Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem jak te Blu, ale Sport Maxy RT to chyba najlepsza opona na której jeździłem. Pewnie są lepsze, ale wg mnie do cywilnego auta wiecej nie trzeba...miałem je w s-maxie, sucho czy mokro, zawsze trzyma jak należy...auto sprzedałem, ale wiem, ze opony zrobiły już w sumie ok. 45 kkm i dalej jeżdżą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nadal czytam o tych oponach letnich - czuć w nosdrzach wiosnę :) i niedługo czas na zakupy

 

Chodzą mi po głowie te Fuldy SportControl 2, nie mogę tylko nigdzie doczytać opinii na temat boków tych opon czy są raczej sztywne, czy miękkie?

 

Jeśli chodzi o Bridgestone, to które by koledzy polecili. Prosiłbym również o opinie na temat spalania, bo wiekszość z Bridgestone ma klasę E na spalaniu. Czy rzeczywiście przekłada się to na realia?

 

 

 

PS. mam na oku Bridgestone ER300, używki z 2015 roku, czy jesli chodzi o model opony to będzie to dobry wybór?

 

Edytowane przez bikeman1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj odebrałem nowe letnie oponki dla Forestera.

Wybrałem BFGoodrich g-GRIP SUV 225/60/R17 99V

Zapłaciłem 407 brutto za sztukę.

 

Mam nadzieję, że się nie zawiodę ale przesiadam się z fabrycznych Geolandarów więc chyba gorzej ;) być już nie może.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lukaswoj napisał:

Wczoraj odebrałem nowe letnie oponki dla Forestera.

Wybrałem BFGoodrich g-GRIP SUV 225/60/R17 99V

Zapłaciłem 407 brutto za sztukę.

 

Mam nadzieję, że się nie zawiodę ale przesiadam się z fabrycznych Geolandarów więc chyba gorzej ;) być już nie może.

 

 

Tez o nich myślałem..ciekawe jak z głośnością, bo na etykiecie 69 db a kierunkowe opony zazwyczaj bywają głosniejsze niż asymetryczne..tak czy inaczej na pewno będzie leupiej niż na Geo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu zaopatrzyłem się na lato : Nokian Zline ( 215/50/17) i felgi Enkei SC22 ( 17/7)- myślę że będzie dobrze się jeździło.

Wcześniej już śmigałem na nokianach i  mogę powiedzieć że są fajne- sztywne, dobrze trzymają na mokrym a na suchym- b. dobrze.

 

 

IMG_1274.JPG

IMG_1278.JPG

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem je bo mają fajny wzór, firma z tradycjami i pewna, cena również do przyjęcia . 

W tym całym natłoku alufelg chyba jedna z niewielu rozsądnych propozycji ( oczywiście w tym pułapie cenowym).

Zobaczymy na wiosnę jak to się będzie prezentowało na kombiwozie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ktoś w stanie napisać mi jaki producent "premium" stosuje najtwardsze mieszanki? Mam problem z rantami opon od zakrętów,  mimo rotowania i prawidłowego ciśnienia. Oczywiście chodzi mi o opony cywilne, letnie. 

 

 

https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p7-cinturato-205-55-r16-91-v#148811115 Ktoś coś jeździł? Jakieś wrażenia?

Edytowane przez Hiszpanu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadal nie moge sie zdecydowac co wybrac.

 

Czy do cywilnej jazdy ale dynamicznej lepsze beda opony z miekkimi sciankami czy twardszymi ? 

 

co ostatecznie wybrac ?

michelin-primacy-3

dunlop-sport-maxx-rt-2

unirayal rainsport 3

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, mulec napisał:

nadal nie moge sie zdecydowac co wybrac.

 

Czy do cywilnej jazdy ale dynamicznej lepsze beda opony z miekkimi sciankami czy twardszymi ? 

 

co ostatecznie wybrac ?

michelin-primacy-3

dunlop-sport-maxx-rt-2

unirayal rainsport 3

 

Mam dunlop-sport-maxx-rt-2 w wersji XL i działają jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem na unirayal rainsport 3 (w innym samochodzie) na plus to wygląd jak ktoś na to zwraca uwagę oraz zachowanie na mokrej nawierzchni, praktycznie na mokrej i suchej drodze dało się jechać z takimi samymi prędkościami tu było super. 

Na minus to przy wysokich temperaturach ale to gdzieś koło 30 stopni jak był upał robiły się miękkie i tu już nie było tak pewnie na drodze (popiskiwania na zakrętach i to nie jakiś tam dynamicznych i przy hamowaniu też tak sobie) no i zużycie - kupiłem samochód na praktycznie nowych oponach i po przejechaniu jakiś 40 tyś nadawały się tylko do wymiany jednak wydaje mi się że przy normalnym stylu jazdy bez upalania to powinny trochę dłużej wytrzymać zwłaszcza że zrobiłem te 40 tyś w półtora sezonu więc szybko trzeb było inwestować w nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.03.2018 o 11:02, mulec napisał:

w jakim masz to aucie i co oznacza XL ?

XL oznacza wzmacniana na większe obciążenia wagowe ale przenosi się to na wyższą sztywność czoła opony. Wg opinii ekspertów które można poczytać na portalach oponiarskich opony XL są nieco bardziej wytrzymałe na niektóre niekorzystne sytuacje na drodze.

 

mój faworyt do imprezy to Pilot Sport 4 205/50 R17 93 Y XL, ZR a od dzisiaj równeż do forka  bo robią rozmiar Pilot Sport 4 215/50 R17 98 Y XL, ZR czego wczesniej nie było

https://www.michelin.pl/opony/michelin-pilot-sport-4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma doświadczenia z:

 

Fulda Sport Control 2

Yokohama Advan Fleva V701

Dunlop SP SportMaxx RT

 

Jazda bulwarowa sportowym samochodem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele opon jest niezłych. Oczywiście nie mówię o katowaniu na rajdach. Ciśnienie w oponie, założone przez fabrykę, ma się nijak do zużycia boczków lub środka. Jeżeli w normalnej jeździe  katujemy pojazd, gwałtownie skręcamy, i odwrotnie, gwałtownie hamujemy, to na podstawie zużycia, korygujemy na plus lub minus. Zużycie boków - podwyższamy, zużycie środka - obniżamy. Ja, stary dziad, nie miałem nigdy problemów z nierównomiernym zużyciem opon. Tylko co 1k km należy ocenić bieżnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16/03/2018 o 17:07, Guliwer napisał:

Czy ktoś ma doświadczenia z:

 

Fulda Sport Control 2

Yokohama Advan Fleva V701

Dunlop SP SportMaxx RT

 

Jazda bulwarowa sportowym samochodem :D

Klika postów wyżej pisałem o Dunlopach. Moim zdaniem bardzo dobra opona, trzymanie na suchym, mokrym, krętym bez zarzutu, żadnych uślizgów, w dużym aucie jakim jest S-Max nie było sytuacji, żeby zawiodła. Bardzo pewne prowadzenie, cicha.

Auto już sprzedałem ale opony dalej jeżdżą ( jakieś 50 tyś km lub nawet więcej...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, KubaOBK napisał:

Klika postów wyżej pisałem o Dunlopach. Moim zdaniem bardzo dobra opona, trzymanie na suchym, mokrym, krętym bez zarzutu, żadnych uślizgów, w dużym aucie jakim jest S-Max nie było sytuacji, żeby zawiodła. Bardzo pewne prowadzenie, cicha.

Auto już sprzedałem ale opony dalej jeżdżą ( jakieś 50 tyś km lub nawet więcej...).

Widziałem, ale czy niewzmacniane zachowują się tak samo jak XL? W sensie jak Dunlop SP SportMaxx RT 2 jest dobra, to czy Dunlop SportMaxx RT 2 też? Nie mam SUV-a, tylko średniokonne Subaru :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...