Jump to content

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


Recommended Posts

2 godziny temu, polak900 napisał:

A po co takie , wyśrodkuj i weź mitheliny 4s, ja tez o nich myślałem ale wziąłem GYA5, jak dla mnie mega opona

Tu masz wszystko (akurat podaja na przykladzie miechelin):

 

  • Thanks 2
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hmmm  , kiedyś na jakimś rajdzie rozmawiałem z Robertem K. na ten temat , jakie opony założyć , na przód lepsze czy na tył . Odpowiedź jednoznaczna , zdecydowanie lepsze na przód !!!  Argume

Głupia wypowiedź ale się odniosę do każdego Twego zdania   Dla mnie filmik ukazuje że zimowka klasy premium jest odpowiednia na zimę a Michelin CC to g...   Niczego nie oczekiw

Tylko Michelin Pilot 4 a najlepiej 4S jesli występują w Twoim rozmiarze . Jeszcze lepsze są Micheliny pilot super sport , ale na wodzie słabo . Jak będziesz na kupnie to daj znać , zrobię Ci taka cenę

Posted Images

Wprawdzie nie w Subaru, ale w moim tylnonapędowcu mam już jakiś czas świeże Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 i jestem z nich bardzo zadowolony - bardzo dobrze trzymają się drogi, ostatnio też miałem okazję sprawdzić je w sporym deszczu i zachowywały się bez zarzutu, całe auto jest na nich bardzo stabilne. No i w porównaniu do Pirelli P7 i Bridgestone Potenzy które miałem kiedyś w Subaraku, są słyszalnie cichsze. 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Cicha, fajna opona letnia do Legacy IV kombi 2.5?

Rozważam (205/55/R16):

 

- Nokian eLine 2 (wzmocniona ścianka)

Goodyear EfficientGrip Performance 2

- UniRoyal Rainsport 5

Edited by Maksym Słomski
Link to post
Share on other sites
21 minut temu, Maksym Słomski napisał:

Cicha, fajna opona letnia do Legacy IV kombi 2.5?

Rozważam (205/55/R16):

 

- Nokian eLine 2 (wzmocniona ścianka)

Goodyear EfficientGrip Performance 2

- UniRoyal Rainsport 5

 

Mówię, bo jeździłem, a nie czytałem. Robię 50kkm rocznie. 

 

*Nokian, nie mialem, nie wiem

*Goodyear straszne balony i wozi w zakrętach. Nie przewidywalna. Nie czuć granicy uślizgu

*Uni, sztywna w zakrętach, na wodzie ok, ale...no właśnie miała jakieś ale, coś mi nie leżało w niej, więcej nie kupię 

*Weź pod uwagę jeszcze Fulda Sport Control 2, zrobiłem na niej 70kkm. Przewidywalna, czuć w niej granice przyczepności. Bieżnika jeszcze połowa, ale nie trzyma już w zakrętach. Opona dobra.

 

Sam stoję teraz przed wyborem i kupię Michelin Pilot Sport 4. Czytałem o niej już w zeszłym roku, a ostatnie komentarze i video mnie w tym wyborze utwierdza

 

Link to post
Share on other sites

Michelin Pilot Sport 4 mam na Mx-5 ND i ciepło polecam, natomiast w rozmiarze 16" ich nie ma - stąd moje dywagacje na temat czegoś innego. :) Dzięki za opinię. 

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Maksym Słomski napisał:

Cicha, fajna opona letnia do Legacy IV kombi 2.5?

Rozważam (205/55/R16):

 

- Nokian eLine 2 (wzmocniona ścianka)

Goodyear EfficientGrip Performance 2

- UniRoyal Rainsport 5

 

W maju zakupilem do Levorga nowy komplet Dunlop SportMaxx RT2 - i to jest wlasnie cicha opona. Pozytywne wrazenie sprawil model SportMaxx RT z fabrycznego montazu Made in Japan.

 

Koniecznie chcialem ciche i bardzo dobrze prowadzace sie po zakretach i na mokrym opony. Nowy model jest jeszcze cichszy. Wzialem opony o podwyzszonym indeksie obciazenia. Opona jest bardzo stabilna, ale mimo wszystko bardzo komfortowa w toczeniu. Polecam. 

Link to post
Share on other sites

Niestety, tych Dunlopów gen. 2 nie było w moim rozmiarze. :(

 

Wziąłem ostatecznie Nokiany eLine 2 205/55 R16 XL. Dam Wam znaka jak się spisują - ciekawe opony w sensownej cenie się wydają. :) 

Link to post
Share on other sites

Fulda Sport Control 2 - miałem w zeszłym sezonie na 17, w tym kupilem na 18. Bardzo fajna opona w dobrej cenie. Nie wiem, jak z rozmiarami natomiast 

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Danko napisał:

Fulda Sport Control 2 - miałem w zeszłym sezonie na 17, w tym kupilem na 18. Bardzo fajna opona w dobrej cenie. Nie wiem, jak z rozmiarami natomiast 

 

Mam jeszcze tą oponę aktaulnie, ma jeszcze pół bieżnika, najechane około 70tyś. Stwierdzam ze jest już na śmietnik. Nie trzyma w zakrętach i ostatnio mnie poważnie zawiodla na suchym :toobad: Gdyby 4 buty nie trzymały, byłbym na barierce, po odbiciu na drugim samochodzie a samochód u blacharza

Link to post
Share on other sites
Teraz, bikeman1 napisał:

 

Mam jeszcze tą oponę aktaulnie, ma jeszcze pół bieżnika, najechane około 70tyś. Stwierdzam ze jest już na śmietnik. Nie trzyma w zakrętach i ostatnio mnie poważnie zawiodla na suchym :toobad: Gdyby 4 buty nie trzymały, byłbym na barierce, po odbiciu na drugim samochodzie a samochód u blacharza

Coś Ty? :o Jakaś specyficzną sytuacja? Nie spodziewałbym się, ale co człowiek, to opinia. Z tego co kojarzę, to też @Oktanpodzielał moje zdanie. 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, bikeman1 napisał:

 

Mam jeszcze tą oponę aktaulnie, ma jeszcze pół bieżnika, najechane około 70tyś. Stwierdzam ze jest już na śmietnik. Nie trzyma w zakrętach i ostatnio mnie poważnie zawiodla na suchym :toobad: Gdyby 4 buty nie trzymały, byłbym na barierce, po odbiciu na drugim samochodzie a samochód u blacharza

Z którego roku masz te opony?

 

Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, Christoph napisał:

Dunlop SportMaxx RT2

przejedź się raz porządnie agresywniej po jakimś torze to zobaczysz jak bieznik odpada płatami..

Po bułki tak , ale nazwą 'sportmaxx' wcale nie mówi o jakości przeznaczenia..

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Moje opony wytrzymaly prawie 4 lata codziennej jazdy po kretych drogach na podnozu alpejskim, bo w takich warunkach mieszkam. Po pozytywnym doswiadczeniu kupilem u autoryzowanego przedstawiciela nowy komplet. Dlaczego mialbym sie bac zlej jakosci opon w codziennym uzytkowaniu? Przeciez ogolnie wiadomo, ze Levorg nie jedzie, wiec bieznika nie zgubi ;) 

 

Cenie sobie komfort jazdy i pewnosc, z jaka sie auto na tych oponach prowadzi. Od miesiaca pogoda w kratke i czesto pada deszcz, wiec na mokrym mam na razie najwieksze doswiadczenie; w takich warunkach opony zachowuja sie wysmienicie. 

 

Nazwa to marketing i gdyby ja brac doslownie, to do jakiego samochodu bylyby takie opony:

GoodYear Eagle F1 Asymmetric? 

Opony do bolidu F1? Tylko dla orlow? Wytrzymuja dobry rok i co potem? To i tak lepiej jak Sto-Mil ;)

 

 

 

 

 

Edited by Christoph
Link to post
Share on other sites

Jeśli Opona zachowuje się nie przewidywanie a nie jest to klasa opon do miasta, bądź inne wyroby opono podobne to proponuje trochę poeksperymentować z ciśnieniem opon.

 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
9 godzin temu, Oktan napisał:

przejedź się raz porządnie agresywniej po jakimś torze to zobaczysz jak bieznik odpada płatami..

 

To nie jest opona torowa, więc dlaczego miałby się z nią wybierać na tor i ją tam chłostać w warunkach, do których nie została stworzona? Na tor to można brać przeznaczone do takiej zabawy semi slicki pokroju Federali RS-R albo chociaż cywilne Michelin PS4 / Michelin Sport Cupy 2, a nie takie coś. ;)

Edited by Maksym Słomski
Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Maksym Słomski napisał:

 

To nie jest opona torowa, więc dlaczego miałby się z nią wybierać na tor i ją tam chłostać w warunkach, do których nie została stworzona? Na tor to można brać przeznaczone do takiej zabawy semi slicki pokroju Federali RS-R albo chociaż cywilne Michelin PS4 / Michelin Sport Cupy 2, a nie takie coś. ;)

Mam odmienne zdanie, ale co ja tam wiem jak w nogach śpię ;)

Link to post
Share on other sites

Masz prawo do własnego zdania oczywiście - ja też mam swoje, ale żebyś nie miał wątpliwości: na różnych oponach na różnych torach już się przemieszczałem. ;) Można brać randomowe opony drogowe na tor i po razie, góra dwóch wyrzucać je do śmieci. Dalej będę uważał, że nie o to chodzi, a do tego odnosił się mój post. :) Nie twierdzę przy tym, że ta opona Dunlopa przeznaczona jest do "sportowej" jazdy po ulicach - nie wiem tego. :D Z zasady po drogach publicznych jeździ się z resztą zgodnie z przepisami i bezpiecznie, czyż nie? ;)

Link to post
Share on other sites

Zamierzam od 1 lipca tak jeździć default_smile.png, co do opon dalej mogę z czystym sumieniem polecić GYF1A5 , poczytajcie sobie na tyrereview

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

W moim Levorgu MY16 mialem od poczatku opony Dunlop SportMaxx RT 225/45/18, ktore byly zalozone jako fabryczny montaz - Made in Japan (!) Watpie, by ich przeznaczenie bylo scisle torowe, skoro zakladane je w fabryce do rodzinego kombi. 

 

Mialem je od 7.2016 do 5.2020, czyli 4 lata bez 2 miesiecy. Przebieg, jaki na nich zrobilem to 26.000 km (sezon letni). Nigdy nie zawiodly, chociaz po moich kretych drogach dosyc szybko sie zuzyly, ale to glownie sprawa dynamicznego stylu jazdy. 
Zmienilem je majac na srodku 3,0-3,5 mm.  
Trudno mi powiedziec, ile bym jeszcze na nich przejechal do wymaganego minimalnego profilu 1,6mm w Austrii. Zmiana byla podyktowana bardziej tym, ze zakrety nadgryzly mi te opony na bokach. Nie jezdze chetnie na „to-masz-jeszcze-dobre” oponach. Na plus napedu Levorga - roznica profilu na obu osiach wynosila 0.1- 0,15 mm. Przednie naturalnie bardziej zdarte. 
375A0076-F806-4A7F-9054-BF4F8361C2E1.thumb.jpeg.9cc9be78b2add2ce0d8ccf01308c8bf9.jpeg


E1D0814C-36E3-4860-BF2B-01AC2F7FBF1C.thumb.jpeg.4600747f7a8c61338eda3a3979d5dbaa.jpeg

 

375A0076-F806-4A7F-9054-BF4F8361C2E1.thumb.jpeg.9cc9be78b2add2ce0d8ccf01308c8bf9.jpeg

 

74B4C4CF-F835-4B91-9C01-95E2A9CF0D9E.thumb.jpeg.8de18c0e97b9462ff3f844b2be183347.jpeg

 

2E82188D-2164-48B6-A693-77009F3B654D.thumb.jpeg.c3f03e5205aba2be6dde79d51317daa0.jpeg

Z zalozenia jezdze na oponach premium max. 3 sezony. Te wytrzymaly prawie 4.  

Poniewaz bylem bardzo zadowolony z tych opon, przede wszystkim dlatego, ze pasowaly do charakteru Levorga i mojego stylu jazdy oraz zapewnialy swietny komfort toczenia, dlatego kupilem nowy komplet. Nowy model jest pod wieloma wzgledami jeszcze lepszy i bardziej komfortowy. 
EEFD48DE-05A3-47C7-82FC-0AC18D5504AC.thumb.jpeg.4a4d94f668427a71fdbbe1ea17a55097.jpeg

 

Dla mnie jest to udana opona szosowa zapewniajaca swietna trakcje na mokrym oraz bardzo przewidywalne prowadzenie po zakretach. Wedlug naklejki EU: A, C, 67 dBA. I ten ostatni parametr ma odniesienie na komfort jazdy.
 

Najlepsze opony to dla mnie nowe opony. Z calego segmentu premium, z topowych modeli, wybralem te, ktore zapewniaja mi najwiecej komfortu i swietna kontrole samochodu. Te opony sa stworzone dla mnie i w moich warunkach spisuja sie wysmienicie, wiec dlaczego mialbym nie byc zadowolony? 

 

 

 

Edited by Christoph
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Witajcie,

 

Szukam niezawodnych opon zimowych dla leasingowanych Subaru dla moich przedstawicieli handlowych w Lavard Germany GmbH (www.lavard.de).Będą pokonywali kilka tysięcy kilometrów miesięcznie, a trasy nie będą łatwe. Chodzi mi o dobrą jakość za rozsądną cenę. Będę wdzięczna za feedback.

 

 

Edited by LAVARD Germany GmbH
  • Downvote 1
Link to post
Share on other sites
8 minut temu, LAVARD Germany GmbH napisał:

Szukam niezawodnych opon zimowych

 

Temat o zimówkach poniżej:

 

 

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Krótkie pytanie,

 

co "Forum" poleca do imprezy 205/50r17

 

maja mieć rant ochronny i być XL. Faworyt to Michelin pilot sport 4 ale 2,5k za komplet.

z drugiej strony Firestone FHSZ90 jest XL z rantem cena 1,6k za kpl ale wyczytałem, że szybko się ścierają.

Wolę aby miały nylon niż stal z uwagi na walkę z kierownicą w koleinach (Pirelli P zero - dramatycznie ciężka walka, RE050A zero problemy w tm samym rozmiarze.)

 

chętnie przyjmę propozycje. Impreza Diesel, dużo jeździ, ma dobrze hamować na mokrym. ekonomia mile widziana.

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, AdaSch napisał:

Impreza Diesel, dużo jeździ, ma dobrze hamować na mokrym. ekonomia mile widziana.

primacy 4. Opona bardzo dobrze sobie radzi na mokrym, nie ściera się tak szybko jak pilot sport, trzyma swoje parametry przez cały czas użytkowania ( według michelin ;) ) Montowanie usportowionych  opon  do auta które nigdy nie wykorzysta ich potencjału to imo średnie rozwiązanie, a jeżeli ma być budzetowo a też dobrze  to Dębica UHP 2

Edited by Karas
Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Karas napisał:

primacy 4

a czy mają rant ochronny? Usportowione często mają i stąd propozycja

Link to post
Share on other sites

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z Nokian Powerproof?

Widziałem pozytywne opinie użytkowników dość mocnych samochodów, ale warto zasięgnąć języka u subarowej braci.

 

Szukam 235/40R18 i na razie na "shortliście" mam Pilot Sport 4, Pilot Sport 4S, Potenza S001 i RE050A.

Obecnie założone mam RE002 z których jestem zadowolony.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...