Jump to content
komancz

Wszystko o LETNICH oponach do subaru

Recommended Posts

aha, a ja jestem fanem pana kracego

 

image.jpg

przecieź to balon, nawet nie ma osłony na rant felgi. teraz chyba już wszystko nazywają premium lub gamingowe...

co nie oznacza, że jet zła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak te Blu, ale Sport Maxy RT to chyba najlepsza opona na której jeździłem. Pewnie są lepsze, ale wg mnie do cywilnego auta wiecej nie trzeba...miałem je w s-maxie, sucho czy mokro, zawsze trzyma jak należy...auto sprzedałem, ale wiem, ze opony zrobiły już w sumie ok. 45 kkm i dalej jeżdżą...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nadal czytam o tych oponach letnich - czuć w nosdrzach wiosnę :) i niedługo czas na zakupy

 

Chodzą mi po głowie te Fuldy SportControl 2, nie mogę tylko nigdzie doczytać opinii na temat boków tych opon czy są raczej sztywne, czy miękkie?

 

Jeśli chodzi o Bridgestone, to które by koledzy polecili. Prosiłbym również o opinie na temat spalania, bo wiekszość z Bridgestone ma klasę E na spalaniu. Czy rzeczywiście przekłada się to na realia?

 

 

 

PS. mam na oku Bridgestone ER300, używki z 2015 roku, czy jesli chodzi o model opony to będzie to dobry wybór?

 

Edited by bikeman1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj odebrałem nowe letnie oponki dla Forestera.

Wybrałem BFGoodrich g-GRIP SUV 225/60/R17 99V

Zapłaciłem 407 brutto za sztukę.

 

Mam nadzieję, że się nie zawiodę ale przesiadam się z fabrycznych Geolandarów więc chyba gorzej ;) być już nie może.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, lukaswoj napisał:

Wczoraj odebrałem nowe letnie oponki dla Forestera.

Wybrałem BFGoodrich g-GRIP SUV 225/60/R17 99V

Zapłaciłem 407 brutto za sztukę.

 

Mam nadzieję, że się nie zawiodę ale przesiadam się z fabrycznych Geolandarów więc chyba gorzej ;) być już nie może.

 

 

Tez o nich myślałem..ciekawe jak z głośnością, bo na etykiecie 69 db a kierunkowe opony zazwyczaj bywają głosniejsze niż asymetryczne..tak czy inaczej na pewno będzie leupiej niż na Geo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakiś czas temu zaopatrzyłem się na lato : Nokian Zline ( 215/50/17) i felgi Enkei SC22 ( 17/7)- myślę że będzie dobrze się jeździło.

Wcześniej już śmigałem na nokianach i  mogę powiedzieć że są fajne- sztywne, dobrze trzymają na mokrym a na suchym- b. dobrze.

 

 

IMG_1274.JPG

IMG_1278.JPG

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo fajne felgi, jeżdzę teraz na takich i jestem bardzo zadowolony :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem je bo mają fajny wzór, firma z tradycjami i pewna, cena również do przyjęcia . 

W tym całym natłoku alufelg chyba jedna z niewielu rozsądnych propozycji ( oczywiście w tym pułapie cenowym).

Zobaczymy na wiosnę jak to się będzie prezentowało na kombiwozie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, pawel007 napisał:

chyba jedna z niewielu rozsądnych propozycji

Orientacyjnie jaki koszt tych felg? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie,  nie- za komplet 2.5 k. ze srubami/ pierścieniami/ wentylami i przesyłką. Bardzo profesjonalna obsluga -ale jak ktos chce wiecej danych to PW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

są na znanym portalu aukcyjnym dostępne za ~2200

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest ktoś w stanie napisać mi jaki producent "premium" stosuje najtwardsze mieszanki? Mam problem z rantami opon od zakrętów,  mimo rotowania i prawidłowego ciśnienia. Oczywiście chodzi mi o opony cywilne, letnie. 

 

 

https://www.oponeo.pl/dane-opony/pirelli-p7-cinturato-205-55-r16-91-v#148811115 Ktoś coś jeździł? Jakieś wrażenia?

Edited by Hiszpanu

Share this post


Link to post
Share on other sites

nadal nie moge sie zdecydowac co wybrac.

 

Czy do cywilnej jazdy ale dynamicznej lepsze beda opony z miekkimi sciankami czy twardszymi ? 

 

co ostatecznie wybrac ?

michelin-primacy-3

dunlop-sport-maxx-rt-2

unirayal rainsport 3

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minut temu, mulec napisał:

nadal nie moge sie zdecydowac co wybrac.

 

Czy do cywilnej jazdy ale dynamicznej lepsze beda opony z miekkimi sciankami czy twardszymi ? 

 

co ostatecznie wybrac ?

michelin-primacy-3

dunlop-sport-maxx-rt-2

unirayal rainsport 3

 

Mam dunlop-sport-maxx-rt-2 w wersji XL i działają jak trzeba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, svavo napisał:

Mam dunlop-sport-maxx-rt-2 w wersji XL i działają jak trzeba.

 

w jakim masz to aucie i co oznacza XL ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeździłem na unirayal rainsport 3 (w innym samochodzie) na plus to wygląd jak ktoś na to zwraca uwagę oraz zachowanie na mokrej nawierzchni, praktycznie na mokrej i suchej drodze dało się jechać z takimi samymi prędkościami tu było super. 

Na minus to przy wysokich temperaturach ale to gdzieś koło 30 stopni jak był upał robiły się miękkie i tu już nie było tak pewnie na drodze (popiskiwania na zakrętach i to nie jakiś tam dynamicznych i przy hamowaniu też tak sobie) no i zużycie - kupiłem samochód na praktycznie nowych oponach i po przejechaniu jakiś 40 tyś nadawały się tylko do wymiany jednak wydaje mi się że przy normalnym stylu jazdy bez upalania to powinny trochę dłużej wytrzymać zwłaszcza że zrobiłem te 40 tyś w półtora sezonu więc szybko trzeb było inwestować w nowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 14.03.2018 o 11:02, mulec napisał:

w jakim masz to aucie i co oznacza XL ?

XL oznacza wzmacniana na większe obciążenia wagowe ale przenosi się to na wyższą sztywność czoła opony. Wg opinii ekspertów które można poczytać na portalach oponiarskich opony XL są nieco bardziej wytrzymałe na niektóre niekorzystne sytuacje na drodze.

 

mój faworyt do imprezy to Pilot Sport 4 205/50 R17 93 Y XL, ZR a od dzisiaj równeż do forka  bo robią rozmiar Pilot Sport 4 215/50 R17 98 Y XL, ZR czego wczesniej nie było

https://www.michelin.pl/opony/michelin-pilot-sport-4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś ma doświadczenia z:

 

Fulda Sport Control 2

Yokohama Advan Fleva V701

Dunlop SP SportMaxx RT

 

Jazda bulwarowa sportowym samochodem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja używam w FXT  Yokohama Advan  sport, i powiem że są bardzo dobre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja już decyzję podjąłem kupuję Fuldy Sport Control 2...miałem nawet już zamawiać ale śniegiem dyma więc się jeszcze wstrzymam :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiele opon jest niezłych. Oczywiście nie mówię o katowaniu na rajdach. Ciśnienie w oponie, założone przez fabrykę, ma się nijak do zużycia boczków lub środka. Jeżeli w normalnej jeździe  katujemy pojazd, gwałtownie skręcamy, i odwrotnie, gwałtownie hamujemy, to na podstawie zużycia, korygujemy na plus lub minus. Zużycie boków - podwyższamy, zużycie środka - obniżamy. Ja, stary dziad, nie miałem nigdy problemów z nierównomiernym zużyciem opon. Tylko co 1k km należy ocenić bieżnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 16/03/2018 o 17:07, Guliwer napisał:

Czy ktoś ma doświadczenia z:

 

Fulda Sport Control 2

Yokohama Advan Fleva V701

Dunlop SP SportMaxx RT

 

Jazda bulwarowa sportowym samochodem :D

Klika postów wyżej pisałem o Dunlopach. Moim zdaniem bardzo dobra opona, trzymanie na suchym, mokrym, krętym bez zarzutu, żadnych uślizgów, w dużym aucie jakim jest S-Max nie było sytuacji, żeby zawiodła. Bardzo pewne prowadzenie, cicha.

Auto już sprzedałem ale opony dalej jeżdżą ( jakieś 50 tyś km lub nawet więcej...).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, KubaOBK napisał:

Klika postów wyżej pisałem o Dunlopach. Moim zdaniem bardzo dobra opona, trzymanie na suchym, mokrym, krętym bez zarzutu, żadnych uślizgów, w dużym aucie jakim jest S-Max nie było sytuacji, żeby zawiodła. Bardzo pewne prowadzenie, cicha.

Auto już sprzedałem ale opony dalej jeżdżą ( jakieś 50 tyś km lub nawet więcej...).

Widziałem, ale czy niewzmacniane zachowują się tak samo jak XL? W sensie jak Dunlop SP SportMaxx RT 2 jest dobra, to czy Dunlop SportMaxx RT 2 też? Nie mam SUV-a, tylko średniokonne Subaru :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...