pisałem, otwieram katalog Koenigsegga, Bugatti, Lamborghini, wszędzie ten jeden silnik. Pokazuje to jaką droga zmierza Subaru 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rombu Opublikowano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2017 No tak. I w dodatku taki Koenigsegg stoi w korku tak samo jak Subaru np. XV. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kokos Opublikowano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2017 Wygląda na to, że nowe Subaru będzie miał jeden silnik 2.0 DIT 260HP. To spory samochód więc dynamiki się nie spodziewam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bardzozlymisio Opublikowano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2017 3 godziny temu, rombu napisał: Już Ojciec Dyrektor wiele razy napisał, że fabryki nie nadążają z produkcją. Bardzo bym się zdziwił, gdyby napisał, że staczają się po równi pochyłej w otchłań. Ojciec Dyrektor wiele razy napisał też, że Boxer Diesel to świetny silnik - no bo chyba nikt się nie spodziewa, że będzie kąsał rękę, która go karmi. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się