Skocz do zawartości

Outback H6 2006 LPG gdzie? Warmińsko-mazurskie/Podlaskie


kamilon1975

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, poszukuję warsztatu z województwa Warmińsko-mazurskiego (Ełk?) lub Podlaskiego, któremu mógłbym powierzyć montaż instalacji LPG, interesują mnie tylko fachowcy, którzy już to robili, znają się na tym... 

Z góry dziękuję za odpowiedzi i informacje, które nie mijają się z prawdą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Oczkoo15 napisał:

Od siebie tylko dodam że LPG w H6 to nie najlepszy pomysł:o

Widzę że w wielu miejscach powtarzasz tę tezę. 

Jaki jest powód? Rozumiem że chcesz pomóc forumowiczom, to proszę o merytoryczne argumenty bo mam (ja i wielu innych) zupełnie odmienne doświadczenia.

Rozumiem, że Ty masz złe doświadczenia z lpg w H6 i pragniesz ustrzec innych przed błędami które popełniłeś?

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, house_1 napisał:

Widzę że w wielu miejscach powtarzasz tę tezę. 

Jaki jest powód? Rozumiem że chcesz pomóc forumowiczom, to proszę o merytoryczne argumenty bo mam (ja i wielu innych) zupełnie odmienne doświadczenia.

Rozumiem, że Ty masz złe doświadczenia z lpg w H6 i pragniesz ustrzec innych przed błędami które popełniłeś?

Uodpornilem się na owe tezy powtarzane jak mantra. Rozumiem że masz h6 i w/w problemy? 10lat temu na tym forum takie przestrogi były zrozumiałe, wracając do sedna podbijam temat który dotyczy polecenia zakładu, który ma za sobą takie montaże w ościennych mi województwach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, kamilon1975 napisał:

Cześć, poszukuję warsztatu z województwa Warmińsko-mazurskiego (Ełk?) lub Podlaskiego, któremu mógłbym powierzyć montaż instalacji LPG, interesują mnie tylko fachowcy, którzy już to robili, znają się na tym... 

Z góry dziękuję za odpowiedzi i informacje, które nie mijają się z prawdą :)

Odezwij się do użytkownika"Soltys", który jest z Ełku i po wpisach widać że wie o czym mowa lub pogrzeb na lpg forum...

Ze swojej strony polecam zapoznać się z konsekwencjami co 60-100kkm

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, house_1 napisał:

Widzę że w wielu miejscach powtarzasz tę tezę. 

Jaki jest powód? Rozumiem że chcesz pomóc forumowiczom, to proszę o merytoryczne argumenty bo mam (ja i wielu innych) zupełnie odmienne doświadczenia.

Rozumiem, że Ty masz złe doświadczenia z lpg w H6 i pragniesz ustrzec innych przed błędami które popełniłeś?

Sam złych doświadczeń z LPG w H6 nie mam, ale opieram się na tym co czytałem na forum i poza:).

Przede wszystkim odradzam LPG przez regulację zaworów, która jest dosyć kosztowna.Zazwyczaj pomiędzy 60 a 100kkm. Inną kwestią jest to że każde H6 z LPG wcześniej czy później padnie. Ten silnik tak średnio się do tego nadaje.

Oczywiście jest to tylko moja opinia i każdy sam zdecyduje czy zakładać gaz czy nie:huh:

6 godzin temu, siwy_001 napisał:

Ciekawe o ile rzadziej się reguluje bez gazu. Czy ktoś robił takie badania. Podejrzewam wśród użytkowników forum, jeżeli już to kończyło się na jednej regulacji, chyba że ktoś jednym wozem jeździ  ponad 10 lat. 

Zazwyczaj około 200-250 kkm:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Oczkoo15 napisał:

Przede wszystkim odradzam LPG przez regulację zaworów, która jest dosyć kosztowna.

 

To prawda, nie jest to najtańsza operacja, ale to zaledwie ułamek różnicy w koszcie paliwa.

 

46 minut temu, Oczkoo15 napisał:

Inną kwestią jest to że każde H6 z LPG wcześniej czy później padnie

 

Podobnie jak każdy silnik zasilany dowolnym paliwem - kiedyś następuje kres. Również H6 zasilane benzyną też w końcu padnie. Więc ten argument raczej jest nietrafiony.

Jeśli ograniczysz żywotność silnika na lpg do tylko 200 tys km (co oczywiście nie jest zgodne z rzeczywistością, bo żywotność ta jest większa), to oszczędności na paliwie wynoszą około sześciokrotną wartość wymiany silnika H6 na inny używany z gwarancją rozruchową. O nowym silniku nie piszę, bo nie ma już od wielu lat dostępnych do zakupu samochodów nowych z tym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę polecić ede-auto w Olsztynie. Sam montowałem tam LPG w 2 H6 oraz forku 2.0 NA. Estetyka montażu i podejście do klienta na bardzo wysokim poziomie. Technicznie się nie wypowiem bo się nie znam:P H6 jeździ już prawie dwa lata bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Oczkoo15 napisał:

Sam złych doświadczeń z LPG w H6 nie mam, ale opieram się na tym co czytałem na forum i poza:).

Przede wszystkim odradzam LPG przez regulację zaworów, która jest dosyć kosztowna.Zazwyczaj pomiędzy 60 a 100kkm. Inną kwestią jest to że każde H6 z LPG wcześniej czy później padnie. Ten silnik tak średnio się do tego nadaje.

Oczywiście jest to tylko moja opinia i każdy sam zdecyduje czy zakładać gaz czy nie:huh:

Zazwyczaj około 200-250 kkm:)

 

Ja mam gaz od 50kkm i oczywiście widzę plusy i minusy, ale jakbym miał drugi raz decydować to też bym montował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, house_1 napisał:

Podobnie jak każdy silnik zasilany dowolnym paliwem - kiedyś następuje kres. Również H6 zasilane benzyną też w końcu padnie. Więc ten argument raczej jest nietrafiony.

To może inaczej :). Padnie szybciej jeszcze raz szybciej niż bez gazu:huh:

 

1 godzinę temu, house_1 napisał:

. O nowym silniku nie piszę, bo nie ma już od wielu lat dostępnych do zakupu samochodów nowych z tym silnikiem.

Można kupić nowy blok silnika. Jest na amerykańskiej stronie z częściami:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Oczkoo15 napisał:

Można kupić nowy blok silnika. Jest na amerykańskiej stronie z częściami:)

Tylko jest jedno ale. Od lpg zużywają się szybciej głowice. Padnięte bloki w H6 można policzyć na palcach jednej ręki. Wiem o 2 przypadkach obróconej panewki.

A o lpg w kilkudziesięciu z jednego tylko warsztatu montującego. A montujących w skali kraju jest "ciut" więcej.

 

Jeśli masz życzenie jeździć na benzynie, a nie na lpg, to przecież przymusu nie ma. Rób jak uważasz.

Podobnie rzecz ma się z lpg. Kto chce to montuje. Ważne aby robił to świadomie. A ględzenie nie bo nie.... nie bo

 

W dniu 11.12.2017 o 16:43, Oczkoo15 napisał:

Od siebie tylko dodam że LPG w H6 to nie najlepszy pomysł:o

 

To sam przyznasz nie jest to merytoryczna dyskusja.

Ludzie montują instalacje lpg z jednego tylko powodu - obniżenie kosztów paliwa. I ten warunek w H6 jest spełniony - oszczędzona kwota na paliwie jest większa niż wszelkie wynikające z tego koszty. I moja teza poparta jest wynikami kosztów paliwa/serwisu z wielu egzemplarzy H6. Owszem, przysłowiowa Octavia 1,6 generuje mniej kosztów wywołanych montażem lpg (Jeepy V8 też :D), ale nawet w tak skomplikowanym silniku jak H6 (budowa głowicy) ma to ekonomiczny sens.

Więc proszę, jak masz inny punkt widzenia, to uzasadnij go trochę lepiej niż "czytałem na forum" - bo tu wielu ludzi też pisze coś o czym czytało.

"Praktykujący" lpg w H6 są zadowoleni. Względem "niepraktykujących" serwis auta mają wliczony w cenę paliwa. Tak to wychodzi. I w takim rozwiązaniu upg w H6,  które straszy na forum, przestaje być straszne ;).

 

Proszę też używać fachowej terminologii, bo niestety często spotykam się z pojęciem "remont silnika" a w wielu wypadkach ludzie mają na myśli albo regulację zaworów, albo ewentualnie upg. A to nie jest remont silnika.  Upg nie jest też "padnięciem" silnika.

To tak jakby wyremontować mieszkanie poprzez wymalowanie przedpokoju.

 

Z samochodami jest jak ze wszystkim w życiu - rozwiązania fajniejsze są droższe. I dotyczy to też H6 - jest droższe w eksploatacji niż 2,0. Ale po co przepłacać na paliwie?

Podobnie jak większy dom generuje większe koszty utrzymania niż mały. Ale czy to że mam duży dom, znaczy że muszę mieć najdroższe w eksploatacji ogrzewanie? Jakoś nie zaobserwowałem takiej tendencji. A silnik spalinowy generuje głównie ciepło :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padają głowice a te się zwyczajnie remontuje. Koszt remontu głowic w H6 to koszt 4-6 tys. z częściami i robocizną (i regulacją oczywiście) więc aż takiej tragedii nie ma. Może trochę więcej jak ktoś zajeździ na amen i trzeba będzie wymieniać wszystkie zawory i gniazda ale to już od dawna byłoby czuć i słychać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, limesiak napisał:

Odezwij się do użytkownika"Soltys", który jest z Ełku i po wpisach widać że wie o czym mowa lub pogrzeb na lpg forum...

Ze swojej strony polecam zapoznać się z konsekwencjami co 60-100kkm

 

Powodzenia

Dziękuję, odzywałem się do Sołtysa ale chyba rzadko bywa na forum, okazało się że jest w Ełku monter który zagazowal kilkanaście h6, zaproponował mi taki zestaw, co o nim sądzicie? 

ECU LPG ZENIT PRO OBD 

Wtryski Herkules 

REDUKTOR MAGIC 3 400hp lub Domański 

Edytowane przez kamilon1975
Błąd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 13.12.2017 o 08:18, kamilon1975 napisał:

Dziękuję, odzywałem się do Sołtysa ale chyba rzadko bywa na forum, okazało się że jest w Ełku monter który zagazowal kilkanaście h6, zaproponował mi taki zestaw, co o nim sądzicie? 

ECU LPG ZENIT PRO OBD 

Wtryski Herkules 

REDUKTOR MAGIC 3 400hp lub Domański 

 

 

Mam u siebie ten sterownik zenit pro chwala go ludzie i wtryski tez reduktora nie pamietam. Ile kolego za montaż chcą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



...okazało się że jest w Ełku monter który zagazowal kilkanaście h6


Jak Zenit, to pewnie Robert na Rzemieślniczej? :-)
Robi wrażenie znającego temat ale mnie zraził jedną rzeczą. Swoją instalację (dziwo o nazwie Zavoli) ogarniałem u kogo innego z tym, że mam prostszy silnik. Nie wykluczam, że u niego osiągnąłbym ten sam efekt ale...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 13.12.2017 o 08:18, kamilon1975 napisał:

Dziękuję, odzywałem się do Sołtysa ale chyba rzadko bywa na forum, okazało się że jest w Ełku monter który zagazowal kilkanaście h6, zaproponował mi taki zestaw, co o nim sądzicie? 

ECU LPG ZENIT PRO OBD 

Wtryski Herkules 

REDUKTOR MAGIC 3 400hp lub Domański 

jak ten monter w Ełku znalazł kilkanaście H6 do gazowania? :) w całej Polsce tyle jest w ogóle zagazowanych? :D  czarno to widzę

 

Pracowałem dawno temu w LPGTECHu w Białymstoku, znam branżę od strony importerów i dystrybutorów i na każdych targach obgadywaliśmy jakość podzespołów każdej marki. Komplet jaki Ci zaproponowano to trochę dziwna mieszanka montera pracującego z AG, które nigdy nie było producentem i wątpię żeby to się zmieniło. Bazują na dobrych sterownikach i sprzęcie, ale można lepiej.

Sam montaż polecam w warsztacie u producenta LPGTECH w Białymstoku na Dojnowskiej, sterownik ich własny TECH na 6 cylindrów, wtryski albo ich własne Dragon, ale nie powiem jak się spisują bo zaczęli produkcję po moim odejściu albo bezpiecznie Hana koreańska, drogie, ale to nie Yaris :) no chyba że stać Cie na Keihin, zapytać można. Reduktor KME chyba Gold będzie w tej mocy (dobry polski producent), nie pamiętam modeli. Magic to czeski producent wstryskiwaczy, niestety moi klienci mówili że reduktory już im tak dobrze nie wyszły. Najlepiej podjedź i pogadaj, tam teraz szefuje Mateusz Miastkowski, dobry chłopak i zna się na rzeczy, możesz się na mnie powołać. 

Sterownik TECHa to znacznie ulepszone Stagi, które spokojnie mogą konkurować z włoskimi instalacjami, które są 2 razy droższe. Daj znać jaka jest różnica w wycenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.12.2017 o 06:43, house_1 napisał:

Tylko jest jedno ale. Od lpg zużywają się szybciej głowice. Padnięte bloki w H6 można policzyć na palcach jednej ręki. Wiem o 2 przypadkach obróconej panewki.

A o lpg w kilkudziesięciu z jednego tylko warsztatu montującego. A montujących w skali kraju jest "ciut" więcej.

 

Jeśli masz życzenie jeździć na benzynie, a nie na lpg, to przecież przymusu nie ma. Rób jak uważasz.

Podobnie rzecz ma się z lpg. Kto chce to montuje. Ważne aby robił to świadomie. A ględzenie nie bo nie.... nie bo

 

 

To sam przyznasz nie jest to merytoryczna dyskusja.

Ludzie montują instalacje lpg z jednego tylko powodu - obniżenie kosztów paliwa. I ten warunek w H6 jest spełniony - oszczędzona kwota na paliwie jest większa niż wszelkie wynikające z tego koszty. I moja teza poparta jest wynikami kosztów paliwa/serwisu z wielu egzemplarzy H6. Owszem, przysłowiowa Octavia 1,6 generuje mniej kosztów wywołanych montażem lpg (Jeepy V8 też :D), ale nawet w tak skomplikowanym silniku jak H6 (budowa głowicy) ma to ekonomiczny sens.

Więc proszę, jak masz inny punkt widzenia, to uzasadnij go trochę lepiej niż "czytałem na forum" - bo tu wielu ludzi też pisze coś o czym czytało.

"Praktykujący" lpg w H6 są zadowoleni. Względem "niepraktykujących" serwis auta mają wliczony w cenę paliwa. Tak to wychodzi. I w takim rozwiązaniu upg w H6,  które straszy na forum, przestaje być straszne ;).

 

Proszę też używać fachowej terminologii, bo niestety często spotykam się z pojęciem "remont silnika" a w wielu wypadkach ludzie mają na myśli albo regulację zaworów, albo ewentualnie upg. A to nie jest remont silnika.  Upg nie jest też "padnięciem" silnika.

To tak jakby wyremontować mieszkanie poprzez wymalowanie przedpokoju.

 

Z samochodami jest jak ze wszystkim w życiu - rozwiązania fajniejsze są droższe. I dotyczy to też H6 - jest droższe w eksploatacji niż 2,0. Ale po co przepłacać na paliwie?

Podobnie jak większy dom generuje większe koszty utrzymania niż mały. Ale czy to że mam duży dom, znaczy że muszę mieć najdroższe w eksploatacji ogrzewanie? Jakoś nie zaobserwowałem takiej tendencji. A silnik spalinowy generuje głównie ciepło :mrgreen:.

 

Wszystko się zgadza, ale jak to ma się do jakości wlewanego paliwa? Czy bez różnicy dla silnika jest czy wlewamy najtańsze pb95 np z jakieś widmo stacji, w porównaniu z np Shellem, Lotosem, Orlenem? To samo pytanie można zadać w przypadku gazu. Nie jestem doświadczony w tych tematach, a Ty jednak sporo na ten temat wiesz, więc obal mi tą tezę, że bez względu co leje, jakie paliwo - wszystko zużywa się w podobnym tempie. Bo teoretycznie, z tego co czytam, co czasami mechanik doradzi, jednak słyszy się głosy, że to co lejemy ma wpływ na żywotność silnika, czyli jakość tego pakiwa, które jest spalane w naszych cylindrach, że powietrze, które dostaje się do silnika (czyli jakość filtru) również na wpływ, bo przecież tak samo dostaje się do środka - pytanie na ile to są brednie i puste slogany, a na ile to jednak ma jakieś odzwierciedlenie. Wiadomo, że ciężko to jakoś zbadać, to jak z olejem w silniku, jest tyle czynników, które mają wpływ na awarie silników, że nie sposób jednoznacznie określić jakieś tam awarii na zasadzie - "padł bo lałeś syf, nie olej", "padł bo nie wymieniałeś filtra powietrza i tankowałeś na stacjach widmo" itp

 

Chodzi mi dokładnie stwierdzenie, że dobre silniki lubią dobre paliwo. Nie wiem, czy to czasem nie można porównać do człowieka i tego co jemy, można jeść zdrowo i drożej, albo tanio i jechać na zupkach chińskich - no właśnie można? :D

 

To trochę tak jak z docieraniem silnika, niby instrukcja mówi, że mamy docierać powiedzmy 1tyś km nie przekraczając 4k obrotów, bo to jest zdrowe dla silnika, bo później ominiemy niepotrzebnych napraw, bo silnik dłużej pożyje i takie tam, nadal są to jednak trochę puste slogany, bo ciężko jest udowodnić w razie potencjalnej awarii, że przyczyną było pałowanie zaraz po zakupie nowego auta, trochę ten przykład mi się nasunął, po przekopaniu ostatnio tematu odnośnie nowej imprezy 2018r z tego forum, gdzie panowie z salonu Subaru starali się pokazać użytkownikom tegoż forum jak to "idzie" nie patrząc za bardzo na te docieranie i kręcąc do odcinki auto z przebiegiem 30km..

 

Tak mnie jakoś naszło, bo sporo jest różnych rad, tez, a często i mitów i ciężko czasami się w tym odnaleźć nie będąc, nie wiem, jakimś rajdowcem z mega doświadczeniem, czy tam kowalskim co już miał z 20 aut, wszystkie ostro użytkowane i ma jakieś tam pojęcie poparte własnym doświadczeniem +  najlepiej rozbiórki silników i sprawdzanie w zależności od przebiegów, użytkowania, tego co wlewamy itp stanu faktycznego silnika od środka typu wał, korbowody, panewki, tłoki etc etc

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez nysiopysio84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, lutek34 napisał:

 

zastanawiasz się nad montażem LPG w swoim samochodzie, czy próbujesz rozpętać głó....burzę?

 

A przeczytałeś całość, czy tylko wyrwane z kontekstu Cie jakoś uszczypnęło bo nie rozumiem? Jeżeli masz coś do powiedzenia na temat moich wypocin poparte jakimś doświadczeniem to z chęcią przeczytam. Pytam House_1'a bo widać, że gość ma spore doświadczenie + jest mechanikiem znającym się na autach Subaru,  mającym pewne doświadczenie z tymi silnikami, jak i z innymi więc żadna gównoburza nie była moim celem, a jedynie chęć poznania zdania na pewne kwestie "takiej" osoby, ale czytając te forum już się zdążyłem przyzwyczaić, że niektórzy są mocno przewrażliwieni. Rozumiem, że pod każdym postem trzeba się tłumaczyć, że się nie jest wielbłądem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, nysiopysio84 napisał:

A przeczytałeś całość, czy tylko wyrwane z kontekstu Cie jakoś uszczypnęło bo nie rozumiem?

 

nie wiem czy zwróciłeś uwagę, ale wątek dotyczy pytania, gdzie w północno wschodniej Polsce zagazować Subarynę z silnikiem H6, pytający jest zdecydowany na montaż, tylko szuka odpowiedniego warsztatu, któremu mógłby zlecić montaż.  Nawet cytowany przez Ciebie kolega House, pisze że LPG nawet w rzekomo delikatnym silniku Subaru zdaje egzamin.

Co do mojego doświadczenia z LPG, to już gdzieś to pisałem na tym forum, ale miałem cała gamę Chryslerów z LPG, jednym Pacifica 3.5l było zrobione przeszło 200kkm bez żadnego uszczerbku dla silnika. Tribeca jest moim pierwszym Subaru, zaraz po zakupie zagazowałem ją, jak do tej pory zrobiłem nią 28kkm i jak narazie nic złego nie zaobserwowałem z silnikiem, odpala normalnie, ma kopa i co najważniejsze jazda na LPG jest o połowę tańsza jak na Pb. To tyle jeśli chodzi o off topic.

Edytowane przez lutek34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...