Jump to content

dźiwny dźwięk impreza gt 99 sti


tabul
 Share

Recommended Posts

Witam, jakiś czas temu zakupiłem sobie imprezę gt 99r. sti jdm. Niedawno znalazłem czas aby przełożyć, no i w końcu zacząłem nią jeździć. Od razu napiszę że prowadzę swój warsztat wiec coś tam przez lata się naumiałem ;) Ale do rzeczy, impreza jeździ i z grubsza wszystko ok, tylko niepokoi mnie dziwny odgłos podczas pełnego otwarcia przepustnicy jak turbo już jako tako pompuje. Metaliczny odgłos, jakby coś było niedokręcone ? Ale na wolnych tego nie ma i przy spokojnej jeździe też. Ostatnio też jechałem obwodnicą to zauważyłem że jak przyspieszałem od 2 do 4 to dźwięk był ale jak na czwórce puściłem gaz i potem spokojnie dodałem to już słyszałem tylko świst turbo. Odkręcałem osłonę turbo i to samo, samemu ciężko mi to zlokalizować, może ktoś kto naprawia subaru miał podobny problem i podpowie gdzie szukać ? Osłona uppipe też jakoś luźno nie lata i zastanawiam się jeszcze nad zaworem wastegate  ?

 

Pozdrawiam Serdecznie ;)

 

I wiem że przez net to ciężko doradzać w przypadku dźwięków ale może akurat ;)  to takie metaliczne dzwonienie i nie, nie jest to panewka ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja napiszę.

 

Jeśli oczekujesz diagnozy specjalistycznej przez internet, to narażasz się na co najmniej szydercze komentarze. Na początek proponuję użyć szukajki i samemu przekopać forum, a może znajdziesz jakieś podpowiedzi, co sprawdzić.

 

Powodów może być całe mnóstwo, a nikt szklanej kuli nie ma... 

Link to comment
Share on other sites

to trochę inaczej, czy ktoś miał podobny problem z turbiną ? bo niestety nie jestem w stanie wejść pod maskę i tak jeździć a w ciemno kupować turbo też średnio mi się uśmiecha, szukajki używałem, lecz nic nie znalazłem.... i nie oczekuje specjalistycznej diagnozy bo wiem że na żywo nawet ciężko, oczekuje odpowiedzi kogoś kto podobny temat przerabiał i sobie poradził, za gdybanie podziękuję ;)  szyderę okazać też potrafię...

 

Edited by tabul
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, tabul napisał:

za gdybanie podziękuję

 

W takich okolicznościach to wszystko będzie gdybaniem.

 

A tak na marginesie to nie ma czegoś takiego jak GT 99 sti :)

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, tabul napisał:

o widzę że właściciele subaru to podobnie jak właściciele bmw... oni nie mają kombi, oni mają touring i koniec...

NIe, bo touring ,a kombi to  róznica w nazwie.

  STI, a  GT  to róznica w nazwie i zasadnicze różnice w budowie aut .

Namiot dobrze gada- warsztat znający się na temacie musi różnicować sti i gt. Jest to dobre kryterium wyboru warsztatu.

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, tabul napisał:

o widzę że właściciele subaru to podobnie jak właściciele bmw... oni nie mają kombi, oni mają touring i koniec...

Widzę, że powinieneś trochę poczytać o tym aucie albo je zmienić na coś łatwiejszego do ogarnięcia... 

Link to comment
Share on other sites

Panowie chyba każdy wie że wrx sti a gt to różnica, ale model wygląda tak samo i o to chodziło a wy mi tu polemizujecie jak dzieci w piaskownicy... Jednak miałem racje touring to przecież nie kombi... rozumiem że na co dzień też jesteście prawilnymi polonistami i żadnych słów nie upraszczacie i nie skracacie prawda ??

 

co do serwisu to pracowałem tam kiedyś przez chwilę, stąd wiem jak na nie mówili a naprawić potrafię sam, subaru to bardzo prosty silnik jak i elektronika, co nie znaczy że wiem wszystko, "dziwne dźwięki" też już ogarnięte...

Edited by tabul
Link to comment
Share on other sites

 

55 minut temu, tabul napisał:

Panowie chyba każdy wie że wrx sti a gt to różnica, ale model wygląda tak samo i o to chodziło a wy mi tu polemizujecie jak dzieci w piaskownicy... Jednak miałem racje touring to przecież nie kombi... rozumiem że na co dzień też jesteście prawilnymi polonistami i żadnych słów nie upraszczacie i nie skracacie prawda ??

 

co do serwisu to pracowałem tam kiedyś przez chwilę, stąd wiem jak na nie mówili a naprawić potrafię sam, subaru to bardzo prosty silnik jak i elektronika, co nie znaczy że wiem wszystko, "dziwne dźwięki" też już ogarnięte...

Z przebiegu tej dyskusji na pewno nie podzielisz się powodem tego dźwięku i wcale mnie to nie dziwi:/ napisz chociaż na priv o co chodziło.

A tak na marginesie to gdzie jest moderator bo to jakaś żenada.

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, tabul napisał:

Panowie chyba każdy wie że wrx sti a gt to różnica, ale model wygląda tak samo i o to chodziło a wy mi tu polemizujecie jak dzieci w piaskownicy... Jednak miałem racje touring to przecież nie kombi... rozumiem że na co dzień też jesteście prawilnymi polonistami i żadnych słów nie upraszczacie i nie skracacie prawda ??

 

co do serwisu to pracowałem tam kiedyś przez chwilę, stąd wiem jak na nie mówili a naprawić potrafię sam, subaru to bardzo prosty silnik jak i elektronika, co nie znaczy że wiem wszystko, "dziwne dźwięki" też już ogarnięte...

To powiedz co było przyczyną tych dźwięków. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

przyczyny dokładnej jeszcze nie znam bo przy normalnej jeździe nic nie słychać więc tak bardzo mi nie przeszkadza, a mam tyle roboty że nie mam czasu w tej chwili szukać. 

obstawiam osłonę uppipe lub zawór wastegate.

 

 

Edited by tabul
Link to comment
Share on other sites

Dyskusja dyskusją, a Ja coś od siebie.

Dokładnie takie "objawy i dźwięki " miałem od początku w pierwszym WRXe 2.0T, którym jeździłem 4 lata bez awaryjnie. Później tak samo w Forku 2.5 XT, po wymianie na prawie nową turbinę z Lanosa STI, którym również jeździłem kolejne 4 lata bez awaryjnie. No i teraz w kolejny WRX 2.5T w którym jest to samo.

W Foresterze było najgorzej. Metaliczny hałas nie dawał mi spokoju przy max. obciążeniu między 2 a 4k obr.. Okazało się, że w główniej mierze za hałas odpowiedzialna jest osłona term. na uppipe, którą połapałem metalowymi opaskami zaciskowymi, tak aby mocno przylegała do rury. Temat się uspokoił, zostało tylko delikatne grzechotanie (metaliczne) w tym zakresie obrotów jak się turbo napełniało.

W tym obecnym WRXe jest tak samo i nie wiem czy to też osłona upa czy jednak dźwięk wstającej turbiny "z kolan" :) . Na wiosnę się dowiem bo wywalę up, dp, cp i pewnie będzie bandaż term..

Zobaczymy jak będzie.

Pozdro

Edited by Lejos
Link to comment
Share on other sites

Widzicie panowie, a jednak można odpowiedzieć sensownie i rzeczowo na taki temat. A teraz sobie odpowiedzcie po co były te wasze żenujące komentarze ?, może w nowym roku potraficie się powstrzymać .

 

Szczęśliwego Nowego 2018r. Pozdrawiam

 

ps. też ścisnąłem uppipe pod turbiną i jest mniej słyszalne, jednak przy pełnym bucie jeszcze delikatnie słyszalne, pewnie więcej boostu, dużo ognia, metal się rozszerza i brzęczy

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...