Skocz do zawartości
AK80

Czy to smutny koniec subaru w Polsce?

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,moje pytanie brzmi;

Czy subaru planuje sprzedawać jakieś sportowe samochody z nowoczesnymi silnikami bo obecne są przestarzałe i doczekały czasów kiedy golf  je wyprzedza.Jeżeli jedyna innowacja  to impreza z dwulitrowym silnikiem i 150KM to powstaje obawa że niedługo dilerzy będą musieli  otwierać multi salony a subaru w uzupełnieniu  dla kapelusznika w kamizelce z nutrii aby mógł dojechać na swoją ogrodową działkę.

 

Gdzieś tam można usłyszeć że subaru planuje postawić na innowacyjne technologie w postaci hybrydy.Niemniej chciałbym przypomnieć że owa technologia jest już powszechna   i znana w wielu  markach  od  lat i ciągle udoskonalana choćby przez ładowanie bez konieczności podłączania kabli i imponującym dystansem na jednym ładowaniu.To tak jakbym dzisiaj będąc mikro-przedsiębiorcą zapragnął pozostać deweloperem i podbić Warszawę.

Do jakiego  zatem klienta marka subaru jest skierowana i co chcę zaproponować w najbliższych latach?bo póki co słychać o niej jako o firmie która znika z obecnych rynków a nie otwiera się na kolejne.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, AK80 napisał:

kapelusznika w kamizelce z nutrii aby mógł dojechać na swoją ogrodową działkę.

Kolego nie obrażaj kapeluszników, a co do kamizelki z nutrii to chyba coś pomieszałeś, chyba pomyliłeś z płaszczem i  kołnierzem z nutrii .

Ale to było w latach 70-90 tych , teraz są kurtki z gore-texu, i ewentualnie płaszcze ale już bez nutrii :-)

Jak widzę kierowcę w kapeluszu to wiem ,że zaraz coś wywinie na drodze,podobnie jak faceci w beretach robionych ręcznie na drutach lub szydełkiem:-)

9 minut temu, AK80 napisał:

Do jakiego  zatem klienta marka subaru jest skierowana i co chcę zaproponować w najbliższych latach?bo póki co słychać o niej jako o firmie która znika z obecnych rynków a nie otwiera się na kolejne.

A to pytanie proponuje zadać producentowi a nie importerowi.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakoś sprzedaż w USA rośnie, czyli nie jest tak tragicznie. Europa dla producenta Subaru to niszowy rynek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mi np. brakuje w ofercie dużego rodzinnego Vana (coś w rodzaju Hondy Odyssey czy Toyoty Previi) Skoro Subaru ma się kojarzyć z bezpieczeństwem to ten target jest akurat. Chyba nikt bardziej nie zwraca uwagi na bezpieczeństwo jak rodzice dzieci. Taki duży, przestronny i funkcjonalny "autobus" z oczywistym napędem 4WD wpasowałby się idealnie w niszę. Tylko żeby był ze 4 razy większy od Libero. Tym sposobem Subaru zyskałoby sporo nowych klientów.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze napisałeś niszę, rynek Vanów jest na wymarciu, zobacz jak się skurczył, w latach 90-tych i trochę pózniej było tego dużo na drogach , dzisiaj praktycznie ich już nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AK80 zasada jest zawsze taka sam. Jak coś komuś nie pasuje to niech tego nie kupuje. Przecież jest tyle innych wspaniałych samochodów. Kupuj inny i tyle. W czym problem? Jak potrzebujesz silnik 1.2 z turbo o mocy 140KM to bierz. Ktoś zabrania tego kupować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, AK80 napisał:

Do jakiego  zatem klienta marka subaru jest skierowana i co chcę zaproponować w najbliższych latach?

Na pierwszą część dosyć łatwo odpowiedzieć - do klienta niszowego :) Subaru obecnie nie narzeka na nadmiar mocy produkcyjnych i brak zainteresowania ich autami. Być może, nie znajdujesz się w obecnej docelowej grupie klientów - rynek się zmienia, podobnie producent. Co do drugiej części... niestety nie mamy szklanej kuli ale możesz zdradzić ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Quasi napisał:

A mi np. brakuje w ofercie dużego rodzinnego Vana (coś w rodzaju Hondy Odyssey czy Toyoty Previi) Skoro Subaru ma się kojarzyć z bezpieczeństwem to ten target jest akurat. Chyba nikt bardziej nie zwraca uwagi na bezpieczeństwo jak rodzice dzieci. Taki duży, przestronny i funkcjonalny "autobus" z oczywistym napędem 4WD wpasowałby się idealnie w niszę. Tylko żeby był ze 4 razy większy od Libero. Tym sposobem Subaru zyskałoby sporo nowych klientów.

Mówisz i masz:

https://www.subaru.com/ascent

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hybryda sprawdza sie wylacznie w samochodach miejskich. Na trasie wozisz ze soba bez potrzeby ponad 200 kilo silnika I baterii. To jest dobre do malych miejskich samochodow., szczegolnie jak mozna je ladowac I jezdzic kilkadziesiat kilometrow na pradzie.

Samochody elektryczne to nadal sammochody miejskie.  Ich autonomia nadal jest ograniczona iloscia punktow ladowania I czasem ladowania. Poza tym cena jest nadal maloatrakcyjna. Popularne sa w Norwegii, bo zniesiona na nie akcyze I w ten sposob np. e-golf kosztuje tyle co Golf z napedem spalinowym.

Kiedys bylem zwolennikiem hybrydy, ale jak poprobowalem paru Toyot  I Hondy to mi sie przestalo to rozwiazanie podobac.

 

Ciekawe, czy ten Ascent bedzie sprzedawany na rynku eurpoejskim?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, R-nest napisał:

 

tylko bedzie pewnie oferowana na usa, kandae, rosje, australie, Emiraty.. do europy i tak nie trafi

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Pawulon83 napisał:

 

tylko bedzie pewnie oferowana na usa, kandae, rosje, australie, Emiraty.. do europy i tak nie trafi

Trafi, Trafi:))))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, R-nest napisał:

Trafi, Trafi:))))

No jak sobie ją sam ściągniesz...

 

Ja sam szukam Hondy Odyssey :D i szukam w Kanadzie...

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też podejrzewam że oficjalnie to Ascent do Eeuropy a szczególnie Polski nie trafi. I za 5 lat będę musiał go ściągać zza wielkiej wody. A teraz muszę zmienić markę, bo potrzebuje 7 osobówki, istnieje Tribeca, ale to raczej minimalny rozmiar w dodatku też trafić wersję EU w dobrym stanie to problem (tych w dobrym stanie nikt nie chce się pozbywać jakimś dziwnym trafem :)  )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, AK80 napisał:

Do jakiego  zatem klienta marka subaru jest skierowana i co chcę zaproponować w najbliższych latach?bo póki co słychać o niej jako o firmie która znika z obecnych rynków a nie otwiera się na kolejne.

Ameryka jest filarem dla Subaru i aby w dzisiejszych czasach przetrwać koncertuje się na rynku Stanów Zjednoczonych. Nie ma się co dziwić, że jako niewielki, samotny koncern motoryzacyjny  przy stale rosnących nakładach inwestycyjnych koniecznych do rozwoju technologii "czystej" energii czy systemów autonomicznej jazdy, Subaru nie koncentruje się na tanich produktach dla wschodzących rynków. Subaru nie sili się na podbicie Europy swoimi produktami i zamiast tego zapewne będzie polegać na dotychczasowym wizerunku marki, który starał się przez lata kultywować zasadzie budowania przyjemnych w prowadzeniu, bezpiecznych pojazdów. Odpowiadając wprost, Subaru zdecydowanie identyfikuje się z amerykańskim klientem zarówno pod względem asortymentu jak i niekonwencjonalnej strategii marketingu opartej na "obrazie" pojedynczego klienta angażującego się image marki.  Naiwnym jest myślenie, że producent motoryzacyjny w pierwszej kolejności nie myśli o zysku...to jednak w przypadku Subaru trzeba docenić, że chce być firmą, która dostarcza pewną "wartość" ludziom jako kierowcom, a nie chodzi tylko o same bezduszne pojazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, Xawery1939 napisał:

Ameryka jest filarem dla Subaru i aby w dzisiejszych czasach przetrwać koncertuje się na rynku Stanów Zjednoczonych. Nie ma się co dziwić, że jako niewielki, samotny koncern motoryzacyjny  przy stale rosnących nakładach inwestycyjnych koniecznych do rozwoju technologii "czystej" energii czy systemów autonomicznej jazdy, Subaru nie koncentruje się na tanich produktach dla wschodzących rynków.

:) W Ameryce Subaru uchodzi właśnie za tanią markę. A u nas chcą z tego zrobić Toyotę czy Lexusa.

Edytowane przez gorion

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, gorion napisał:

W Ameryce Subaru uchodzi właśnie za tanią markę. A u nas chcą z tego zrobić Toyotę czy Lexusa.

Jakiś analityk rynku motoryzacyjnego w USA kiedyś określił produkty Subaru "...to rodzaj Audi dla nieco biedniejszych". To jednak nie zmienia faktu, że u nas średnia krajowa nie jest w $ tylko w Zł i praktycznie to co w US dla klasy średniej jest chlebem powszednim nad Wisłą często traktuje się niczym przedmiot kultu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, Xawery1939 napisał:

Jakiś analityk rynku motoryzacyjnego w USA kiedyś określił produkty Subaru "...to rodzaj Audi dla nieco biedniejszych". To jednak nie zmienia faktu, że u nas średnia krajowa nie jest w $ tylko w Zł i praktycznie to co w US dla klasy średniej jest chlebem powszednim nad Wisłą często traktuje się niczym przedmiot kultu.

O kultowości stanowiła w przypadku Subaru raczej historia, silniki (najpierw solidne później...cóż, nie tak solidne ale mocne) i oczywiście 4x4.

Pierwszą kwestię zostawmy może w spokoju,.

Druga - najpierw stagnacja a później falstart i porażka z SBD. Oby tak się nie skończyło w przypadku hybryd, mimo wszystko ze względu na doświadczenie byłbym ostrożny. Obecnie wycofanie się i wywieszenie białej flagi z powodu norm. Od prawie 20 lat wiedziano w jakim kierunku zmierza EU. Niektórzy sobie z tym radzą, nawet niech pod maska będą 4-silniki od kosiarek dające > 200KM, może nie będzie to nawet tak awaryjne jak 2.5T i dojedzie do końca gwarancji - w końcu patrząc na zabezpieczenie antykorozyjne nowych Subaru z naszego rynku i tak chyba o to chodzi?

Trzecia - 4x4. Nadal świetne tylko niestety (albo stety dla konsumentów) konkurencja znacznie poszła do przodu. Teraz nikogo to już nie zachwyca, traktowane jest raczej jako normalny element wyposażenia dla danego segmentu aut.

Podobnie jak autor watku nie widzę w przyszłości jakiegoś szczególnego elementu ktory przywiązałby mnie do marki (poza subiektywnym 1 punktem ale życie weryfikuje go w codziennym użytkowaniu auta i porównując ofertę z konkurencja).

 

Edytowane przez gorion

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, Quasi napisał:

. Tylko żeby był ze 4 razy większy od Libero. Tym sposobem Subaru zyskałoby sporo nowych klientów.

Gdyby był 4 razy większy od Libero, to brałby na pokład 24 osoby:biglol:. Poza tym, Libero jest niepodrabialne :yahoo:. A takiej przestrzeni nie ma w żadnym suuuuuuwie 

IMG_20170715_182611.jpg

  • Like 1
  • Confused 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Gregorius napisał:

ale jak poprobowalem paru Toyot  I Hondy to mi sie przestalo to rozwiazanie podobac.

 

Spróbuj BMW lub VW to zacznie Ci się podobać.

Toyota jest ospała i ma fatalną skrzynię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, ryjeks napisał:

 

Spróbuj BMW lub VW to zacznie Ci się podobać.

Toyota jest ospała i ma fatalną skrzynię.

Denerwowalo mnie to wkrecanie na obroty i gwizd  przy kazdej probie przyspieszania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.12.2017 o 22:01, AK80 napisał:

powstaje obawa że niedługo dilerzy będą musieli  otwierać multi salony a subaru w uzupełnieniu

 

Już Ojciec Dyrektor wiele razy napisał, że fabryki nie nadążają z produkcją.

Więc chyba Subaru ma się dobrze.

Ale racja, dziwnie wygląda katalog, cennik w którym model ma dostępny do wyboru jeden silnik.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, rombu napisał:

 

Już Ojciec Dyrektor wiele razy napisał, że fabryki nie nadążają z produkcją.

Więc chyba Subaru ma się dobrze.

Ale racja, dziwnie wygląda katalog, cennik w którym model ma dostępny do wyboru jeden silnik.

 

już gdzieś pisałem, otwieram katalog Koenigsegga, Bugatti, Lamborghini, wszędzie ten jeden silnik. Pokazuje to jaką droga zmierza Subaru;)

  • Haha 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak.

I w dodatku taki Koenigsegg stoi w korku tak samo jak Subaru np. XV.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że nowe Subaru będzie miał jeden silnik 2.0 DIT 260HP. To spory samochód więc dynamiki się nie spodziewam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, rombu napisał:

Już Ojciec Dyrektor wiele razy napisał, że fabryki nie nadążają z produkcją.

 

Bardzo bym się zdziwił, gdyby napisał, że staczają się po równi pochyłej w otchłań.

Ojciec Dyrektor wiele razy napisał też, że Boxer Diesel to świetny silnik - no bo chyba nikt się nie spodziewa, że będzie kąsał rękę, która go karmi. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×