Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem to samo własnie pisać, jak się już wydało na 17-tke 230zeta, to wręcz TRZEBA być zachwyconym!!!

Kurcze przecież opona klasy PREMIUM kosztuje 200-230 zł więcej na sztuce, na 4 szt mamy 800zł...no dobrze, ale opona ma pierwszy kontakt z nawierzchnią...dopiero póżniej w kolejności mamy zawieszenie, tarcze, klocki, przewody, płyn ( na których nikt się nie pyta jak zaoszczędzić )

A póżniej pierwsze lepsze awaryjne hamowanie na deszczu i zdziwko?!? Jak się skonczy na zwykłej obciercie to zaoszczędzone 800zł starczy akurat na malowanie zderzaka, a jak nie...?

Sory, ale jeździłem kiedyś na oponie klasy eko...Barum Bravuris....tak, to było brawuris, bo opona była jak z plastiku na wodzie.

 

Ok ale wracając do pytania kolegi...

 

Na oponach NEXEN nie jeździłem ale przeczytaj dokładnie WSZYSTKIE komentarze na roponeo i pośród tych wszystkich "zadowolonych" kierowców ( muszą być zadowoleni bo mało wydali ) trafiają się poradycznie prawdziwe opinie na temat tych opon od kierowców, którzy oczywiście pokusili się o zakup ale nie boją się przyznać do popełnionego błedu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeździłem na letnich oponach Roadstone classe premiere (to to samo co nexen classe premiere) w rozmiarze 185/60/R15 w Renault Megane I 1.9dTi 98KM i w tym przypadku było całkiem ok, auto było przewidywalne i nie zaskakiwało na mokrej drodze. Zrobiłem na nich ponad 20 tyś km. Auto kupiłem już z tymi oponami i przez te 20 tyś km spisywały się nie gorzej niż późniejsze Toyo T1r. Tylko Meganka to nie ciężki SUV, więc na to trzeba też wziąć poprawkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bikeman1 napisał:

opona ma pierwszy kontakt z nawierzchnią...dopiero póżniej w kolejności mamy zawieszenie, tarcze, klocki, przewody, płyn ( na których nikt się nie pyta jak zaoszczędzić )

 

Rzekłbym nawet, że opona jako jedyna ma kontakt z nawierzchnią :D

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, AdaSch napisał:

dostałem z Imprezą...

DKJP https://www.youtube.com/watch?v=4K7a3wRpaP0

 

 

Heheh...nooo...a jeżdżąc na Nexenach trzeba by to w zapętleniu nagrać na CD :D 

 

A tu taka ciekawostka

https://www.youtube.com/watch?v=wX-QDLuCAOE

 

Edytowane przez bikeman1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od lat czytam testy i wybieram cechy na których mi zależy najbardziej. Max punkty co chcę, inne byle się mieściły w średnich. I nigdy nie żałowałem. Np hałas, hamowanie na suchym i mokrym, trwałość. W testach jest jeszcze parę innych, komuś może zależeć na terenowym - tu się brały krytyki Geolandara, ale S uważało że tu też ma się wykazać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.02.2018 o 23:20, KubaOBK napisał:

Co sądzicie o oponach Nexen? Miał ktoś okazję na tym jeździć? Zastanawiam sie nad kompletem do forka, wygrywają cena i z opinii wynika,ze ludzie zadowoleni...

 

W dniu 16.02.2018 o 12:08, tedimy99 napisał:

Kupiłem kiedyś ale zimowe Nexeny i drugi raz bym nie kupił. Większe poczucie zapewniały nalewki PROFIL, piszę o zimie Nexen bo z letnią nie mam doświadczeń.

 

W dniu 16.02.2018 o 14:48, KubaOBK napisał:

Ok potwierdziliscie moje obawy :D naiwnie liczylem, ze jednak ktoś napisze ze są conajmniej "do przyjęcia" ale nie ma zmiłuj...2 kola trzeba wydać..

 

Nie przesadzajcie, te Nexen'y wcale nie są takie złe. Nie napiszę swojej opinii ani o letnich (tak, wiem że akurat tych dotyczy ten wątek) ani o zimowych (jak @tedimy99 ) bo ja akurat miałem wielosezonowe Nexen N'Priz 4S w rozmiarze 215/60R16 - nie był to mój wybór, bo na takich akurat gablota stała, jak ją kupowałem. Przejeździłem natomiast na nich dwa lata i nie ferowałbym wcale opinii, że są beznadziejne. Określiłbym je jako przyzwoite i przeciętne. Do spokojnej jazdy wolnossakiem jak najbardziej się nadają. Teraz mam założone Michelin CrossClimate (też wielosezon) i różnica na plus w porównaniu do Nexen'ów jest widoczna, ale też i cena za komplet 2 x wyższa. Jak wypadają stricte letnie Nexen'y niestety się nie wypowiem. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim poprzednim aucie miałem kormorany gamma b2 (wzór bieżnika jak dobrze pamiętam  to chyba jakaś Yokohama) w 18"

Zrobiłem na nich może w sumie z 2tys km więc nie wiele bo auto sprzedałem ale jak za komplet nowych w cenie nie całych 800zl były ok.

Na minus Na pewno było to że trochę głośne i miały na brzegach niższy bieżnik niż na środku co z czasem mogło wyglądać słabo.

Na mokrym sprawował się całkiem spoko(kilka razy trafilem w duze kaluze na trasie i nie czulem jakos mocno zeby opona nie wyrabiala)

Na suchym też prowadziła się dobrze. (mieszanka sama w sobie dość miekka)

 

Teraz zastanawiam się nad zakupem kolejnego kompletu na ten sezon do mojej wanny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Malyboss napisał:

 

 

 

Nie przesadzajcie, te Nexen'y wcale nie są takie złe. Nie napiszę swojej opinii ani o letnich (tak, wiem że akurat tych dotyczy ten wątek) ani o zimowych (jak @tedimy99 ) bo ja akurat miałem wielosezonowe Nexen N'Priz 4S w rozmiarze 215/60R16 - nie był to mój wybór, bo na takich akurat gablota stała, jak ją kupowałem. Przejeździłem natomiast na nich dwa lata i nie ferowałbym wcale opinii, że są beznadziejne. Określiłbym je jako przyzwoite i przeciętne. Do spokojnej jazdy wolnossakiem jak najbardziej się nadają. Teraz mam założone Michelin CrossClimate (też wielosezon) i różnica na plus w porównaniu do Nexen'ów jest widoczna, ale też i cena za komplet 2 x wyższa. Jak wypadają stricte letnie Nexen'y niestety się nie wypowiem. 

 

 

 

Chorowałem kiedys na CrossClimate lecz niestety odpuśiłem po opinii szwagra, który na nich przejeździł zimę i po tym video:

 

https://www.youtube.com/watch?v=2cgtmmtsqFA

 

Dobra zimowa plus średnia/dobra letnia to optymalny zestaw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

to jeszcze ja zapytam. Szukam dobrych opon na lato do imprezy WRX GD 260HP. 

Jest to dailycar. Nie upalam, nie jezdze na tory, ale lubie dynamiczna jazde.

Szukam "17 do ori felg od imprezy.

 

Prawie byłem zdecydowany na Rainsport-y ale znajomy mnial na nich dzwona i poprostu odpuscilem. Szukam opon dobrych na suchy asfalt oraz przyczepna i przewidywalna na mokrym.

 

Wstepnie wybralem takie opony :

Goodyear Efficientgrip Performance

Nokian Line
Barum Bravuris 3HM

Czy to dobry wybor i ktore ewentualnie wziasc, czy tez szukac cos innego ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, mulec napisał:

witam

to jeszcze ja zapytam. Szukam dobrych opon na lato do imprezy WRX GD 260HP. 

Jest to dailycar. Nie upalam, nie jezdze na tory, ale lubie dynamiczna jazde.

Szukam "17 do ori felg od imprezy.

 

Prawie byłem zdecydowany na Rainsport-y ale znajomy mnial na nich dzwona i poprostu odpuscilem. Szukam opon dobrych na suchy asfalt oraz przyczepna i przewidywalna na mokrym.

 

Wstepnie wybralem takie opony :

Goodyear Efficientgrip Performance

Nokian Line
Barum Bravuris 3HM

Czy to dobry wybor i ktore ewentualnie wziasc, czy tez szukac cos innego ?

 

Nie znam tych które wymieniłeś (ani jaki przewidujesz budżet), ale z mojej strony i przy podobnych założeniach mogę polecić Firestone SZ90 i Dunlop Maxx Sport RT2 (aktualnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, svavo napisał:

Nie znam tych które wymieniłeś (ani jaki przewidujesz budżet), ale z mojej strony i przy podobnych założeniach mogę polecić Firestone SZ90 i Dunlop Maxx Sport RT2 (aktualnie).

budżet powiedzmy 1600zł za komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, mulec napisał:

Wstepnie wybralem takie opony :

Goodyear Efficientgrip Performance

Nokian Line
Barum Bravuris 3HM

 

Dorzuć do kręgu zainteresowań Toyo proxesy np. t1-r, zbierają b.dobre opinie choć z doświadczenia nie powiem bo przymierzam dopiero na wiosnę.

Ogólnie bardzo ładnie kleją na suchym i mokrym, o ile nie przegrzejesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem, jeździłem...moje odczucia odnośnie GoodYear

- szumią

- cienkie boki, buja na długich szybkich łukach

- hamowanie na wodzie...takie sobie

- szybkie ronda na suchym, potrafią sie uślizgnąć, co prawda czuć moment zerwania, ale wydaje mi się że za szybko traciły trakcję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...