Jump to content
Guliwer

Forester II (SG): pre- czy facelift

Recommended Posts

@Cinar trafiłeś w czuły punkt. W przyszłym tygodniu jestem w Wawie, więc chętnie bym obejrzał. Ciekaw jestem gdzie robiłeś przekładkę, za ile i jak zrobiona, i jaka była różnica w cenie aukcja vs. rejestracja RWD. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim razie daj znać jak będziesz to umówimy się, pochwalę się autem i opowiem co i jak. 

P.s. Lusterka też mam składane :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cinar - masz zdecydowanie najfajniejszego SG XT 2.0t na forum, nie mam wątpliwości co do tego. Ciekawe pochodzenie, rzadka wersja, świetny silnik i lepsza 4eat. Jeśli to nie tajemnica, to też chętnie poznałbym koszty o które pyta Guliwer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trudno jednoznacznie określić koszty bo wiele zależy od przekładki (usługa i graty). Jak ma to być dobrze zrobione i za rozsądne pieniądze to trzeba się też uzbroić w cierpliwość. W każdym razie zakup egzemplarza w dobrym stanie z przebiegiem 60-80 kkm, sprowadzenie z wszelkimi opłatami dookoła, przekładka, pakiet startowy i rejestracja to 45-50 tysięcy. Każdy musi sobie odpowiedzieć czy warto ale według mnie w tej kwocie trudno o lepsze auto wielozadaniowe, które do tego wywołuje uśmiech na ustach kierownika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.12.2017 o 10:21, Guliwer napisał:

Nie chcę, żeby z tego wychodziła jakaś ankieta, ale:

- która buda jest ładniejsza ;)

- od strony mechanicznej, czy któraś wersja ma plusy.

Subiektywne opinie mile widziane :D

 

W dniu 8.12.2017 o 10:52, sender3 napisał:

Wg mnie przedlift ma bardziej agresywny i ciekawy wygląd od przodu zaś polift ładniejszy tył (szczególnie lampy ala lexuslook).

 

Mam dokładnie takie samo zdanie na ten temat. Przód wyglądał nieco fajniej w przed-lifcie. 

 

W dniu 8.12.2017 o 10:52, sender3 napisał:

Ja mam MY07 a to co stracił w porównaniu z MY06 (oba są już polifty) to wysuwany uchwyt na kubki obok radia w panelu środkowym (w MY06 radio było przesunięte o kilka cm w stronę kierowcy i dzięki temu było miejsce jeszcze na uchwyt) 

 

W dniu 8.12.2017 o 15:06, trzymek napisał:

Rocznik 2007 (MY 2008) ni ma uchwytu na kubek. Niby ładniej, ale....

 

Ja też mam końcówkę 2007, i uchwyt na kubek mam.

 

W dniu 8.12.2017 o 10:52, sender3 napisał:

Za to w MY07 jest już opcja elektrycznie składanych lusterek -więc jest to niby mały ale ładnie wyglądający gadżet.

 

Według mnie jest to bardzo przydatna opcja. Często z niej korzystam.

 

W dniu 8.12.2017 o 15:43, lewy87r napisał:

Luterka :) - po lift ma olbrzymie gdzie nawet jak są zapadane to widoczność jest doskonała.

 

Potwierdzam. Lusterka są jak uszy słonia, widać wszystko co trzeba.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Malyboss napisał:

Potwierdzam. Lusterka są jak uszy słonia, widać wszystko co trzeba.

 

Lepiej nie da się ich określić.

 

Sam nie mógłbym zdecydować która wersja lepsza, bo każda ma swój charakter. Myślę, że większość mając taki dylemat, to podobnie jak w moim przypadku dużym czynnikiem jest oferta kupna. Szukałem przed z turbo a jest poliftowy bez turbo. na liczniku prawie 300kkm ale jak silnik padnie to blacha pozwala na swap z imprezy :rolleyes:

 

EDIT u mnie też brak kubkotacki przy radiu (w sumie czyściej i symetrycznie)

Edited by arkaic

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, Bart81 napisał:

Wszystko wedle gustu. moim zdaniem sh

Kolego miły, SH to nie lift, a III-ka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cytat

Lusterka są jak uszy słonia, widać wszystko co trzeba.

 

To jest ważna informacja. Większe lusterka to znaczna poprawa komfortu i bezpieczeństwa. W porównaniu do tego, uroda budy czy uchwyty na kubki to nieistotne detale.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 12/8/2017 o 22:43, Daniel2.0 napisał:

W moim jet i wysuwany uchwyt na kubek i składanie lusterek, tak że to chyba faktycznie dotyczy amerykańców...
Co do wyglądu zgadzam się z kolegą. Polift ma ładniejszy tył. Głównie światła nadające modelowi świeżości. Natomiast przedlift ma hmmmm.... nie tyle ładniejszy przód co bardziej charakterny :) Niestety nie mam porównania co do wolnossących dwulitrówek ale jeśli moje 158 KM jest jedynie zadowalające to przedliftowe 125 KM pewnie byłoby słabiutkie.

 

Bo z tym uchwytem na kubek to jest z tego co kojarzę bardzo prosta sprawa - manuale mają, automaty nie mają :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Spiochu napisał:

To jest ważna informacja. Większe lusterka to znaczna poprawa komfortu i bezpieczeństwa.

 

To prawda. Ja w swoich widzę dosłownie wszystko - nooo, prawie wszystko ;)  co trzeba. Rzadko nawet się zdarza, żebym musiał głowę do tyłu odwracać.

 

7 godzin temu, Spiochu napisał:

W porównaniu do tego, uroda budy czy uchwyty na kubki to nieistotne detale.

 

Ale tutaj się z kolei nie zgodzę. "Uroda budy" to też ważna rzecz. Natomiast ten uchwyt na kubek obok radia często mi się przydaje, bo w tym zagłębieniu obok wajchy od ręcznego i reduktora zwykle podczas jazdy leży grucha od CB (radio mam pod podłokietnikiem). Idealnie się do tego nadaje  :biglol:

 

2 godziny temu, gorion napisał:

u mnie bardzo się przydaje

 

Jak wyżej  ;) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Malyboss napisał:

 

Ale tutaj się z kolei nie zgodzę. "Uroda budy" to też ważna rzecz. Natomiast ten uchwyt na kubek obok radia często mi się przydaje, bo w tym zagłębieniu obok wajchy od ręcznego i reduktora zwykle podczas jazdy leży grucha od CB (radio mam pod podłokietnikiem). Idealnie się do tego nadaje  :biglol:

 

 

O! To tak jak u mnie z tym CB. A ten oldschoolowy uchwyt na kubki to taki bajer, co bije na głowę nawet xxx-calowe wyświetlacze LCD w nowoczesnych autach :) Dzięki takim duperelkom przywiązujesz się do auta jak do członka rodziny.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja go używam jako uchwytu do iphona, szczególnie jak się ładuje, lub leci muza przez kabel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, Guliwer napisał:

Kolego miły, SH to nie lift, a III-ka.

doskonale wiem o tym... wyrazilem swoją opinię. widzę, że i tu wyrażanie swojej opinii jest niemile widziane... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W forkach po lifcie w większości wersji występują xenony, wcześniej niedostępne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj oglądałem z bliska dzięki uprzejmości @Cinar Cross Sports (pre-lift) i wygląda przednie. Uchwyt na kubek jest rewelacja :D Poza tym zza szyby oglądałem też inny, być może Forumowy (Drift Gang Team) - no pre-lift jest po prostu cudny :wub:

IMG_8308.JPG

IMG_8306.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moim zdaniem najfajniejsze są jdm-y, wszystko jakieś takie lepzej jakości, z uturbionych motor zawsze 2.0 (nie licząc forka sti, który ma motor 2.5). Przyznam, że trochę bałem się przekładki ale fachowo zrobiona i po 2 latach i 30.000 km wszystko działa jak należy. Olbrzymim plusem aut z jap jest często wyśmienity stan blacharki (u nas forki sg to niestety w dużej mierze zgnilce), dobre silniki, ciekawe wersje. Sam mam wersję cross sports z fajnym seryjnym body kitem, zawieszeniem takim jak w forku sti i z automatem z tiptrokiem i manetkami na kierownicy i wszystko to z 2002 roku, a wszystko to w takim oto opakowaniu... szczerze polecam!
7A0E1552-A979-4376-A22C-5D9286A6E0CA.thumb.jpeg.ca99550b37fc6ed464c3584f6c6c0969.jpeg

Jest to autko gdzies opisane w szczegolach ?
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Siodemka napisał:

Jest to autko gdzies opisane w szczegolach ? emoji2.png

Dzisiaj widziałem się z Właścicielem i oglądałem je z bliska. Jest założony temat na Nielegalu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.12.2017 o 22:15, Guliwer napisał:

Gwoli ścisłości: 2005-01, czy 2005-12?

 

Clipboard02.jpg

Clipboard01.jpg

To co wrzuciłeś to oba polifty, tylko ten u góry to wersja Cross Sports.

 

Moim zdaniem przedlift o wiele ładniejszy, polift wygląda z przodu jak amfibia. Tył też dużo brzydszy przez lexusowe lampy, ale na szczęście pasują te ładne z przedlifta, co zresztą jest bardzo częstym modem w Australii (gdzie Forestery są super popularne)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalazlem i przeczytalem. Dzieki! Czyli JDM to taki inny lepszy swiat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak szukalem dla siebie to polifta, a jak już go mam, to nie ma znaczenia, ważne żeby był zadbany. A i tak 1wsza gen. z turbo najbardziej przykuwa moją uwagę.

Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8 grudnia 2017 o 10:52, sender3 napisał:

Wg mnie przedlift ma bardziej agresywny i ciekawy wygląd od przodu zaś polift ładniejszy tył (szczególnie lampy ala lexuslook).

"Problem" ;) zaczyna się w porównaniu jak zaczniemy porównywać jeszcze więcej szczegółów wnikając w poszczególne lata produkcji. Ja mam MY07 a to co stracił w porównaniu z MY06 (oba są już polifty) to wysuwany uchwyt na kubki obok radia w panelu środkowym (w MY06 radio było przesunięte o kilka cm w stronę kierowcy i dzięki temu było miejsce jeszcze na uchwyt) 

image.png.6697b57ad9aa854fbcdfa9c70f4a4d5e.png

Za to w MY07 jest już opcja elektrycznie składanych lusterek -więc jest to niby mały ale ładnie wyglądający gadżet.

 

Także żeby podjąć jednogłośną decyzję to trzeba dużo zbierać za i przeciw ;)

 

 Też mam wrażenie, że przed lift ma bardziej zadziorny przód, choć przyzwyczaiłem się do polifta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak szukałem dla siebie autka, to od razu wiedziałem że będzie to przed lift :)  Można powiedzieć że nie jest najładniejszy, ale nikt nie odmówi mu charakteru :)

Ponadto to przedstawiciel samochodów z roczników 2000 + które oferowały dobre, sprawdzone i jeszcze nie tak skomplikowane rozwiązania techniczne, aczkolwiek dające poczucie komfortu.

Następna generacja aut to wszechobecna unifikacja, faszerowanie elektroniką i rozwiązaniami z którymi poradzi sobie tylko autoryzowany serwis.

Myślę że za kilka lat podobnie jak SF będzie SG w wersji przed lift bardzo poszukiwanym youngtimer-em

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...