tabul Opublikowano 11 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2017 Witam, jakiś czas temu zakupiłem sobie imprezę gt 99r. sti jdm. Niedawno znalazłem czas aby przełożyć, no i w końcu zacząłem nią jeździć. Od razu napiszę że prowadzę swój warsztat wiec coś tam przez lata się naumiałem Ale do rzeczy, impreza jeździ i z grubsza wszystko ok, tylko niepokoi mnie dziwny odgłos podczas pełnego otwarcia przepustnicy jak turbo już jako tako pompuje. Metaliczny odgłos, jakby coś było niedokręcone ? Ale na wolnych tego nie ma i przy spokojnej jeździe też. Ostatnio też jechałem obwodnicą to zauważyłem że jak przyspieszałem od 2 do 4 to dźwięk był ale jak na czwórce puściłem gaz i potem spokojnie dodałem to już słyszałem tylko świst turbo. Odkręcałem osłonę turbo i to samo, samemu ciężko mi to zlokalizować, może ktoś kto naprawia subaru miał podobny problem i podpowie gdzie szukać ? Osłona uppipe też jakoś luźno nie lata i zastanawiam się jeszcze nad zaworem wastegate ? Pozdrawiam Serdecznie I wiem że przez net to ciężko doradzać w przypadku dźwięków ale może akurat to takie metaliczne dzwonienie i nie, nie jest to panewka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadius 73 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2017 ..... jednak przemilczę , bo miałem już coś naskrobać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 11 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2017 Ja napiszę. Jeśli oczekujesz diagnozy specjalistycznej przez internet, to narażasz się na co najmniej szydercze komentarze. Na początek proponuję użyć szukajki i samemu przekopać forum, a może znajdziesz jakieś podpowiedzi, co sprawdzić. Powodów może być całe mnóstwo, a nikt szklanej kuli nie ma... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tabul Opublikowano 11 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2017 (edytowane) to trochę inaczej, czy ktoś miał podobny problem z turbiną ? bo niestety nie jestem w stanie wejść pod maskę i tak jeździć a w ciemno kupować turbo też średnio mi się uśmiecha, szukajki używałem, lecz nic nie znalazłem.... i nie oczekuje specjalistycznej diagnozy bo wiem że na żywo nawet ciężko, oczekuje odpowiedzi kogoś kto podobny temat przerabiał i sobie poradził, za gdybanie podziękuję szyderę okazać też potrafię... Edytowane 11 Grudnia 2017 przez tabul Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2017 10 godzin temu, tabul napisał: za gdybanie podziękuję W takich okolicznościach to wszystko będzie gdybaniem. A tak na marginesie to nie ma czegoś takiego jak GT 99 sti 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tabul Opublikowano 12 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2017 A tak na marginesie to nie ma czegoś takiego jak GT 99 sti a co za różnica gt wrx jak wiesz o który chodzi. w serwisie potocznie mówią gt'ek na ten model.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
namiot Opublikowano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2017 to udaj się do serwisu gdzie odróżniają gt od sti i będziesz zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tabul Opublikowano 18 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2017 o widzę że właściciele subaru to podobnie jak właściciele bmw... oni nie mają kombi, oni mają touring i koniec... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 19 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2017 21 godzin temu, tabul napisał: o widzę że właściciele subaru to podobnie jak właściciele bmw... oni nie mają kombi, oni mają touring i koniec... NIe, bo touring ,a kombi to róznica w nazwie. STI, a GT to róznica w nazwie i zasadnicze różnice w budowie aut . Namiot dobrze gada- warsztat znający się na temacie musi różnicować sti i gt. Jest to dobre kryterium wyboru warsztatu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiedro Opublikowano 19 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2017 22 godziny temu, tabul napisał: o widzę że właściciele subaru to podobnie jak właściciele bmw... oni nie mają kombi, oni mają touring i koniec... Widzę, że powinieneś trochę poczytać o tym aucie albo je zmienić na coś łatwiejszego do ogarnięcia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tabul Opublikowano 19 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2017 (edytowane) Panowie chyba każdy wie że wrx sti a gt to różnica, ale model wygląda tak samo i o to chodziło a wy mi tu polemizujecie jak dzieci w piaskownicy... Jednak miałem racje touring to przecież nie kombi... rozumiem że na co dzień też jesteście prawilnymi polonistami i żadnych słów nie upraszczacie i nie skracacie prawda ?? co do serwisu to pracowałem tam kiedyś przez chwilę, stąd wiem jak na nie mówili a naprawić potrafię sam, subaru to bardzo prosty silnik jak i elektronika, co nie znaczy że wiem wszystko, "dziwne dźwięki" też już ogarnięte... Edytowane 19 Grudnia 2017 przez tabul Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osamakiller Opublikowano 19 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2017 55 minut temu, tabul napisał: Panowie chyba każdy wie że wrx sti a gt to różnica, ale model wygląda tak samo i o to chodziło a wy mi tu polemizujecie jak dzieci w piaskownicy... Jednak miałem racje touring to przecież nie kombi... rozumiem że na co dzień też jesteście prawilnymi polonistami i żadnych słów nie upraszczacie i nie skracacie prawda ?? co do serwisu to pracowałem tam kiedyś przez chwilę, stąd wiem jak na nie mówili a naprawić potrafię sam, subaru to bardzo prosty silnik jak i elektronika, co nie znaczy że wiem wszystko, "dziwne dźwięki" też już ogarnięte... Z przebiegu tej dyskusji na pewno nie podzielisz się powodem tego dźwięku i wcale mnie to nie dziwi:/ napisz chociaż na priv o co chodziło. A tak na marginesie to gdzie jest moderator bo to jakaś żenada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba553 Opublikowano 20 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2017 12 godzin temu, tabul napisał: Panowie chyba każdy wie że wrx sti a gt to różnica, ale model wygląda tak samo i o to chodziło a wy mi tu polemizujecie jak dzieci w piaskownicy... Jednak miałem racje touring to przecież nie kombi... rozumiem że na co dzień też jesteście prawilnymi polonistami i żadnych słów nie upraszczacie i nie skracacie prawda ?? co do serwisu to pracowałem tam kiedyś przez chwilę, stąd wiem jak na nie mówili a naprawić potrafię sam, subaru to bardzo prosty silnik jak i elektronika, co nie znaczy że wiem wszystko, "dziwne dźwięki" też już ogarnięte... To powiedz co było przyczyną tych dźwięków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tabul Opublikowano 30 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 (edytowane) przyczyny dokładnej jeszcze nie znam bo przy normalnej jeździe nic nie słychać więc tak bardzo mi nie przeszkadza, a mam tyle roboty że nie mam czasu w tej chwili szukać. obstawiam osłonę uppipe lub zawór wastegate. Edytowane 30 Grudnia 2017 przez tabul Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lejos Opublikowano 30 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 (edytowane) Dyskusja dyskusją, a Ja coś od siebie. Dokładnie takie "objawy i dźwięki " miałem od początku w pierwszym WRXe 2.0T, którym jeździłem 4 lata bez awaryjnie. Później tak samo w Forku 2.5 XT, po wymianie na prawie nową turbinę z Lanosa STI, którym również jeździłem kolejne 4 lata bez awaryjnie. No i teraz w kolejny WRX 2.5T w którym jest to samo. W Foresterze było najgorzej. Metaliczny hałas nie dawał mi spokoju przy max. obciążeniu między 2 a 4k obr.. Okazało się, że w główniej mierze za hałas odpowiedzialna jest osłona term. na uppipe, którą połapałem metalowymi opaskami zaciskowymi, tak aby mocno przylegała do rury. Temat się uspokoił, zostało tylko delikatne grzechotanie (metaliczne) w tym zakresie obrotów jak się turbo napełniało. W tym obecnym WRXe jest tak samo i nie wiem czy to też osłona upa czy jednak dźwięk wstającej turbiny "z kolan" . Na wiosnę się dowiem bo wywalę up, dp, cp i pewnie będzie bandaż term.. Zobaczymy jak będzie. Pozdro Edytowane 30 Grudnia 2017 przez Lejos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tabul Opublikowano 31 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2017 Widzicie panowie, a jednak można odpowiedzieć sensownie i rzeczowo na taki temat. A teraz sobie odpowiedzcie po co były te wasze żenujące komentarze ?, może w nowym roku potraficie się powstrzymać . Szczęśliwego Nowego 2018r. Pozdrawiam ps. też ścisnąłem uppipe pod turbiną i jest mniej słyszalne, jednak przy pełnym bucie jeszcze delikatnie słyszalne, pewnie więcej boostu, dużo ognia, metal się rozszerza i brzęczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się