Jump to content

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Recommended Posts

Witam., też rozważam zakup Nokian PowerProof  215/55/17 ktoś jeździ?

Czy przejście  z 215/55/17 na rozmiar 225/50 17 to będzie jakaś drastyczna różnica? 

Pozdrawiam 

Edited by kos
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
pewnie. 
Dzięki za pomoc, zakup zatwierdzony. Dokładnie tego potrzebuje, super marka, dobre trzymanie i hamowanie rant ochronny i na koniec tego dobrego jest w wersji XL
Teraz szukam dobrego źródła.

Wysłane z mojego EXODUS 1 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

A myślałeś o Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3? Mam na Forester że, możesz się przejechać.

Mam też używki (Asymmetric 2) w rozmiarze 215/45/17 chyba 6 letnie - jeśli rozmiar Ci pasuje to mogę Ci je odstąpić za bardzo symboliczną cenę - zalegają mi od 3 lat w piwnicy.

Link to comment
Share on other sites

A myślałeś o Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3? Mam na Forester że, możesz się przejechać.

Mam też używki (Asymmetric 2) w rozmiarze 215/45/17 chyba 6 letnie - jeśli rozmiar Ci pasuje to mogę Ci je odstąpić za bardzo symboliczną cenę - zalegają mi od 3 lat w piwnicy.
Też mogą być, też marka top, tylko czy zywotne? To do imprezy czyli dużo zwykłej jazdy. O dziwo barum Bravuris 3 przebiegiem dały rade, nadal są okrągłe, nie biją, cordy ok ale to już końcówka bieżnika więc do oddania na dobicie.

Do forka w przyszłym roku będę szukał

Wysłane z mojego EXODUS 1 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Cześć, testuję obecnie świeże f1 asymmetric 5 goodyeara w rozmiarze 225/55r17. Ścianka dość miękka, galaretowate, średnio podają informacje zwrotne o położeniu kół czy uślizgu. Na suchym trzymają nieźle. Na mokrym wszystkie wady niweluje fantastyczne trzymanie boczne i dobrze hamują (a ostatnie opady były w temp sporo poniżej 10 stopni). Na razie są to najlepsze na deszcz zwykłe letnie jakie miałem. Sprawdziłbym jeszcze Conti Premium Contact 6 bo ma podobno twardszą sciankę ale te można brać w ciemno.

Link to comment
Share on other sites

SIEMANO KOLANO

Poraz kolejny ja. 

Poraz kolejny ja o oponach Fulda 

No i poraz kolejny Sport Control 2

ALE nie 17 cali, a 18. 225/40. Zadowolony poraz kolejny. W tym sezonie przeżyły parę intensywnych przejazdów, oczywiście w kontrolowanych warunkach i dalej jestem ich fanem. Kolega kupił do siebie na przód, mało że udało się na lajcie naciągnąć, to również zadowolony z ich właściwości. Marudził jedynie na rant ochronny (estetyka naciągu). Nie jakiś naleśnik, bo 225/40 na felge 9,5. W tej cenie myślę, że ciężko o lepsze opony. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dzisiaj zakupiłem opony Fulda SC2  w rozmiarze 215/55/17  - ciekawe jak wypadną w porównaniu z Bridgestone RE002 w takim samym rozmiarze, które właśnie zastąpi Fulda.

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, kos napisał:

Dzisiaj zakupiłem opony Fulda SC2  w rozmiarze 215/55/17  - ciekawe jak wypadną w porównaniu z Bridgestone RE002 w takim samym rozmiarze, które właśnie zastąpi Fulda.

przekonasz się raczej dopiero w przyszłym sezonie ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Zastanawiam się czy nie lepiej kupić jednych wielosezonówek i mieć spokój na jakiś czas choć w tym roku zima była dosyć sroga ale ostatnie lata bywały takie, że śniegu prawie nie było. 

Zatem krótkie pytanie do posiadaczy opon wielosezonowych:
Czy jakość wyraźnie spada w stosunku do typowych letnich?

 

Moje przebiegi roczne to 10-15 tysięcy km.

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Nosek kreseczka napisał:

Zastanawiam się czy nie lepiej kupić jednych wielosezonówek i mieć spokój na jakiś czas choć w tym roku zima była dosyć sroga ale ostatnie lata bywały takie, że śniegu prawie nie było. 

Zatem krótkie pytanie do posiadaczy opon wielosezonowych:
Czy jakość wyraźnie spada w stosunku do typowych letnich?

 

Moje przebiegi roczne to 10-15 tysięcy km.

 

 

To zależy.

 

Można mieć wielosezon typowo letni, jak i typowo zimowo. Nie ma idealnego uniwersum - kwestia potrzeb i priorytetów.

Ja poruszam się w górzystym terenie, często na zapomnianych przez drogowców drogach czasem również nie utwardzonych, więc dla mnie wybór był oczywisty.

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Nosek kreseczka napisał:

Zastanawiam się czy nie lepiej kupić jednych wielosezonówek i mieć spokój na jakiś czas choć w tym roku zima była dosyć sroga ale ostatnie lata bywały takie, że śniegu prawie nie było. 

Zatem krótkie pytanie do posiadaczy opon wielosezonowych:
Czy jakość wyraźnie spada w stosunku do typowych letnich?

 

Moje przebiegi roczne to 10-15 tysięcy km.

 

 

Mam wielosezon Nokian'a u Żony. Opony jeżdżą tylko po mieście. Roczny dystans to 4kkm. Opony są w zimę bardzo dobre, w lato są cichutkie, niestety "krawędzie" klocków są już mocno zaokrąglone :/

Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.02.2021 o 06:13, bikeman1 napisał:

Mam wielosezon Nokian'a u Żony. Opony jeżdżą tylko po mieście. Roczny dystans to 4kkm. Opony są w zimę bardzo dobre, w lato są cichutkie, niestety "krawędzie" klocków są już mocno zaokrąglone :/

 

Ile już sezonów i km przejechałeś na nich? 

EDIT: Miałem wątpliwości co do wielosezonówek zimą ale zakupione wielosezonowe nokiany (seasonproof) w ostatnich trudnych warunkach zimowych miejskich dały sobie radę nadspodziewanie dobrze. 

Jeśli chodzi o lato to podobnej klasy opona letnia prawdopodobnie zachowa się jak ta wielosezonowa.

 

Wątpiącym polecam!

Edited by Nosek kreseczka
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Cześć, nadszedł czas na kupno nowych opon letnich do mojego WRX wagona: 215/45R17.

 

Zależy mi na oponie, która bardzo dobrze sprawdzi się na sucho i mokro oraz okazjonalnie na szkoleniach SJS czy luźnych pojeżdżawkach (do ostrzejszej jazdy mam już Miśki R21, ale nie zawsze chce mi się przekładać koła :P). Budżet do 450 zł za oponę. Na tą chwilę zastanawiam się pomiędzy:

 

1. Pirelli P Zero Nero

2. GoodYear Eagle F1 Asymmetric 5

 

Czy ktoś może się podzielić porównaniem pomiędzy tymi dwoma oponami, albo doświadczeniami z jedną z nich (o Goodyear znalazłem parę opinii na forum, o Pirelli mniej) lub w ogóle ma do polecenia lepszą alternatywę w tym budżecie? :D

 

Z góry dziękuję:upside-down-face_1f643-small:i pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

30 minut temu, DeTomaso napisał:

. Pirelli P Zero Nero

ekstremalnie czułe na koleinach, bardzo wyrywają kierownice z rąk

po zmianie na RE050A w tych samych parametrach problemu nie było.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, DeTomaso napisał:

 

2. GoodYear Eagle F1 Asymmetric 5

Mam ale 225/55R17.

Na mokrym rewelacja, nie spodziewałem się tak dobrego trzymania bocznego, hamowanie też ok.

Na suchym brakuje mi trochę twardej ścianki, podobno (nie sprawdzałem) Conti Premium Contact 6 są pod tym względem lepsze. Ogólnie stosunek cena/jakość bdb.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jaki rozmiar do OBK III H6 na lato? 225/55/17 czy 235/55/17? Przy okazji jaki opony doń będą najlepsze pod względem prowadzenie / cisza?

Edited by BelegUS
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...