Jump to content
kana23

Czy to będzie przegub wewnętrzny?

Recommended Posts

Jak sprawdzić przeguby wewnętrzne w Legacy iv? Podczas redukowania z 3 na 2 czuje przy puszczaniu sprzęgła czuje wibracje, trzepanie. Z 4 na 3 czasem też czuć ale słabo. Zmiana biegów w górę nic nie czuć. Wymieniana kiedyś była wiskoza bo strzelała na zakrętach i było zrobione sprzęgło bo stare było wadliwe (krzywy docisk - było w innym temacie) i poduszka skrzyni bo miękka że szok.  Co może być przyczyną? przeguby wewnętrzne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że wystarczy skręcić kierownicę na maks w jedną stronę i zrobić koło i w drugą stronę tak samo i powinieneś słyszeć "stukanie" jeśli chodzi o przeguby (dodatkowo powinieneś być w stanie określić z której strony to stukanie dochodzi) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przegubu wewnętrznego raczej nie słychać. Jak powstaje luz, to zaczyna być słychać dopiero na równej drodze powyżej 120km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, kamul napisał:

Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że wystarczy skręcić kierownicę na maks w jedną stronę i zrobić koło i w drugą stronę tak samo i powinieneś słyszeć "stukanie" jeśli chodzi o przeguby (dodatkowo powinieneś być w stanie określić z której strony to stukanie dochodzi) .

 

stukanie na ciasnych zakrętach (przy ruszaniu albo przy dodawaniu gazu) to objaw problemów z przegubem zewnętrznym.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, lojszczyk napisał:

Przegubu wewnętrznego raczej nie słychać. Jak powstaje luz, to zaczyna być słychać dopiero na równej drodze powyżej 120km/h

 

1 minutę temu, kruque napisał:

stukanie na ciasnych zakrętach (przy ruszaniu albo przy dodawaniu gazu) to objaw problemów z przegubem zewnętrznym.

 

Ok, wiedziałem, że o jakiś przegub chodzi, dobrze wiedzieć, że to nie ten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, kamul napisał:

 

 

Ok, wiedziałem, że o jakiś przegub chodzi, dobrze wiedzieć, że to nie ten ;)

 

Na podnośnik i trzeba poruszać. Może nie przegub, ale łożyska w dyferencjale?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, lojszczyk napisał:

 

Na podnośnik i trzeba poruszać. Może nie przegub, ale łożyska w dyferencjale?

 

Na szczęście nie u mnie, ale kolega @kana23 może skorzysta z rad ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda na jakiś luz w układzie przeniesienia napędu, więc czy mogą to być łożyska? Przegub zewnętrzny łatwo rozpoznać ale nie wiem jak z wewnętrznym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, że wewnętrzny może być słychać np. przy podniesionym samochodzie, wtedy koła wiszą w powietrzu i przegub jest w innej pozycji niż kiedy auto stoi na kołach. Ja u siebie np, słyszę przegub kiedy dość szybko wyjeżdżam z garażu podziemnego pod stromą górkę. Tył siada, przód się podnosi i to wystarczy, żeby przegub dał o sobie znać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.12.2017 o 10:16, kana23 napisał:

Jak sprawdzić przeguby wewnętrzne w Legacy iv? Podczas redukowania z 3 na 2 czuje przy puszczaniu sprzęgła czuje wibracje, trzepanie. Z 4 na 3 czasem też czuć ale słabo. Zmiana biegów w górę nic nie czuć.

Miałem zajechane przednie przeguby wewnętrzne w OBK i było czuć bardzo wyraźne poprzeczne wibracje całej budy podczas przyśpieszania (najlepiej dynamicznego i na niskich biegach). W innych okolicznościach bez objawów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniłem poduszki silnika i szarpanie prawie że ustało :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...