AdaSch Posted March 1, 2018 aha, a ja jestem fanem pana kracego przecieź to balon, nawet nie ma osłony na rant felgi. teraz chyba już wszystko nazywają premium lub gamingowe... co nie oznacza, że jet zła. Share this post Link to post Share on other sites
KubaOBK Posted March 2, 2018 Nie wiem jak te Blu, ale Sport Maxy RT to chyba najlepsza opona na której jeździłem. Pewnie są lepsze, ale wg mnie do cywilnego auta wiecej nie trzeba...miałem je w s-maxie, sucho czy mokro, zawsze trzyma jak należy...auto sprzedałem, ale wiem, ze opony zrobiły już w sumie ok. 45 kkm i dalej jeżdżą... Share this post Link to post Share on other sites
bikeman1 Posted March 4, 2018 (edited) No nadal czytam o tych oponach letnich - czuć w nosdrzach wiosnę i niedługo czas na zakupy Chodzą mi po głowie te Fuldy SportControl 2, nie mogę tylko nigdzie doczytać opinii na temat boków tych opon czy są raczej sztywne, czy miękkie? Jeśli chodzi o Bridgestone, to które by koledzy polecili. Prosiłbym również o opinie na temat spalania, bo wiekszość z Bridgestone ma klasę E na spalaniu. Czy rzeczywiście przekłada się to na realia? PS. mam na oku Bridgestone ER300, używki z 2015 roku, czy jesli chodzi o model opony to będzie to dobry wybór? Edited March 5, 2018 by bikeman1 Share this post Link to post Share on other sites
lukaswoj Posted March 6, 2018 Wczoraj odebrałem nowe letnie oponki dla Forestera. Wybrałem BFGoodrich g-GRIP SUV 225/60/R17 99V Zapłaciłem 407 brutto za sztukę. Mam nadzieję, że się nie zawiodę ale przesiadam się z fabrycznych Geolandarów więc chyba gorzej być już nie może. Share this post Link to post Share on other sites
KubaOBK Posted March 6, 2018 2 godziny temu, lukaswoj napisał: Wczoraj odebrałem nowe letnie oponki dla Forestera. Wybrałem BFGoodrich g-GRIP SUV 225/60/R17 99V Zapłaciłem 407 brutto za sztukę. Mam nadzieję, że się nie zawiodę ale przesiadam się z fabrycznych Geolandarów więc chyba gorzej być już nie może. Tez o nich myślałem..ciekawe jak z głośnością, bo na etykiecie 69 db a kierunkowe opony zazwyczaj bywają głosniejsze niż asymetryczne..tak czy inaczej na pewno będzie leupiej niż na Geo Share this post Link to post Share on other sites
pawel007 Posted March 6, 2018 Jakiś czas temu zaopatrzyłem się na lato : Nokian Zline ( 215/50/17) i felgi Enkei SC22 ( 17/7)- myślę że będzie dobrze się jeździło. Wcześniej już śmigałem na nokianach i mogę powiedzieć że są fajne- sztywne, dobrze trzymają na mokrym a na suchym- b. dobrze. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Turbo Posted March 6, 2018 Bardzo fajne felgi, jeżdzę teraz na takich i jestem bardzo zadowolony Share this post Link to post Share on other sites
pawel007 Posted March 6, 2018 Kupiłem je bo mają fajny wzór, firma z tradycjami i pewna, cena również do przyjęcia . W tym całym natłoku alufelg chyba jedna z niewielu rozsądnych propozycji ( oczywiście w tym pułapie cenowym). Zobaczymy na wiosnę jak to się będzie prezentowało na kombiwozie. Share this post Link to post Share on other sites
tedimy99 Posted March 6, 2018 12 godzin temu, pawel007 napisał: chyba jedna z niewielu rozsądnych propozycji Orientacyjnie jaki koszt tych felg? Share this post Link to post Share on other sites
bikeman1 Posted March 7, 2018 Z tego co się orientuję 1,2k za szt Share this post Link to post Share on other sites
pawel007 Posted March 7, 2018 Nie, nie- za komplet 2.5 k. ze srubami/ pierścieniami/ wentylami i przesyłką. Bardzo profesjonalna obsluga -ale jak ktos chce wiecej danych to PW. Share this post Link to post Share on other sites
Turbo Posted March 7, 2018 są na znanym portalu aukcyjnym dostępne za ~2200 Share this post Link to post Share on other sites
pawel007 Posted March 7, 2018 No nawet jeszcze lepiej :-) Share this post Link to post Share on other sites
Hiszpanu Posted March 7, 2018 (edited) Jest ktoś w stanie napisać mi jaki producent "premium" stosuje najtwardsze mieszanki? Mam problem z rantami opon od zakrętów, mimo rotowania i prawidłowego ciśnienia. Oczywiście chodzi mi o opony cywilne, letnie. https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p7-cinturato-205-55-r16-91-v#148811115 Ktoś coś jeździł? Jakieś wrażenia? Edited March 8, 2018 by Hiszpanu Share this post Link to post Share on other sites
mulec Posted March 14, 2018 nadal nie moge sie zdecydowac co wybrac. Czy do cywilnej jazdy ale dynamicznej lepsze beda opony z miekkimi sciankami czy twardszymi ? co ostatecznie wybrac ? michelin-primacy-3 dunlop-sport-maxx-rt-2 unirayal rainsport 3 Share this post Link to post Share on other sites
svavo Posted March 14, 2018 37 minut temu, mulec napisał: nadal nie moge sie zdecydowac co wybrac. Czy do cywilnej jazdy ale dynamicznej lepsze beda opony z miekkimi sciankami czy twardszymi ? co ostatecznie wybrac ? michelin-primacy-3 dunlop-sport-maxx-rt-2 unirayal rainsport 3 Mam dunlop-sport-maxx-rt-2 w wersji XL i działają jak trzeba. Share this post Link to post Share on other sites
mulec Posted March 14, 2018 22 minuty temu, svavo napisał: Mam dunlop-sport-maxx-rt-2 w wersji XL i działają jak trzeba. w jakim masz to aucie i co oznacza XL ? Share this post Link to post Share on other sites
Michał_Jaw Posted March 14, 2018 Jeździłem na unirayal rainsport 3 (w innym samochodzie) na plus to wygląd jak ktoś na to zwraca uwagę oraz zachowanie na mokrej nawierzchni, praktycznie na mokrej i suchej drodze dało się jechać z takimi samymi prędkościami tu było super. Na minus to przy wysokich temperaturach ale to gdzieś koło 30 stopni jak był upał robiły się miękkie i tu już nie było tak pewnie na drodze (popiskiwania na zakrętach i to nie jakiś tam dynamicznych i przy hamowaniu też tak sobie) no i zużycie - kupiłem samochód na praktycznie nowych oponach i po przejechaniu jakiś 40 tyś nadawały się tylko do wymiany jednak wydaje mi się że przy normalnym stylu jazdy bez upalania to powinny trochę dłużej wytrzymać zwłaszcza że zrobiłem te 40 tyś w półtora sezonu więc szybko trzeb było inwestować w nowe. Share this post Link to post Share on other sites
AdaSch Posted March 16, 2018 W dniu 14.03.2018 o 11:02, mulec napisał: w jakim masz to aucie i co oznacza XL ? XL oznacza wzmacniana na większe obciążenia wagowe ale przenosi się to na wyższą sztywność czoła opony. Wg opinii ekspertów które można poczytać na portalach oponiarskich opony XL są nieco bardziej wytrzymałe na niektóre niekorzystne sytuacje na drodze. mój faworyt do imprezy to Pilot Sport 4 205/50 R17 93 Y XL, ZR a od dzisiaj równeż do forka bo robią rozmiar Pilot Sport 4 215/50 R17 98 Y XL, ZR czego wczesniej nie było https://www.michelin.pl/opony/michelin-pilot-sport-4 Share this post Link to post Share on other sites
Guliwer Posted March 16, 2018 Czy ktoś ma doświadczenia z: Fulda Sport Control 2 Yokohama Advan Fleva V701 Dunlop SP SportMaxx RT Jazda bulwarowa sportowym samochodem Share this post Link to post Share on other sites
tedimy99 Posted March 16, 2018 Ja używam w FXT Yokohama Advan sport, i powiem że są bardzo dobre. Share this post Link to post Share on other sites
bikeman1 Posted March 16, 2018 Ja już decyzję podjąłem kupuję Fuldy Sport Control 2...miałem nawet już zamawiać ale śniegiem dyma więc się jeszcze wstrzymam Share this post Link to post Share on other sites
mz56 Posted March 17, 2018 Wiele opon jest niezłych. Oczywiście nie mówię o katowaniu na rajdach. Ciśnienie w oponie, założone przez fabrykę, ma się nijak do zużycia boczków lub środka. Jeżeli w normalnej jeździe katujemy pojazd, gwałtownie skręcamy, i odwrotnie, gwałtownie hamujemy, to na podstawie zużycia, korygujemy na plus lub minus. Zużycie boków - podwyższamy, zużycie środka - obniżamy. Ja, stary dziad, nie miałem nigdy problemów z nierównomiernym zużyciem opon. Tylko co 1k km należy ocenić bieżnik. Share this post Link to post Share on other sites
KubaOBK Posted March 19, 2018 W dniu 16/03/2018 o 17:07, Guliwer napisał: Czy ktoś ma doświadczenia z: Fulda Sport Control 2 Yokohama Advan Fleva V701 Dunlop SP SportMaxx RT Jazda bulwarowa sportowym samochodem Klika postów wyżej pisałem o Dunlopach. Moim zdaniem bardzo dobra opona, trzymanie na suchym, mokrym, krętym bez zarzutu, żadnych uślizgów, w dużym aucie jakim jest S-Max nie było sytuacji, żeby zawiodła. Bardzo pewne prowadzenie, cicha. Auto już sprzedałem ale opony dalej jeżdżą ( jakieś 50 tyś km lub nawet więcej...). Share this post Link to post Share on other sites
Guliwer Posted March 19, 2018 Godzinę temu, KubaOBK napisał: Klika postów wyżej pisałem o Dunlopach. Moim zdaniem bardzo dobra opona, trzymanie na suchym, mokrym, krętym bez zarzutu, żadnych uślizgów, w dużym aucie jakim jest S-Max nie było sytuacji, żeby zawiodła. Bardzo pewne prowadzenie, cicha. Auto już sprzedałem ale opony dalej jeżdżą ( jakieś 50 tyś km lub nawet więcej...). Widziałem, ale czy niewzmacniane zachowują się tak samo jak XL? W sensie jak Dunlop SP SportMaxx RT 2 jest dobra, to czy Dunlop SportMaxx RT 2 też? Nie mam SUV-a, tylko średniokonne Subaru Share this post Link to post Share on other sites