Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

No i nowa refleksja odnośnie SZ90 - trzymają super ale...

No właśnie - byłem na "lajtowej" pojeżdżawce na lotnisku z asfaltem - takie próby "sprawnościowe" slalom i 2 szybkie łuki (asfalt baaardzo przyczepny) - i zauważyłem niestety znaczne zużycie opon (szczególnie przednich) :-( - niestety na następny "trening" chyba ubiorę jakieś inne opony na dobicie bo SZ90 przy takich "zabawach" za szybko się zużywają (i ich trochę szkoda) :-?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i nowa refleksja odnośnie SZ90 - trzymają super ale...

No właśnie - byłem na "lajtowej" pojeżdżawce na lotnisku z asfaltem - takie próby "sprawnościowe" slalom i 2 szybkie łuki (asfalt baaardzo przyczepny) - i zauważyłem niestety znaczne zużycie opon (szczególnie przednich) :-( - niestety na następny "trening" chyba ubiorę jakieś inne opony na dobicie bo SZ90 przy takich "zabawach" za szybko się zużywają (i ich trochę szkoda) :-?

 

Pozdrawiam

 

to potwierdza że opona jest bardzo dobra, każda opona która trzyma, zużywa sie znacznie wcześniej i nie ma uproś na to. Cos za coś, jak ktoś chce długowieczne opony to: Michelin esaver,yoko geoelandar, bridgestone er30 , wtedy na nich przebiegi są co najmniej dwukrotnie większe od innych, ale parametry ich też stawiają wiele do życzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie są wasze obserwacje do zużycia opon podczas normalnej eksploatacji?

 

u mnie nówki p7 na przodzie zjadło 1mm w ciągu 10kkm a na tyle 0,5mm w tym samym okresie

 

btw, następne też będą p7, bo rewelacyjnie trzymają ale tu już wcześniej pisałem

 

mam w drugim p7 citurato i też są świetne ale mają poważną wadę przynajmniej przy rozmiarze 205/55r16 - brak ranta ochronnego na felgę.

 

Pozdrawiam

 

p.s.

 

pomiary robione suwmiarką w kilku miejscach więc są poprawne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to potwierdza że opona jest bardzo dobra, każda opona która trzyma, zużywa sie znacznie wcześniej i nie ma uproś na to. Cos za coś, jak ktoś chce długowieczne opony to: Michelin esaver,yoko geoelandar, bridgestone er30 , wtedy na nich przebiegi są co najmniej dwukrotnie większe od innych, ale parametry ich też stawiają wiele do życzenia

 

faktycznie, zapewne dlatego tak jest

bo przykładowo komplet re050a nawet w dupowozie z fwd zużył się w dwa i pół sezonu :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Muszę kupić opony do STi w rozmiarze 18/225/45. Będę ich używał na torze i ulicy. Interesuje mnie przede wszystkim przyczepność i jako taka wytrzymałość. Komfort, głośność nie ma znaczenia. Oczywiście cena też jest istotna. Bardzo mi się podobają Yokohamy Parada ale prawie 1000 za sztukę mnie zabija (jeszcze nie w tym roku) no i w zasadzie nie wiem czy one dobre są czy może nie... Tu coś takiego znalazłem

http://moto.allegro.pl/item1186995204_n ... 5y_xl.html

Znacie? Co możecie mi polecić???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie ograniczyłem zakup do

Bridgestone Potenza 050 A

Dunlop SPSPORT 9000-9090

Toyo Proxes T1R

Yokohama Parada (ale w sumie to dlatego, że strasznie mi się podobają, opinie ma takiese)

 

Co sądzicie o tych oponach? Ktoś miał, poleca? odradza?

 

Mogę się wypowiedzieć odnośnie Dunlopa SP 9000, opona już dzisiaj legendarna na rynku od kilkunastu lat :!: :!:

kiedyś absolutny hit i trend setter jeśli chodzi o design bieżnika (zresztą do dzisiaj się podoba). Charakterystyczne dla tej opony "łopatki wodne" pojawiły się potem w innych oponach a sam bieżnik był wielokrotnie i beszczelnie kopiowany przez Chińczyków.

Jej podstawowe zalety jak dla mnie : bardzo dobra na mokrym i super trzymanie w ciasnych, szybko branych zakrętach.

Na suchym niezła, chociaż (z racji wieku konstrukcji) są na rynku opony lepsze pod tym względem.

Jeszcze jedna rzecz - bardzo duża wytrzymałość mechaniczna, był czas, że Janusz Kulig używał te opony jako treningowe.

Jedyną wadą jaką znam jest duże prawdopodobieństwo ząbkowania po przebiegu kilkunastu tys km. Nie wpływa to w żaden sposób na bezpieczeństwo i parametry samej opony ale hałas potrafi być nieprzyjemny (jakbyś zajechał łożyska). No i nie licz na przebieg powyżej 30-35 tys km (a przy upalaniu oczywiście znacznie mniej).

Jako nowszą i chyba lepszą alternatywę z tej marki mogę polecić SP SPORTMAXX TT - sprawdzone w tym roku na STI i uważam, że rewelacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie ograniczyłem zakup do

Bridgestone Potenza 050 A

Dunlop SPSPORT 9000-9090

Toyo Proxes T1R

Yokohama Parada (ale w sumie to dlatego, że strasznie mi się podobają, opinie ma takiese)

 

Co sądzicie o tych oponach? Ktoś miał, poleca? odradza?

 

parada: na suchym świetna, na mokrym NALEŻY uważać 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do dunlop sp 9000 mogę powiedzieć, że twarda guma, mi mocno hałasuje. Była/jest montowana w seacie ibiza na pierwszy montaż. Seat jako "sportowa" marka vw ma niby być twardy itd, ale nie wiem czy to dlatego zakładali takie opony. Słychać było hałas pracy opony jak się jaechało po niewielkich nierównościach. Co do performance, co przestarzały silnik vw 1.4 nie wiele mógł, plus ślizgające się sprzęgło powodowało, że ciężko coś oceniać.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do dunlop sp 9000 mogę powiedzieć, że twarda guma, mi mocno hałasuje. Była/jest montowana w seacie ibiza na pierwszy montaż. Seat jako "sportowa" marka vw ma niby być twardy itd, ale nie wiem czy to dlatego zakładali takie opony. Słychać było hałas pracy opony jak się jaechało po niewielkich nierównościach. Co do performance, co przestarzały silnik vw 1.4 nie wiele mógł, plus ślizgające się sprzęgło powodowało, że ciężko coś oceniać.

 

Pozdrawiam

 

AdaSch, ciekawi mnie jaki masz rozmiar bo jedynym rozmiarem SP 9000 dostarczanym parę lat temu do Seata Ibizy (w wersji Cupra D) było 205/40 ZR 17. Żaden inny rozmiar nigdy nie był oryginalnym wyposażeniem na tym samochodzie. Generalnie SP 9000 nie jest odpowiednią oponą do Seata Ibizy 1.4 (więc jak słusznie zauważyłeś nie możesz ocenić co jest warta)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak sie wetne w temat... co polecacie z opon w rozmiarze 17 cali do GTka??

Konkretnie chodzi mi o opony które bedą mogły służyć jako opona na codzień i żeby w miare sie spisywały na jakijś pojeżdzawce/kjs.

Dobrze by było żeby też sie nie zdzierała w szybkim tępie.

Z góry dzięki za rady i podpowiedzi. Jeżeli kotś ma jakieś fajne oponki na sprzedaż to prosze PW/

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie wetne w temat... co polecacie z opon w rozmiarze 17 cali do GTka??

Konkretnie chodzi mi o opony które bedą mogły służyć jako opona na codzień i żeby w miare sie spisywały na jakijś pojeżdzawce/kjs.

Dobrze by było żeby też sie nie zdzierała w szybkim tępie.

Z góry dzięki za rady i podpowiedzi. Jeżeli kotś ma jakieś fajne oponki na sprzedaż to prosze PW/

 

pozdrawiam

215/45r17 Firestone SZ90

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma doświadczenia z conti sport 3, najlepiej na zasadzie porównania z czymś znanym i lubianym :wink: (np. bridgestone)

 

A do czego, ze tak zapytam ? Ulica czy tor/upalanie/podjezdzawka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do czego, ze tak zapytam ? Ulica czy tor/upalanie/podjezdzawka ?

 

Ulica, może jakaś pojeżdżawka. Mam pewne obiekcje, przy ostrzejszym potraktowaniu, ale nie mam porównania, więc nic nie sugeruję.

 

Ja jeździłem na RE070 na początku, jak się zaczęły kończyć to je dobiłem w Ułężu i założyłem SC3 - bez porównania lepiej w codziennej jeździe. RE070 są ok jak jest sucho i się rozgrzeją, ale jak jest mokro to driftowóz wtedy :) SC3 trzymają i na suchym i na mokrym, nie wozi auta tak bardzo w koleinach i są bardziej komfortowe według mnie.

RE070 są BARDZO OK np na Ułęż gdzie zżera strasznie opony, ale do wożenia dupska w tygodniu zdecydowanie wole SC3, ale oczywiście pewnie co człowiek to opinia.

Ja polecam Conti jak najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo. Właśnie domyślałem się, że są dość komfortowe, ale z tego z reguły bierze się mniejsza precyzja. Na szybkich łukach mam wrażenie takiego lekkiego pływania, jakbym jechał po plastelinie. Niby nic ale wkurza.

Ja wiem, że zawias w WRX nie jest tak sztywny/precyzyjny jak w STI ale...

Barzdziej myślałem o RE050, myślę że nie ma co porównywać RE070 i conti sport 3 :roll:

A najgorsze, że właśnie na wodzie mi szybko puszczają, myślałem że są jakieś lepsze opony. Albo może za dużo gazu :mrgreen:

Widać te fabryczne 230 KM to wystarczająco dużo, żeby szybko pierdyknąć bąka na wodzie :oops:

No nic ... trza będzie pouczyć się kontrolowanych poślizgów i nabrać trochę respektu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo. Właśnie domyślałem się, że są dość komfortowe, ale z tego z reguły bierze się mniejsza precyzja. Na szybkich łukach mam wrażenie takiego lekkiego pływania, jakbym jechał po plastelinie. Niby nic ale wkurza.

Ja wiem, że zawias w WRX nie jest tak sztywny/precyzyjny jak w STI ale...

 

Hmm, nic takiego u mnie nie wystepuje :roll: i na dodatek mam 18"

 

Barzdziej myślałem o RE050, myślę że nie ma co porównywać RE070 i conti sport 3 :roll:

A najgorsze, że właśnie na wodzie mi szybko puszczają, myślałem że są jakieś lepsze opony. Albo może za dużo gazu :mrgreen:

Widać te fabryczne 230 KM to wystarczająco dużo, żeby szybko pierdyknąć bąka na wodzie :oops:

No nic ... trza będzie pouczyć się kontrolowanych poślizgów i nabrać trochę respektu

 

To też ciekawe, musi być naprawdę konkret kałuża, żebym miał problemy na Conti, bo na RE070 to taniec na lodzie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo. Właśnie domyślałem się, że są dość komfortowe, ale z tego z reguły bierze się mniejsza precyzja. Na szybkich łukach mam wrażenie takiego lekkiego pływania, jakbym jechał po plastelinie. Niby nic ale wkurza.

Ja wiem, że zawias w WRX nie jest tak sztywny/precyzyjny jak w STI ale...

 

Hmm, nic takiego u mnie nie wystepuje :roll: i na dodatek mam 18"

 

Konkretnie to jest tak: opona rozmiar 225/45/17 czyli zalecane ciśnienia p/t - 2,3/1,9 ; wtedy tak lekko pływa, jak podniosę o 0,2-0,3 atm to znacznie zwiększa się precyzja na suchym ale zmniejsza (przynajmniej teoretycznie ) przyczepność na mokrym.

Więc już wolę tą lekką plastelinę. Szybkie łuki miałem na myśli 160km/h i więcej, takie np. jakich pełno na autostradach.

Może sprawdzić zbieżność?

 

btw. kiedyś gdzieś czytałem, że wszystkie opony typu sportcośtam znacznie lepiej się zachowują z leko podniesionym ciśnieniem

kiedyś u znajomka w focusie st na goodyear' ach excellence dobiliśmy 0,3 atm i zupełnie inne auto, poręczność, precyzja na zakręcie, a nawet tłumienie nierówności :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo. Właśnie domyślałem się, że są dość komfortowe, ale z tego z reguły bierze się mniejsza precyzja. Na szybkich łukach mam wrażenie takiego lekkiego pływania, jakbym jechał po plastelinie. Niby nic ale wkurza.

Ja wiem, że zawias w WRX nie jest tak sztywny/precyzyjny jak w STI ale...

 

Hmm, nic takiego u mnie nie wystepuje :roll: i na dodatek mam 18"

 

Konkretnie to jest tak: opona rozmiar 225/45/17 czyli zalecane ciśnienia p/t - 2,3/1,9 ; wtedy tak lekko pływa, jak podniosę o 0,2-0,3 atm to znacznie zwiększa się precyzja na suchym ale zmniejsza (przynajmniej teoretycznie ) przyczepność na mokrym.

Więc już wolę tą lekką plastelinę. Szybkie łuki miałem na myśli 160km/h i więcej, takie np. jakich pełno na autostradach.

Może sprawdzić zbieżność?

 

btw. kiedyś gdzieś czytałem, że wszystkie opony typu sportcośtam znacznie lepiej się zachowują z leko podniesionym ciśnieniem

kiedyś u znajomka w focusie st na goodyear' ach excellence dobiliśmy 0,3 atm i zupełnie inne auto, poręczność, precyzja na zakręcie, a nawet tłumienie nierówności :shock:

 

Zacznij od zbieżności - to podstawa, ciśnieniem zawsze zdążysz sie pobawić. Nie sądze jednak zebys w normalnych warunkach użytkowania musiał się tym jakoś strasznie przejmować. Trzeba kontrolowac i tyle.

Zabawa cisnieniem to jest na podjezdzawkach, oj jest :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...