Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 11.04.2017 o 14:32, zaj0nc napisał:

Ja dziś zakupiłem RainSporty 3. Przetestujemy, zobaczymy...komplet z tego roku za 1260pln ;-). Zastanawiałem się na MaxSportami RT2 i F1 Asymmetric 3, ale 350pln mnie przekonało :P

 

Miałem RainSporty przez dwa ostatnie sezony, przeszedłem na F1 Asymetric 3. Jest głośniej na pewno, ale prowadzenie na duuuuuży plus, po mokrym też dobrze. Znikanie ocenię później, ale RainSporty po dwóch sezonach nadal nadawały by się na dwa następne. F1 podobno znikają szybciej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co byście polecili na lato do FXT MY14 w rozmiarze 225/55 r18?

Głównie miejski asfalt, w 20% lokalne dziurawe drogi no i od czasu do czasu chciałbym się zapuścić gdzieś w lekki teren, jak las czy nad jezioro lub rzekę.

 

Auto kupiłem 2tyg temu i obecnie na lato mam Bridgestone Dueler H/L i przejechałem na nich ok 1k km. Niestety zostało ok 1mm do punktu kontrolnego, więc powoli nadają się do wymiany ;)

Zastanawiam się nad Bridgestone Dueler Sport, skoro fabrycznie w Subaru pakują Bridgestone'y, to chyba są to dobre opony do tego auta.

Widziałem, że na oponeo dobre oceny mają Michelin PRIMACY 3 i Pirelli Scorpion Verde. Ktoś na nich jeździł?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.04.2017 o 13:06, Krzychu91 napisał:

zdecydowałem się na zakup nowych Nokian zLine 225/50R17 94W Run Flat

Nigdy więcej Run Flatów, ale ja to mam doświadczenia tylko z 320-tką przy spokojnej jeździe po polskich drogach B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Guliwer napisał:

Nigdy więcej Run Flatów, ale ja to mam doświadczenia tylko z 320-tką przy spokojnej jeździe po polskich drogach B)

 

Nie strasz mnie ;) Wczoraj dotarły po wielkich bojach i awanturach więc w przyszłym tygodniu zakładam na forka zobaczymy jak to się spisywać będzie ;) Ciekaw jestem zmiany wymiarów opon ;) dotychczas 215/55/17, a teraz 225/50/17 i ponoć w mieście na asfalcie ma być lepiej ;)

 

Możesz napisać jaki miałem problem z run flat? ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Krzychu91 napisał:

Możesz napisać jaki miałem problem z run flat? ;) 

Zalety to jak napisano możliwość przejechania 200-300 km z prędkością 80 kmh (im krócej tym lepiej, u mnie było max. 50 km - przydały się dwa razy na 100.000 km). Bez czujników, jak też napisano, może być ciężko, bo faktycznie przy spokojnej jeździe nie ma różnicy, ale przy pałowaniu mogą zaskoczyć w pewnym momencie. Czyli Ty będziesz robił za Czujnik, w sensie rzut oka przed każdą jazdą.

Wady: z powodu konstrukcji dużo mnie amortyzują, czyli do "sportowej" jazdy lepiej. Natomiast na śliskim to dramat (tylny napęd), może przy 4x4 będzie inaczej. W identycznym samochodzie bez Run Flatów jechało się jak Mercedesem B)

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Guliwer napisał:

Zalety to jak napisano możliwość przejechania 200-300 km z prędkością 80 kmh (im krócej tym lepiej, u mnie było max. 50 km - przydały się dwa razy na 100.000 km). Bez czujników, jak też napisano, może być ciężko, bo faktycznie przy spokojnej jeździe nie ma różnicy, ale przy pałowaniu mogą zaskoczyć w pewnym momencie. Czyli Ty będziesz robił za Czujnik, w sensie rzut oka przed każdą jazdą.

Wady: z powodu konstrukcji dużo mnie amortyzują, czyli do "sportowej" jazdy lepiej. Natomiast na śliskim to dramat (tylny napęd), może przy 4x4 będzie inaczej. W identycznym samochodzie bez Run Flatów jechało się jak Mercedesem B)

Z tą amortyzacją to trochę mnie zmartwiłeś, ale zobaczymy jak to będzie forek to i tak słaby komfort :P

6 godzin temu, dr.elich napisał:

Nie wiem, czy jazda bez czujników jest legalna. Może rozważ zestaw. Ja bym je chyba jednak zwrócił na Twoim miejscu...

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
 

W Foresterze 2,5 xt 2004 r nie było seryjnie czujników ciśnienia opon więc czemu miałoby to być nielegalne ;) Czytałem troszkę o tych oponach to nigdzie nie wyczytałem by była konieczność posiadania czujników ciśnienia za pewne z czujnikami będzie łatwiej kontrolować ciśnienie ;)  Zobaczymy jak to będzie trochę pojeżdżę i zdam relację za pewne ;)

Zwracam honor ;) Usiadłem trochę do tematu tych czujników ciśnienia i wykonałem parę telefonów i faktycznie otrzymałem informacje, że ze względu na bezpieczeństwo wymagany jest czujnik ciśnienia :/ Szkoda, że wcześniej nie znalazłem tej informacji... Teraz muszę sprawdzić czy i na jakiej zasadzie mogę zwrócić/wymienić zakupione opony :( ewentualna sprzedaż zapewne z powoduje utratę kilku stówek mimo nowych opon :( Dzięki za poradę ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad oponami do Legacy IV H6 2004 (215,225/45/17)

Jeździł ktoś na Fuldach SportControl 2? 

Ewentualnie biorę pod uwagę Dunlopy SportMaxx RT2, Dunlopy SP Sport Fastresponse, Goodyeary Eagle F1 Asymmetricc i Goodyeary Efficientgripp Performance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dr.elich napisał:

Opcją jest zestaw czujników. Z tego co kojarzę są takie bezprzewodowe, wkrecane w we wentyle n

Niby tak można by było dołożyć, ale już się dowiedziałem, że nie ma problemu ze zwrotem i w poniedziałek będę wysyłać opony ;) Dzięki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Ewentualnie biorę pod uwagę Dunlopy SportMaxx RT2


Wczoraj właśnie te założyłem do forestera. Poprzednie letnie miałem pirelli p7, rocznik 2010. Przejechałem na razie ledwie kilkadziesiąt km, ale to co od razu jest na plus:
- znacznie cichsze
- nieporównywalnie lepsza przyczepność na suchym. Fakt, że pirelli były już stare.
- nieco lepszy komfort przez bardziej miękkie boki opony.

Na minus:
- wyglądają nieco baloniasto, ktoś już o tym pisał :)

Nie miałem jeszcze okazji jechać w deszczu. Pirelli sprawowały się dobrze, gdy były jeszcze w miarę nowe. W ubiegłym roku w zasadzie przestały działać na mokrym. Bieżnika jeszcze było sporo, po prostu się zestarzały.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Marcin Paul napisał:

Zastanawiam się nad oponami do Legacy IV H6 2004 (215,225/45/17)

Jeździł ktoś na Fuldach SportControl 2? 

Napisz do mojego brata  https://forum.subaru.pl/profile/27395-paweł-ślawski/  on właśnie założył te Fuldy do swojego Legacy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, dr.elich napisał:

Chyba dobra decyzja. Miałem ten sam dylemat i odpusciłem runflaty. Choć to fajna opcja, gdy nie masz zapasu.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
 

 

Też mam takie wrażenie, że to słuszna i najlepsza decyzja w tym momencie. Nie warto przekombinować, a co do zapasu to też właśnie miało troszkę ratować tyłek w awaryjnej sytuacji, gdyż jeżdzę na 17", a zapas był 16" więc praktycznie zapasu brak i nie jeździ ze mną w aucie. Jedynie wożę te pianki łatające koło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby nie na temat, ale może jednak: czy są jakieś dobre dojazdówki, jak ktoś nie ma zapasu? Dobre, to znaczy by tak do pięciu razy dojechać w miarę potrzeby do najbliższej wulkanizacji. Czy jest tutaj jakaś filozofia, czy np. pierwszy lepszy sklep i fru? Znalazłem na ten przykład http://dojazdowe.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, dr.elich napisał:

Używana dojazdówka ORI Subaru moim zdaniem załatwia sprawę.

 

Z innej beczki - na jakim ciśnieniu jeździć przy oponie 225/50/17 w Forku SG? 

 

Jeszcze nad tym się nie zastanawiałem bo to pierwsze opony w tym rozmiarze. Na 215/55 jeździłem na 2.2 tak jak podaje producent. 

Dnia 21.04.2017 o 19:47, dr.elich napisał:

Opcją jest zestaw czujników. Z tego co kojarzę są takie bezprzewodowe, wkrecane w we wentyle np.

 

Np coś takiego:

 

 

 

 

 

 

 

Wiesz może gdzie mogę dostać takie czujniki ? Bo szukam i ciężko znaleźć :)

Odnalazłem w opisie filmu :) Dopiero po chwili pomyślałem o tym :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę co by tu założyć innego niż fabryka do Imprezy RS 2.0 N/A "Lanos", czyli 205/50/17 i 7JJ.

Zamiennik to 225/45/17 - nie wiem czy nie za szeroko?

Najrozsądniejsza wydaje mi się 215/45/17, bo na średnicy wyjdzie 11,5mm mniej. Trochę szersza, trochę niższy profil.

215/40/17 to już 33m mniej na średnicy i o 5% niższe wskazania licznika.

 

Jakby tego było mało to mam możliwość kupienia okazyjnie mało używanych 205/40/17 :o To już 41mm mniej na średnicy. Tylko teraz pytanie czy nie zrobi się w nadkolu trochę pusto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się chętnie podepne pod pytanie Gamsiu z tym że tyczące się WRX Lanosa tylko w wersji jeszcze 230, który orginalnie ma też kapcie 205. Według magicznej sprawdzajki z forum powinny się zmieścic 225/45/17 ale wole się upewnić przed kupnem. Wiem że w 265 konnej normalnie sa 235 i 245 montowane, ale tamta wersja chyba ma szersze błotniki ? 

 

Przy okazji chętnie bym przyją jakąs rade co do opony. Teraz mam Toyo T1-R, z który byłem raczej zadowolony przynajmniej na such, ale już z nich prawie nic nie zostało i czas na zmiane. Rozważałem:

Toyo Proxes T1-R 225/45 R17 94 W XL, ZR, FSL,

Michelin Pilot Sport 4 225/45 R17 94 Y XL, ZR i 

Eagle F1 Asymmetric 3 225/45 R17 94 Y XL, FP
 

Ale jestem generalnie otwarty na jakieś rady, ale wolalbym się zamknąć w 1800 za komplet. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mar3k napisał:

Ja się chętnie podepne pod pytanie Gamsiu z tym że tyczące się WRX Lanosa tylko w wersji jeszcze 230, który orginalnie ma też kapcie 205. Według magicznej sprawdzajki z forum powinny się zmieścic 225/45/17 ale wole się upewnić przed kupnem. Wiem że w 265 konnej normalnie sa 235 i 245 montowane, ale tamta wersja chyba ma szersze błotniki ? 

 

 

 

Lanosy N/A i WRX miały tą samą budę. Dopiero STI miało poszerzenia. Lanos N/A w wersji RS wychodził na 205/50/17 a WRXy na 225/45/17 i tej samej feldze 7JJ. Dopiero STI miało 245/40/18.

Tak jak pisze @rosaskc 225/45/17 wchodzi bez problemu do N/A i do WRXa.

Co do wersji 265 to nie jestem pewien czy nie było jakiejś wersji specjalnej albo na inny rynek z szerszymi felgami i nadkolami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szukam porady w sprawie opon :)

oryginalnie mam 225/55 R17 ale nie ma w tym rozmiarze opon które by mnie satysfakcjonowały. Potrzebuje oponę uniwersalna, szosa + czasami wypad do lasu na błoto/piasek. Myslalem wymienić na którąs z tych tylko czy wejda ? :D

 

 

Yokohama GEOLANDAR A/T-S 225/60 R17 99H

albo

Michelin LATITUDE CROSS 235/55R17 103H XL

 

 

jeśli nic innego nie wejdzie to oryginalnym rozmiarze zamontuje te :(

MICHELIN LATITUDE CROSS 225/55R17 101H

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...